The Luxury Wood Company Reviews

4.5 Rating 4,307 Reviews
88 %
of reviewers recommend The Luxury Wood Company
4.5
Based on 4,307 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
96%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
5 out of 5
Read The Luxury Wood Company Reviews

About The Luxury Wood Company:

The Luxury Wood Company supplies premium kiln dried hardwood firewood and wood pellets on a nationwide free-delivery basis. Our wood is kiln dried and of the highest quality available in the UK.

Visit Website

Phone:

0115 697 1118

Email:

info@luxurywood.co.uk

Location:

Manor Business Park Darlton Rd

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Quality of wood great, but every single piece needed to be cut to length to fit the space. For a company that prides themselves on ‘mm precision’ this has not been delivered here unfortunately. Frustrating as the 3metre lengths the company sells is exactly what I needed so no cutting should’ve been required - this has added labour and therefore cost to the job. Quite a few lengths also bowed but appreciate there will always be a couple. Good job we have a saw.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Very disappointed with the oak logs. Do not burn at all well. Will not use this company again will revert back to my normal supplier
Helpful Report
Posted 3 months ago
Sadly, for the first time, the wood is not up to scratch. This time I went for the oak ( before I have had beech, birch and ash ) I know oak is slower burning but this has not been dried to the same extent - it merely smoulders and will go out unless paid a lot of attention. Previous wood has been fantastic.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hello Peter, we are sorry to hear this and would like to discuss these issues to see if we can find a suitable way of putting it right. Please contact us on support@luxurywood.co.uk with your order refference and some pictures of the logs in question.
Posted 3 months ago
no contact before arriving. every single log was in diferent shapes and sizes, i’ve ordered 100x100x2,400mm , and most of them was betwen 103x108mmm. also lots of cracks.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Dear Mateusz, We always pre-advise delivery dates, ETA is sometimes possible depending on the driver and if the delivery is outside the offices working hours. There has been no complaint filed regarding your delivery. Please note we require all issues to be reported via email at support@luxurywood.co.uk The landscaping grade timber has imperfections as stated on our website.
Posted 3 months ago
We have been buying large crates of logs from The Luxury Wood Company since 2017 and they have always been excellent until this year. Our latest purchase of Kiln Dried Oak is very poor and below the standard shown on the website. This is their reponse... "We are very sorry for the negative experience you're having and all inconvenience caused. It is very rare but does happen on occasion. We will chase this up and see what we can do to prevent such issues in future. In the meantime we would like to offer you £30 OFF your next order with us. Please let us know if that would be of use and we will create a voucher to this amount for you." Many of the logs are very thin and short and therefore burn quickly. We cannot return them as we cannot load up the pallet. We consider this load of logs very poor value at £289.95.
Helpful Report
Posted 4 months ago
The goods were received quickly, the delivery is satisfactory! but the wood itself was delivered, the quality of which disappointed me, I'm not talking about knots and bark, the wood in many places already has signs of decay ... This is my experience that I want to share with future buyers ...
Helpful Report
Posted 5 months ago
Expensive and delivery has increased by 300%. Delivery drivers seem unable to operate a hand pallet truck, usually tipping the logs all over the road.
Helpful Report
Posted 6 months ago
The oak sleepers I purchased were quite a motley collection, some weren't useable at all because of chunks missing. Very disappointing.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Dear Jane, We sell landscaping grade sleepers and posts that will have some imperfections as per our website.
Posted 6 months ago
The process of ordering was easy enough. The delivery wasn't. Chaotic, no account of the challenges of the delivery and very difficult to get hold of anyone to organise a sensible delivery plan. It has made me think twice and more about using or recommending The Luxury Wood Company to anyone else. A shame as the wood itself is obviously of a high quality, but there are clearly issues to resolve.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Dear Richard, we are sorry for the problems you had with our subcontractor. At the moment the whole logistics sector is suffering and we all hope they will return to their usual standards soon. LWC Team
Posted 6 months ago
I had been using the Luxury Wood company for a number of years until sadly, on this occasion being let down. I still consider the product to be excellent, I purchase kiln dried Ash nets, but the delivery service less so. I am of course aware of current road haulage difficulties but having made 2 appointments, waited in both days for nobody to arrive, nor make any sort of contact on either of my contact numbers, I cancelled my order. Very disappointing.
