Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Panel Company Reviews

4.6 Rating 6,566 Reviews
90 %
of reviewers recommend The Panel Company
4.6
Based on 6,566 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Courier
Average Delivery Time
Over 7 Days
On-time Delivery
95%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 93%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read The Panel Company Reviews
Visit Website

Phone:

01709828339

Email:

info@panelcompany.co.uk

Location:

Amen Corner,
College Road,
Rotherham
Huddersfield
S60 1EY

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Not very happy as last panel bought few scratches hopefully not seen when in bathroom, it was sorted but one cracked as well only received 10% off then refund of 23.00 so not much to say altogether total cost”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Nicola, We’re really sorry that your panel arrived damaged. We understand how disappointing this must have been, and when this happens, we’re happy to either arrange collection and replacement of the panel or, if the panel is still usable, offer a 10% discount. We’re very sorry for any inconvenience caused and appreciate your understanding. Kind regards, The Panel Company
Posted 3 weeks ago
“Good easy to use website we ordered our panels and accessories we had no conformation email and I chased the order up a week later was told we would be notified the day before delivery this did not happen and the panels were delivered one week later so two weeks for delivery which seems a long wait as it's also charged for the delivery driver left the panels leaning up against our back door sometime early in the morning after I had left for work and my wife who has mobility problems had to struggle to move them so all in all a bit dissatisfied with the service provided so far I have yet to open them but they are well packaged so should be ok even the email for the review arrived before the panels so as long as you don't mind the wait and very poor communication you will be ok”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Michael, We're sorry to hear you were disappointed by our service, and we completely understand how frustrating the uncertainty around your delivery must have been. Please know that the prompt email you received was to review your samples, which is why you received it before your panels arrived. You should have received a confirmation email and text message the day before with an hour time slot, and we will look into what happened on our end to make sure this level of uncertainty isn't caused again. Our orders are dispatched within 5–7 working days because we use our own fleet of vans, and our drivers are only able to deliver panels to the door, as this is company policy for health and safety. Thank you for taking the time to bring your experience to our attention and give us the opportunity to look into your order further. We genuinely never want our customers to feel let down by our service, and we're sorry that this was your experience. Kind regards, The Panel Company
Posted 3 weeks ago
“At first I thought they/you were great, all questions were answered promptly and satisfactorily. Then I had a problem, I ordered another panel thinking I had ordered the same but no, instead I received a panel that is thinner and unusable. I did speak with a rep from the company who said she would look at getting me what I required but also pointed out that the panel thickness I requested was no longer available and that 18mm was currently all that was available. I now have partly completed wall and have had no contact from you. Consequently very disappointed.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Adrian, We completely understand your frustration, and we’re sorry for the inconvenience this situation has caused. We’ve sent you an email directly regarding your order so we can discuss this with you and work towards finding a suitable resolution. Kind regards, The Panel Company
Posted 1 month ago
“Delivered to the wrong address and had to search for it, found my order half a mile down the road on private property and had to ask the owners if we could look down their drive to see if it was there. Then had to carry all of it back home when we had a heavy order. Delivery number and company number didn’t answer so I was stuck for an hour wondering where my order was. Items arrived in good condition however we were not happy with the delivery.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi, Thank you for taking the time to bring this to our attention. We’re really sorry to hear about your experience and sincerely apologise for the inconvenience and frustration caused by the miscommunication. We completely understand how disappointing this must have been. Your feedback has been shared with the relevant branch for immediate review so we can look into what happened and understand how we can prevent this from happening again. If there’s anything further we can help you with, please don’t hesitate to contact our main customer services team at info@panelcompany.co.uk. Kind regards, The Panel Company
Posted 1 month ago
“First lot of panels were great, second lot i ordered the panels were coming away from the back board”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Emma, Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about the issue you’ve experienced. Could you please email us directly at info@panelcompany.co.uk with your order details so we can look into this further and work to resolve the issue for you. Kind regards, The Panel Company
Posted 1 month ago
