Webuybooks Reviews

4.7 Rating 7,167 Reviews
97 %
of reviewers recommend Webuybooks
4.7
Based on 7,167 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Live Chat, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.6 out of 5

Write Your review

Tell us how Webuybooks made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Sadly we buy books uses Evri / Hermes to collect your books. First trade 4 attempts waiting in all day for it to be collect. Still waiting for my books to be collect on my second trade after waiting in 2 days and sending emails to we buy books. Use Ziffit
Helpful Report
Posted 4 weeks ago
Hello, Thank you for leaving a review. We are very sorry to hear this. The collection is designed to be a hassle free way to send your items to us; we apologise that this has not been the case for you. We can see that you have since used a ParcelShop to drop your items off, we have added 10% to the offer value to apologise for this inconvenience. Best regards WeBuyBooks
Posted 3 weeks ago
Scanned, boxed and labelled books and booked collection but they never collected books. Customer service advice was to drop off at local collection point instead, as they don't know why the books weren't collected. Nearest drop off approx 140 miles return journey.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hello, Thank you for leaving a review. We are very sorry to hear this. We have checked the tracking and a note has not been left by the courier to explain the lack of collection. However, if you would still like to send the Offer to us, please let us know and we can escalate this to the courier and request for a collection as soon as possible. Please send your Offer ID to info@webuybooks.co.uk if you would like us to do this. Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused by this. Best regards, WeBuyBooks
Posted 1 month ago
1 Star is too high!! Avoid these crooks at all costs. I asked to get some real pictures of a book as it was a stock photo and they ignored my request for nearly a week but then lowered the price of it by about £4. I went back to check if they have replied but to my dismay they put the price up from £27 to a £100. I have never ever seen any thing like that in all my life. They are either trying to swindle me or have read my request and checked it against other prices then thought ooo we can make more here! Fancy changing your price after someones asked you about it's condition!? That's really bad practice!! It's a companion to another book and you can get both together commonly for between £70-80. I have just read other feedback on EBay left by others and it's row after row of bad experiences.How can you trust anyone when they do that to you! Not a question! I also added the ISBN to see how much they give you for this book... £2 they offer. laughable! Theys till haven't replied to two meessages I've sent them now. Let me guess, because they know what they've done is shady. Stay clear stay very clear. Cowboys!
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hello Adam, Thank you for leaving a review. We’re very sorry to hear of your recent experience. We have been unable to find the email thread using your name, however, we would welcome the opportunity to look into this further for you. Please email us at sales@webuybooks.co.uk with the title and ISBN of the item in question, this will allow us to investigate this for you. All prices for the items we buy and sell are determined by the supply and demand on the market. As this fluctuates quickly, the prices can change very quickly. Unfortunately, this is largely beyond our control, sorry. Best regards, WeBuyBooks
Posted 6 months ago
It took ages and numerous appointments for the books to be collected by Hermes. And the collection happened by accident. The delivery man dropped a parcel for a neighbour and he noticed an outstanding collection at my address. Otherwise I would still be waiting for the books to be collected
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hello David, Thank you for your review. We are sorry to hear of the issues experienced with the courier. For the vast majority this is a straightforward process without any issues. Therefore, this appears to be an issue with the courier covering your area. We do apologise for any inconvenience this has caused. In the case of these issues, we have a friendly Customer Services team who can escalate any issues to Hermes. Once escalated, issues are usually resolved promptly. Best regards, WeBuyBooks
Posted 7 months ago
I wasn't paid, and when I contacted them to ask about it, they didn't get back to me. Additionally, they contacted me to say that the highest value book I had sent in wasn't in the box, and deducted its price from my order, which didn't matter because they didn't pay me anyway. Very disappointed.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello, Thank you for leaving a review. We do our best to provide all of our customers with the best possible selling experience; therefore we are very sorry to hear that your experience hasn’t been as positive as we would have hoped. We have looked into this trade for you and can see that one item was missing from the offer when it arrived with us; therefore a dispute email was sent explaining this and the amended offer was swiftly accepted by yourself. The offer was then entered into the payments process, however, an incorrect account number had been provided to us, meaning the payment was not received. Once the payment details had been updated, the offer was put back into the payment details and processed the following working day. If this has still not been received, please let us know and we can investigate this further. Best regards, WeBuyBooks
