Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Hillarys Reviews

4.0 Rating 2,107 Reviews
74 %
of reviewers recommend Hillarys
Read Hillarys Reviews

About Hillarys:

Hillarys - For the window wise

We’ve been helping our customers create beautiful homes with our made-to-measure blinds, curtains, shutters and awnings for over 50 years.

Choosing the right window treatments can feel overwhelming, but with Hillarys you don't have to worry. When you buy a window dressing from us you can be sure it’s been lovingly finished to the highest standard by our skilled manufacturing team.

Every new design goes through a rigorous testing process that checks it will meet the demands of the average home. If the fabrics don’t meet our standards, they don’t make it into our range. Only the best performing styles should be in your home. It’s as simple as that!

When you book an in-home appointment, your friendly and knowledgeable local advisor will bring along samples of our full product range for you to have a look at, and they’ll work with you to find the right solution for your space. Our team knows all the tricks of the trade, bringing years of experience and expertise right to your doorstep.

They’ll take care of everything, from precise measuring to flawless installation, for a stress-free and stylish finish.

It’s true, from the minute you get in touch to the magical moment you stand back and admire the end result, we’re only happy when you are. In fact, everyone at Hillarys cares about your home as much as you do and we really do take pride in getting it just right, which includes tidying up and leaving your home just as we found it too.

So don’t risk getting it wrong at your windows! Leave the measuring and fitting to us, and you’ll be in safe hands.

Visit Website

Phone:

0800 916 1094

Location:

