Mazuma Mobile Reviews

4.32 Rating 1,932 Reviews
83 %
of reviewers recommend Mazuma Mobile
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 71%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 91%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
1.27 out of 5
Returns & Refunds
Returns Process
Easy
Read Mazuma Mobile Reviews

About Mazuma Mobile:

Mazuma is one of the most trusted and longest standing technology recyclers in the UK. With over 15 years’ experience, we buy and sell high quality mobile phones, tablets, smart watches, laptops and games consoles.

Mazuma have paid out over £221 million to over 4 million happy customers.

www.mazumamobile.com.

Visit Website

Phone:

0845 8723000

Email:

Customerservices@mazumamobile.com

Location:

Mazuma Mobile,The Old Reebok,SouthgateWhite Lund EstateMorecambe

Write Your review

Tell us how Mazuma Mobile made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Fantastic 5* service. Sent me the selling packet to send my phone to Mazuma within a couple days, they received my phone within 2 days and I received my payout the exact same day as they received the phone! Received email updates at every stage of the process as well which kept me in the loop and was very assuring. If you want a easy, hassle free and professional business to deal with then I would most definitely recommend Mazuma, and I myself will be using them again in the future!
Helpful Report
Posted 3 months ago
Good morning, Thank you for recommending Mazuma! We are glad to hear that you had a great experience with us. Kind regards Mazuma
Posted 3 months ago
This is a joke. The stuff “Ellie” was so rude on email. They could only pay £ 50 for my working phone. I didn’t accept the offer and wrote to them that they could send me the mobile back. I received the phone without the original box that I had sent with the phone and the phone screen has broken during the delivery.
Helpful Report
Posted 1 day ago
I was offered £145 for my iPhone 8 Plus by Mazuma, a little less than the going price on EBay but hey less hassle apparently. I removed the glass screen saver which had been in it from new, cleaned and polished the phone which was in great condition and sent it to mazuma in its original apple iPhone box. 3 days later I received an email from Mazuma stating that due to deep screen scratches my phone it had been revalued at £45 and was I happy to accept this revised offer🤔🤔, knowing the phone has been sent in great condition I said absolutely not and please return it to me. One week later no sign of my phone, I was about to contact them to find out why I hadn’t yet received it back but on the same day I received an email stating my phone had fallen into some category which had triggered a further valuation and was now being offered £85???? Which means despite me refusing their ridiculously low offer they still hadn’t sent it back yet, I replied to the email refusing the offer which for some strange reason had doubled over the week. Another week later I received my phone back in a plain brown cardboard box, no original apple box I sent it in (the phone was in the great condition I had sent it in, no screen scratches), I complained to mazuma who promised to send me a like for like box, needless to say nothing ever arrived. Overall a total waste of time and very bad experience, I would never send anything to them again, all seems a bit of con to me, preying on people who are desperate for money and willing to accept their massively reduced offers. Just for the record, I put it on EBay and got £179 for it, maybe it would have been more had I still had the original box! Think about you options before choosing to endure the experience that I had.
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Keith, Thank you for taking the time to review your experience with Mazuma. Unfortunately the strict nature of the industry means our technicians need to be vigilant when checking the devices. If scratches to the screen can be felt with your fingernail the screen would need to replaced. This therefore has an impact on the original price offered. If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards, Mazuma Mobile
Posted 3 days ago
Disappointed as was quoted £275 and this was downgraded to to £85 because of an apparently faulty microphone. I queried this as I’ve never had any issues with the microphone but they won’t reassess. I suppose a lot of people will just take their word for it and accept the lower offer once they’ve gone to the effort of sending their phone!
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hello there, Thank you for your review! We are sorry to hear you are unhappy with the service you received from us! Unfortunately, due to the nature of the industry, we have to be vigilant with our checks on each device. If the device has an issue with its microphone it would need to be replaced before resale. The final price offered therefore has to reflect this. If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma Mobile
Posted 1 week ago
I sent 2 devices in to Mazuma mobile. An iPhone & an iPad, both were in immaculate condition so I was expecting both to be valued as “Good” After 31 hours on site (well above what was “aimed”) my devices were finally inspected and within 30 seconds both were significantly de-valued by £520. I then asked for pictures of the damage as I knew both devices were like new before being sent and I had to wait over 2 weeks for these to be provided, the pictures they sent were clearly of other devices with damage. I rejected the amended value and asked for my devices to be returned to me, this took a further week to be dispatched (bringing the total time on-site to nearly a month.) and when I received them back they were still like new so it was clear the pictures sent were not of my devices. I have just sent them both to We Buy Any Phone and they have passed inspection so just goes to show Mazuma are deliberately deceiving customers and trying to undervalue perfectly fine devices in the hope that they will just accept, I also believe they committed fraud by sending me pictures of other damaged devices. Please do not use Mazuma.