Posted 7 months ago
Seriously useless place to sell books. It took months, literally months, to try and get the "Antiquarian Book Team" to review a list of 24 non-ISBN books who then said they couldn't be bothered to have a look having originally said that they were the place to go for non-ISBNs. There's little or no help with anything unusual despite all the hype and I've had to chase them for payment for the little they did pay. I think they spend it all on advertising telling us how great they are, and they're not.. Go somewhere else to sell your books We Sell Books are no good at all and certainly don't sell books.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hello Anita, Thank you for leaving a review. We're sorry to hear of the delayed response to your antiquarian enquiry. Having looked into this, we can see that you have waited much longer than we would have liked for a response - please accept our sincere apologies for this. Your feedback will be taken on board to prevent this recurring in the future. Apologies again for the inconvenience caused. Best regards, WeBuyBooks
Posted 8 months ago
Over 2 weeks for them to receive my trade. 3 attemps for them to pay me as they kept saying my details were entered wrong. I appreciate mistakes happen and maybe I made an error the 1st time but 3 times I apparently entered the details wrong which I found odd I ended up having to attach pics of what I entered to prove it was correct. Was bit of a nightmare. If you were a bit tight for cash and are trading to help then I found this site wouldn't help in terms of quickness. I did get paid the amount quoted and people on the phone were really friendly through. If you are given a good price and not desperate for the money then its not the worst site out there
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hello. Thank you for your review. We're sorry to hear about the delay with your payment. Having looked into this further, we can see that an incorrect sort code had been provided which caused this delay. For security purposes we cannot view or edit the bank details linked to an account, therefore the correct sort code was needed to be entered from your side. This was quickly supplied and the offer was paid in full the following day. Best regards, WeBuyBooks
Posted 9 months ago
TOTAL FRAUD !!!! Use this service once. I've sent them 5 books (the minimum they accept) and they said that two items were missing from the package. Funny enough those items also happened to be the two most expensive ones. They subtracted their value from the total which should have been just over £5 and they pay me £0.78. I wish I've seen the other reviews that pointed out this dodgy practice of theirs before using them.
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hello Sela, Thank you for your review. Having looked into this further for you, we can see that a member of our Customer Services team has been in touch regarding this offer. We will investigate both internally and with the courier to find out further information regarding the missing items where possible. We would like to apologise for any upset this may have caused; we aim to provide a positive selling experience for all our customers and therefore we are very sorry that this has not been a satisfactory trade for you. Although we believe the issue has now been resolved, please let us know if we can be of any further assistance. Best regards, WeBuyBooks
Posted 10 months ago
I bought a book from them described as clean with some annotations (Alejo Carpentier's El reino de este mundo) The book is heavily annotated from page 1 to 74 (out of 153. When I sent photos to prove it, hoping it'd be a quick transaction – just an understandable miss checking from their side, I got two emails saying they could not see the photos despite them being sent in the regular jpg format. I honestly think that book, in that state, should be on sale and I don't think they managed customer service very well in this instance. I don't doubt they are a good company and I hope this serves to be more thoroughly next time. I'd add photos here but it's not giving me the option. Order Date: 28 April 2021 Sales Order Number: 698187207 Purchase Order Number: 630325919
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello, Thank you for leaving a review. I am sorry to hear there was damage to the book received. We want our customers to be happy with the items they receive, I can see a member of our customer services team has looked into this for you and has issued a full refund for the order. Please accept our apologies for any inconvenience caused. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
I did not have 15% extra payment as stated.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Price quoted was reduced when received books missing and water damage all I can say is they were all there when posted and none had any damage they were mostly new. Checked the area where packed and nothing left behind. Beware if you are going to use we buy any books I am not the first to say this and no mention of payment for the books. They will charge me to return the damaged books but do not say how much or give me a chance to decide if it is worth it
