WiseDriving Reviews

3.56 Rating 4,090 Reviews
64 %
of reviewers recommend WiseDriving
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
2.80 out of 5
Returns & Refunds
Refunds Process
Very Easy
Read WiseDriving Reviews

About WiseDriving:

At WiseDriving, we give our drivers the opportunity to earn reduced premiums through good driving. Our innovative telematics product collects vital information as you drive - including how you accelerate and brake, as well as the speed you travel and your travel times.

As soon as you get a quote with WiseDriving, we give you an upfront discount of 40% as we trust that if you are willing to have your driving monitored, then you must be a good driver. Plus, if you drive consistently well, you can earn even further reductions!

Get a quote with us and see how much you could save with a telematics car insurance policy with WiseDriving - wisedriving.com

Visit Website

Write Your review

Tell us how WiseDriving made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Extremely expensive
Helpful Report
Posted 1 day ago
Thank you for taking you time to leave your feedback. We do appreciate it and will use this to improve the service we provide. Many thanks, Adam
Posted 22 hours ago
Disgraceful. The WORST customer service I have EVER experienced. They wrote threatening to cancel my policy with no explanation. When I rang they were rude & lacked basic knowledge only to be told I needed to move my black box to the centre of the windscreen which I did so. 1 week later they cancelled my policy with no explanation or notice. I have paid them a lot of money and the box is on my screen. Their system is faulty.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Hi Mrs A, We would like to apologise for your negative experience with us. We’d like to learn more about your specific situation. If you could send us a private response with your details, to reviews@wisedriving.com, it would be greatly appreciated. Thank you, Kathryn.
Posted 1 day ago
Unnecessary they keep on sending the irrelevant emails such as we are sending refund when the insurance is more then 10 months due, please contact us otherwise we will cancel your policy etc etc. They fixed the box in my car due to which my music stopped working. This is the worst company i have came across in my 8 years of car insurance.
Helpful Report
Posted 4 days ago
Hi, We do apologise that you’re disappointed with the experience you have had with us, and would like the chance to answer any queries you have. Please feel free to send us a private reply with your details to reviews@wisedriving.com, so we can go over this with you. Many Thanks, Sarah.
Posted 3 days ago
Disgraceful
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Liam We are sorry to hear you feel this way. We would like to know why, if you would like to email us more information? Many thanks, Holly
Posted 1 week ago
Have sent 3 emails now with no response very poor
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi, We’re sorry to read you didn’t have a great experience with us - thanks for letting us know. We will handle the issue, and please be assured our main priority is the service we provide our customers. Many thanks, Adam.
Posted 1 week ago
Awful experience. They cancelled my policy because they said I had nit fitted the black box within 14 days. HOWEVER, the box was only delivered THREE WEEKS after I took out the policy! I kept tracking it and it was delayed in Amsterdam. Their fault. Not mine! Trying to communicate with them is hopeless. They proudly say that their messenger on Facebook is monitored but every time I tried to use it a message was relayed that the system was faulty. Their call centre does not pass on or record relevant info. Disgusting company. They charged me £75 cancellation fee. AVOID!!!
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Hi Shelagh, we do apologise that you’re disappointed with the experience you have had with us, and would like the chance to answer any queries you have. Please feel free to send us a private reply with your details, so we can go over this with you. Thanks, Kathryn.
Posted 3 weeks ago
Gave me a reasonable quote which I agreed to. Then they sent an email the following day saying they wanted another 950 pounds from me. I cancelled because I thought it was unfair and they charged me 75 pounds. Dishonest and sneaky company. Best avoided.
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Hi, Thank you for taking out the time to leave us a review, we do appreciate this. Many thanks, Lauren
Posted 3 weeks ago
Mis sold black box insurance via compare the market. Charged 75 pounds to cancel after 1 day because I don't want a black box! Absolutely terrible customer service charging 75 pounds to cancel! Rubbish customer service. Can't get insured now because I have to wait 5 days for a refund!
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Hi Adam, We do apologise that you’re disappointed with the experience you have had with us, and would like the chance to answer any queries you have. Please feel free to send us a private reply with your details, so we can go over this with you. Many Thanks, Sarah.
Posted 3 weeks ago
Absolutely terrible in every possible way. Avoid like the plague
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Milo, We’re sorry to hear that you are unhappy with your insurance policy. If you’d like to send us a private reply with your policy details, we would be happy to assist with any queries you have. Many thanks, Lauren
Posted 1 month ago
Charging £75 to cancel a policy with 24hrs of starting it, should be a crime. Other companies charge £25 which is far more reasonable.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Morning, We are sorry to hear you are unhappy with your policy. There is a £75 cancellation fee applicable, which we do inform all our customers about. We will however take your feedback on board. Thank you for bringing this to our attention. Many thanks, Holly
Posted 1 month ago
