Shepherds Friendly Reviews

4.68 Rating 1,626 Reviews
95% of reviewers recommend Shepherds Friendly

About Shepherds Friendly: Shepherds Friendly is one of the oldest financial mutuals in the world, with 190 years’ experience in providing families with financial security.

Visit Website

Phone:
01614281212

Email:
info@shepherds.co.uk

Location:
Haw Bank House,High Street,Cheadle,Cheshire

Are you a business owner?
See Business Solutions

Write Your review

Tell us how Shepherds Friendly made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
BOOM! Your review is being processed!

Thank you for helping other customers to make an informed decision.

Why not write another review on a recent company you have used and be in with a chance to win £250 Amazon Gift Card. Review Another Company

Merchant Metrics
This data is produced by analysing genuine customer experiences. It is not a guarantee of the company.
Shipping & delivery
delivery methods
Postal Service, Own Driver
on-time delivery
98%
Customer Service
communication channels
Telephone, Email, Live Chat
queries resolved in
Under an hour
customer service
4.68 out of 5
5
Magdalena
"Easy to use and manage account and website. Will recomend if you care about future of your child."
5
Natalie
"I found setting up the account so simple and the benefits of doing so are brilliant! I’m so glad to have stumbled across this amazing opportunity to save for my child’s future - thank you!"
"The value is not in the "Advertising & Marketing" the value is in the safety, return and confidence in your investment, with Shepherds Friendly. Once a member regular updates and opportunities are offered and advised. Our decision to join Shepherds is one we are very happy with."
"No welcome pack to confirm set up and no further contact. Poor start."
Hi Louise,

Thank you for leaving us a review. Your Welcome Pack should be available when you login to Your Account online.

Someone from our Member Service Team will be in touch shortly to help you out with accessing your documents. In the meantime if there’s anything else we can help with, please feel free to get in touch with our Member Services Team by calling them on 0161 428 1212 or emailing them on members@shepherdsfriendly.co.uk

Kind regards,
Lyba
Visit Website
"Do not use this company for income protection under any circumstances! This company has left my family destitute. We now face being made homeless! Stay well clear! Utterly disgusting the way they have acted!"
Hello Nicola,

Thank you for getting in touch. I would like to help with the feedback you have provided us but I will need some more details to locate your plan with us. To provide this please get in touch with our Member Services Team on 0161 428 1212 or by email at info@shepherdsfriendly.co.uk.

Many thanks,
Libbi
"I opened up an Over 50's plan. Absolutely no problem. About 10 days later I receive a phone call from WHAT I CAN ONLY DESCRIBE as THE MOST ARRGANT AND RUDE LITTLE NOBODY of a customer services representative saying there was an issue with my direct debit instructions. I was asked to repeat them which I did AND they were correct. I was then ASKED for proof that the account belonged to me in what I can only describe as the WORST POSSIBLE MANNER I've ever experienced. WHAT ANNOYED me most was when upon checking my online banking LO & BEHOLD the direct debit was set up. When I told her this she called me a liar. AVOID THIS COMPANY at all costs. There staff are HORRIBLE ARROGANT RUDE PEOPLE."
Hello,
Thank you for bringing your recent experience to our attention. Here at Shepherds Friendly we work hard to put our members at the heart of everything we do and always aim for a positive outcome when talking to our members. However, on this occasion it appears we have fallen short of your expectations, we apologise for this and I will look into this matter further.

Kind regards,
Libbi
"Just making up obstacles to prolong money withdrawal/account closures. Not providing full info as in what needs to be included in the email requesting to do so, not responding asking for the info needed, informing me over the phone that despite email sent 3 weeks ago I now have to wait further 7 working days for my USA money..."
Hi Anna,

Thank you for getting in touch and leaving us a review. I’m glad to hear our Member Services Team was able to get in touch with you and help with your enquiry.

If there’s anything else we can help with please feel free to contact our Member Services Team on 0161 428 1212 or by email at members@shepherdsfriendly.co.uk.

Kind regards,
Lyba
"Therebly experience I was trusted them about cover if something happen I and my family will secure. And yes you are when you pay and not claim. After 1.5 years of pays in time was direct debit, I got injured of my knee, need surgery so good I got insurance for that I went to surgery applied for claim and looks they said wasn't accepted because my knee was physiotherapy 3 years ago and can't be indirectly case. Of course I was told them before of that but I wasn't sick I wasn't injured so they don't care. They was on claim. Right now they let me down and I didn't have money that was they promise. So just be careful"
"I have had no follow up as to whether or not the plan was approved since I provided all the details. Awful service."
Hi Gemma,

Thank you for your review. Our Member Services Team will be in touch shortly to arrange for your Welcome Pack to be re-sent and to help with any other questions you may have.

If there’s anything else we can help with, please feel free to get in touch by calling on 0161 428 1212 or by emailing members@shepherdsfriendly.co.uk.

Kind regards,
Lyba
"I'm trying to close the account and you're not being helpful at all. I've changed my mind."
Hi Hayley,

Thank you for leaving us a review. We’re sorry to hear you are leaving us, to close your plan you need email our Member Services Team on members@shepherdsfrienldy.co.uk. I have however let them know of your request and they will be in touch shortly to help and answer any questions you may have.

