Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Water Butts Direct Reviews

4.5 Rating 2,478 Reviews
89 %
of reviewers recommend Water Butts Direct
4.5
Based on 2,478 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 92%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Water Butts Direct Reviews

About Water Butts Direct:

We are the UK's Largest Range of Water Butts, Rain Barrels & Rainwater Harvesting Products. Leading manufacturer & distributor of gardening, recycling & water conservation equipment. Highly Accredited. Fast Delivery. Leaders In Conservation. GM8 Group Ltd Brand. Excellent Service.

Visit Website

Phone:

0800 688 9823

Email:

cs@gm8group.com

Location:

54 Wilbury Way,
Hitchin
Hertfordshire
SG4 0TP

Write Your review

Water Butts Direct 5 star review on 11th August 2026
Jonathan
Water Butts Direct 5 star review on 16th July 2026
Neil
Water Butts Direct 5 star review on 5th June 2026
Tim Apps
Water Butts Direct 5 star review on 5th June 2026
Tim Apps
Water Butts Direct 5 star review on 5th June 2026
Tim Apps
Water Butts Direct 5 star review on 5th June 2026
Tim Apps
Water Butts Direct 5 star review on 7th March 2026
John
106
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“I am disappointed because my order has vanished and not been delivered. I spent £160.00 and the delivery company are denying the existence of my tracking number. I am willing to accept this is a delivery problem not Water Butts Direct but I am not happy with my experience.”
Helpful Report
“Like others on this site I have been told that my order is being delivered direct from the manufacturer to save time. I have not received it and my order details says no tracing available (Evri). To add insult to injury they have sent me a survey asking what I think of my water butt.”
Helpful Report
“Awful. Still haven’t received my deliveries. “Shipped direct from manufacturer to save you time.” It’s been two weeks and now I’m having to handle arguing with Evri myself because of how terrible this company and experience has been.”
Helpful Report
“I put in the order on the 18th August and l am still waiting for it to arrive, l have phoned and was told that l would receive an email but like the waterbut it is still to arrive. I am NOT happy as my money has been taken but no goods delivered”
Helpful Report
“I ordered a 100 litre water butt complete with lid, diverter kit. stand and tap. I only received the water butt and lid so contacted customer service for the missing items. There was no apology and I was asked to confirm whether I had looked inside the water butt for the missing items. I had. They were not there. The second delivery duly arrived. This time I received the stand and diverter kit but no tap. Contacted customer servie again who apologised for the mistake. I received the tap on the 3rd delivery.. Appalling service. Avoid”
Helpful Report
“I can't provide a meaningful review of the item as it has yet to arrive. The vendor states it was despatched to the courier & received by them locally over a week ago. Correspondence requesting an update as to its whereabouts has, to date, apparently been ignored.”
Helpful Report
“Only part of the order received. Banal response from ‘customer services’. I’ve asked to cancel the order - no response - what a surprise. Am now looking for a professional supplier.”
Helpful Report
“Enquired about pricing/availability for a product via email on 22nd, 27th, 30th May and on Facebook with no reply - eventually rang the customer service line and the agent could hardly have been less bothered - "there is no problem with our customer service" apparently!”
Helpful Report
“Extremely expensive. Appaling delivery. Minimal, confusing instructions. Needing extra parts to be usable despite the very high price.”
Helpful Report
“The quality of the butts is excellent the delivery schedule was shocking by dpd who completely let down this element of the delviery. Of the 6 water butts I ordered, 1 arrived Saturday morning, 4 arrived late Saturday evening when the same driver argued the order was complete ! If you order 6 you expect 6 not 5. The final butt arrived on Sunday thrown over our 2.4 metre high gate, no use of the intercom and recorded on our CCTV - not good at all especially as this driver was a different driver and had no idea what was in the box marked handle with care !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No kits included to link the 2 butts as pairs and no reply from Water Butts direct customer relations. A sad let down of an otherwise good quality product.”
Helpful Report
“I feel incredibly disappointed with the service I received. I spent a lot of money ordering multiple items from this company to then be ignored when an issue arose. One of the items was a Harcostar 227L Water Butt, Stand and Diverter Kit, it was delivered with a large hole near the bottom which clearly hadn't been checked before sending the item out for delivery. It's a faulty product. Initially, there was prompt email communication but I have not heard anything for over two weeks and my emails in this time have been ignored and not responded to. It's a real shame as I thought this would be a reliable company. Unless I hear anything soon, I shall not be ordering from them again and certainly wouldn't recommend them. I feel very let down”
Helpful Report
“The water butt arrived and upon opening showed a large blemish around the whole of the butt. I telephoned the company several times, only time receive the same voicemail each time. I keft a message for a return call, as suggested. I emailed the company via 2 different emails, showing photos. To date, no one has the courtesy to return my call or arrange a return if the item.”
Helpful Report
“At the moment the rating is one star because the latest order did not come with all the connections required. There has been no answer to my phone calls for a week, the email including photos has been neither acknowledged or replied to.”
Helpful Report
“Ive heard from family and friends that the products are good, but my experience of the company has not been great. They advertise products as IN STOCK, but now I am receiving emails telling me of delays. Having researched om trust pilot this seems to be their method. It feels dishonest and I am considering cancelling my order and searching elsewhere.”
Helpful Report
“Iran’s not received yet🤔”
Helpful Report
“It was promised by 9.00 pm yesterday. So far … nothing. Evri say they have it. Could have fooled me.”
Helpful Report
“l wanted a new hose 32mm you sent me a tube that is 25mm l already bought 25mm tube”
Helpful Report
“Item received in a damaged box - with no protection for the WaterButt. Instructions are poor - and had to refer to the Internet on how to assemble. I escalated the poor delivery and packaging to Water Butts - who did NOTHING with my complaint. I think that pretty much covers it......”
Helpful Report
Hi Paul, I am sorry to hear your order arrived damaged. Please send your order details ect to our Customer Services team at cs@gm8group.com so we can look into this further. Unfortunately, as this is a reviews website we cannot your order details here. Mandy
“When I receive my Waterbutt ill write a review.”
Helpful Report
Hi Christine, the e-mails asking for a product reviews are sent out automatically after you have placed an order, you don't need to complete them until you have received your products. If you would like to contact Customer Services, with your order details we can check on the status of your order: cs@gm8group.com - unfortunately as this is a reviews website we can't access your order details. Mandy
“I ordered 3 items from Water Butts at the start of July 2025 , 2 of which arrived promptly. However the 3rd item, priced £17 has not arrived. I contacted the company in August and they sent another item via Evri. The delivery advice first said it was being delivered that day, then it said it would be delivered the next working day. Nothing has arrived yet, despite contacting Water Butts. Not impressed as this saga started 3 months ago...”
Helpful Report
Please send your order details to Customer Services at cs@gm8group.com so we can assist as this is a review platform and we cannot access your details here. Mandy
Water Butts Direct is rated 4.5 based on 2,478 reviews