Tails.com Reviews

4.6 Rating 1,081 Reviews
92 %
of reviewers recommend Tails.com
4.6
Based on 1,081 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Read Tails.com Reviews
Visit Website

Phone:

0203 322 4448

Write Your review

Tell us how Tails.com made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Tails.com 1 star review on 6th October 2021
Lisa Clark
Tails.com 5 star review on 3rd August 2020
Ewa
Tails.com 5 star review on 3rd August 2020
Ewa
Tails.com 4 star review on 3rd August 2020
Helen Fletcher
Tails.com 5 star review on 3rd August 2020
Anonymous
Tails.com 5 star review on 22nd July 2020
Abigail
Tails.com 5 star review on 21st July 2020
David Wagg
81
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Paddington Bear is very fussy about his food and is not very keen on the dry food I have to mix it with cooked chicken then he try’s to just get the chicken put gravy on it to encourage him to eat them it works most days.I also have the more expensive wet food but again some days he likes it some days not. His a healthy weight and enjoys a good run around.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Delivered on time but when you add delivery, cheaper to locally source
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Mark, At tails.com, the recipes we create are unique, and so is the price you pay. We can create multiple recipes with different ingredients, all the while tailored to Piper's nutritional needs, affecting the ongoing price you pay. I've sent you a message directly with what changes I can make in her recipe to help you and Piper - I hope to hear from you. Thanks, from Becca at tails.com
Posted 2 months ago
Tails is a good company only down fall is when you stop a order cause u have to much food over and only want meat not biscuits they charge you for the meat and I day later charge you again the full package so 2 payments come out
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Lee, Thanks for leaving us your review, although I'm sorry to hear there was some confusion with our wet food only tool on your online account. From reviewing your account, I can see the order of wet food and the full order (which contained dry food) you received in January. When you request a wet food only order, our website clearly shows when your next order of wet and dry food will arrive and gives you the option to delay this order. You chose not to delay this full order in January, so you received both. I can see you've requested two more wet food orders since then, and you've delayed your full deliveries each time, so Toby's next order of dry food will be with you around the 9th of May. If you'd like to know more or have any other questions, please don't hesitate to contact my friendly team by calling 0203 322 4448 (Monday to Friday, from 9 am to 5 pm) or email us at hello@tails.com. Thanks, from Becca at tails.com
Posted 2 months ago
My dog loves Tails dried food and I have no complaints regarding the food. However I have been bitterly disappointed with the delivery service provided by Yodel on 2 occasions. On one occasion Yodel stated on tracking that the parcel had been delivered through the letterbox. Impossible!!!! The parcel had in fact been thrown over a 6 foot wall into next door’s garden. I phoned Tails and informed them of the delivery difficulties and their customer service was excellent. Linda was extremely helpful, contacted me when she said she would and is a credit to Tails. Perhaps Tails ought to use an alternative courier to Yodel.
Helpful Report
Posted 4 months ago
Service very good
Helpful Report
Posted 5 months ago
I can’t fault Tails.com and the dog food is superb but the delivery is diabolical! You get sent e-mails stating that your food as been delivered when it clearly hasn’t and you then spend days trying to sort it out with the delivery firms who basically don’t care. I cancelled my order because of this I now just pop down to pets at home and buy Iams dog food which is cheaper and you can get it when you need it no delivery problems.
Helpful Report
Posted 5 months ago
It’s ok when delivery works. I get an email saying food is on its way but when it takes longer than 2 weeks to come and you run out of food it’s not great. Our dog is still dealing with the after affects of a missed delivery one month on. Lost weight , digestive system not back to normal etc
Helpful Report
Posted 5 months ago
Good food for dog unfortunately let down by yodel delivery
Helpful Report
Posted 6 months ago
We're really sorry to hear about the issues you've had with the delivery of your dog's food - we completely understand this is such a large part of the service. I'd really like to have a look into this for you so I've dropped you a message now to get a little more information from you. Esme from tails.com
Posted 6 months ago
Packaging is non recyclable, allergy notices are not on in treats even though they are aware of anything to avoid. The plastic handle scoop never stays together. Good value and arrives on time.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi James, Thanks for taking the time to leave us a review. As our tails.com dry food bags, Good Dog Treats & Dental Dailies are made from a mix of plastics, they are not currently recyclable. This is something we're working hard to improve and are currently looking at alternatives so we can become fully recyclable. We have a really helpful article about this, on our blog: https://tails.com/blog/2021/02/16/sustainability-new-initiative-recyclable-packaging/ If you're finding your dog's scoop isn't staying together, we can always send out a replacement to see if it's just the one you've currently got at home that's a little faulty. All you need to do is log into your tails.com Dashboard, go to the Deliveries tab at the top of the page, and click on your upcoming delivery. You can then use the "Need a new scoop?" link under your order summary to add a scoop to the box. You can always view a full list of the ingredients included in all of our products directly through the 'Shop' tab on your online account. Just select the product you'd like to check and scroll down to the 'ingredients section. If your dog has some ingredients excluded from their profile, you'll be able to see from our 'Shop' which products are suitable with these exclusions in mind. We're always here and happy to help. If you have any further questions on this, please don't hesitate to get in touch. Esme from tails.com
Posted 8 months ago
It’s convenient having food delivered. Interestingly this is headed “tell us what made you happy” not “tell us how we can do better?” - probably need an app! Web site can be really slow and when you add your dog weight the changes to food portions don’t update on the dashboard which isn’t that helpful with a new puppy when you’re trying to weigh / measure things out accurately
