Flexed Reviews

4.84 Rating 554 Reviews
97 %
of reviewers recommend Flexed
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Own Driver
On-time Delivery
100%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Flexed Reviews

About Flexed:

The traditional way of car ownership is changing. Why commit to something when you don't need to?

At Flexed, we offer a smarter alternative to your average car lease contract. Whereby our minimum lease period is 28 days! From then you have the power to return or swap your vehicle at any point without incurring any charges.

Simply log onto our website, choose from our incredible selection of cars ranging from economical city cars, family sized hatchbacks, large luxurious SUVs or even fire-breathing sports cars. There is enough choice to suit any type of driver for any type of occasion.

Once you’ve chosen your vehicle, speak to a member of our team who will then guide you through each step of our quick application process.

After all the initial checks are made, your online agreement will be ready to sign. Once that’s been done, you can be driving away in your new car less than 48 hours after your first contact!

Visit Website

Phone:

0800 311 8290

Email:

talk@flexed.co.uk

Location:

The Engine Works, Leeman Road, Fermetol Trading Estate

Write Your review

Tell us how Flexed made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Flexed 5 star review on 26th September 2020
Jason Fields
Flexed 5 star review on 18th July 2020
Reina
Flexed 5 star review on 30th April 2020
Greg Eric Baxter
Flexed 5 star review on 12th September 2019
Santokh Herh
Flexed 5 star review on 1st August 2019
Matthew Waddington
Flexed 5 star review on 12th June 2018
Nick C
Flexed 5 star review on 31st October 2017
Robert
2
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Disappointing - AVOID!
Disappointing: Not For the Business User (PLEASE READ BEFORE USING THIS COMPANY).
Firstly, I will say that the staff are polite and courteous (hence the two point score) however, it ends there. What I was hoping for was what they detailed on their website as a business solution which was flexible and met the business needs.
From what I can see the concept of Flexed is excellent, where they fail is in the execution and any form of professional management that any reasonable business might expect.
I’ve only had two short leases from this company and both have been hit with issues all the way through. These include and NOT by any means limited to:
Phoning to extend a lease on a Friday which was confirmed only to receive an email on the following Monday requiring the same vehicle returned.
Waiting many weeks for the refund from the above, despite told it would take 3 days.
Informed that another suitable vehicle was available as a replacement then told the next morning that it was not available, leaving to go to a hire company last minute.
Upon taking another booking, as a gesture on my part to see if it was just a one off in terms of what had previously happened. Specifically requested the same type vehicle (4 wheel drive) for a specific travel plan as I had done before.
Again, clean vehicle arrived but when I drove it for the first time I noted straight away it was two wheel drive. When I phoned I was given (yet again) a whole load of excuses.
My view is that as part of the process and given the issues I had previously raised they could easily have checked, but actually made no effort whatsoever. So the vehicle was not fit for purpose for the business trip.
This again meant me changing travel plans last minute as well as going elsewhere to get another appropriate vehicle that was required. Again created a significant cost as well as time and trouble whilst I still had this vehicle on hire.
Upon returning from my business trip I phoned to see if we could get this rectified. I was informed that I had already spoken to one of their directors who had phoned me – this was a lie.
Then I was told that a senior member of staff had left a message on my answerphone – another lie as my mobile doesn’t allow messages.
Given that we have three business landlines and I’ve provided these multiple times its clear to me they had no intention of replying either to my emails or calls when an issue arises.
Again I’ve only gone through a few of the issues, I would suggest business users go to one of the many others who advertise the same services.
NB. If you run a business and have business needs AVOID this company altogether.
Posted 2 weeks ago
Hello,
Thank you for taking the time to write about your recent experience with us. I am glad to hear that you have found our staff helpful and found the flexibility of our leases to be particularly useful.

You have raised several points during your review which I believe is being investigated at the moment and (if you haven’t already) receive a response from a colleague.

I do hope this helps in the meantime, but should you have any further questions or queries, please do not hesitate to contact us directly on 01904 557 536.

Kind Regards,
Mark from Flexed
Posted 2 weeks ago
The process was disappointing. The minute the sales part was over, the lady disappeared and didn't want to have anything to do with the process or assist in anyway. So much went wrong. it didn't help that they didn't accept credit cards nor the option for 2 different people to sign the document or have 2 different signatures on the document. The Fleet Manager/Hirer is not necessarily the same person authorised to sign off DDs.
Posted 3 weeks ago
Hello,

Thank you for your feedback regarding your recent lease with us.

Unfortunately, Holly has had to self-isolate and couldn’t be in the office to ensure the usual smooth handover and delivery of your vehicle. However, I can see that a couple of colleagues have stepped in to ensure your car got delivered on time.

Regarding payment method, we do accept credit cards (anything from MasterCard to AMEX) for your initial rental however subsequent payments for the lease are then taken by DirectDebit from the lease holder’s nominated bank account.

Finally, with relation to the signatures; we may have to get two signatures if the person signing the lease can not sign the direct debit mandate, we would send the agreement also so the signatory can see what the direct debit relates to.

I hope this helps but should you have any further questions, please do not hesitate to contact me directly on 01904 557 536.