“Very poor! I ordered four panels 3 1/2 weeks in advance, received all order confirmation and was emailed a date for delivery when I emailed to ask. I then received a call the day before my delivery was due explaining that the item was out of stock. They apparently then tried to get me an emergency order as my customer specifically wanted that design. I ended up waiting a further seven days for delivery, which ultimately delayed the bathroom refurbishment I was working on and obviously looked bad on me and my business. Very poor and because of this and first impressions I will certainly not be using them again.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Simon, We sincerely apologise that your order was not delivered on time and completely understand your frustration and disappointment. We appreciate that you were expecting your order within the timeframe provided, and we're sorry we have not met those expectations. Thank you for sharing your experience with us. We will share it with the relevant department so we can understand what happened and work to prevent this from happening again. Kind regards, The Panel Company
Posted 1 month ago
“First lot of panels i ordered were fantastic, I then spent a load more money on some more and the wood just falls off the panel, not good quality for the amount of money they cost”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Emma, We're very sorry that this has happened and kindly ask that you email our customer service team directly at info@panelcompany.co.uk with images of the panels. We completely understand how disappointing this must be, particularly after your first order with us, and we hope to resolve this for you as quickly as possible. Kind regards, The Panel Company
Posted 1 month ago
“I’ve had one panel in the middle of a wall that clearly hadn’t been sealed and the concrete effect has came off in patches everywhere. I have them in 2 bathrooms and only on this one panel has it come off. Only been on 2 yrs. so now I need to pay to get the whole wall redone”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Vicky, We're sorry to hear about your experience. When you have a moment, please email us at info@panelcompany.co.uk with your order details, and our team will investigate this for you as quickly as possible. Kind regards, The Panel Company
Posted 2 months ago
“Easy process but out of 12 panels two were damaged. Good job i ordered extra. Also some trims were damaged looks as though when splitting thw packs in the warehouse were caught with a blade across a couple of them.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Tom, We're sorry that some of the panels and trims in your order arrived damaged. We understand how disappointing this must be, and we'd like to get this sorted for you as quickly as possible. Please contact us directly at info@panelcompany.co.uk, and our team will be happy to help arrange a resolution. Kind regards, The Panel Company
Posted 2 months ago
“Delivery takes weeks communication is none existent.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Gavin, Thank you for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear that your experience didn't meet your expectations. We understand how frustrating it can be when delivery takes longer than anticipated, and we sincerely apologise if our communication during that time wasn't up to the standard you expected. Keeping our customers informed is something we take seriously, and we're sorry we fell short on this occasion. Your feedback has been shared with the relevant team as we continue to improve both our delivery process and customer communication. Thank you again for bringing this to our attention. Kind regards, The Panel Company
Posted 3 months ago
“Not happy with the thickness of the new sample sent, so I’ll be buying from somewhere else.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Shaun, Thank you for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear that the thickness of the sample didn't meet your expectations. We understand that choosing the right panel is important, which is why we offer samples to help customers make an informed decision before purchasing. Although we're disappointed we weren't the right fit for your project this time, we appreciate your feedback and wish you all the best with your renovation. Kind regards, The Panel Company
Posted 3 months ago
“Large Beige Slate 1.0m x 2.4m Shower Panel I initially ordered X4 panels and all was good. When installing we were done short, so I ordered another one one jista' few weeks after. Initially I got delivered the wrong panel, which customer service rectified, apologised and sent me the correct one in a few days. However, the panel which arrived even tho it had the correct name and looked same when we put it next to the others it had a different shade...more greyish. It is very disappointing as I really wanted my bathroom to come out perfect. Even the package was from a different manufacturer, I later noticed. If there was a year gap, it is understandable but this happened all within weeks. I know batches can vary but this was with 3 weeks difference max. So my advice, either by extras or avoid this altogether. Customer service was good however outcome was poor. I did inform them Saturday as soon as we realised but not much can be done now. Today was expecting a reply, no one got back to me yet.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Good morning, We sincerely apologise that we were unable to source a panel from the same batch for your second order. Our customer service team has been trying to get in touch, as we would like the opportunity to resolve this for you. When you have a moment, please give us a call at your earliest convenience, and we will do everything we can to find the best possible solution. Kind regards, The Panel Company
Posted 3 months ago