Helpful Report
Posted 4 weeks ago
Good afternoon, Thank you for your review, We are very sorry to hear of your experience with us, Please can you provide your order number so we can have a further look into this, If you would like to discuss your order further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 4 weeks ago
I feel cheated. Sent a perfectly good iPhone7 and was told it had a LED issue. The phone was used last week with no issues. I notice a thread of comments from similarly affected customers. Leaves a bad taste.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good afternoon, Thank you for your review. Your device was flagged as having white marks within the display, this is an internal defect and would not have meant the phone doesn't work. However, due to this, the LCD screen would need replacing and this is why the price was reduced. If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
Absolutely terrible, were the best priced sent my phone which in my estimation fitted there good section which was 410.00 once received they offered me 155.00 🤬 because of rainbow effect deep scratches that weren’t there, I called when I received this to say I wanted phone back it’s decent etc etc they weren’t interested. Second day someone from Mazuma called saying they’d sent for a second review and they could give me 315.00 what a joke doubled what they were prepared to give, I said no that’s fine send it back I’ll send to another recycler who may not pay me 410.00 but would probably give me a realistic price straight off!!!!
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good morning Giovanni, Thank you for your review, We are very sorry to hear you are unhappy with our technician’s decision regarding your mobile phone. Unfortunately, our technicians found your device to have deep scratches that cause the screen to have a rainbow effect which is why your price has been amended as a new screen would be needed. For further information regarding what grade your device falls under, please refer to our terms and conditions: https://www.mazumamobile.com/terms-and-conditions If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
Sent off an iPad Air 3 in prestine conditions was originally quoted £200 from Mazuma , they had my iPad for 4 days then contacted me to state it had multiple scratches (it had none) and offered me £140 , I requested them to send me pictures as I knew there wasn’t any scratches - they never sent them , they then offered me £150 , I declined said I wanted the photos to prove scratches ,they didn’t reply and are now returning my iPad , I paid special delivery to send it but they’re returning it normal post ! Dread to think what state it will be in when I get it back ! I had it checked with apple before I sent it so Mazuma are telling fibs somewhere !!! Complete waste of my time
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good afternoon Vicky, Thank you for your review, We are very sorry to hear you are unhappy with our technician’s decision regarding your mobile phone. Unfortunately, our technicians found your device to have multiple scratches on the display so a new screen would be needed. For further information regarding what grade your device falls under, please refer to our terms and conditions: https://www.mazumamobile.com/terms-and-conditions If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com
Posted 1 month ago
Sent a perfect A71 mobile to Mazuma only to be told there was a screen issue. Complete rubbish. Once I have received it back O2 are very happy to recycle it and credit me with £69
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good morning, Thank you for your review. We are sorry to hear that you were unhappy with the decision made regarding your device. Screen burn appears within the LCD/OLED layer of the device (this is the pixel layer underneath the glass on the front). This can come in two different forms, an imprint or a glow. The most common imprint we tend to see if of the keyboard as this is the most commonly function used on a mobile phone. It can also come in the form of a red glow which appears around the edges of the screen. Screen burn is where the pixels create a ghost like imprint that remains even after the on-screen content has changed or moved. This is mainly visible against a white background. This can present itself in 3 different levels. If you have purchased your device within the past 24 months, you can actually send the device to Samsung to have it repaired under a warranty because of the screen burn as they are aware of how common the defect is within their devices. You can also check for this yourself by dialling *#0*# on the keypad and checking it against the blue and white background. If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
Sent a perfect iPhone XR after being quoted £175. Received an email 2 days after them being in receipt of my phone to be told they have lowered the amount to £65 due to finding a few light scratches which I know for a fact there was none whatsoever due to having a screen protector on it and when I sent it to them it was very securely wrapped. I have rejected the new amended quote and getting my perfect phone back to sell for its actual worth amount. After reading other reviews of people having the same issue this is clearly something that they are in the habit of doing so I will definitely not be sending anymore phones to them in the future.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good morning, Thank you for your review, We are very sorry to hear you are unhappy with our technician’s decision regarding your mobile phone. Unfortunately, our technicians found your device to have multiple scratches on the display as well as a faulty earpiece. Based on this your order has been amended. For further information regarding what grade your device falls under, please refer to our terms and conditions: https://www.mazumamobile.com/terms-and-conditions If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