Helpful Report
Posted 9 months ago
Thank you for taking the time to leave a review. Your feedback is invaluable to us as we look to improve our products and service and I'll be sure to pass all of your points onto the rest of our team. Your account dashboard will display the portions for your puppy based on their most recent delivery, but if their details change in-between orders you can always view their updated scoop setting at any time from the 'Feeding Plan' tab online. If you need anything else, please don't hesitate to contact us at hello@tails.com or on Facebook messenger. Matthew from tails.com
Posted 9 months ago
I am sticking with this because my vetinary nurses have said how good this food is, but my dog is barely losing any weight and I am having to reduce the amount I feel her myself
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Teresa, Thank you for taking the time to leave a review. I'm sorry to hear that your dog hasn't lost any weight since starting with us. We base your dog's feeding plan on the information you give us during sign-up, so we wouldn't expect to see this at all. I've sent you an email now to gather a few more details so that we can get your dog back on track! I look forward to hearing from you. Matthew from tails.com
Posted 10 months ago
Dried food went down well but wet food even gravy did not. I persevered as treats & dried food were so good but last order arrived with some of it lost in transit as box was open & damaged.
Helpful Report
Posted 11 months ago
Thank you for taking the time to leave a review Shona, I'm really sorry to hear that your latest delivery arrived damaged and with items missing - that's not the service we expect at all from our couriers and I'll be raising this with them immediately. I've sent you an email now to help get this resolved and I hope to hear from you soon. Matthew from tails.com
Posted 10 months ago
Have been a tails customer for a long time now. It was great and the dog loves the food, however, recently I’ve had some issues with delivery and the prices keep going up so I’m now over £70 a month which is very expensive. We used to get a free gift sometimes with our order but that never happens anymore either, I think this would be a great idea for a long running customer!
Helpful Report
Posted 11 months ago
I'm sorry to hear that you're finding your dog's food a little too expensive at the moment, we'd be more than happy to take a closer look into this for you to see if there's anything we can do to help. I've popped you an email so that we can take a look for you. I hope to hear back from you soon. Samantha at tails.com
Posted 11 months ago
Food is ok, bit monotonous, even with the varieties. There is too much overpriced Kibble in the deal and you cannot lower size it or skip the kibble (I suspect this is where their huge mark up comes from so they protect it). It's well packaged and delivered ok though.
Helpful Report
Posted 11 months ago
Thank you for taking the time to leave this review Dave. We base your dogs' recipe and feeding plan on their individual profile details including favourite flavours and excluded ingredients. We always want your dogs food to be affordable for you, so that you can continue to enjoy our service for many years to come. Serving up the highest quality dog food is as important to us as it is to you and your dog. We’re always checking for freshness and taste, making sure each blend meets our high-quality standards. Because better ingredients mean tastier food – and happier dogs. Our kibble is the tailored, complete part of the feeding plan for your dog. So we're unable to skip this when it comes to your orders. Our vets and nutritionists choose each ingredient for the specific nutrients it provides – so your dog gets the right balance of protein, fats, carbohydrates, vitamins and minerals they need. Our in-house Nutrition Team would be more than happy to look over your dog's feeding plan for you as we'd love to find a recipe that meets your dog's needs and has a flavour they'll love. I'd love to see if there's anything more we can do to help you Dave. If you could drop us an email to: hello@tails.com we can take a closer look. Many thanks, Megan from tails.com
Posted 11 months ago
I like the way you can tailor the food to your dogs needs. Orders can be adapted to suit. Competitive price.
Helpful Report
Posted 1 year ago
I find tails.com is good, though a wee bit expensive. Delivery is on time always. The down side is it does not provide just wet food. I've had 3 orders. My dog is such a fussy eater and does not always eat the recommended amount so have lots left over.
Helpful Report
Posted 1 year ago
We're sorry to hear your dog's food isn't lasting quite as it should, Jay. The food we send out should be lasting 31 days so if it's lasting longer than expected, we're really like to have a look into this for you. We can look at reducing the amount of dry food we send out to match how much your dog is actually eating - this should prevent you from having such a backlog of dry food each month. We'd also be more than happy to take a look at your dog's recipe and feeding plan to see if we can bring down the monthly cost of your deliveries. Either drop us an email (hello@tails.com) or Facebook message so we can see what we can do. Esme from tails.com
Posted 1 year ago
Our NSDTR has a delicate tum and recurring Pancreatitus. Our vet recommended Royal Canin Hypoallergenic dry diet. The food was quite bland with few recognisable ingredients and after 18 months our hound developed some issues with it and had put on weight. We happened on Tails and asked if they had a ‘hypoallergenic’ food? They recommended a formula for our boy which he is mad for! Poops are solid 😁 and he’s lost 4kg and is in really lovely condition as confirmed by our vet on last visit (he checked the ‘natural’ ingredients and mix and said the Tails was fine). Elvis also loves the chicken treats.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Wellington loves his food, we had an issue with his flatulence but since stopping all the wet food that contains fish this is much better however he still has dry flaky skin which is why I gave it 3stars
Helpful Report
Posted 1 year ago
The service and food is brilliant, no problem with changing deliveries to suit my furr baby needs. My boy is always healthy and not stinky on this food, so meets his needs well. The only one thing is it comes in a plastic bag, non recyclable as far as i can see.. so it would be good if Tails looked into a more eco-friendly packaging or a refill system
Helpful Report
Posted 1 year ago
The Service is good and my dog likes the food however, I noticed she lost condition on it and I will be changing back to what I had her on before.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Tails.com is rated 4.64 based on 1,081 reviews