Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

BES.co.uk Reviews

4.7 Rating 8,470 Reviews
93 %
of reviewers recommend BES.co.uk
4.7
Based on 8,470 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
95%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read BES.co.uk Reviews
Visit Website

Location:

Unit 12, Junction 6 Industrial Park, Birmingham
Birmingham
B6 7JJ

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“The items ordered arrived promptly. One of which was a ¾" Compression Olive which was not described as a BSP fitting. This meant that the internal diameter is not ¾". I was looking for olive to fit 18mm chrome pipe and expected the ¾" to convert to 19.1mm only to find the actual inside diameter to be 21.6mm. So, although I did not receive an incorrect item I feel it could be better described online.... I received great customer service and technical advice from the staff on contacting BES.... I would order from BES again.. Thanks”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“To expensive”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Ordered cheap internal external sealent Not very good rained 2 days later and a lot dissolved or run off”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“All items arrived very good quality. Issue was paid extra for Saturday delivery and arrived on Monday.No email or text to say there was a problem and no offer of refund. Very disappointed”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Normally I would review BES as Good or Very good. However, my last purchase via the online site was poor. I needed the item to be sent to a different address than my invoice address. Even though I changed the address ( the web site was also very clunky) the goods were delivered to the Invoice address.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I am yet to receive this order.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“I cannot fault BES for the item or the despatch but even though we were at home and the item could have been posted through my letterbox , it went straight to a collection point near me . I was still waiting for the item 3 days later until I tracked the parcel and found out where it was In the meantime , I obtained a 2nd hand part from a friend as I was desperate to fit the new cooker.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Should have arrived on the 14 April ,did not arrive until. 15 April ,now have to Wait until Friday before fitting it for the customer”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Good appart from design change in product. So not certain what you will get.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Let down by packaging, 10 fiber washers (grams), in a massive box weighed down with catalogs weighing well over a kilo. No wonder delivery was so much! Time to look at your environmental credentials, sending so much recycling with each order is no longer acceptable. Great shame won't use again!!!”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your review. Please note a catalogue was sent out as this was your first delivery. When ordering you have the option to opt out. Our postage remains at £4.95 regardless of weight and allows for the tracking of all orders. Plus all deliveries are FREE when spending more than £50. BES take the environment very seriously which is why we are ISO 14001 accredited. Regards, BES
Posted 6 years ago
“everything about the products, delivery etc. are really good - just the website lets you down. its clunky & you get a bit tired of the odd characteristics - I mentioned some things a couple of years ago, but it is the same. if it were snappier - you would get more business I am sure. :) - but as I say; service is flawless really - very reliable.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“The goods are ok,but the deliveries are awful most of the time,the invoice arrives before the goods !”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Mr Bradley, Thank you for your feedback. We are pleased that your goods were ok. However, we were surprised about your delivery comments as our next day service levels are 99%. Regards, BES
Posted 6 years ago
“The item was exactly what I ordered but UPS made no effort to deliver to my home address but left it at a UPS collection point. I specifically added delivery instructions on my order which were ignored.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Dear Mr Latchford, Thank you for your feedback. We are glad that your item arrived exactly as ordered. However, we are sorry to read that UPS did not follow your instructions. Thankfully instances like this are rare as delivery is running at 99.1% success levels. We will raise this issue with UPS at our review meetings. Regards, BES
Posted 6 years ago
“Quick delivery. Unfortunately, the item was much larger than the description led me to expect. The item has been returned and I am waiting for a refund.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
“Very happy with the safety duplicate book I purchased and a great price. However I feel the postage was too high priced. And also I was out when it was delivered by UPS so they left a note to collect from the next village the next day. But it wasn't there so I had to go back again the next day to collect so took nearly a week to receive a next day delivery. But the BES catalogue was delivered fine next day free which was the same size and weight... I will definitely order more from BES as it's a great range at fair prices.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your feedback. We are pleased you are very happy with your purchase and the price. Apologies for the inconvenience regarding your delivery. Thankfully instances like this are rare but we will flag up with our courier at the next review meeting. We are glad that you will use BES again in the future. Thank you. Regards, BES
Posted 6 years ago
“The fitting is not as good as the previous one try to connect both sides but still one side of the hose was leaking Not much impressed from the product”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your feedback. We have made our Purchasing Dept. aware of your comments. Regards, BES
Posted 6 years ago
“For the second time I have been supplied with a product type which was not ordered and differed from the item selected on the BES website. The product despatched was inferior to the one ordered.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your feedback. Rest assured your claim is being investigated. Please contact our Customer Services Dept. if you wish to return your item. Regards, BES
Posted 6 years ago
“Not the easiest of companies to work with for a commercial customer. The invoices are terrible they dont show the statement or whats in credit etc. When asked i get no answers.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your feedback. We are slightly confused as all items purchased are invoiced immediately. Also account customers also receive separate statements itemising invoices etc. This is standard practise and has been in place for many years without issue. Please advise if this response does not satisfy your query and we can investigate. Regards, BES
Posted 6 years ago
“Easy to order online but most prices are no longer competitive. BES offer next day delivery but can turn up anytime of the day which is poor these days as many carriers text a delivery slot. Only use when I have to.”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your feedback and orders. We are pleased you think our online ordering is easy. Our prices are competitive within the market place. Please note we've logged your comments regarding delivery slot texts. Thank you for for continued business. Regards, BES
Posted 6 years ago
“Item I received was spot on and at a decent price reasonable delivery time. The box it came in was huge the correct size could have saved me a lot on postage and reduced so much waste”
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you for your review. We are pleased you agree that our products are spot on at a decent price & reasonable delivery time. Our postage remains at £4.95 regardless of weight which is competitive in the market place. Plus all deliveries are FREE when spending more than £50. BES take the environment very seriously which is why we are ISO 14001 accredited nevertheless we take on board your comments re. packaging. Regards, BES
Posted 6 years ago
BES.co.uk is rated 4.7 based on 8,470 reviews