Colwick Business Park Private RD,
Nottingham
Nottinghamshire
NG4 2JY

Write Your review

Hillarys 5 star review on 7th February 2025
Anonymous
Hillarys 5 star review on 4th February 2025
Alan Shaw
Hillarys 5 star review on 10th September 2024
Carol Willing
Hillarys 5 star review on 9th September 2024
Wendy Hall
Hillarys 5 star review on 29th March 2023
Anonymous
Hillarys 5 star review on 29th March 2023
Anonymous
Hillarys 5 star review on 29th March 2023
Anonymous
186
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“We are not going to name the installer or any other member of staff, not because we couldn't but because after everything we have been through with Hillarys we realise that there are deep systematic issues with how this company operates across all of its departments. We had our curtains fitted in July. Hillarys are not a budget option, we chose Hillarys precisely on the assumption that paying more meant a company that would treat a brand new home with some care and responsibility as we were genuinely anxious about drilling into walls that we had owned for barely two weeks. During the pre-visit consultation we specifically discussed keeping the fitting away from any electrical wiring. On the day, the installer drilled directly through a live cable (directly above a light switch), not through bad luck, but because no cable detector was used at all, and because the pole had already been cut at that distance, despite the earlier conversation. A few hours later, when the garden's motion activated lights kicked in, it caused an electrical short that took out power to our entire downstairs for a long weekend during the heatwave. We were without downstairs lighting for several weeks and had to arrange and pay for two separate electrician visits ourselves. What followed was over three months of chasing invoices, chasing compensation, and repeatedly starting from scratch because nobody at this company appears to talk to each other or keep a good record of anything. We dealt with a rotating list of names, many contradicting each other, one person confirming the refund had been actioned, while another stating they did not have the right details, some promising callbacks that never came, while others cutting off the call entirely (this happened many many times after waiting in queue for ages). We have had to re-explain this entire situation from the beginning more times than we can count. Payment deadlines were repeatedly promised and then missed, five days, ten days, fourteen days, always with a new excuse when we chased. One day they said they never received an invoice, then they had and then they had not again, bank details were requested and confirmed on more than one occasion, a payment was reported as failed even though we supplied the correct details. In all of this, not one supervisor or manager ever spoke to us directly. Our complaint email went unanswered, despite receiving a notification that response would be received within 48 to 72 hours. We even tried to send an email to the leadership team, which was again picked up by a call handler. Every conversation went either through a call handler or the original installer. Now, three months later we are still £700 pounds in debt ourselves due to the refunds for the electrical repairs still not having been paid back to us, not even including the repairs for the wall we managed ourselves. If you are considering Hillarys for a fitting, it is a company with no continuity, no accountability, and frankly, no urgency about honouring its own promises. We would advise anyone we know to stay clear of them!!”
Helpful Report
Posted 2 days ago
“Our experience with Hillarys has been incredibly frustrating and deeply disappointing. 90 days after our initial appointment, we still do not even have a confirmed fitting date, and no response and follow up from anyone.. Throughout this, I have been calling customer service almost every week, sometimes twice a week, waiting on the line for more than 20 minutes to speak to someone. When I finally get through, I am told the issue has been “escalated" . And then? Still no confirmed fitting date. I am left calling again, waiting again and hearing the same false promise again. How many times does the same issue need to be escalated before someone actually resolves it? This has gone well beyond a frustrating delay. It is the time wasted chasing, the unanswered messages and the repeated assurances that have still not resulted in a fitting appointment. We booked a measured and fitted service. Customers should not have to discover staffing problems themselves or make repeated calls simply to find out when their curtains will be installed. for the attention of everyone, timeline of our experience is as below: - 26 June 2026: Initial appointment with a Hillarys advisor who was in a rush to take the deposit as fast as possible and submit the order and make the sale. - 6th July 2026: Survey was carried out - On 5th of August 2026 : Initial fitting date -31 August 2026: Second fitting date promised! When we contacted the fitter the day before to jut confirm to make sure he'll be there , he told us he had left Hillarys weeks earlier. he had not notified us and said someone from Hillarys should've notified us. Had we not checked, we would have continued waiting for someone to arrive. - 1 September 2026:More than 60 day after our initial appointment, the curtains remained uninstalled. We were subsequently told that a new fitter is arranged. 24 September 2026: Still no confirmed fitting date with the new fitter... and no communication. This is beyond terrible customer service. We want someone to take responsibility for all these frustrations deliver the service we paid for. I will continue updating this review as the situation progresses ...”
