Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Global Van Solutions Reviews

4.8 Rating 3,667 Reviews
93 %
of reviewers recommend Global Van Solutions
4.8
Based on 3,667 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Over 7 Days
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Global Van Solutions Reviews
Visit Website

Phone:

0117 962 5314

Email:

sales@globalvans.co.uk

Location:

County Gates, Ashton Road, Bristol, United Kingdom
Bristol
BS3 2JH

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“i was quoted immediate delivery as i had explained to salesman . This turned out to be untrue . Has left my workmen and business at a huge financial loss as had to hire a suitable vehicle .After informing admin department i wished to cancel the vehicle i have had my deposit refund request denied . I would warn any potential customer not to order any vehicles from global vans .”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi John, thank you for your feedback. We wouldn't quote 'immediate' delivery, it's always going to take a couple of weeks for finance documents to be signed and delivery to be booked in with the compound. I understand you signed all the paperwork, the delivery request was sent to the supplying manufacturer and then you cancelled and brought a van elsewhere. I'm sorry we couldn't supply you on this occasion.
Posted 3 years ago
“DO NOT USE THIS SET OF CLOWNS Full of promises they cannot deliver, The only thing they do deliver is faulty vans. I rejected the van within 30 mins of delivery and they just pass the buck expecting you to sort the problems out yourself. I have had to add 140 to start of phone number to get through cos they block your number and never answer messages. I have leased vans for 16,17 years and have never come across anything as bad as this lot. KEEP WELL AWAY”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. I understand you found a fault with your new van and were advised to take it to your local dealer for investigation, on inspection they didn't find the issue described on their test drive. We will of course continue to help resolve any issues. As an existing customer your phone calls will automatically get directed to our customer care team rather than the sales team who you first spoke with.
Posted 3 years ago
“terrible service we was promised the van within 2/3 weeks the van didn't arrive until over 6 weeks later. once the holding deposit was paid really hard to speak to anyone regarding the van. the van arrive wasn't as expected and after over 10 days someone called me back, they were very rude and told me its my own fault and i will have to just deal with the wrong van.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Luke, thank you for your feedback. As discussed we delivered the van ordered as requested. I'm sorry you don't like the van but you have everything as ordered.
Posted 3 years ago
“You told us you had a van ready when selling it to us. It's 2 months later. You knew when you were selling me this that I needed a van quickly. As you can see by the text, you lied to get a sale. We have had no end of trauma because of this, mentally this has been challenging as our business is at risk. You lied and didn't give full details of delays which you knew about beforehand.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. As discussed this particular vehicle manufacturer has experienced logistics delays at their holding compound which they are working through. We'll keep in contact and aim to get your vehicle out to you as quickly as possible.
Posted 3 years ago
“No need to explain again and again Kris is a liar fullstop,just waiting for your final response so I can go straight to the Ombudsman with my complaint and with holding my deposit,just a tip if you want to succeed then tell your sales people not to tell lies and make accusations,trust pilot next for me.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Mark, thank you for your feedback. I've asked the relevant manager to give you a call this morning to try and resolve any issues. I hope we can deliver your new van soon.
Posted 3 years ago
“It doesn't say anywhere at all in your site that is a van hire for 3 to 5 years it's misleading I need a van to store some stuff for 9 Days only but was refused”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. We do try to make it as clear as possible that we're a long term leasing company. All the best with finding a suitable supplier for your circumstances. Best Regards.
Posted 3 years ago
“Shocking service received by DAN BOND at global vans. Really responsive when purchasing, that soon changed. Ordered a van 3rd Jan with a 14 day delivery time. Hadn’t heard so called after 14 days to be told by DAN van has arrived & will be sent to be ply lined & someone from the delivery team will be in contact. A week goes by no contact from anyone, we call again as no reply by DAN via email, speak to a ‘very helpful’ salesman (didn’t get his name), asked about the van to be told we had been given the wrong information & mixed up with another customer. So we asked when ours would be arriving to be told ‘your guess is as good at ours mate. Could be today, next week or 4 weeks’. Very helpful info! So following day I call the delivery team speak to Chelsea, she was able to tell me it has been delayed 10 days. So 10 days goes by we call again, Chelsea tells me it’s been delayed another week & that she is unable to contact the suppliers to chase it up. So we wait another week, I call again. Speak to Chelsea to be told she has contacted the supplier, (last week she told me she wasn’t able to), & it has been delayed a further 2 weeks. We later then decide to cancel as now we are definitely being strung along. So I spend all day trying to ring, requesting call backs & emailing. No response at all. So I call off of a different number, my call was answered straight away & by DAN BOND himself who we have been trying to contact for weeks! SO THEY ARE ALSO BLOCKING PHONE NUMBERS! So anyone not getting a response, my advice use another number! So he tells me he will cancel the order, i questioned as to why he had ignored calls & emails for weeks, obviously this is because he had lied to us! A manager calls the next day to confirm the cancellation & it will be passed on to someone higher to decide wether we will get a full refund or a percentage! Global vans you have NO argument & no decision to make! We’ve purchased an ‘in stock’ van that you have failed to deliver! 