Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

UK Healthcare Reviews

4.5 Rating 3,272 Reviews
87 %
of reviewers recommend UK Healthcare
4.5
Based on 3,272 reviews
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read UK Healthcare Reviews
Visit Website

Phone:

08000119715

Location:

Westfield House,
60 Charter Row,
Sheffield
United Kingdom
S1 3FZ

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“I’m not happy about the charges as they do not cover everything and are outdated. Everything has increased and so this service is not accurate. Also it is most difficult to apply for your refund”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Terrible asked about making a claim the only response I have had is to ask for this review. didn't even want to give 1 star.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“This treatment was done by an N.H.S dentist & charged N.H.S prices , your policy states that bridges are included in the refunding as a band 3 , this was not private & I'm very dissapointed . If you were to inquire, I'm 100% sure my dentist will tell you the same .”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“£35:50 a month and not covered for ear wax removal. Disappointed? Yes I am.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Honestly this is not worth the hassle”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Each time I put a claim in I am told it cannot be paid as it is private. It’s a waste of money.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you for taking the time to provide us with your valuable feedback regarding your experience with UK Healthcare. We truly appreciate your efforts in letting us know about your concerns. Firstly, we would like to extend our sincere apologies for the inconvenience you faced when your claims were rejected on the basis of being considered private. We understand how frustrating it can be when expectations are not met and we regret any inconvenience caused. it may be that the policy you have currently does not meet your current needs. If you are able to contact our customer service team and provide your policy details. A member of staff can discuss the limitations of the policy with you and help you confirm that the policy is sutiable for your current needs. Once again, we genuinely appreciate your feedback and thank you for bringing your concerns to our attention. Best regards, Customer service team
Posted 2 years ago
“Never claimed before - first claim …. Email sent saying refused as apparently not covered although my receipt was for NHS dental treatment Protege Will look into this Cancelled my policy with immediate effect - paid into this for years for absolutely nothing Basic dental work carried out as well !”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Thank you so much for taking the time to provide us with your valuable feedback regarding your experience with UK Healthcare. We sincerely apologise for the inconvenience and frustration you have faced with regards to your first claim. It is deeply concerning to hear that your claim was refused despite having a receipt for NHS dental treatment. We understand how important it is to have coverage for necessary treatments, especially when you have been paying into the policy for years. If you are able to contact our customer service team and provide your policy details a member of staff can investigate the claim and we will do our best to resolve the issues you have encountered. Best regards, Customer Service Team
Posted 2 years ago
“Awful service when claiming for a dental checkup. They refused to pay my 1st receipt as it wasn’t the exact amount for a checkup as I had bought dental sticks after the check up. I had to re request an invoice from my dentist. It took over 4 weeks to process the claim after 3 emails backwards and forwards.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I am expressing my deep disappointment of the refusal to cover the £250 cost of the treatment that has placed an unexpected and burdensome financial strain on me, particularly as a student already grappling with managing expenses. When I enrolled in your insurance plan, I did so with the belief that it would offer assistance in covering essential dental expenses, ensuring I could afford necessary treatments. However, I was dismayed to discover that white fillings are not covered under Nhs costs, a fact that was not adequately communicated to me by my dentist or your policy beforehand, leaving me fully responsible for the entire expense. Therefore, I terminated my subscription with your company, as it fails to serve my needs as initially intended.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Have submitted our bank details three times , still no payment received from claim on the 29.02.24, we are now due nearly £500”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Been refused a prescription payment as i buy a prepaid prescription due to the volume of medication , why they wouldn't pay a one off prescription payment like any body else i don't know i have had to pay , i know it will only cover under £9 but that helps . this needs looking into UK healthcare , i will be passing this info on to our company who use you .”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Had two policies and two claims one refused due to private treatment and the other processed incorrectly. Would not recommend.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Sara was good at setting up my policies but as to making a claim....nightmare. Each time l contacted them for an update l spoke to someone different and each required more information to complete the claim, despite contradicting themselves. Eventually got the policy claims refunded but now l cancelled the policy. Very frustrating.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Very poor communications. They are meant to respond within 2 days - they took 20 days in a recent case. Claims are often refused - but they don't detail they need certain information in a specific way in the T&C's - just generally frustrating to deal with!”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Customer Advisor was rude when I phoned about my claim, kept quoting terms and conditions to me and was totally unsympathetic when I tried to explain”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Invisible and generally avoid paying claims. No register of certified providers, making it a complete lottery on whether or not you will be able to make a successful claim. Even when you find a provider, individuals within the practice may result in a refusal to pay out. A disgraceful service to be honest.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Only gave 1 star as I can not give 0 stars. The company will not pay out 2times if you have 2 policies. Surely if you pay for 2 policies you should be able to claim for each polic/”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Does that mean I have to re-submit this claim again?”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Declined payment due to error by dentist , who put 23 instead of 24. despite emailing and calling ( never answered ) no one has bothered to get back to me”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“Would only benefit those who are not working.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
UK Healthcare is rated 4.5 based on 3,272 reviews