Massive scam. If you're thinking about insuring through them via their blackbox please reconsider. I insurved through them after driving for 5 years and thought i would try a blackbox for the first time as the premium was cheaper. I have a clean licence and drive trucks 40 hours a week but was told by this system that i was a high risk driver. After 5 weeks they informed me that as a result my premium would increase by 210 pounds!! I cancelled my policy immediately and got stung by the cancellation fee when it suddenly dawned on me that this is exactly what they intend on doing. Cowboys and daylight robbery. AVOID AVOID AVOID
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Jason, We are sorry to hear you are unhappy with your policy. If your score decreases by 10 points or more, an additional premium may apply. We make it clear before you take up the policy, you may receive refunds or additional premiums based on your driving score. We encourage all of our customers to regularly check their personal driving dashboard, which gives a breakdown of the driving scores, along with tips for how to improve each score, which in turn can result in a reduction to the premium. All of our fee's are outlined in our terms and conditions, which you would have read and agreed to when taking up the policy. Many thanks, Lauren
Posted 1 month ago
Communication is not great
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi We are sorry to hear this. Is there anything in particular you were unhappy with? We would like to know more, your feedback is appreciated. Many thanks, Holly
Posted 1 month ago
Can’t communicate with an agent at all!
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi, thank you for taking you time to leave your feedback. We do appreciate it and will use this to improve the service we provide. Thanks, Kathryn.
Posted 1 month ago
I have cancelled my policy. Yesterday still waiting for confirmation.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Mr Grinberg, thank you for your feedback. Please contact our customer service department on 01733 308358 to confirm the cancellation of your insurance policy. Our offices are open Monday-Friday 8am-8pm, Saturday 9am-5pm and Sunday 10am-4pm. Thanks, Kathryn.
Posted 1 month ago
the operator was total idiot!!! some Indian guy who i didnt understan completley, and he just hung up on me!!
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Andris, thanks for taking the time to send this over. We would like to assure you that our customers are our top priority and your feedback will be referred to the appropriate teams to make sure we offer the best level of service. Thanks, Kathryn.
Posted 1 month ago
Awful company, my monthly insurance payment is usually £56. It went up to £202 for one of the months because my score went below 40. However when I rang up and enquired about this, the lady on the phone by the name of Kerrin said usually they send a warning email to let you know that if your score goes any lower then you will be charged as a penalty. *I never received this email. Kerrin even checked. When I asked for compensation of any sort Kerrin said there was nothing she could do and hung up.
Helpful Report
Posted 2 months ago
We’re sorry that you are unhappy about your experience with us. Our number one priority is the service we provide to our customers. I can see that you called us on 20th July 2021 and that the call disconnected. We tried to call you back, but the call cut off with no option to leave a voicemail. Please call our customer service team on: 01733 308235, Monday-Friday 8am-8pm, Saturday 9am-5pm, Sunday 10am-4pm. Many Thanks, Sarah.
Posted 2 months ago
Having trouble contacting about black box
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Ian, thank you for your review, please contact our customer service department on 01733 308358. Our offices are open Monday-Friday 8am-8pm, Saturday 9am-5pm and Sunday 10am-4pm. Thanks, Kathryn.
Posted 2 months ago
Absolute joke of a company I had insurance open with them and wanted to purchase a new car, they said they couldn’t insure me on the car I wanted but cancelling the insurance was free!! So purchased the new car and cancelled the insurance they then informed me that there would be a £38 charge for cancelling it. I cancelled it lost the £150 deposit and £38 charge to then find out that they would insure me with my new car if I open it up again! I stupidly done this paid another £150 deposit. Now they are trying to charge me admin fees for forgetting to send proof of no claims! So far in 2 months this company has taken over £300 of me!! Absolutely disgusting.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi, thanks for taking time out of your day to provide us with your feedback. We do take our customers queries seriously, so if you’d like to send us a private response with your details, we would be happy to answer your questions. Thanks, Kathryn.
Posted 2 months ago
I’ve been driving for 19 years and I have to have a black box fitted!!!!!
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi, Our website stipulates that WiseDriving is a telematics insurance provider, and we request that you agree to our Terms and Conditions prior to setting up a policy. Thank you for taking you time to leave your feedback. We do appreciate it and will use this to improve the service we provide. Thanks Many thanks, Adam
Posted 2 months ago
After three days of starting my policy ,for personal reason ,i had to cancel my policy and you charged me £75.00 just for cancelation.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi, Thank you for your feedback and sorry to see that you have had to cancel your policy. Our cancellation fees are stipulated in our terms and conditions which you would have read and agreed to when you set up the policy and a link to these terms is included in all email correspondence we issue to our customers. Many Thanks, Adam.
Posted 2 months ago
WiseDriving is rated 3.56 based on 4,090 reviews