Kind Regards,
Mark Williams from Flexed
Posted 3 weeks ago
I got the car late as I needed the car for a meeting on the day that it was supposed to arrive and then over the weekend the electrics stopped the car and now the central dashboard where all of the radio/sat nat information has stopped working. Needless to say not happy.
Posted 4 months ago
Hello William,
Thank you for reviewing your recent experience with us, we appreciate the honest feedback and your points have been raised with our Fleet Manager.

With deliveries, we usually cannot guarantee exact times as external factors, like traffic, can affect the time of delivery of which we do not have control over.

However, we will always pass your contact details onto the driver so they can call you an hour prior to arrival to make sure somebody is in at the delivery address and so you can manage your plans throughout the day.

With relation to your second points, our cars are covered with full manufacturer warranty. So if there’s an issue (that’s no fault of your own) you will have roadside assistance as well as the option to drop your vehicle off at your local dealership so that they can rectify the issue.

On this occasion, we have raised your concerns with the vehicle directly to the manufacturer and our Fleet Manager will shortly be in touch to discuss and explore different options with you.

We hope you are satisfied with this response, but should you have any questions or queries, please do not hesitate to contact us directly.

Kind Regards,
Mark from Flexed
Posted 4 months ago
I have just collected a rental from Flexed, and whilst the initial set up was easy enough, everything else was pretty poor to be honest.

They told me the vehicle was grey and that they had seen it as grey, however I did a HPI check just to be sure about all of the van and it said it was purple. I was assured it was grey, but when I arrived it was purple and they didn’t have any other of the same vans available.

The vehicle wasn’t washed or what you’d generally say is prepared properly for someone collecting it.
The manager was helpful and gave me a reduction in monthly rental. However the damaged paintwork from previous sign writing removal also had to be covered. They agreed to cover the cost of a full polish, but obviously this is to be done in my own limited time off and with my own fuel etc.
There was also a huge slice of a rear tyre missing which showed the wires poking through so should have been declared non-road worthy. Again the manager agreed to pay for a new tyre, but again something to sort in my own time.

For such a high monthly price, you’d expect a better service, I wish to stay with Flexed as they’re local to me going forward, however 3 stars is a fair review at a push.
Posted 4 months ago
Hello Isaac,

Thank you for taking the time to leave honest feedback about your recent experience with us. We’re sorry to learn that it’s not been hugely positive with us.

We believe that the colour issue has been attributed to how the vehicle was first registered, and understand there may have been a miscommunication from the supply end which is why we have the vehicle recorded as Grey. We have since updated that, to reflect its true colour.

We are (unfortunately) working on reduced staff at the moment, so our usual team is smaller and depending on the day, we may not be able to check our vehicles to our usual high standard.

However, saying that, I am happy that we have managed to resolve your issue with a 10% reduction on your rental going forward and also reimbursement costs for a tyre and a full valet with a full polish.

If you feel you are still not satisfied with our response, we are more than happy to explore other options with you.

Kind Regards,
Mark from Flexed
Posted 4 months ago
Still a current customer and I need to say that the service has always been efficient and the team are always available where needed. I do need to raise though; when I returned my last vehicle, I left my sunglasses in the over head compartment. 4 hours after the vehicle was collected I realised and called in to ask if they could put aside and I would arrange collection. Simon did mention that if they had been found they would be in touch. Heard nothing. Considering such a good service on the whole, someone within your team clearly isn’t working for you, but for themselves. I’d appreciate your reply. Thank you.
Posted 7 months ago
Hello Ross,

Thanks for taking the time to leave a review, I’m happy to learn you’re still satisfied with your vehicle and our service but I am sorry you have not heard anything further from us regarding your sunglasses.

I’ve passed your comments onto our fleet team to see if we have located your sunglasses. Please note we are currently working on skeleton staff but will endeavour to come back to you as soon as we can.

Should you need anything urgent in the meantime, my direct dial is 01904 557 536.

Kind Regards,
Mark from The Flexed Team
Posted 7 months ago
Team,

I would say the sales representative was good, deal clicked and now it comes to delivery. I came to your office from London to York on day discussed for delivery of the car.

Now comes surprise, i mentioned my name and i was asked to wait for a min as they wanted to check / inspect the car. I was fine as my mobile battery was drained so i requested to give me 15-20 min more so that i can charge which was given and accepted.

Then i was told to inspect the car and see if things are fine and i am ok. i said yes and then the representative mentioned that she will park and i need to move in next 15-20 min as they cannot park for more than 15 min as customers keep coming. I was fine.

Big surprise is if i had come after 2 Hrs, than what happens.

Anyways thats not a big issue, the issue is i was given no explaination on specifications of the car, mileage and what can go wrong. The only info i was given was the no which i have to call incase i am in emergency and breakdown and also i was told fuel is less so pls fill once you leave this and i was guided on where the fuel station is.

I want to highlight that its fine with me, but if it was someone who is not even aware and if he doesn't ask then he will be in a fix. I dint face any issues post taking the delivery but someone else can incase he doesn't find the fuel station or car gets stuck then what.

its just a request to spend time with customer for atleast 10 min.

thanks
Posted 1 year ago
Good Morning,

Thanks for taking the time to review your recent experience with us, we appreciate the honest feedback.

A member of our customer service team will contact you personally to discuss the points raised.

Many Thanks,
Daisy from the Flexed Team
Posted 1 year ago
Flexed is rated 4.84 based on 554 reviews