Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

UK Healthcare Reviews

4.5 Rating 3,292 Reviews
87 %
of reviewers recommend UK Healthcare
4.5
Based on 3,292 reviews
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read UK Healthcare Reviews
Visit Website

Phone:

08000119715

Location:

Westfield House,
60 Charter Row,
Sheffield
United Kingdom
S1 3FZ

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Submitted my claim had an email informing me my claim had been unsuccessful as yes the health care had received my receipt but my name was not visible. So without delay I resent the relevant receipt clearly showing my name to Deborah, within an hour had an email to say it had now been resolved the money would be in my bank within 5 days. Thank you Deborah”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“very good customer service and sorted out my problem without any trouble”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Fast decision and easy to claim online. Never had any issue with my dental claims. Would highly recommend.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Excellent services with no fuss or unnecessary hoops to jump through.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Claims are easy to make, all on line or by post, the claims are settled quickly with minimum fuss staff are helpful and happy to assist 5 stars every time excellent service thank you”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“£35:50 a month and not covered for ear wax removal. Disappointed? Yes I am.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Ive only just put my 1st claim in today and after a slight hicup its sorted 😊 Many thanks Jeremy coombs”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Sara Leahtleu has been most helpful in quickly responding to queries and assisting with the on-boarding to the plan and understanding how to make claims in a stressful time, so has been much appreciated.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Very prompt response”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“The agent I spoke to was polite, knowledgeable and very helpful”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Honestly this is not worth the hassle”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“This is a fantastic service it's just a pity the online portal doesn't work! I've tried on numerous occasions to upload a jpeg file and it says invalid format then converted the jpeg to a pdf format and still won't accept the upload. This needs sorting as otherwise a very good service when phoning customer serbices the lady was able to help me sort my refund really quickly. I usually receive within a couple of weeks. Sometimes in less time than that”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I have been to my dentist a few times more than usual in the last 6 months or w and was charged 70 odd pounds on each visit, I submitted what I thought was the relevant paperwork for each claim, but have not received any repayment as per my membership details, I have in the last few days complained via email and have been given a refund of half of what I’d paid ! I’m seriously considering changing my insurance provider.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“The customer service team were super helpful after my claim was missed.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Very helpful and informative”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Each time I put a claim in I am told it cannot be paid as it is private. It’s a waste of money.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you for taking the time to provide us with your valuable feedback regarding your experience with UK Healthcare. We truly appreciate your efforts in letting us know about your concerns. Firstly, we would like to extend our sincere apologies for the inconvenience you faced when your claims were rejected on the basis of being considered private. We understand how frustrating it can be when expectations are not met and we regret any inconvenience caused. it may be that the policy you have currently does not meet your current needs. If you are able to contact our customer service team and provide your policy details. A member of staff can discuss the limitations of the policy with you and help you confirm that the policy is sutiable for your current needs. Once again, we genuinely appreciate your feedback and thank you for bringing your concerns to our attention. Best regards, Customer service team
Posted 2 years ago
“Deborah actually tesolved my claim issue spending as much time as was necessary. She was very pleasent and understanding too.. a credit to the company.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you so much for your amazing 5-star rating of UK Healthcare! We truly appreciate your kind words and are thrilled that you had such a positive experience with us. Deborah is indeed a valuable asset to our team, and we're delighted to hear that she was able to resolve your claim issue efficiently and with utmost dedication. Her pleasant and understanding nature is a true credit to our company. We're grateful for your trust in our services, and if you ever need assistance in the future, please don't hesitate to reach out. Thanks again! Customer Service team
Posted 2 years ago
“Never claimed before - first claim …. Email sent saying refused as apparently not covered although my receipt was for NHS dental treatment Protege Will look into this Cancelled my policy with immediate effect - paid into this for years for absolutely nothing Basic dental work carried out as well !”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you so much for taking the time to provide us with your valuable feedback regarding your experience with UK Healthcare. We sincerely apologise for the inconvenience and frustration you have faced with regards to your first claim. It is deeply concerning to hear that your claim was refused despite having a receipt for NHS dental treatment. We understand how important it is to have coverage for necessary treatments, especially when you have been paying into the policy for years. If you are able to contact our customer service team and provide your policy details a member of staff can investigate the claim and we will do our best to resolve the issues you have encountered. Best regards, Customer Service Team
Posted 2 years ago
“Nicola W was very helpful in resolving the issue I was having trying to submit an online claim. When the suggestion didn't work, obviously due to an IT issue, either with me or elsewhere she took ownership of the problem. It was resolved quickly and I was updated the next day accordingly. A refreshing approach and attitude, something I rarely experience these days. Well done and thanks.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Dear Alan, Thank you so much for taking the time to give UK Healthcare a 5-star rating. We greatly appreciate your positive feedback! We are especially glad to hear that Nicola was able to assist you with your online claim issue. We are proud of our team for their commitment to providing exceptional customer service. Thank you once again for your kind words and for choosing UK Healthcare. We look forward to serving you in the future. Best regards, customer service Team
Posted 2 years ago
“I would l like to say a big thank you to Nicola Williamson customer service adviser for being very efficient and professional in dealing with me. I communicated with her on the telephone and also via email I had a response from her the following morning which is great.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you so much for taking the time to provide us with your outstanding 5-star rating for UK Healthcare. We greatly appreciate your positive feedback and are thrilled to hear about your experience. We would also like to extend a big thank you to Nicola Williamson, our dedicated customer service adviser, for her exceptional efficiency and professionalism in assisting you. It is wonderful to know that she was able to effectively communicate both over the telephone and via email to address your concerns. Once again, thank you for your kind words and for choosing UK Healthcare. We look forward to serving you even better in the future. Warm regards, Customer Service Team
Posted 2 years ago
UK Healthcare is rated 4.5 based on 3,292 reviews