In the meantime if there’s anything else we can help with please feel free to call our Member Services Team on 0161 428 1212.

Kind regards,
Lyba
"I still haven't received confirmation of my account opening. Very disappointed."
Hi Brian,

Thank you for your review. Our Member Services Team will be in touch soon to arrange for your Welcome Pack to be re-sent.

If there’s anything else you need help with, please feel free to contact them on 0161 428 1212 or by email on members@shepherdsfriendly.co.uk.

Kind regards,
Lyba
"I found the setting up online all good but I am still yet to receive my policy despite chasing for over 2 weeks! If I don’t hear I will have no choice but to cancel the direct debit and take my business elsewhere"
Hi Brett,

Thank you for your review. Someone from our Member Service Team will be in touch soon to help.

If there’s anything else we can help with, please feel free to get in touch on 0161 428 1212 or email members@shepherdsfriendly.co.uk.

Kind regards,
Lyba
"Fake insurance. They cancel your policy when you are sick and they pay nothing."
Hi,

Thank you for leaving us a review and for bringing this to our attention.

Our Member Service Team will be in touch soon to help. In the meantime if you need to get in touch with us please feel free to call on 0161 428 1212 or email members@shepherdsfriendly.co.uk

Kind regards,
Lyba
"I always paid regularly, but when I then worked on the ovaries and I could not work for two months they left me and I did not get my money back"
Hello,
Thank you for getting in touch. We would like to help you with your review; the best way to do this is to get in touch with our Member Services Team on 0161 428 1212 or by email info@shepherdsfriendly.co.uk

We look forward to hearing from you.

Many thanks,
Val
"Shocking. Opened a plan assuming I could pay into it immediately. Not the case! Apparently you need to wait for an email confirming the plan is open. OK they have to do some checking, but 2 weeks later still no email. The ONLY contact I've had is an email asking me to rate their service! Well....I just have. UPDATE: Having clicked through the email and written the review above, I posted it using the "Submit as Anonymous" button .... note it says anonymous. A couple of hours later I received a call from Shepherds Friendly... "About the review you just left concerning our service..." What!!! Which bit of "Submit as Anonymous" am I misunderstanding? The caller, pleasant as she was, then suggested that I might like to make a payment there and then. Errr....let me think about that for while whilst I consider the trust issues raised here. I'm now promised a email which will address my "concerns". Looking forwarded to that one!"
"Did not receive a welcome pack and when I did log in it logged me into someone else's account. This was solved quite quickly but shouldn't have occurred in the first place and does not fill you with confidence."
Hi Andrew, thank you for leaving your review.

We take data protection seriously and are committed to managing and protecting members’ data appropriately, in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR). We ensure that there are clear processes and procedures in place to help protect personal data we hold.

A thorough investigation has been carried out, with additional training administered and processes audited to ensure we offer our members the highest levels of security possible when it comes to their personal data.

We are aware that this has been resolved, but if you have any additional feedback or questions then please don’t hesitate to contact us at members@shepherdsfriendly.co.uk or on 0161 428 1212.

Kind regards,
Max
"I applied on 4 april however i have not received an email with the welcome pack and policy documents yet. Please can this be sent to vicazza@hotmail.com as soon as possible?"
Thank you leaving your review, our members’ experience is important to us and I’m sorry to hear you haven’t yet received your welcome pack.
I have sent this out to you via email, and also posted a copy to your address which you should receive shortly.
In the meantime, if you have any further questions, please don’t hesitate to contact our Member Services Team on 0330 311 4502, or by email at members@shepherdsfriendly.co.uk, where we will be happy to help.
Kind regards,
Kevin
"i couldn't login to the online account due to maintaince issue more than 3 weeks they didn't sort out the issue yet."
Thank you for your comments. We take all of our members’ feedback seriously, and we are working on developing our online log-in area for our Junior ISA members this year. We will be letting all of our Junior ISA members know when this facility is available. If you have any further questions about your plan, please don’t hesitate to contact us on 0161 428 1212 or by email at members@shepherdsfriendly.co.uk.
Kind regards,
Heather
"I was told I was going to get a following email with me account details and that's didn't come through."
Good Morning,

Thank you for taking the time to review Shepherds Friendly. We value our Members feedback, I am sorry to hear you haven’t received your Welcome pack. I have tried to contact you by telephone this morning to try and find out why our e-mail may not have reached you.

To ensure you do receive your Welcome pack I have posted a copy today. Our Members experience is really important to us, if you would like to get in touch, you can contact me on 0161 428 1212.

Many thanks
Heather
"No way of seeing my account I'll be closing it as soon as I can find a phone number. It's like having an account with a ghost"
"Set up an account got paperwork etc but no direct debits taken!"
Further to our telephone conversations, we have now resolved this for you. If you have any further queries then please do let us know.

Many thanks Shepherds Friendly
"Cancelled the policy but noone aknowleged cancellation not good customer service"
Following our telephone conversation today I am currently looking into this and will contact you again shortly.
Shepherds Friendly is rated 4.68 based on 1,626 reviews