Helpful Report
Posted 7 months ago
Dear customer, We are sorry for the problems you had with our subcontractor and hope they will perform better the next time you place an order with us if you decide to give us another chance. LWC Team
Posted 6 months ago
not happy have used this company for a few years and never had an issue but lack of communication and delivery issues have finished the relationship with them they are not the cheapest company out there and i would expect a much higher service i have marked them as poor due to the fact i have had three attempted delivers and still have no logs
Helpful Report
Posted 7 months ago
Dear Russell, we apologise for the problems you had with our subcontractor and hope that the issues within the industry will subside and they will return to their usual standards. LWC Team
Posted 6 months ago
I was very disappointed with the quality of the oak posts 75x75x2400, which I bought from a Luxury wood company. most of them with uneven edges and some of them were bent. I will think twice before buying anything from this company
Helpful Report
Posted 7 months ago
Dear Vattakkatt, The oak sleepers and posts we offer are landscaping grade and as per our website, some imperfections such as wane, knots, cracks, warping are possible. LWC Team
Posted 7 months ago
I gave You only two stars becouse i order oak Wood palet and i get some mix wood and it will Burn very quick. Dont do customers fools painting side woods on oak colour
Helpful Report
Posted 7 months ago
Dear Pawel, You have placed an order for an ALDER crate not oak as per your review below. Alder is the cheapest kiln dried firewood we offer and it is the one that will burn the quickest. Regards, LWC Team
Posted 7 months ago
Ordered wood on 4 Oct arrived 23 Oct after 2 attempts. One instance the lorry driver arrived with no wood as it was on another lorry
Helpful Report
Posted 8 months ago
The wood was dry but in small pieces of oak and not in big chunks as I was expecting. Quite a bit of woodworm infestation and some rotten ones also, so probably best stored dry outside for safety.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Ordered logs a month ago still haven’t received them. Delivery company issue apparently but the log company don’t seem to be doing anything to solve it
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear Sarah, We have been chasing the haulier for over 10 days asking for an update and a solid delivery date. However until now we have received no firm update from Pallex. We will keep following up and will update you accordingly. We apologize for all the issues and the delay. LWC Team
Posted 8 months ago
Friendly staff. Completely hopeless at delivery. I mean really, really naff.... Unable to control their haulier and get them to deliver on time. Use White Horse energy. Better logs, better haulier.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear customer, I am afraid that the Logistics industry has been affected lately by a lot and they all struggle with driver and fuel shortages and increased volumes. This has led to severe drop in quality of the service and their customer support. I hope the industry will recover soon and will go back to their previous standards. LWC Team
Posted 8 months ago
Vesi is brilliant. The Luxury Wood company has great products at very good prices / BUT - the delivery company you use is useless. If you don’t change your delivery company I suspect you will lose more customers as I had to cancel £350 order due to bad delivery problems.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear Graham, We all hope the entire haulage sector will recover soon and will return to their previous standards. LWC Team
Posted 8 months ago
A good product, spoilt by poor delivery
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear Keith, I am sorry for the experience. I am afraid that the Logistics industry has been affected lately by a lot and they all struggle with driver and fuel shortages and increased volumes. This has led to severe drop in quality of the service and their customer support. I hope the industry will recover soon and will go back to their previous standards.
Posted 8 months ago
Unfortunately I can’t really comment on there product as never received the logs, due to extremely poor service from there chosen courier after a week and half of being told the order will be delivered tomorrow I was given a full refund. The biggest loser in this was the luxury wood company as they lost a customer
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear Steve, I am sorry for the experience. I am afraid that the Logistics industry has been affected lately by a lot and they all struggle with driver and fuel shortages and increased volumes. This has led to severe drop in quality of the service and their customer support. I hope the industry will recover soon and will go back to their previous standards. LWC Team
Posted 8 months ago
The Luxury Wood Company is rated 4.52 based on 4,307 reviews