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Judith, Thank you for leaving a review. We are very sorry to hear you were not happy with your selling experience with our company. We have found that with other customers, if there are missing items, it may be that multiple boxes have been used and we are still waiting for the missing items to arrive. One of our customers services team has looked into this and sent you an email so we can find out where the missing items are and get the issue resolved. We have sent the email through again today as we are eager to get this sorted for you. Our main priority is for customers to be happy with the service, we hope to hear from you soon. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
If I was to rate WBB whilst ignoring the difficulties frequently experienced when items are in transit to them, I would be inclined to award them 4 stars. Their offer prices (whilst a bit unpredictable) are on occasion good, their website functions reliably, payment is usually quite swift, and when there is a need to contact their customer services department, their answers usually speedily resolve the issue put to them. Sadly, reality kicks in, and I must also allow for the considerable friction introduced by WBB's decision to stick unquestioningly with transport outsource Hermes irrespective of the service their customers experience. This drags WBB's overall score down to 1 star. On occasion, Hermes in-store barcode readers malfunction, meaning that your package to WBB can't be accepted. Not much fun when it's a 20 minute round trip to the Hermes collection point. If you are sending in a heavy package via the Hermes courier service, then prepare yourself for disappointment. In my experience, you only have a 50:50 chance of their van turning up on the agreed date, so often, you wait in vain. Unlike other courier services, Hermes don't send you a notification on the day of what 1 hour collection slot you have been allocated, so you certainly can't plan your day. If you have any query about the package you've sent, and try to use Hermes' tracking system, prepare yourself for some bizarre, nonsensical "explanations" as to what is going on e.g. as regards a parcel which Hermes had collected and receipted last August, their tracking system said: Update on your parcel We couldn't collect your parcel as it wasn't suitable, please contact your retailer to make alternative arrangement Rubbish though a response such as that is, the worst is yet to come. Over the period February 2020 to January 2021, packages entrusted to Hermes had items mysteriously going missing 3 times. On 1 of these occasions, no less than 7 books (valued at £20+) "disappeared", and my correspondence with WBB to resolve the issue ran to over a dozen emails. It is true that on each of these 3 occasions - after intervention by me - WBB paid me in full for all the "missing" items. However, that does not compensate for the hassle experienced, and it means that you only feel safe handing over your package once you've taken the precaution of taking photos of each item you are boxing up, in case there is yet another mishap whilst the items are in Hermes' custody. Prior to 2020, WBB paid me on 5 occasions when I had waited for anything from 14 to 19 days after my package had been left at a Hermes collection point, but the parcel had still not reached WBB. Once again, after contacting WBB, full payment was made to me on each of these 5 occasions, but who needs this degree of hassle, delay and aggravation? After January 2021's "mysterious disappearance" of books, I contacted WBB and gave them full details of each of the 8 incidents I have just described above. I pointed out that when I trade through another online book buyer (who use "Collectplus" and "DPD"), I simply do not experience this degree of nonsense. I asked for an assurance from someone at Director level within WBB that they would take the issues I had raised seriously, and would insist that Hermes upped their game. WBB's initial response was an extremely bland one, delivered to me by a member of their customer services department. When I emailed WBB again, and repeated my request for some Director level feedback, I received the following response from the WBB Customer Services Manager: "We would advise that it is our choice as a business to use Hermes and this is not a subject for discussion with our customers. If you are unhappy with our chosen carrier and indeed the way your offers have been handled previously, we would respectfully ask that you no longer trade with us." So, to translate, WBB couldn't give a fig about Hermes' repeatedly poor performance, and have no intention of making Hermes deliver an acceptable level of service to WBB's customers. Like it, or lump it. In these circumstances, if I could award WBB a score of zero, I would do so; even 1 out of 5 seems generous.
Helpful Report
Posted 1 year ago
One of the worst booksellers I have ever bought from - and I buy all of the time! In my opinion they are fraudulent in their descriptions of books. See attached, some photos of a book I bought from them through Amazon. The description was 'Good. A slight tan to page edges'. In reality the book is ruined with heavy ink annotation and is very tatty. They defended this by referring to Amazon's definition of 'good' - but then why mention the tan to page edges? The answer is obvious: to mislead customers into thinking that the book is otherwise undamaged. The service is a con - buyers beware!!!