11 days later we are still waiting a call, email or letter regarding our refund! REFUND OUR MONEY Shocking company & service. We’ve had not one update regarding our van, we have had to chase it everytime! managed to phone enough times before we placed the order! Perhaps try answering to customers as quick as you do replying to negative feedback! AVOID AT ALL COSTS do not waste your time or money on this conning company. Completely ruined our experience of buying a new van!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Hayley, thank you for your feedback. I'm sorry to hear your order didn't run smoothly, I've asked a member of our management team to make contact. With regards to our phone system, once your order is confirmed by the supplying dealer your incoming calls will get routed to the relevant department handling the processing of your order, it won't go back to the sales person unless you request his extension. I hope we can deliver your new van as planned. Thank you for choosing to lease through us.
Posted 3 years ago
“Will never use again!! On buying my third vehicle through Global Vans, they were unwilling to assist with a fault with the vehicle only 4 days after it was delivered. When the windscreen heater was first used, the windscreen had a crack appear across it but they claimed there was no damage noted when it was delivered, so they wouldn't assist. They also claimed that the dealership that the vehicle came from were unwilling to assist. I asked for the details of the dealership and was told that they would not give me the details of the dealership that sold me the vehicle but no reason why not. As well as this, when the vehicle was first delivered, I had to ask the driver to take the vehicle to the local car wash as it was filthy. I'll never be going back to Global Vans for another vehicle.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. I understand you had your new vehicle delivered on the 9th February and signed the delivery note to say all was fine with the vehicle. You then contacted us on the 14th February to say you have a crack across the windscreen. We will always to try to resolve any vehicle issues, I can see you've raised your concerns to our complaints dept. who will contact you shortly. Thank you for choosing to lease through us and I hope we can supply you again in the future.
Posted 3 years ago
“Would never ever use global vans again There customer service is absolutely shocking and as for returning phone calls and delivering what they promise…. Never happens”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi David, thank you for your feedback. I've asked the assigned sales adviser to give you a call to try and resolve any outstanding issues.
Posted 3 years ago
“Still waiting for a phone call after been promised on here 2 times so I contacted them and they are still giving me the run around I have all the emails saved they stated they was waiting for my business bank statements for a van I’m having in my personal name after I’ve gave them my personal ones not to forget I’ve Already been excepted for this van but waiting 1 year as I was fobbed off now sayin the vans gone and I can’t have my deposit back shambles of a company.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Liam, thank you for your feedback. I can see you ordered a bespoke Ford Transit Custom in October 2021, with the long factory lead-time, the credit approval expired by the time the van arrived. The finance company wanted to see your business bank statements to reapprove the finance, we are still waiting for these to be sent, unfortunately we can't proceed any further until these are supplied. I've asked the assigned sales manager to give you a call to try and resolve any issues.
Posted 3 years ago
“Horrible experience, hiding information, making false promise. Not reliable company. Salesman name DAN BOND always lying.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi. thank you for your feedback. I can see you recently ordered a second van with us which is on schedule for late January delivery. Everything looks to be processing as planned, I've asked the assigned sales team to give you a call to resolve any issues. We look forward to delivering your new van soon, thank you for the continued business.
Posted 3 years ago
“Still had no phone call as promised 3 days ago the van i ordered never had a long lead time also I sent my personal bank statements as the van was for me not my business so then to ask for my bank statements should not be of interest wot so ever this company have fobbed me off and still not made contact all they wont is a deposit then wont to keep it this is out of order this will be took futher so hopefully they don’t do it to others”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Liam, thank you for your feedback. I can see you ordered a bespoke Ford Transit Custom in October 2021, with the long factory lead-time, the credit approval expired by the time the van arrived. The finance company wanted to see your business bank statements to reapprove the finance, we are still waiting for these to be sent, unfortunately we can't proceed any further until these are supplied. I've asked the assigned sales manager to give you a call to try and resolve any issues.
Posted 3 years ago