Wouldn’t recommend waited 3 days to hear back was offered £235 for my iPhone and they come back saying it had a deep scratch (which it didn’t) and offered me £80 would not use again Wouldn’t mind a bit knocked off but to £80 is laughable
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good morning Jade, Thank you for your review, We are very sorry to hear you are unhappy with our technician’s decision regarding your mobile phone. Within our grading it does state the following: Good - * Very light scratches on the screen up to 3; light scratches on housing and camera surround up to 5. Poor - * Multiple light scratches on screen over 3; Multiple light scratches on housing over 5; dents; scuffs; some missing paint. Multiple scratches on screen cannot be deep enough to cause rainbow effect. Faulty - Display has heavy scratches that can be felt or create a rainbow effect on the screen; delamination; chips or cracked glass. Unfortunately, our technicians found your device to have deep scratches that cause the screen to have a rainbow effect which is why your price has been amended as a new screen would be needed. For further information regarding what grade your device falls under, please refer to our terms and conditions: https://www.mazumamobile.com/terms-and-conditions If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
I am really disappointed with my whole experience with Mazuma mobile. They removed £75 from the price that was originally agreed, and after the delays I experienced with a mistake from DPD, and further delays with back-and-forward emails this week, I missed the window in which I could have maximised the resale value for my very good condition iPhone 11, on sites such as eBay and Gumtree. The scratch that is shown on the photo, which Mazuma took 24hrs to send through after evaluating the phone, was not something I recalled and doesn't show up on the photos I took before sending the phone off in bubble wrap. Not only do I feel like I have no option but to accept Mazuma’s revised lower offer of a “poor” condition iPhone, given the photos sent through of its current condition, I also have to accept the lower value (of around £40) that Mazuma now values a “poor” condition iPhone compared to where Mazuma would have valued a “poor” condition phone when I started the order 2 weeks ago. The whole process has been much more trouble than its worth, and Mazuma has not lived up to its promise of "The price you see is the price you get!"
Helpful Report
Posted 1 month ago
Good afternoon Nicholas, Thank you for your review, We are sorry to hear of your experience. We do list clearly within our terms and condition that scratches do amend the grading to poor based on 3 or more of them on the screen. We have provided the image to you. Apologies for the delay, we have received a very high number of photo requests. If you would like to discuss this further, please contact a member of our customer service team on 0345 872 3000 or alternatively you can email customerservices@mazumamobile.com Kind regards Mazuma
Posted 1 month ago
Paid the amount quotes within 24 hours of receiving the phone. Really easy and efficient process.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning, Thank you for your review. We really appreciate your positive comments. Kind regards, Mazuma Mobile
Posted 2 months ago
Checked out the reviews and thought go on them. Not disappointed absolutely first class fast service instantly paid. Highly recommended.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning, Thank you for recommending Mazuma! We are glad to hear that you had a hassle-free experience with us. Kind regards, Mazuma Mobile
Posted 2 months ago
Excellent service. Would highly recommend.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning, Thank you for recommending Mazuma! We are glad to hear that you had a hassle-free experience with us. Kind regards, Mazuma Mobile
Posted 2 months ago
Excellent service
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning, Thank you for choosing Mazuma. We really appreciate your five-star review. Kind regards, Mazuma Mobile
Posted 2 months ago
Really easy service to use and got the best price for my mobile. Lots of pick up points, all tracked. Lots of updates even when my phone got to the centre and was paid the same day it arrived to them.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning Bryonie, Thank you for the five-star review. We really appreciate the positive comments, Kind regards Mazuma
Posted 2 months ago
Used the mobile phone comparison sites and found Mazuma offered the best price. Sold my handset via the Mazuma website, received the packaging and the instructions. sent package via royal mail, received emails when received by Mazuma and progress reports that the quote had been accepted and paid.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good afternoon Wesley, Thank you for the five-star review. We really appreciate the positive comments, Kind regards Mazuma
Posted 2 months ago
Great and fast service. Will defo use again.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning, Thank you for the five-star review, we look forward to you using us again in the future! Kind regards Mazuma
Posted 2 months ago
Excellent service. Sent my phone on the Saturday morning and received payment lunchtime on Monday, was kept up to date throughout.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good afternoon, Thank you for your five-star review, we really appreciate the positive comments, Kind regards Mazuma
Posted 2 months ago
Excellent service would recommend fast service and payment
Helpful Report
Posted 2 months ago
Good morning April, Thank you for the five-star review and recommendation, we really appreciate it, Kind regards Mazuma
Posted 2 months ago
Mazuma Mobile is rated 4.32 based on 1,932 reviews