Global Van Solutions Reviews

4.43 Rating 729 Reviews
87 %
of reviewers recommend Global Van Solutions
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Own Driver
Average Delivery Time
Over A Month
On-time Delivery
Greater than 82%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Live Chat, Email
Queries Resolved In
Over A Week
Read Global Van Solutions Reviews
Visit Website

Phone:

0117 962 5314

Email:

sales@globalvans.co.uk

Location:

County Gates,
Ashton Road,
Bristol,
United Kingdom

Write Your review

Tell us how Global Van Solutions made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
!AWFUL COMPANY GO ELSEWHERE! !AWFUL COMPANY GO ELSEWHERE! David is the friendliest guy to start with, once he’s got that sale in though good luck speaking to anyone. Once we’d placed the order with David a woman called Kate took over our order, how she has a job is baffling. She replies to emails 3 days after they are sent, with 3 word blunt unhelpful replies not actually answering the multiple questions being asked. Clearly not a people person and not sure she should be in customer services! Global vans will promise you a delivery date but DO NOT expect it to come when they say, also do not expect anyone to give you an explanation, or an apology or even a slight bit of empathy, once they’ve got your deposit money they are not interested in you, they’ve got other people to give false information too and they clearly don’t have time to be on the phone. We ordered our van in January. We were told it would be here the 1st of March, then the 1st of April and now we’ve been told it’ll be the end of May, still with no explanation. Shockingly we did actually order a van because we want a van, so we’ve cancelled the order because a 5 month wait for a van that was supposed to be 8 weeks just isn’t good enough as the van is needed for work. Being the terrible company that global vans are though they will not refund the deposit and are calling it a ‘admin fee’ which is a joke, we’re buying a Citron Dispatch not a 10 bed mansion. Also, if you post any negative feedback onto their Facebook page it’s deleted pretty much immediately and then they block your account which makes me question how much negative feedback they’re getting, as there is minimal positive feedback!! Absolutely atrocious company AVOID AT ALL COSTS.
Posted 1 month ago
Hi Maisie/Sam, thank you for your feedback. I understand your case has been passed to our Resolution Manager to discuss further, expect a call back within 48 working hours.
Posted 1 month ago
Ordered a van with global vans paid £550 deposit but due to the global Pandemic Covid 19 lost a contract which was devastating. Had to cancel my order through no fault of my fault of my own. The cancellation fee surprise surprise is £550 which is probably illegal. We as consumers have rights. My livelihood is at stake in these tough times and this company has just robbed me. I would never recommend global vans to anyone, steer well clear
Posted 2 months ago
Hi Jason, thank you for your feedback. Without your full name or order number I can't track your exact order so if you can contact me direct we can discuss your case. As a general answer to your question, as per your signed order form we will charge a cancellation fee if you cancel your order, we do try to keep these costs to a minimum and in most instances will not pass on the full costs involved in us having to unwind your order and rehome the vehicle.
Posted 2 months ago
Stay well clear of global vans!!! They will take your deposit and tell you what you want to hear 4 months and still no van.with all the phone calls I made they only tried to avoid so had to cancel which the wouldn’t refund me my deposit horrible company AVOID AT ALL COSTS VERY UNPROFESSIONAL!!!
Posted 3 months ago
Hi Derek, thank you for your feedback. I understand you've now spoken to the sales manager and had the issue resolved. I hope we can supply you with a vehicle again in the future.
Posted 3 months ago
Awful customer service from Richard Price. Incredibly rude and lied on many occasions about legal documents.
Posted 3 months ago
Hi, thank you for your feedback, if you can email me on sales@globalvans.co.uk with your name or order number I'll investigate the issue.
Posted 3 months ago
Contacted few times, given my details but no response. poor customer service, Later contacted by one of the sales person and tried to push on very high rates. Won't recommend to anyone.
Posted 6 months ago
Hi, thank you for your feedback. As you've submitted your review anonymously I can't contact you to discuss, if you would like to discuss further please make further contact. thank you
Posted 6 months ago
Strange company. Told me van in stock , applied for finance(tiny amount). Five days later, still no answer,salesman ignoring calls and call backs. Sales manager later told me all finance companies taking a week plus. Went elsewhere, deposit paid, finance sorted, van ordered. Turnaround 90 minutes😂 Another salesperson admitted Vans not actually in stock(or indeed country). Just bizarre behaviour, and no idea why they lie like this. Possibly will get you to put deposit down , then have to wait weeks or months for the van to arrive once you are tied in? Whatever the explanation AVOID!
