Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

BES.co.uk Reviews

4.7 Rating 8,357 Reviews
93 %
of reviewers recommend BES.co.uk
4.7
Based on 8,357 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
95%
Accurate And Undamaged Orders
97%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read BES.co.uk Reviews
Visit Website

Location:

Unit 12, Junction 6 Industrial Park, Birmingham
Birmingham
B6 7JJ

Write Your review

Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Unfortunately this fitting wasn’t fit for purpose the 8mm side was fine but the 6mm side did not fit nor was there a recess for the olive it was more an iron connection on the 6mm side and could not be used to connect 6mm copper pipe”
Helpful Report
Posted 6 months ago
“advertise a product they dont have and then sent me the wrong part. got a refund but cannot supply the correct part. What a waste of space.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi David Shanks, thank you for your feedback. It is very rare indeed for us to be out of stock. We are sorry that on this occasion you missed out. It is a shame that the product you ordered did not meet your needs but of course a full refund will be issued once it is returned as per BES t&c's. Please contact customerservices@bes.co.uk Regards, BES
Posted 6 months ago
“Ordered these last Thursday afternoon and did not recieve them until Wednesday customer did not need them 😒”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Mr Paul Gray, Thank you for your feedback. We have escalated with our courier regarding the delay of your parcel, which we are very sorry about, to help prevent in the future. Your experience is thankfully very rare and falls well short of our usual high service levels. Apologies. BES
Posted 6 months ago
“I placed my order on the 11th March and as of the 18th March I still have not received it, so I am not happy with the service.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Nuala Thompson, thank you for your feedback. We are very sorry about the delay to N.Ireland. Upon investigating we can see that our courier has let us both down (very rare) - they delivered to your neighbour at #9 yesterday (Mark) as they failed to get a response at your delivery address. Sincere apologies. BES
Posted 6 months ago
“Item not delivered even though it was paid for. Clearly marked on order to deliver to home but failed to do so, now trying to get it returned and refunded.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Stephen Bunt, Thank you for contacting us. We are very sorry about the courier delay. Upon investigation DPD tell us that when a DPD customer downloads the DPD app and at some point in the past the instruction “Take to shop “ is provided then this means all future orders placed with DPD are taken to a pick up shop until the setting is adjusted on his app DPD tell us the parcel will still be available to collect from the collection address up to and including tomorrow (Thursday 19 March) We are sorry about this and of course we will issue a refund if the goods are not collected and that is what you prefer? Please advise. Regards, BES
Posted 6 months ago
“odered then rang to cancel befor it was post was told to thay would let it go to dpd depot then send it back and then would refund me dident tell me it would cost me i paid £7.97 and got £2.03 probley would have been best to let it just arrive and keep it whot a rip off never buy from them again”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Colin Hubbard, Thank you for your feedback. We are sorry that we were unable to stop your delivery after you had decided to cancel the order that you had placed online (once orders are placed our processes begin, which is how we achieve next day delivery) Of course once returned we will issue a refund for your unwanted order. Apologies. BES
Posted 6 months ago
“After I install it, was start leaking.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
“Order for next day before 1030. Driver said couldn’t find addres. When we collected it from another location it had bits missing. I phoned and was made to feel like it was my mistake. Poor customer service, rude, never apologised and then sent again but not even quick delivery. Please listen to the phone call. I now have a very unhappy customer. Still waiting for refund on a delivery which she was making out I was strange for asking for it.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Thank you for your feedback. We are sorry that your delivery was delayed, with a picking error. This is VERY rare and we can't apologise enough. As per your conversations with the team, once it was established goods were missing we agreed that replacements would be sent. Also a refund request was made for the pre10.30 tariff and this was refunded to the your PayPal account the same day (Monday 9 March) Apologies. BES
Posted 6 months ago
“Ordered collection of equipment to install a new garden tap on next day delivery on 3rd March. Some bits arrived 4 days later but we are still waiting for the pipe 7 days later. I could have walked to Screwfix and back in that time. Customer services were apologetic but unable to really help.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Thank you for your feedback. Your delivery to Aberdeenshire arrived 6th March which is within our 2-3 delivery time period for the Highlands, as per our t&c's. However, we are sorry that your second package was delayed until 10th March. As explained on the telephone a full refund will be issued (12th March) as per your request. Apologies. BES Ltd
Posted 6 months ago
“Absolutely awful, a week chasing a delivery that I was told I wasn’t in !! When I was actually working at the front of my property, then having to chase a large sum of money for a refund being lied to again, being told it had been refunded when it clearly had not. Very disappointing BES”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Holmeplumbing&heating Ltd, Firstly please accept our sincere apologies, noting that a full refund is definitely being processed today (also note it will take a few days for your bank to process) DX have let us both down but the delay regarding your full refund is simply unacceptable. We are extremely sorry about your overall experience. A thorough investigation by BES is ongoing, as your experience falls well short of our normally high levels of customer service. We will update this reply in due course. Regards, BES Ltd
Posted 7 months ago
