Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Ruby UK Reviews

4.7 Rating 1,299 Reviews
93 %
of reviewers recommend Ruby UK
4.7
Based on 1,299 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Over 7 Days
On-time Delivery
Greater than 83%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 71%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Ruby UK Reviews

Write Your review

“very impressive. the order was delivered on time and you can even follow the lorry with your order on it .good quality wood and the order was dealt with promptly. would certainly use again many thanks”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Very good website, free delivery, quality product. What’s not to like. This is the best site for this product that there is bar none. Amazing”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Nice price and nice quick delivery. Could it be better?”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Website as easy to use and did give useful details about precise sizing. We ordered some sample of the Shiplap we were contemplating and that arrived promptly by post office mail. The tracking App made us aware of where our delivery was for the order we then placed and it was delivered promptly and the driver helped us carry it through to our garden.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Excellent delivery time and so pleased with this product. Very sturdy, well put together.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Ordered 2 x rough sawn 11 ft gates. Delivered damaged, the knots were as wide as the timber in places 100mm. Structurally unsound. Sent them back with the courier. Emailed Ruby with the issues, told once they get their gates back they will refund me. Luckily I took photos of the damage & knots & sent them with an email stating how is it my fault. It was forwarded onto the complaints department & the lady dealt with it very speedily & gave me a full refund. It’s a shame you have to jump through hoops to get your money back when it’s not your fault.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Hello Mr Perkins We are sorry that you had issues with the gates that were delivered to you. We acknowledged the damage done in transit and as soon as we received your message and photographs we were able to refund you in full so we tried to ensure that we dealt with this in the quickest way possible to get this resolved for you. Kind regards Nikki
Posted 5 years ago
“Product was great and delivered quickly. Customer service very responsive. Ruby were clearly grateful for my customer unlike some (most) builders merchants. Will definitely use Ruby again.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“I ordered some picket fence panels, posts and gravel boards from Ruby online. Great straightforward site to use. My order was confirmed and was kept updated regarding the progress of my order and delivery date. I received further updates to confirm delivery date and time. I could track the driver on the app and everything was spot on. The driver arrived, a smart, polite lad that offloaded the goods with no fuss. The quality of the panels are superb, a bit more expensive than most, but worth the extra - beautiful planed all round finish and well treated with preservative. Would I use Ruby again? Without hesitation. Do I have any links to the company? No, I am a genuinely satisfied customer.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Good quality planters - two sets ordered for our new decking and will be ordering more when patio finished. Delivery tacking excellent as well!!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Fantastic service, they went above and beyond to get my order to me the same day. The poor driver had his van break down, yet it still arrived the same day. Well done!”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“First class product, good service and 2 very nice delivery lads. In all very impressed.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Ordered decking boards. Arrived promptly on time and far superior to boards d At the local diy store. Would recommend and will define use again.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“It was really easy to order exactly what we wanted. The hurdles arrived incredibly quickly and are good and robust . Very satisfied customer Mrs F Newbury”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“The difference between a good company and an excellent company is the customer service and aftersales. I purchased Western Red Cedar. Some peices were damaged in transit, no fault of Ruby. Tyla in Customer Service was superb, and had the whole issue resolved promptly with replacements received within days.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Absolutely brilliant company for my order. Kept me up to date with delivery expectations. The guy who delivered my wood was a legend (Driver no 5). I was wearing a leg cast, following an injury, and he insisted on carrying my order to my back garden to help me out. The planed cedar planks I ordered are lush. I was genuinely blown away. Beautiful colour, very well planed and way better than I had imagined. Needless to say I am super happy with this delivery. I was worried. I had spent a lot of money, had never used this company before and was well aware of bad internet risks. Now I have 1 reliable supplier of top quality wood that I will undoubtedly use again and recommend to anyone one that wants great value for money. Thank you guys.”
Ruby UK 5 star review on 14th April 2021
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Excellent service and prompt delivery.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“I ponderd for weeks about ordering on line it can be a pig in a poke, but i bit the bullet and went for it, the ordering was stright forward and it was deliverd when stated,”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“pleased with our two troughs. Well made, look smart. Once they are filled I doubt we will be moving them tho’ - too heavy. Will use this company again.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Really easy transaction. Got my query answered quickly in online chat.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“I was not made aware of delivery date or time. Driver was rude to my partner who was on the way to her doctors for blood tests. Made her carry timber to the front garden. Wasn't happy.”
Helpful Report
Posted 5 years ago
Ruby UK is rated 4.7 based on 1,299 reviews