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi Nadia, I’m really sorry to hear about the long delays and the lack of communication you’ve experienced. That’s not the service we aim to provide, especially after booking a measured and fitted service. If you’d like us to look into this, please reach out to our customer care team so we can review your case and the timeline you’ve shared. Kind regards, Laura
Posted 5 days ago
“Disgusting company . Excellent blinds but appalling customer service. Bully tactics when they bodge up payment agreements”
Helpful Report
Posted 1 week ago
Hi there, I’m sorry to hear about your experience and that our customer service fell short. This isn’t the standard we aim for, especially regarding payment discussions. If you’d like us to look into this, please reach out to our customer care team on 0800 916 6500 so we can review your case. Kind regards, Charlie
Posted 1 week ago
“Use rubbish material with spits and tears if in the sun. The whole idea of buying, the salesman doesn’t say that, it’s their excuse there after.”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi there, I’m sorry to hear about your experience and the impression given by the salesman. This isn’t the standard we aim for. Please reach out to our customer service team on 0800 9166500 they can discuss your concerns further. Kind regards, Laura
Posted 2 weeks ago
“Never buy anything from Hillary’s. It has the worst customer service I have ever experienced. For over a month I have attempted to share my concerns about my fitting - from the lateness of the fitter, to the terrible fit as the fitter just wanted to get out so he didn’t have to pay parking meaning I had to pay extra for a handy man to help, to the fact my £2,800 blinds got dragged through dog muck on the way into my flat and that was bought into my home. It have shared countless emails, I have attempted to escalate my compliant. It’s been a month. They don’t respond to emails and only commented below as it’s in the public domain and they care more about reputation than actually listening and engaging fully with customers. The service you get is appalling. There are multiple blind companies - go and buy from anyone else as all Hillary’s care about is the money.”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi there, Thank you for sharing your experience. I'm very sorry to read about the issues you've encountered and the frustration this has caused. Please be assured that your concerns have been escalated and are currently being reviewed by our Customer Experience Executive Team. We appreciate that you've taken the time to detail the difficulties you've experienced, including the fitting appointment, the condition of the blinds on arrival, and the communication you've received since raising your complaint. Charlie, a member of our Customer Experience Executive Team, has been assigned to review your case and will be in touch directly once they have completed their assessment. We understand your disappointment and thank you for your patience while this review is taking place. Best wishes, Yasmin
Posted 2 weeks ago
“Shoddy installation and appalling customer service. Bought blackout curtains in June 2025. In Sept 2026 the curtain rail comes crashing down under the weight of the 10-foot-high curtains because of light-weight fittings with too few attachments. Contact Hillarys by phone. Wait on hold for ages and give up. Send in an email. Service standard is 48 hours, but had to call 4 days later to prompt a response. What do they offer? An appointment 5 weeks later. We say sod it, straighten the rail and put it back up ourselves. So then we cancel the appointment and here's the full text of their reply: "Thank you for informing us. We have noted that the appointment scheduled for 13 October is no longer required. As you have advised that you resolved the issue yourself, please be advised that this has voided your guarantee." Clowns. They'll never darken our door again.”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi TF, We’re very sorry to hear about the installation issues and the difficulties you experienced with our customer service. It’s not the standard we aim to provide, and we understand how frustrating this must have been, especially given the situation with the rail and the response time. Please private message us with your full address, contact number and/or customer number. Kind regards, Becky
Posted 2 weeks ago
“Well, this company was an absolute waste of my time. I booked an appointment to have my home measured for two sets of shutters (Edwardian house, large bay windows in living room and main bedroom). I booked online, and was given a three hour time slot, 12pm-3pm. I received multiple emails and texts confirming the appointment, including the day before. I took the afternoon off work to be home for the appointment, but nobody turned up. I appreciate that sometimes things have to be cancelled at the last minute, but given the barrage of communication to make sure that *I* didn’t miss my appointment, would it have killed them to give me a courtesy call once they knew they weren’t coming? Needless to say, I won’t be rescheduling my appointment, and will source my shutters elsewhere.”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Hi Julia, Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry to hear that no one attended your appointment and that you weren't informed beforehand. We completely understand how frustrating this must have been, particularly after taking time off work and receiving several appointment reminders and confirmations. This is not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologise for the inconvenience and disappointment caused. We appreciate you bringing this to our attention, and your comments will be shared with the relevant team for review. Once again, please accept our apologies for your experience. Warm regards, Charlie
Posted 2 weeks ago