“Waited over a year for a ford custom paid the £550 depoist once it was in they wanted to a credit check again as it had been too long so asked for my bank statements sent them over apparently then they wanted my business bank statements NOTHING to do with it as it was for personal use then told me I lost the van and they would be keeping the deposit I have bought other vehicles of this company that did go alot smoother but they will be losing my custome now as I belive it’s a FRAUD”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Liam, thank you for your feedback. I can see you ordered a bespoke Ford Transit Custom in October 2021, with the long factory lead-time, the credit approval expired by the time the van arrived. The finance company wanted to see your business bank statements to reapprove the finance, we are still waiting for these to be sent, unfortunately we can't proceed any further until these are supplied. I've asked the assigned sales manager to give you a call to try and resolve any issues.
Posted 3 years ago
“Fraudulent company, I didn’t even sign the contract and they are refusing to refund me my £550 plus there using scare tactics saying there could be additional charges as told to me by Ben Scroggs All of this because I didn't want to proceed? they've acted like a child throwing toys out of the pram just because I've decided I don't want to take the lease on anymore they couldn't have simply refunded my deposit and we both went our separate ways Trading standards will be notified AVOID!!!!!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Lee, thank you for your feedback. I can see you placed an order for a new Citroen Dispatch, signed the order form and paid the £550 holding deposit. We allocated you a stock vehicle and processed everything our end, you then contacted us to cancel. As per the signed order form, we clearly state there are cancellation charges, we do try to minimise these but you are ordering a £25,000+ vehicle and there are costs involved. I've arranged a call back with the relevant department to try and resolve any issues.
Posted 3 years ago
“When calling up for a quote on 2 vans I was told by Kristoff “get your order in quick as we only have 8 left in stock, delivery of vehicle in 6-8 weeks”. This was obviously a lie as the order was placed in May this year and I still have no vans (now waiting 7 months), the reason for the delay is because of manufacturer production issues. The vans obviously were not in stock at the time of the sale so the sales rep has lied to make a quick sale. Updates were also not provided unless I chased the company.”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. I have asked the assistant sales manager to give you a call to discuss your options.
Posted 3 years ago
“We have been constantly lied to since July 2022. Promised delivery of a new van. Delivery dates moved constantly with insufficient explanation. Just false information and promises. Pushed from one person to another and the last person was extremely rude”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. Apologies that we haven't been able to deliver your order, I can see we've passed on any information we receive from the manufacturer as soon as we hear. I've asked the assigned sales manager to give you a call to discuss the best way forward.
Posted 3 years ago
“Unfortunately despite being patient Global vans have delayed my van order taking my £550 deposit in August. Delivery was expected originally in September. I then had to chase them in October to then be told order would be in January 2023. When saying this was not acceptable and wanted to my deposit back they said this was not refundable! So Global vans are essentially scamming customers with excuses blamed on the manufacturers and taking 0 responsibility. They didn’t even bother to inform me of any delays or apologize. When I said the website had new vans which were similar offer they said it was out of date and needed changing! So they are misleading customers by promoting stock they don’t have!”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi Waldemar, thank you for your feedback. I understand your order was delayed from the factory, we offered to hold the order until it arrived or to refund your £550 holding deposit. I can see your deposit was refunded yesterday. I hope we can supply you with a van again in the future. thank you.
Posted 3 years ago
“Very bad company keep clear my advice”
Helpful Report
Posted 3 years ago
Hi, thank you for your feedback. If I can ask you to email sales@globalvans.co.uk with your name or issue I can investigate further.
Posted 3 years ago
“Shockingly Poor Aftersales Service. Promises of contact, but no followthrough. When things go wrong they blame and try to shift responsibility. Both vehicle manufacturers and Finance companies expressed dissatisfaction about the service we received from GlobalVans and have started their own investigations into the mishandling.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Angus, thank you for your feedback. I understand you've had a technical issue with one of your vehicles. The manufacturer should cover the problem under warranty. As standard you wouldn't automatically get a courtesy vehicle from the service centre, we would always recommend a maintenance contract with a replacement vehicle if this is important to you. We will of course try to help as much as we can, I've asked our aftersales dept. to contact you.
Posted 4 years ago
“Order a Nissan van. Deposit was taken and then very difficult to contact. Kept delaying eventually after 3 months they decided to put the price up. After I refused it took them another month to refund me.”
Helpful Report
Posted 4 years ago
Hi Haroon, thank you for your feedback. I understand the finance had to be requoted for a different contract period which changed the payments. We then cancelled the order and refunded your deposit. I hope we can supply you again in the future.
Posted 4 years ago
Global Van Solutions is rated 4.8 based on 3,667 reviews