Mountain Dog Reviews

4.92 Rating 3,082 Reviews
99 %
of reviewers recommend Mountain Dog
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
100%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Mountain Dog Reviews

About Mountain Dog:

Quality equipment from leading brands - whatever the weather or challenge - enjoy your adventure

Whilst nature gives our best friend capabilities beyond our own, sometimes our dog will need some support, Mountain Dog provides solutions that can turn a good day into a great day.

So whether your activity with your faithful friend takes you on trails to the highest peaks, through valleys, glades and forest, across open countryside, into lakes, rivers or sea, or you are just enjoying a simple walk or run in the park, let Mountain Dog, with its quality selection of outdoors products and advice, guide you to success. Join us, be a Mountain Dog!

Visit Website

Phone:

01670 343010

Email:

bark@mountaindog.uk

Location:

12C Armstrong Court, North Seaton Industrial Estate, Ashington

Does the job ,keeps feet clean
Helpful Report
Posted 1 week ago
Fab!
Posted 1 day ago
Happy with service & product, although I was less happy to have to pay the postage to return an item when it didn’t fit my dog well. In future i will buy from another seller who does provide a free return.
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi Lindsay, sorry to hear you didn't get the best fit for your doggo, although we offer free postage on an exchange we are unable to extend this free postage on returns. We do however value your feedback and will take this on board.
Posted 2 weeks ago
Great lead but I would recommend the larger one if you intend on running… this one is a little short of going around your waist and then to dogs harness.
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Great looking harness, unfortunately the sizing guide they give you is way off and we have had to adjust it to the max and as our boy is only 6 months old it’s probably going to last a month and will need replacing for a bigger one, take note do the measurements then buy the next size up or you will waste £35 too!
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Rodger, so sorry to see you didn't get the best fit for your pup. We understand that not all dogs are the same shape and size. If there is anything we can help with please feel free contact us via bark@mountaindog.uk
Posted 2 months ago
Delivered on time. But Royal Mail so nothing to do with them really. No contact yet with customer services. Website fine to use though you don’t get much of a clear idea about the products, being American.. shame there aren’t more British made products sold.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Thank you for your purchase. We'd love to stock more British made products but the main brands are from outside of our shores and wherever they are based production is usually in the far east. We look for quality first and I hope the products you purchased at doing a great job for you.
Posted 1 month ago
Short on description of the functioning of all the attachments.
Helpful Report
Posted 3 months ago
We have reviewed our listing of the harness you purchased and we cant see an obvious omission but would be delighted to hear more from you as we are keen we communicate product capabilities accurately
Posted 1 month ago
I ordered this very nice small size collar for my new small rescue dog. It was miles too big. It fitted my pointer instead. !!!
Helpful Report
Posted 4 months ago
Aha! Well thats one way to do it! We do keep our sizing charts accurate and in-line with manufacturers guidance - so pleased you got the solution to the issue - one delighted pointer for sure!
Posted 1 month ago
Good fast service and customer care from Mountain Dog. I would recommend the seller.
Helpful Report
Posted 4 months ago
The lead is very pretty and a good length. It’s a shame the pattern isn’t on both sides of the lead.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Good service but we purchased a harness which has proved to be unsatisfactory as it has cause blisters after 2 wears. How mountain dog deals with our complaint will be proof of how good a service they actually have.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Emily, We are very sorry to hear that you have had issues with the fitting of your product. Our customer service team are always on hand to help with any concerns that you have regarding your purchase. If you have not yet done so, please do email us at bark@mountaindog.uk so that we can help get this resolved. All the best Team Mountain Dog
Posted 6 months ago
I have a weirmaraner, really hoped this would be a winner .... it lasted about 20 minutes before all the stuffing was over the floor and in the bin. She enjoyed it though 😀
Helpful Report
Posted 7 months ago
Simple easy and arrived quickly.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Thank you for your review David :)
Posted 9 months ago
The harness isn't suitable as no matter how much adjusting it doesn't fit my Staffies shape. It looked well made and as described. I was disappointed I had to pay £5 to return the item but my fault I suppose for not reading the return policy! I won't order again due to this as difficult buying online. Luckily I purchased a lead which is fine so at least had something. I haven't 'received my refund as yet as only just posted it due to not being an essential journey until i meeded food so cannot comment on that process yet
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Claire, I'm so sorry you've had such difficulty with the Ruffwear Front Range harness, and the following returns process. I can only apologise that you had such difficulty with our website and the ordering process - I do hope we can turn it around in the future and offer you the level of service you were expecting.
Posted 10 months ago
Hurrta outback boots came really quickly
Helpful Report
Posted 11 months ago
Thank you for the feedback Jane! I'm pleased you were happy with the speed of our service :)
Posted 10 months ago
The lead is pretty good with the correct harness utilising both the front ‘no pull’ point and the one on the back, it works well for training no pull in the park, but I only gave it 3 stars as you can’t then go into town and keep the dog on a shorter lead as you can’t adjust the length and the lead is too narrow to hold on to without it hurting your hand. It needs a way of shortening it or adding a second ‘traffic’ handle.
Helpful Report
Posted 11 months ago
Thank you for the review Andy! We appreciate your feedback and have passed it on to Petsafe.
Posted 10 months ago
The sizing on this item is way out .one to two sizes to big .a bit disappointed had to return due to this
Helpful Report
Posted 11 months ago
Good product but photo of product shown with towel which is NOT included
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi David, thank you for letting us know. We have passed this on to our web development team who have made a change to the listing accordingly. Thank you for shopping with us and we hope you will return soon.
Posted 10 months ago
Collar is nice enough however the buckle is heavy cumbersome and difficult to remove
Helpful Report
Posted 11 months ago
Sorry to hear that it wasn't right for your pooch Barry, if you are looking for an exchange please get in touch on bark@mountaindog.uk
Posted 11 months ago
They are waterproof which is good however with both golden retrievers they are too short in the body and come way down the neck onto shoulders. Fit round girth but not good for really wet weather as it’s not snug round neck and chest.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Size too small, Mountain Dog wouldn't pay for international post for bigger size to be sent to Ireland waiting on Refund. Disappointed losing cost of postal in supplying and returning
Helpful Report
Posted 1 year ago
Sorry to hear you are disappointed Monica. We are a tiny company and paying carriage to Ireland twice would mean we would make a significant loss on the sale - it simply isn't possible to subsidise this. Our terms & conditions highlight this for international customers but on a £30 item, £18 worth of carriage just doesn't cost in - sorry!
Posted 1 year ago
Mountain Dog is rated 4.92 based on 3,082 reviews