“Very disappointing experience We chose Hillarys because, from their social media and online presence, they appeared to be a premium, professional company and one of the best options available. Unfortunately, our actual experience has been very different. Our original fitting in February revealed that all the blinds had been measured incorrectly, and we also reported damage to one of our uPVC window frames. After further visits, new measurements and an installer who was unable to remove the blinds, the fitting was eventually completed on 5 June, months after the original appointment. Hillarys offered us a £150 goodwill refund due to the problems and delays. However, as of 27 August, we are still waiting for it. We called again today and, once again, were told there are delays and poor communication between departments. Mistakes can happen, but the biggest disappointment has been the lack of communication, ownership and customer service throughout the whole process. Unfortunately, the reality has been very poor compared with the premium image Hillarys presents through its social media and marketing. We expected much better.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Nicole, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your experience has fallen short of expectations and appreciate how frustrating the delays, fitting issues, and ongoing communication concerns must have been. We understand your disappointment regarding the goodwill refund that was offered following the problems with your order. Please be assured that we have contacted our Finance Team this morning and asked for this to be looked into as a matter of urgency. We appreciate that you have been waiting far longer than expected and understand your frustration. We are sorry that the service you received did not reflect the standards we aim to provide. Your comments regarding communication, ownership, and the handling of your concerns have been noted and will be shared with the relevant teams for review. Thank you again for bringing this to our attention. We appreciate your patience throughout this matter and will continue to monitor progress with the Finance Team. Best wishes Becks
Posted 1 month ago
“Our shutters were supposed to be fitted today between 9am and 12noon. My wife called customer services three times this week and each time she was informed that 'the engineer will call you back'. She's now lost a day's holiday. No calls and no engineer with our shutters. We've also been told that the engineer's line manager is too busy to return our call. No info, no engineer and no shutters. I'm beginning to regret our decision.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hello, We’re very sorry to hear about your experience and understand how frustrating and disappointing it must have been to take time off work for an appointment that did not go ahead, particularly after making several attempts to get an update beforehand. We’re sorry that you were left without a call, an engineer or any clear information regarding your installation. We appreciate how disappointing this situation must be and apologise for the inconvenience caused. Kind regards, Demi
Posted 1 month ago
“My elderly parents were persuaded to buy extremely expensive blinds from Hillarys after being promised they would 100% be fitted within six weeks, ahead of an important event, with a specific fitting date of Saturday 6 June. They went to considerable effort to get people in to move furniture and prepare, only for that date to be missed. They were then given two further dates, which were also missed, and the installation was eventually delayed by over a month.all causing stress and worry. They could have gone with a cheaper company but chose Hillarys because they were told the quality and customer service were second to none. Sadly, neither lived up to expectations. When they called customer services to complain, they were hung up on twice by the call handler. When they did eventually find someone willing to speak with them they were told to wait until the blinds were fitted before discussing compensation. The eventual offer? 10% off their next order! The cheek ...why would they ever order from Hillarys again? What was particularly upsetting was the fitter telling my elderly parents that they shouldn't complain because any compensation would apparently come out of his own pocket. This felt like an attempt to play on their sensitive nature and make them feel guilty about pursuing a legitimate complaint. The blinds themselves are okay, but for the price, the quality and workmanship is nothing special. The customer service has been appalling from start to finish. Shop around and don’t assume that paying a premium means you’ll receive premium service.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi there, Copilot said: Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you've been disappointed with your experience. Having reviewed your account and other reviews, we can see that updates were provided as the situation progressed. While we appreciate that this does not lessen the frustration or inconvenience caused by delays, there are unfortunately occasions when unforeseen circumstances can impact our expected timescales. We can also confirm that your comments regarding the advisor have been passed to the relevant manager for review. Thank you again for bringing your concerns to our attention. Warm regards, Charlie
Posted 1 month ago
“Initial service was good and 3 x standard blinds were fitted satisfactorily. Due to staffing issues, the shutters I ordered weren’t fitted in May as planned, despite 50% deposit (£350) being paid in March. It’s now August and we still don’t have the shutters however Hillary’s are chasing for the rest of the payment. Dreadful service!”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi there, We’re sorry to hear about the delays and the concern around the remaining order. That is not the experience we aim to provide, and we understand your frustration with the timeline and payment matter. Thank you for bringing this to our attention. We’ll ensure your feedback is reviewed so we can address the issues you’ve raised. Kind regards, Charlie