Posted 7 months ago
Hi Steve, thank you for your feedback. I can see you submitted your details for a finance application last Thursday, the application wasn't automatically accepted by the finance company so it would then go to a manual underwriter, they're currently running at a five day turnaround on decisions, it's now Tuesday so that's only three days. We have a wide range of finance partners, for the best rates the decision isn't always instant. I've confused when you say you placed a deposit, no payment has been asked for or taken at this stage. The van in the colour you asked for is in stock, we are short of stock in other colours so that's where you might be confused. I'm sorry we couldn't help you on this occasion, I hope you'll consider us in the future.
Posted 7 months ago
If I could I’d give no star..... From first contact to van delivery, 7 weeks.... They wouldn’t honour the on match any other dealer reference from the website. When I tried to pull out after confirming vehicle, they wouldn’t refund my money, Vanarama did when a similar situation arose earlier this year. They faked my salary income to secure a lease. When I questioned them on this they said it was generic and wouldn’t affect anything. So I gave correct figures and finance was refused. Finally secured finance after a lot more personal info being required. Then quoted me wrong vehicle reg. I arranged insurance, had to cancel policy when they notified me of wrong reg, wouldn’t pay the admin cost of changing policy so I’m out of pocket from their mistake. No one at any stage has shown any remorse or slightest sign of caring. All in all horrendous service.....
Posted 8 months ago
Hi Miles, thank you for your feedback, You ordered the van on the 6th August 2020, it's now four weeks later, that is a pretty quick turnaround considering the delay in you signing the finance documents. We submitted the information you gave us on the phone, you then questioned the paperwork which we sent you to double check, we then amended it as per your request and the finance company asked for clarification of your income. If a wrong registration was given please advise of the cost to change your insurance and i'll speak to the Ford dealer, I can't see any record of this on your file. Thank you for the business.
Posted 8 months ago
Terrible service. Delay after delay. Waited two months from the agreed delivery date. Now ignoring my calls. Kris and Jacob have consistently ignored me now the van is delivered. I have lost thousands of pounds of work.
Posted 8 months ago
Hi Sam, thank you for your feedback. I can see you ordered a Transit Custom on the 4th June and received delivery on the 15th July, that's a six week turnaround. I understand there was a couple of weeks delay due to logistics with Ford's delivery partner which we did explain at the time. I hope you're enjoying the van and look forward to speaking again in the future.
Posted 8 months ago
KEEP WELL AWAY!!!! good service until I got the van. Had a problem with it. Found out they didn't give me the correct service information and left me to deal with it, Vauxhall have confirmed the information Global vans gave was misleading. Nearly a year on and still no response.
Posted 8 months ago
Hi Adam, I can see you took delivery of your Vauxhall Vivaro in September 2019. You contacted us two months later to say the door wasn't sitting properly and we advised you to get it booked into your local Vauxhall dealer to have it looked over. You then contacted us six months later to say you had the same issue again, we advised you to speak to the original Vauxhall dealer to see if they could rectify the problem but you advised you weren't happy with them so we liaised with another dealer for you who took your vehicle in to look. Again, you weren't happy with the Vauxhall dealer's response so we put you in contact with Vauxhall HQ customer service team. I'm sorry you're still not happy, we will continue to try and help get any issues resolved.
Posted 8 months ago
Called to receive a quote and heard nothing back.
Posted 9 months ago
Hi Mr Gordon, thank you for your feedback. Looking at our call records to you I can see three telephone conversations with Scott in our sales team, I hope we can supply you with your next vehicle.
Posted 9 months ago