“The products...no issue. The staff...very helpful. The prices...great. The website...shocking! THE FORGETFUL BASKET. You start making a list, put lots of things in the basket. Leave tab open overnight, come back to basket and it's showing empty. So you once again search for all your parts, rebuild your basket. Go to checkout, suddenly all the previous days things re-appear. So everything is doubled. THE WORST SEARCH. You do a search and a snap-shot of what you want appears for the blink of an eye...then it disappears and the sorry nothing matches your search box overules it. This happened so many times I took a video of it (attached). The online experience was so glitchy and took so much time it totally put me off ever using BES again. You are a good company and you really need to sort this out.”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi Roger Woolley, thank you for your feedback. We are very sorry about your web search experience. Our web manager is aware of your comments/video and so rest assured that this facility will be improved. On a better note we are pleased that you think our products, staff and prices are great. Regards, BES Ltd
Posted 7 months ago
“I placed an order with the guarantee of a next day before 10:30 am delivery. I paid the extra charge as requested. This was for a very time sensitive job and was lead to believe it would be here before 10:30am. In fact the part didn’t even arrive that day at all. Which held up the job causing a huge amount of stress for the customer and had to cancel other trades because of this. I’ve had no apology or explanation or an offer of my delivery refund back which was £21.30 !!! Would only order from BES again if the job I was doing wasn’t time restricted and I wasn’t fussed when it arrived”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi Wayne Stevens, thank you for your feedback. We are very sorry about this as it falls well below our usual high standards. Rest assured a refund is being issued. Your issue has been flagged up with DPD and we have been given an investigation number to ascertain what happened. Sincere apologies. BES Ltd
Posted 7 months ago
“Paid for item, got a delivery date.. .was then told they didnt know when there were getting stock to deliver... Asked for a refund and still wainting for my refund well over a week later!”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi Craig Baker, thank you for your feedback. Your experience falls well short of our usual high standards. It is rare for us to not have an item in stock, we are sorry about this. Also please note that your refund will be issued today (please allow a few days for your bank to process) Apologies. BES Ltd
Posted 7 months ago
“Don’t pay for overnight delivery. They send it by DPD and DPD does not ensure delivery. In fact my overnight delivery took 3 days because they “attempted” delivery but then took it back to the local post office when I did not open the door on time. So now I had to take time off work to pick up from the local post office”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi Amit Mathur, Thank you for your feedback. We are really sorry about this. We note you ordered on Sunday 1 Feb at 10.05 for delivery next day before noon. DPD attempted to deliver at 11.31am on 2 February but there was no answer, so they diverted to your local post office. We have requested that our Customer Services team refunds the 8.95 plus VAT for the "failed" pre noon delivery. Apologies. BES Ltd
Posted 7 months ago
“Never arrived still waiting for my money back.”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi Mr Brent Perkins, thank you for your feedback. We are very sorry about this. Our courier let us down (and you) hence your order was returned to our warehouse. Thankfully this is very rare. We have processed your refund today (please allow a few days for your bank to process) Apologies. BES Ltd
Posted 7 months ago
“Order number: 1003085183 Not happy with the delivery: the box arrived open and completely soaked, with the contents also soaked. Please see the attached pictures”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi R Nash, thank you for your feedback. We are very sorry that the BES cardboard packaging got wet, as shown in the photos you've supplied. It is unclear if the courier left your goods outside in the rain, in a safe place but rest assured if your products are damaged in any way by the soggy cardboard we will issue a refund. Please contact our customer services dept. who will arrange for a collection if you are unhappy with your delivered items. customerservices@bes.co.uk Apologies. BES Ltd
Posted 7 months ago
“Next day delivery advertised but it took 5 days to arrive.”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Mark, thank you for your feedback. We are sorry that your delivery took 5 days to arrive to Aberdeenshire. We advertise on our website and in our catalogue that deliveries to northern Scotland from Birmingham will usually take 2-3 days. Our service levels are actually very high and so it is a shame that on this occasion you have experienced a slight delay for your order to Aberdeenshire. Apologies. BES
Posted 8 months ago
“Kane 158 analyser over a month into its calibration. No response from customer service. Have to send for recalibration 2 months earlier to avoid December.”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Kane appreciate that when BES buy their analysers that they may not be resold immediately, therefore some shelf life is required when it comes to calibration. Therefore please note that when it is time to calibrate your analyser with Kane, you will need to include a copy of your BES invoice, which will show the date of your purchase. Kane will then calibrate for 12 months, but only charge you for 9 months (or reimburse you for the 3 months if you pay in full via their website). It is no trouble for BES to provide a copy of your invoice at any point should you not be able to find it when the time comes. We hope this helps. Please reach out again if you are unsure of the agreed process and we will help. Regards, BES
Posted 8 months ago
“Poor quality m press fittings. Several leaks on pressed gas fittings.”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Good afternoon Neil, I am very sorry you recieved a faulty item. Please could you email customerservices@bes.co.uk with your order number if you haven't already and we can arrange sending out a replacement or refund for you. Kind Regards, BES Ltd
Posted 8 months ago
“returns seem a bit slow to acknowledge receipt or is this carrier fault ? i'll give package another week ....?? cannot track parcel and ref nos not on lable where according to directions it should be.”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Mr Macphail - I apologize for the delay in your parcel getting to us. I can confirm we received your return on the 28th January, please allow 3-5 working days for your refund to appear back into your account. Kind Regards, BES Ltd
Posted 8 months ago
BES.co.uk is rated 4.7 based on 8,357 reviews