INSPYER LIGHTING Reviews

4.8 Rating 460 Reviews
95 %
of reviewers recommend INSPYER LIGHTING
4.8
Based on 460 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read INSPYER LIGHTING Reviews
Visit Website

Phone:

01992252900

Email:

info@inspyerlighting.co.uk

Location:

6 The OakleysHigh Wych Road

Customer services were very helpful when I wanted to change the colour. They made the return very easy and I am absolutely thrilled with my Tom Dixon Melts!
Helpful Report
Posted 9 months ago
Dear Liz, We're really glad your happy with our service and we hope you enjoy your Tom Dixon lights (we love the Melt range btw!)! Thanks, The Inspyer Team
Posted 8 months ago
A great company and wonderful customer service. Always a fantastic choice incorporating the best from different parts of the world.
Helpful Report
Posted 3 days ago
Thanks so much for your review Sally, we really hope you enjoy using the lights!
Posted 3 days ago
I highly recommend the service we got from Inyspyer Lighting
Helpful Report
Posted 1 week ago
Thanks so much for your review Kathleen, we really hope you enjoy using the lights!
Posted 3 days ago
Never contacted re delivery awful service
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Dear Peter, I'm really sorry that you have had a bad experience with the delivery of your lights. I have reviewed your order history and can see that you ordered several large items from different manufacturers. Whilst most of the lights we supply are sent to customers by us with full tracking information, both of these particular manufacturers ship large multi-box pieces directly to our end customers in an attempt to speed up delivery to you, to reduce cost (if they came to us and then on to you we may not be able to offer free shipping), reduce the chance of transit damage and to be more environmentally friendly. Sadly, these manufacturers use next day couriers that do not send out tracking information to us or the end customer, which is, I agree, very frustrating. However, the service they use will leave attempted delivery slips if you are out and you would then be able to contact them to arrange a second attempt etc. They would not simply leave the items outside. I do sympathise with your issue though and appreciate your comments so I have raised the matter with both manufacturers and I hope we can work with them to enable tracking notifications for all direct customer shipments moving forwards. I note that the lights you ordered were delivered within the quoted shipping timeframes and cannot see any other issues with the ordering process, the price paid, or most importantly, with the quality of the lights. I hope these were, on balance, to your satisfaction. If you have any questions or would like to discuss the matter further with me please email me at info@inspyerlighting.co.uk Kind regards, Adrian
Posted 3 days ago
Stunning hallway feature light. Beautiful and a real wow factor and everyone comments on its impact, we love it!
INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022 INSPYER LIGHTING 5 star review on 2nd May 2022
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Thanks so much for your review and the picture Ceri-Anne, it does look stunning!
Posted 3 days ago
Great selection of luxury lighting and great customer service
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Great service
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Rude customer service and unhelpful
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear Olivia, I am really sorry that you have not been happy with the service. I have reviewed your order history and all of the correspondence and I can see that all correspondence was over email and that no phone calls have been received or recorded from us. I have reviewed the email correspondance sent to you by the different members of our support team (transcript below) and cannot see anything either rude or unhelpful. Whilst I understand that you didn't like the colour you ordered and are unhappy about the fact you couldn't exchange the items 6 months after recieving them, we believe that our 28 day full refund offer is a fair and market standard policy. 15 March 2022 “Hi Olivia, You do have 28 days from receipt to return the items for full refund/exchange but unfortunately we are into 6 months since receipt and this is not a standard stock item. Kindest Regards, Carol” 15 March 2022 “Dear Olivia, Thank you for your email regarding the possible exchange of your lights. Unfortunately as these items are not a standard stock item and we are well over the 28 day return period I’m afraid that we would not be able to take these items back for refund or exchange. I’m sorry that we cannot help on this occasion, If you have any further questions please do not hesitate to contact us. Kindest Regards, Carol” 21 February 2022 “Hi Olivia I don’t have a photo im afraid, and we don’t have them in stock so I cant check the box to be able to tell you. I do believe they are normal shape but if you have the lights there just open one and it should give you instructions. If you cant tell from whats inside the box feel free to send us a photo. The tech spec I am looking at doesn’t mention a special shape bulb, just an E27. So your standard one should be fine. Kind regards, Lois” 21 February 2022 “Hi Olivia The bulbs are not included as far as im aware. They do take E27 - LED 15W, E27 is a common bulb that you can get in most supermarkets/hardware stores. We only really sell the Tala/buster and punch decorative bulbs im afraid. Some of these are E27 but as you wont see the bulb its more worth your while to source them from homebase etc. Kind regards, Lois” If you would like to discuss the matter further please email me at info@inspyerlighting.co.uk and I will arrange a convenient time to call you. Kind regards, Adrian
Posted 3 days ago
Helpful and efficient
Helpful Report
Posted 1 month ago
Excellent service, enquiry dealt with promptly and item shipped in a timely manner. I contacted customer services to make initial enquiries and they were very helpful and informative and responded quickly to my queries. Extremely pleased with light fittings, they look fantastic. I would definitely use Inspyer again and would recommend them.
Helpful Report
Posted 1 month ago
The light is great except it came without the dimmer mechanism so we now have a constantly flickering light.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Dear Lindsey, thanks for your review and we're glad you like the light. Please can you contact our support team on 01992 252900 to discuss the dimming issue as it has not been reported to them. The light you purchased was a 1-10 volt dimmable light - our website states that this requires specialist wiring for it to dim. We also advise on the website that customers with standard UK mains dimming purchase either the remote control or the Casambi version for it to dim properly - it may still be possible to purchase these and have your electrician install an appropriate driver to correct the issue. As mentioned previously, please contact customer support who will be able to assist. Thanks
Posted 2 months ago
Great selection of high-end brands with competitive prices. Delivery quick. Very pleased with light purchased.
Helpful Report
Posted 2 months ago
Great simple light
Helpful Report
Posted 2 months ago
Great service... a bit of a delay on fittings but kept me up todate would defo use them again
Helpful Report
Posted 3 months ago
Great products and great prices.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Lights are fantastic. Communication and customer service is great. I wish they would make the lead time of the lights more visible as sometimes it takes months for them to come from the manufacturer.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Humphrey, thanks for your review and we're glad you're happy with our service. Re the lead times we have, very recently, changed the way we display the delivery dates so it is much clearer for all our customers. We hope you enjoy using your light!
Posted 3 months ago
Excellent service. We have used Inspyer on several occasions. Prompt delivery and everything is always well packaged. Great be products at a very good price. Would recommend
Helpful Report
Posted 4 months ago
Thanks Keith!
Posted 3 months ago
Everything happened as it should
Helpful Report
Posted 4 months ago
Thanks Thomas!
Posted 3 months ago
Absolutely amazing company to deal with. Great prices. Thanks also to Carol & Lois merry Christmas 🎅 xx
Helpful Report
Posted 5 months ago
incredible service! very smooth from ordering to delivery. we will use Inspyer again.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Found some Foscarini pendants here at a really good price, and when one arrived with minor damage they went out of their way to get this rectified. Good company, excellent service.
Helpful Report
Posted 7 months ago
INSPYER LIGHTING is rated 4.75 based on 460 reviews