PLEASE BE AWARE DONT use these clowns totally ripped me off of £550.00. Started the agreement quite well good corespondent from Ben, I made it quite clear we didn’t need the van until early June due to the pandemic. Then the trouble started 2 weeks to respond to emails! Requested Ben to contact me regarding an update on the images of the van which I was promised to confirm that I was happy with my purchase ( still waiting for that) The correspondence is really shocking with this company I know we were in the middle of the pandemic but 2 weeks to receive an email ? staff were working from home so I was told. Then I received an email from Zoe to say the van was ready for delivery! By then I had had enough and asked for a refund. 2 weeks passed then I received an invoice for £550 for the cancellation of the the vehicle. This was so called a holding deposit which I was Promised to be REFUNDED on completion or change of mind. I Chased up my refund that’s when Tony the director got involved he got the most ARROGANT ATTITUDE tried his BULLY BOY TACTICS HIDING BEHIND THE PHONE SHOUTING AND SCREAMING down the phone, basically told me IN HIS WORDS to do whatever you want! you wouldn’t get a penny back. You can pursue through your credit card company or the financial ombudsman You have no chance. Please be aware this is shocking behaviour from a so called Director. This review will be edited when I receive my refund back. If not it will be left on multiple social media platforms.
Posted 9 months ago
Hi Mark, I can see you ordered a Citroen Berlingo with options fitted on the 30th March, with an expected due date of 20th April. You then requested for the order to be put on hold until June which we agreed to and then when we went to arrange delivery in June you advised you wanted to cancel. We kept a brand new £15,000 vehicle to one side for you for three months, unfortunately there are costs involved when you then decided to cancel a bespoke vehicle, we try to keep these to a minimum and only charged you £458.33+VAT to cancel, the costs in re-homing the vehicle were a lot more.
Posted 9 months ago
Be careful with this company, I ordered a van for my business partnership and was told it had to be registered to one person. I wasn’t told that it would make that person (me) liable if things didn’t work out. I am now stuck with a van for another two years. I have spoken to the finance company regarding the mis-selling of this policy and they passed it on to the appropriate section at Global Vans nearly 3 months ago yet I have had no response whatsoever. I’m now taking it up with a specialist solicitor who deals with mis-selling. Have always hoped that GV would come up with a fair compromise... but nothing so far. STEER CLEAR!
Posted 9 months ago
Hi Steve, thank you for your feedback. I have asked our resolution manager Lisa to give you a call to discuss the issues raised. We'll work with you to get them resolved. thank you for your business
Posted 9 months ago
Absolute shower, leased me a second hand van, pre registered vehicle with miles on the clock, i paid for a brand new vehicle, be careful.
Posted 9 months ago
Hi, thank for your your feedback. You took delivery of the van on the 9th August 2019 with 136 miles on the clock (which was the mileage form the dealership to your address). I've just double checked with the DVLA and the vehicle was registered on the 9th August 2019. Please let me know what the issue is. Thanks
Posted 9 months ago
WHAT A JOKE OF A COMPANY PLEASE DO NOT USE
Posted 9 months ago
Hi Mathew, thank you for your feedback. I understand you are in conversation with our resolution manager regarding your van not having the load length that you expected, it is the exact van you requested but we will work with you to find a satisfactory resolution. Thank you for your business.
Posted 9 months ago
2 hours ago This is a worst company I have come across in my life. Very unprofessional and will sell you bunch of lies just so they can sell you a van. First they will be selling you something using old brochures so the spec of your van will be different from what you recive and they will blame their computer system for it. After I have signed the finance papers they could give me a delivery date coz they where waiting for a dealer with was not true as I found later they new the date. So one monday morning the van just showed up on my drive. An that was a another problem. Van was dirty like hello. Stuff was growing on it trim was missing or left in the door pocket scratched and looked like it was parked under a tree for last 6 months. I could be going on and on about the rest of issues with Global Vans. If you like to have a clear view of what you are buying and what you will get just go somewhere else. This company will just sell you bunch of lies. Thanks but no thanks. They done deserve 1 star.
Posted 9 months ago
Hi Marcin, thank you for your feedback. I can assure you that you have the latest model direct from Citroen's official converter. I agree the condition on delivery was not up to standard, unfortunately the supplier released the vehicle to the delivery driver without it going through the valeting bay, we both apologise for this and as discussed they are covering the cost of a full valet at you convenience. Thank you for your business.
Posted 9 months ago
