Arthur Kay & Bro. Reviews

4.82 Rating 649 Reviews
96 %
of reviewers recommend Arthur Kay & Bro.
Read Arthur Kay & Bro. Reviews
Visit Website

Phone:

0161 834 0332

Email:

enquiries@arthurkayandbro.com

Location:

2, Market Street, Manchester

Write Your review

Tell us how Arthur Kay & Bro. made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
This place doesn’t even deserve 1 star but there is nothing less to select. There is something about this place that doesn’t sit well with me and I had a really bad experience with them but thankfully I managed to get my money back. I’m not going to go into any detail but would advise anyone thinking of going here to do their research and be very careful.
Helpful Report
Posted 2 months ago
I was given gift vouchers as a "gift" went to redeem them here and what a joke of a business. Awful. Underhand in an understatement. They point blank refused to accept them. Gave me the runaround (we have to speak to our Directors) who also happen to be a bunch of toilets. Seriously avoid this set-up.
Helpful Report
Posted 4 months ago
I took some jewelry into the shop. All gold and some broken pieces. Two main items were a ring and a bracelet. I was offered £55 for the ring and £165 for the bracelet. In particular i was told that although the ring was gold the stone was glass and it would be used for gold only. I went past yesterday and saw both the ring and the bracelet in the window. The ring priced at £295 and the bracelet priced at £895. I was flabbergasted. I went into the shop to query this extortionate increase in value. The manager denied any responsibility and said that head office made all decisions. In fairness he did offer to let me buy the ring and bracelet back, which i was willing to do, for the price i sold them for but when he found the receipt it didn't give a breakdown of individual pieces so he offered to sell them back to me for £450, which was the accumulative amount of everything I'd given him. If I'd agreed that would have meant giving the store the rest of the gold for free. I purposely took the jewelry to Arthur Kay as I thought it was a trustworthy institution. A family firm with principles. I now realise that this isn't the case and warn all others to shop and sell elsewhere. Underhand, as the previous reviewer stated should be above the sign over the door. Very very poor Arthur Kay and so so shoddy. You should be ashamed.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Very underhanded business dealings, I took a Gold item in to sell was offered £45 it was close to closing time, and I needed the money for car park. I knew it was worth more than the gentle had said but needing the money, I had to sell. Wasn't worth more than £45, but go back into town the day after and it is in the window for £295. I should have gone elsewhere I would have got way more for what I sold.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Thank you for your review and for bringing this matter to our attention. We have spoken to the in store team and they have confirmed you are correct that you were offered £45 for your item of pre-loved jewellery. However, the item in the window is sold with an accompanying chain and priced accordingly for sale at £295. Kind Regards Arthur Kay & Bro.
Posted 6 months ago
Ordered something which was "in stock" online only to find out it was "out of stock" and they could not fulfil my order even though my full payment went through. Poor website management. Refund given but that is not the point here.
Helpful Report
Posted 5 years ago
Ordered Swarovski item was in stock on website low and behold get email to say out of stock not very good service
Helpful Report
Posted 6 years ago
I ordered Swarovski earring from the Burns website and when they box arrived it was empty. The packaging from the Royal Mail had not been tampered with and the earrings had clearly been in the box at some point and then removed. Burns were quick to give me a refund even though the store they came from claim to remember the earrings being in the box when sent. Therefore I don't think the problem is with Swarovski or the Royal Mail but with Burns Jewellers. I appreciated the refund but will never buy from their website again as I wouldn't trust them to send my purchase.
Helpful Report
Posted 6 years ago
Good Afternoon, We are sorry to hear that you are dissatisfied with what is clearly an unusual instance. We can only speculate as to where the earrings are given that they aren't in the box and yet we believe they were in the box that was sent out to you. I would urge you to give us a second opportunity in the future to experience the 5 star family service that we pride ourselves on. Kind Regards, Burns Jewellers
Posted 6 years ago
Burns in Chorley, Lancs - I left a watch with them to get a battery changed. They said they would call me with the cost and how long it would take. I had chased it up once but after two weeks still had'nt received a phone call. When I did phone them they told me it would take at least another 3 weeks, they said they were going to call me today with an update. No apology, just a 'I wasnt in yesterday' statement from the lady who answered the phone? It isnt an unusual watch as I have previously left it at jewellers and had the battery replaced the same day. This could have been avoided with better information when I dropped the watch of, a phone call within a few days and an apology and better explanation when I called back.
Helpful Report
Posted 6 years ago
‘Good Morning Mr. James, The Tissot watch that was brought in was in need of water proofing and as such we were unable to perform this on site. We quoted 10-14 days for this service for which is reasonable and informed you of this at the time you asked for the change of battery. We are sorry to hear that you are unhappy with this service, if you have any further comments please feel free to contact info@burnsjewellersgroup.com. Kind Regards, Burns Jewellers
Posted 6 years ago
Very unimpressed. I ordered a watch from this jewellers online and the payment was successfully taken. I was then informed via email 2 days later that the watch had in fact been sold in store and the website had not been updated. It then took 3 + days to receive a refund. I was offered an alternative which was nothing like the watch I had ordered (gold as opposed to silver with a tiger print background as opposed to white) They did however offer a discount
Helpful Report
Posted 6 years ago
Thank you Sophie for posting your review, we appreciate all feedback even when the feedback is negative. Your feedback is extremely valuable to us and helps us to improve our service both online and in store. I would like to extend my deepest apologies for your poor shopping experience with us and hope in the future that you would give us another chance. We’re extremely sorry that you were affected by a rare glitch on the system. I would like to assure you that this issue has now been fixed and measures are now being put in place to help prevent a problem like this happening again. If you have any further enquires please do not hesitate to contact our team on info@burnsjewellersgroup.com
Posted 6 years ago
A very stressful and alarming online service. After ordering and paying for a watch I was then told 2 days later it had been sold in store. I was then offered alternatives that were both more expensive and nothing like what I had purchased. It then took a further 2 weeks before I got my money returned after countless emails and phone calls. Needless to say, be very wary of their online service.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Good Afternoon Peter, We are sorry to hear that you are dissatisfied with our service on this occasion. Unfortunately due to the festive period, our e-commerce department was not operating on a normal working week basis and it is for this reason that your order took a little longer than average to be processed. We aim to please each and every customer with our level of service as can be seen by the general feedback that we receive. Kind Regards, Burns Jewellers
Posted 7 years ago
Ordered earrings on 30 th August for a Christmas present after several phone calls I was told on Monday 24th November that they could not guarantee a Christmas delevery so would get my deposit back , ordered online from a different company and received earrings wednesday 26th , very disappointed with them
Helpful Report
Posted 7 years ago
Item colour not the same as advertised on the website. I will receive a refund but have been denied a refund of return postage.
Helpful Report
Posted 7 years ago
Ordered my item nearly a month ago and it still hasn't arrived!
Helpful Report
Posted 8 years ago
Arthur Kay & Bro. is rated 4.82 based on 649 reviews