INSPYER LIGHTING Reviews

4.78 Rating 397 Reviews
95 %
of reviewers recommend INSPYER LIGHTING
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
95%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read INSPYER LIGHTING Reviews
Visit Website

Phone:

01992252900

Email:

info@inspyerlighting.co.uk

Location:

6 The OakleysHigh Wych Road

Their delivery is very slow.
but, the response to the customer's request was good.
Posted 3 weeks ago
Hi Jinah,
Sorry that your light has been suject to delayed delivery. Sadly at the moment almost all lighting (and other) manufacturers are facing delays with freight leaving/arriving at port due to Covid, Brexit related shipping issues, and unprecedented levels of demand. This is all on top of the logistical Covid issues that every business now faces with reduced staff number, office closures and reduced factory capacity.

We do try to keep all of our customers informed of delays to their orders, but we are somewhat beholden to the manufacturers letting us know the status, and quite often they simply cant give any guarantees on when ships will arrive and get through customs etc.

I hope this somehow explains the situation, of course we totally understand and recognise the frustration these delays have for customers that are waiting for overdue items and we apologise for any inconvenience caused.
Posted 2 weeks ago
Long wait time and then told delayed three more months. Looking to cancel order
Posted 1 month ago
Hi Victor,
Sorry your light has been significantly delayed. Sadly at the moment almost all lighting (and other) manufacturers are facing delays with freight leaving/arriving at port due to Covid, Brexit related shipping issues, and unprecedented levels of demand. This is all on top of the logistical Covid issues that every business now faces with reduced staff number, office closures and reduced factory capacity.

We do try to keep all of our customers informed of delays to their orders (as you will have seen from the various updates we have been sending out), but we are somewhat beholden to the manufacturers letting us know the status, and quite often they simply cant give any guarantees on when ships will arrive and get through customs etc.

I hope this somehow explains the situation, of course we totally understand and recognise the frustration these delays have for customers that are waiting for overdue items and we apologise for any inconvenience caused.

Finally, as we have said in all of our notifications, we will totally understand if you wish to cancel, just let us know and we will make an immediate 100% refund.
Posted 2 weeks ago
when i ordered was told lamp would be sent by end of December. I have heard nothing since, lamp hasn't shipped and yet you're asking for a review.
Posted 1 month ago
Hi Stephanie,
I'm really sorry that your item has been delayed so significantly and I understand the review request may seem inappropriate but this is an automated request and goes out to all our customers regardless.

I have looked into your order and we did write to you on 17th Dec to advise of the delays to your order and we have provided a further 4 updates since then. We have offered you a refund on every communication.

Regarding the delays themselves, sadly at the moment almost all lighting (and other) manufacturers are facing delays with freight leaving/arriving at port due to Covid, Brexit related shipping issues, and unprecedented levels of demand. This is all on top of the logistical Covid issues that every business now faces with reduced staff numbers, office closures and reduced factory capacity etc.

We do try to keep all of our customers informed of delays to their orders, but we are somewhat beholden to the manufacturers letting us know the status, and quite often they simply cant give any guarantees on when ships will arrive and get through customs etc.

I hope this somehow explains the situation, of course we totally understand and recognise the frustration these delays have for customers that are waiting for overdue items and we apologise again for any inconvenience caused.
Posted 2 weeks ago
Love the light but I had chosen to buy from Inspire because it stated that as a new Customer I would be entitled to a discount - turns out you only get the discount on a second order placed within a short lead time. Forget it Inspyer, I'll purchase elsewhere in future.
Posted 7 months ago
Hi Les, we're glad you like the light!

Regarding the discount - you can only get the additional 5% discount (on top of the 20% discount you already received) if you sign up for our newsletter. I have checked all our systems and you don't appear to have subscribed! If you sign-up now we'd be happy to refund you with the 5%! Just email us at info@inspyerlighting.co.uk once you have signed up, the link is here: https://inspyerlighting.us15.list-manage.com/subscribe?u=cee8ddd008c5cf655479f4b95&id=edd4c770b0

Regarding the second order discount you received - we offer this to every customer after their first purchase.... it can be used at any time and doesn't have an expiry date or timeframe it needs to be used by. The email you received does mention that you need to check your goods within 24 hours of receiving them for transit damage, but this has nothing to do with using the discount code.

Hopefully you'll consider amending the 2 star review?

If you'd like to discuss any of the above please call us on 01992 252900 or email us at info@inspyerlighting.co.uk

Thanks
The Inspyer Customer Support Team
Posted 7 months ago
INSPYER LIGHTING is rated 4.78 based on 397 reviews