ordered a Vn for Delivery for 1st July, was told it would arrive 20th june, 9th July now and I have been told I cant have a delivery date and will just have to wait. The salesman has not responded to a single VM I have left. Zoe, who is supposed to be keeping me updated on my order, was quite rude the last time I spoke to her and she told me I could not have a delivery date. I have had to suspend the photography for my website and therefore the launch of my website, and had to hire a vehicle for deliveries.
Posted 10 months ago
Hi Julien, thank you for your feedback. I understand delivery has now been booked for Friday, i'm sorry for any delays, we are working hard with our Ford dealer to get vehicles out as quickly as possible. Thank you for the business.
Posted 10 months ago
Absolute fiasco from day 1 ordered a 2020 van and they sent a 2019 and then refused to answer emails and calls. Had to get trading standards involved to resolve the issue. All pw readily available to show any one so you can judge for yourselves. also not most of these reviews are not real but this one is 100%. Avoid them and buy from your local garage who you can go back to to solve a problem. Real jokers here from beginning to end Avoid them
Posted 10 months ago
Hi Brendan, thank you for your feedback. I've reviewed your case and can see you signed an order form for a 69 plate, you took delivery of a 69 plate and signed the delivery note, you've driven it for a week and now want a 20 plate. The vehicle was registered on the 31st December 2019, the 20 plate came out on the 1st March, there isn't anything I can do change that. If there's an underlying issue that you have with the van, the finance agreement or our service we'll be happy to discuss and get it resolved. Once again, thank you for your business.
Posted 10 months ago
Ordered van on the 2nd of June with a verbal confirmation of 3 week lead time. Van is apparently in Dagenham and have had registration details since then.Numerous phone calls made and either not answered or returned. Keep getting told they will call back with an update by end of day and no response. I have offered to collect the van myself from Dagenham to speed up the process and I now have no van or means of working. Like others I will have to hire a van because of promises made about delivery times that have not been kept. Global we’re not the cheapest but went with them because of the short delivery time. Really disappointed with the service and from reading all the other reviews appears to be a pattern of promising short delivery times (knowing they cannot meet) and after numerous attempts to contact no updates to delivery time provided.
Posted 10 months ago
Hi Rob, thank you for your feedback, I can see you placed an order on the 2nd June and now we're three weeks later, unfortunately the vehicle has been stuck in the Dagenham Ford compound. We have now switched the vehicle in to an identical van that is ready to go and at no additional cost to yourself. We'll have the revised registration details to you later today and we can then arrange delivery. Sorry for the delay, we have experienced some frustrating delays over the past couple of months but we're pretty much through them all now. Once again thank you for your business.
Posted 10 months ago
Global over two months to get van & no answer to when. Ordered van & told all in place almost 2 months ago. Got told the reg etc. I know we in difficult times, but we get no answers back when ask how long delivery will be. We did test call with Global to order new van, we asked when we would get the van if we ordered today. Their colleague (name withheld for now) told us if we order a Ford, we would get the van within 3 weeks. So why are we waiting almost 2 months? I will & can alter this review if Global act after seeing it.
Posted 11 months ago
Hi, thank you for your feedback. I understand your frustration, the original vehicle assigned to your order was located abroad in a Ford compound, unfortunately when the docks closed we couldn't get it in to the country until they re-opened. We have now switched your order to a unit that is sat in a UK compound so this will speed things up, we'll be in contact with a new registration/chassis number shortly. Thank you for your business.
Posted 11 months ago
Ordered a van explaining I needed one asap within a week,promised me a van if I had one already in stock to then be told I had a new deal, Month gone and no delivery date so I have a hired vehicle which now costs the buisness money,not answering my emails now so will take this further.
Posted 11 months ago
Hi Jason, thank you for your feedback. Looking at your file I can see we had numerous conversations since you placed your order on the 1st May. As discussed the original vehicle assigned to your order was stuck in a Ford central compound so we have switched your order to a van that is ready to go. We'll keep in contact and aim to get you your van as quickly as we can. Thank you for your business
Posted 11 months ago
Global Van Solutions is rated 4.43 based on 729 reviews