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello, Thank you for leaving a review. We can see you have left multiple reviews regarding this order, we have sent you an email regarding the order, please could you respond to the email we have sent? One of our customer services team would be happy to assist you further with this order. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
order my book on the 5th jan 2021, should have arrive by the 11 of jan 2021 . no help from customer service . and they refused to give me there CEO email address which i have now found . today being the 18 of Jan 2021 and still waiting have now gone to Ebay for full refund plus delivery cost . that why only one start would like to give you zero star .
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Mr Mills, Thank you for leaving a review. We are sorry to hear you haven't received your order. Our customer services team have been trying their best to assist you with this order, I can see they have spoken to you on email, Facebook, another review site and live chat, they have been happy to help but you had not provided any order information, we had asked you for the information and you said it was too late, but we had not been provided anything to link you to an order. We want our customers to be happy and want to fix any issues but if we are not given any information, we cannot find the order unfortunately. We are glad to hear ebay have been able to give a refund for the order as we couldn't access it for you without being given any information. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
Books were rejected that I know were in really good condition. Ziffit would not have done this
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello, Thank you for leaving a review. I have looked into your offer with us and can see we were happy with all of the items sent to us, all items were paid in full. Please could you check that the review has been left for the correct company? The items arrived with us quickly, were checked quickly and were paid the following working day. We would really appreciate it if you could check this for us, if the review was meant for us, please could you email us at info@webuybooks.co.uk from the email address you have used to set up the account with us? We have your offer ID, but the offer provided shows that the payment was issued in full. Thank you for your cooperation. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
I scanned 19 items and sent them in a single secure and well sealed box via collection by Hermes from a local shop. I hadn't heard anything so I contacted We Buy Books and was advised they hadn't received 2nd box??? I have them my tracking number then received an email advising me that 14 items were missing. Outrageous service. I have used Music Magpie and Zapper and have received 5* service. I will NEVER again sell using We Buy Books. I gave 1* as I couldn't leave no stars.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Elaine, Thank you for leaving a review. If a box arrives damaged, we pay for any missing items, the box had arrived intact with no signs of tampering, we therefore had expected that the label had been duplicated and a second package sent . We have had this happen in the past and it has been that the missing items have been packaged wrongly and sent to another company, or are still with the customer, we understand that errors can occur, this is why we leave the trade open to receive the missing items at a later date. I can see payment has been made for the items received, unfortunately we are not able to pay for items until we have received them. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
The money didn't come.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Hugh, Thank you for leaving a review. I can see you have opted to be paid via Cheque, we have sent the Cheque and it is on the way to you. If it has not been received with today's post, please email us at info@webuybooks.co.uk with your offer ID, we can then cancel the Cheque and issue the payment again for you. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
Took around 3 weeks to get payment by cheque. Very slow
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Paula, Thank you for leaving a review. I'm sorry to hear your Cheque took 3 weeks to arrive. Unfortunately there can be delays within the postal system, we offer payment via bank transfer and Paypal. You can change the payment method at any point on your account, this will ensure you will receive any future payments the next working day once the items have been checked. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
Have arranged a collection for two parcels twice and no one has shown up. No courtesy call to let me know what is going on. Rang the customer services who said it is on their system but as I say no one has turned up. Also read on other reviews that quoted offers aren't honoured due to condition being bad in transit or various items missing in packages. I give up, probably better to sell on ebay.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello, Thank you for leaving a review. I am sorry to hear your items were not collected, if you email your offer ID to info@webuybooks.co.uk, we can contact Hermes and find out what the issue is and when the items will be collected. Items are only ever rejected in an offer if they don't pass the condition guidelines, we buy the items to find a second home for them, so they need to be in a condition that someone would be happy to receive them in. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
I have been waiting weeks and still haven’t received my payment. Very disorganised.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Lilia, Thank you for leaving a review. Please could you check that the review is left for the correct company? I have looked into your account and can see that you were paid via bank transfer on 22/09/2020. Kind Regards WeBuyBooks
Posted 1 year ago
Webuybooks is rated 4.70 based on 7,167 reviews