Posted 1 month ago
“Steve came and we had a long discussion regarding types of blinds, fabric etc. He understood my requirements perfectly. A few weeks later he fitted my blind and everything is perfect.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Vat, Thank you for taking the time to leave your feedback. We're delighted to hear that Steve took the time to understand your requirements, provided expert advice on the different options available, and that you're so pleased with your new blind. It's wonderful to know everything was fitted perfectly and that you had such a positive experience. I couldn't help but notice that the review has been submitted as a 1-star rating, which seems a little at odds with the comments you've shared. Of course, there's absolutely no pressure, but if this was entered by mistake, you may wish to amend the rating to better reflect your experience. Many thanks again for your feedback and for choosing Hillarys!😊 Yasmin
Posted 1 month ago
“I was very happy with work carried out .. The man that put blinds up . Was very good tidy .. And we’re very Happy with all work .. 10 out of 10”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi there, Thank you for your lovely feedback. We're delighted to hear that you were happy with the work carried out and that the installer was professional, tidy, and provided such a positive experience. I'll be sure to pass your kind comments on to him. I did notice that the review was submitted with a 1-star rating. As your comments are so positive, I just wanted to check whether this may have been selected in error. If there was anything about your experience that didn't meet your expectations, we'd really appreciate hearing more so we can understand and improve. Kind regards, Becks
Posted 2 months ago
“had kitchen blinds fitted - happy with the blinds but had to get Hillarys back as 2 blinds of 16 not working. One works on and off ie electrically going up - the other (which the engineer " fixed ") won't go up. I lived with it and then phoned Hillarys as I thought the year's guarantee was getting close - only to find that it ran out a few days before. So I have one blind on and off and another which has been dodgy since being fitted . Phoned Hillarys and spoke to a woman who was rude. Asked to speak to someone in charge - she refused - I'm polite and speak normally to people. Phoned again as I was annoyed and spoke to a very nice gentleman who said the supervisor will phone me ( I said not this morning as I will have to have my phone on silent ). Apparently someone phoned that morning ( which I obviously missed ) but never again. So after sales is rubbish and especially bad when dealing with someone who is incredibly rude and totally unhelpful.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Dr Evans, Thank you for taking the time to share your feedback. I am sorry to learn that you have been disappointed with your experience, particularly regarding the operation of your blinds and the service you received when contacting us. Having reviewed your account, I can see that your installation was completed over a year ago and that your warranty has now been expired for more than a few days. While the blinds are therefore no longer covered under the manufacturer's guarantee, we do appreciate your concerns regarding the issues you have experienced. To assist you, we have offered to arrange for an installer to visit your home to inspect the blinds. As the warranty period has elapsed, this would be subject to our standard call-out charge, which was explained at the time of booking. I am also sorry to hear of your dissatisfaction with the service you received from our customer service team. This is certainly not the level of service we aim to provide, and I apologise if you felt that your concerns were not handled appropriately. I understand that a callback was attempted following your conversation with our advisor, but unfortunately we were unable to reach you at that time. Should you wish to proceed with an appointment, please contact out Customer Service Team on 0800 916 6500. Best wishes Becky
Posted 2 months ago
“If I could do minus I would, the rep was fantastic at selling the blinds!!!!! the day they where fitted 29/06/26, my brother who has numerous health conditions and mobility problems, wasn’t well and was in the bathroom, when he came out the fitter had gone and left all the boxes and rubbish everywhere, not happy that anyone would leave the mess they did and not even say anything to him.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Frank, Thank you for bringing this to our attention. I'm very sorry to hear about your experience following the installation of your blinds. While it's great to hear that the representative provided excellent service during the sales process, it's disappointing to learn that the installation did not meet your expectations. We would certainly expect our fitters to leave the installation area clean and tidy before leaving. Given your brother's health conditions and mobility issues, I completely understand why finding packaging and rubbish left behind would have been particularly upsetting and inconvenient. So that we can investigate this matter further, could you please send us your brother's details via private message, including his full name, address and any relevant contact information? Once we have these details, we'll be happy to look into what happened and address your concerns appropriately. We apologise for the inconvenience caused and look forward to hearing from you. Best wishes Becks
Posted 3 months ago
“Installation”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Luis, Thank you for the provision of images. To report an issue with your product or installation please contact our customer care team on 0800 916 6500 so that we can offer our assistance. Warm regards, Charlie
Posted 3 months ago
