Building Plastics Online Ltd Reviews

4.1 Rating 389 Reviews
75 %
of reviewers recommend Building Plastics Online Ltd
4.1
Based on 389 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 52%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Over A Week
Customer Service
2.7 out of 5
Read Building Plastics Online Ltd Reviews

About Building Plastics Online Ltd:

Building Plastics Online Ltd are a nationwide distributer of plastic building products. These products include Fascia, Soffit, Guttering, Cladding, Polycarbonate Roofing and much more. Our products are distributed form over 200 depots throughout the UK, with local collection available. Building Plastics Online ltd operate our head office in Rotherham.

Very impressed this time around!!!(disappointed with communication and delivery in first lockdown) and left a negative review which I updated after delivery. I can now understand all the good reviews before the pandemic. Still the cheapest by far and the products are spot on. I've just placed another order👍👍👍Thank you keep up the good work.
Helpful Report
Not a lot to say really - I am not all that competent on line, so it was a relief that there was someone on the end of the phone to help Callum was really helpful, the product was great, and the level of service was fantastic. If you want something in plastic, look no further Trevor Newton, Carlisle
Helpful Report
Great customer service from the staff I dealt with but unfortunately your company has been let down by its couriers. My orders were only part delivered and I spent the next 2 weeks waiting for order completion.
Helpful Report
Good quick delivery of materials that was complete as ordered. Not yet erected but cladding looks as expected.
Helpful Report
Excellent service, quick delivery, special thanks to Callum who was polite and helpful in dealing with my order. Would highly recommend.
Helpful Report
from ordering my goods to the time they were delivered this company has been first class , the customer service was the best ever , even the delivery driver was always smiling and put the goods where i wanted them . thank you
Helpful Report
I purchased some chamfered upvc skirting and was under the impression it would be anything between 5/7 days for delivery but I was pleasantly surprised when it arrive about 3 days later. I was also gobsmacked when I saw the quality of it, way beyond what I expected it is beautiful have had several people in my home and they also have commented to it so much my granddaughter and my son are hoping to purchase some for their homes. I also emailed with a query I had and got prompt reply with information I needed. I then needed to call them to confirm that I understood correctly and they were so helpful. I would definitely recommend using this company and will not hesitate using them again. Great service and quality
Helpful Report
Very poor service and a purchasing process that is somewhat restrictive, time consuming and customer unfriendly. I had waited weeks for a confirmed delivery date and ultimately had to cancel part of the order because they would not commit to providing availability of materials ordered - the credit card bill arrived well in advance of the delivery of materials. To top it all....packaging and some materials were damaged and require replacing. This process is also very very poor from a customer's perspective and I have a project that has sat stagnant for weeks as a result of dealing with this company. Do yourself a favour and buy elsewhere.
Helpful Report
Hi there I’m so disappointed with this company,as I made an order 3 weeks ago and they keep telling me when it’s comeing and I don’t receive it,I have been on live chat with them and they say they will get back to me and I hear nothing,now I can’t even do a live chat with them as if they have wiped me of there system,my order number is 76905 if they look at this,I’m a normal working person,and can’t afford to loose this much money thanks andrew
Helpful Report
Hi, thank you for the review, I have passed this onto our customer services team who will look into this straight away and contact you with an update. Please understand that the products you ordered are on a 2-4 week lead time at present and this is clearly shown on the website. However, we will do our best to get the items to you as soon as possible.
Placed a order with you on the 25 August , order number 130490 informed you that I was going to return a 5 meter length x 300mm length of soffit plus 2 facia brackets to Eurocell Abingdon they have informed me they have refunded you the money, trying to get in touch with you is like trying to get I touch with someone on the moon, could I please have my refund, terrible communications.
Helpful Report
Hi John, I am sorry for the delay in your refund but this has now been done, you were served twice on the online chat facility which we responded accordingly. Refunds do take a while and we do have up to 14 days to approve a refund to you as per our T&Cs and the distance selling act. I hope you will use us in the future and appreciate your feedback and valued custom. BPO Ltd Team
I placed an order almost two months ago and the item has still not arrived. In the current climate, I can appreciate this is a problem for many companies. However, the customer service and unfulfilled promises have left me really frustrated. Contacting the company had to be done via Live Chat, but responses were significantly delayed (it has taken over an hour to respond to my three questions!) - promises of call backs/updates did not happen and no apologies or understanding from the company. I have wasted a significant amount of time trying to work out where my order is and I have now been forced to cancel my order as I can't wait any longer - I just hope the refund is processed as promised without any need for me to force a refund via PayPal. UPDATE: As seen in the reply by the company, there is still no apology forthcoming and, as I have come to expect, no call was made to update me regarding a refund. I've had to escalate this though PayPal to try and recover my money.
Helpful Report
Hi Michael, thank you for getting in touch. I will get the customer service manager to give you a call and sort out any issues in regards to your refund.
As this is the first time I have bought from yourselves, I'm very pleased with the product and the delivery service, thank you.
Helpful Report
I am pleased to report that the whole order was delivered to me on Monday, much earlier than I had expected. All present and correct, and a patient delivery man who waited whilst I counted up all of the items. From Eurocell, I think. I had one query at the order stage - this was answered promptly. Thank you for such excellent service and value.
Helpful Report
Good company, will usd again
Helpful Report
Price excellent Delivery Time very quick. Guy delivering very helpful
Helpful Report
Excellent service, kept informed as to when to expect delivery. Once e mail received giving details of delivery this was kept to. Driver very helpful and efficient. Nice to have a company giving such good service on a relatively small order
Helpful Report
Easy to order. Kept informed of progress and delivered in good condition. Many thanks
Helpful Report
The website had great detail, for a novice who doesn’t understand the building world! It came the next day, which was super speedy, I wasn’t expecting to review it that soon. The delivery driver was extremely helpful and even told me that there is an option to purchase skirting boards that are like the window board at a good price.
Helpful Report
Goods arrived sooner than projected on original order Delivery driver very friendly and helpful Product fitted and pleased with outcome
Helpful Report
Good products, backed up with excellent service, prompt delivery.
Helpful Report
As I only placed a small order & wasn’t in any rush for my items which took several weeks to be delivered. But the guys at Building Plastics kept me informed about my order all the way via email. They are very competitive with the price substantially cheaper than Eurocell but it was Eurocell who delivered my order ?? Anyway my skirting board & architrave looks brilliant in my bathroom no more painting for me in there thank you Building plastics I would definitely use again 👍🏻👍🏻👍🏻
Helpful Report
Building Plastics Online Ltd is rated 4.06 based on 389 reviews