“Unfortunately this time, service was far from good. When ordered was fortunate not to use next day, order transfered to another depot. Who didn't have product. Two weeks later received goods, if not available why can they be ordered?”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Bryan, We're very sorry that our service fell short on this occasion and did not match the positive experience you had with your first order. To fulfil orders as quickly as possible, we sometimes need to arrange stock transfers from other branches when certain styles are unavailable at the branch nearest to you. Unfortunately, this can occasionally result in delays. We sincerely apologise for any inconvenience caused and for not delivering your order within our usual 7 working day timeframe. Thank you for your patience and understanding. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“The branch of the company in Kent were excellent. Unfortunately my order was passed on to a London branch and they were appalling at contacting me. My order took over 3 weeks to arrive, instead of the promised 5-8 working days on the website. I was compensated for this. When the product arrived, the times for delivery kept changing and the guy refused to help move the product- the panels are very heavy and help would have been appreciated. Overall, not the best experience.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi, We sincerely apologise that your order was not delivered within our usual timeframe and for any inconvenience caused. Our drivers can only deliver panels to the door due to health and safety regulations. However, we completely understand that the panels can be difficult to carry. Thank you for taking the time to share your experience with us. We value all customer feedback and will ensure your comments are shared with the relevant department for review. Honest and constructive feedback like yours helps us identify areas for improvement and enhance the service we provide. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“Unfortunately I haven’t received my order placed on the 19th yet so not able to give an honest review.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Peter, Please accept our apologies for the delay, and thank you for your patience. We’re pleased to confirm that your order has now been scheduled for delivery on 3rd June. You will receive a text message the day before with a one-hour delivery time slot. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“Ordered charcoal grey with black backing as per the website photos. Was sent pale grey backing had no choice but to use it as under time constraint. Company just covered their backs and said that is what I ordered. I’m not going to waste time arguing.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi, We’re sorry to hear that the product didn’t meet your expectations. We understand how frustrating this must have been, especially with a time constraint involved. Your feedback is valuable, and we’ll review this internally to ensure our product imagery and descriptions are as clear and accurate as possible. Thank you for taking the time to share your experience. We are again sorry for the confusion. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“The panels were worth 4 stars the cost of shipping 2miles down the road £15 and the length of time 2 weeks to travel 2 miles is outrageous.”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Margaret, Thank you for your feedback. We’re pleased to hear you were happy with the panels themselves, but we’re sorry to hear you were disappointed with the delivery cost and timescale. We completely understand your frustration and appreciate you taking the time to share your experience. We will certainly work on improving this moving forward. Thank you again for your support. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“Still not received the order so can only go on my experience so far which is disappointing in terms of the delivery being well outside the lead time stated on the website. I asked for a call to discuss but this request was ingonred. Fingers crossed it arrives at the end of this week!”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Lisa, We’re very sorry for the delay with your order and for having to contact you to update the original delivery date. We completely understand how frustrating delays can be and sincerely appreciate your patience. We hope you’re happy with your new flooring. If you would like to discuss the delay in more detail, please email us at info@panelcompany.co.uk, and we’d be more than happy to arrange a phone call. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“Im sure that if the samples had been in stock then it would be a different review but I ordered 3 samples and only one arrived. The one I didnt really like as much as the others. I therefore had nothing to compare against to make my decision. Just that I didnt like the one I received. To get the sale maybe you could send out samples that have been requested when they return to stock?”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Ms Hunt, We’re very sorry that two samples were missing from your order. Please email us at info@panelcompany.co.uk and we’ll be happy to resend the missing samples to you as soon as possible. We sincerely apologise for the inconvenience caused. Kind regards, The Panel Company
Posted 4 months ago
“I purchased a sample that cost me £10 on the understanding it would be white when in fact it was almost beige in colour, so that was 10 pound wasted and got put in the bin. If it was was white the quality of the sample was good, just don't advertise as white when it isn't, I wonder how many people have been caught out like this.”
Helpful Report
Posted 5 months ago
Hi Julie, We’re very sorry to hear that you were disappointed with the colour of your sample. We offer free samples with £1.99 postage via Royal Mail, and our system shows that this amount was paid on your order. If you have been charged £10, please email us directly at info@panelcompany.co.uk so we can look into this for you right away. Kind regards, The Panel Company
Posted 5 months ago
The Panel Company is rated 4.6 based on 6,566 reviews