“Beware to all who have shutters fitted. The experience i have had with my plantation blinds is when they were fitted they covered the window seal. When the seal went on my window I was informed.ed by the glazier that hecould not help until the shutter was removeded. I rang hillarys for help and was informed that they were out of warranty i told them I knew that and was willing to pay. They informed because the shutters are difficult to remove so they don't offer that service. Ishould find myself a handy man. To say I was disgusted with there attitude is an understatement. Would never recommend them to my worst enemy.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Pauline, Thank you for taking the time to share your feedback. I’m very sorry to hear about your experience and the frustration this situation has caused. We understand how disappointing this must have been when you were trying to arrange repairs to your window. While we always aim to support our customers as much as possible, I would like to clarify that we do not offer a removal service for shutters. I appreciate that this may not have been the answer you were hoping for, and I’m sorry for any disappointment this has caused. Thank you again for bringing this to our attention. Warm regards, Charlie
Posted 3 months ago
“For some reason couldnt give me appoinment so go elsewhere”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi there, We’re sorry you couldn’t get an appointment and had to go elsewhere. Please be assured, we will certainly take your feedback on board. Warm regards, Becky
Posted 3 months ago
“Very bad customer service ordered vertical blinds and payed on 15th May to be fitted on 1st June, They did not fit them so ask for refund and that also has not happened. I phone but have not got not got any satisfaction.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi there, Thank you for bringing this to our attention, and we're sorry to hear about your experience. We understand how frustrating it must have been to have your vertical blinds fitting not go ahead as planned after payment was made on 15 May, and then experience further delays when requesting a refund. This is not the level of service we aim to provide. We can confirm that your refund has now been processed and should be showing in your account. Depending on your bank or card provider, it may take a short time to appear, but the payment has been issued from our side. We also apologise for the difficulties you experienced when trying to obtain an update. We appreciate your feedback and will share your comments with the relevant team so that we can work to improve our communication and customer service. We're sorry for the inconvenience and disappointment caused, and we thank you for your patience. Best wishes Becky
Posted 3 months ago
“I will start by saying the fitter Tony, was lovely. Thats where the positive experience ends. We chose blinds based on our conversation together with photos from the brochure. However once they were fitted we were very unhappy with the way that one of the blinds looked, this was a sky light window and there were 3 cords which run through the middle and the length of the window and stay in place when the blind is open. They look messy and unsightly and are not pictured in any of the promotional material, neither were they discussed with us. For 3 weeks I have attempted to get some form of resolution from Hillarys but any communication (which had to be chased every time) pushed the blame on to us. Apparently this is an 'easential part' of the blind and we should have known this and shouldn't have agreed to the order. This is either untrue or it has been photoshopped out of their own photos? It isnt mentioned anywhere and isnt shown in any examples. They tried to suggest we were shown a sample (we were but this showed colour and material no cords or mechanism) and then finally claimed we were told they would look like this! We were not! They refused any resolution and refused to take our complaint further. Thankfully we paid by credit card and our card company requested evidence from us which included our confirmation, photos of our blind and photos from Hillarys website and the card company quickly agreed that Hillarys had mis sold and misrepresented the blinds we ordered and they reversed the full payment (£388). I would not recommend ordering from this company. There is a large facebook group dedicated to their appalling after sales service - i recommend checking this out before ordering as I wish I had. They are deceitful, photo shopping photos, lieing about conversations and deleting any complaints or negative/ truthful comments from social media. If you have any issues I wouldn't trust Hillarys to resolve them and would instigate a chargeback with your card company asap.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi there, Thank you for taking the time to share your feedback. We are pleased to hear that you found Tony to be friendly and professional during your appointment. We are, however, sorry to learn that you were disappointed with the appearance of your skylight blind and with your overall experience following installation. We understand that customers rely on the information, samples and images available during the sales process when making their purchasing decisions, and we regret that the finished product did not meet your expectations. Our records indicate that the blind supplied was manufactured and installed in accordance with the specification agreed at the time of order. The cord system referenced forms part of the design and operation of this particular blind type. While we appreciate that you feel this feature was not adequately represented or discussed, we are unable to verify the details of conversations that took place during the consultation and therefore cannot comment on differing recollections of what was said. Warm Regards Becky
Posted 3 months ago
Hillarys is rated 4.0 based on 2,107 reviews