Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Promain Reviews

4.8 Rating 2,514 Reviews
95 %
of reviewers recommend Promain
4.8
Based on 2,514 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 93%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Read Promain Reviews

About Promain:

The UK's Largest Industrial Paints and Coatings Distributor

With over 35 years of experience Promain Paints are the UK's largest supplier of industrial paint coatings from Rust-Oleum, Sika, PPG Sigma, Coo-Var, Bollom, Teknos, Nullifire, Tensid, Remmers, Centrecoat, Bedec, Classidur, Owatrol, Keim, Selemix, FLAG, Zinga, Hempel, Mapei, Protecta-kote, Teamac, Jotun, Sherwin Williams, Solignum, Zinsser, Tor Coatings, Blackfriar, Osmo, Bradite, Indasa, etc.

Promain are able to offer a colour matching service for many paints from our range of over 35,000 colours, please call our sales team for further information 01462 421333.

Visit Website

Phone:

01462421333

Email:

orders@promain.co.uk

Location:

Promain House, Pierson Court, Knowl Piece,
Hitchin
Hertfordshire
SG4 0TY

Write Your review

Very good customer service I purchased the bedec barn paint 5lts No problems with delivery Very reliable company
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your 5 star rating and review Roger! Good luck with your project and if you require any further assistance please don't hesitate to contact us :)
Posted 1 year ago
So friendly and efficient and went over and above to get my order shipped asap
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you so much for your wonderful review, Sally! We're thrilled to hear that you found our team to be friendly and efficient. Going above and beyond for our customers is what we strive for! We look forward to serving you again soon, and if you ever need anything, just reach out!
Posted 1 year ago
My third order from Promain and as usual the order was processed and dispatched without issue. Arrived well packed & secure, as is the norm.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your review and rating Raymond, it's always great to hear such positive feedback, and we love hearing from our returning customers! We hope to assist you again in the future and if you have any questions or need help with a product please do not hesitate to contact us!
Posted 1 year ago
Great product, just the job.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your 5 star rating Matthew!
Posted 1 year ago
Service was as one should expect but sadly the product I bought didn't clear the oil stains from tarmac as promoted. Not the shops fault, just a bum product.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi, Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the product you purchased did not clear all of the oil stains. We would be happy to put you in touch with our Technical Team to see if they can assist you further? Please let us know if you would be happy for us to do that and we can then issue them with your contact details.
Posted 1 year ago
I have placed several orders with Promain for my company and will continue to do so. I ordered the Thermoplastic line painting material. Excellent product, fast delivery and good comunication from the company.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your fantastic review, Jean! We're thrilled to hear that you've had a positive experience with us, and we always appreciate hearing from our returning customers :) If there's anything more we can assist you with in the future, please don't hesitate to reach out!
Posted 1 year ago
Great product job went through my machine with no issues
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your review Larry!
Posted 1 year ago
Good company, helpful and fast delivery
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your 5 star rating and review Stephen! If we can be of any further assistance in the future please do not hesitate to contact us!
Posted 1 year ago
Thermoplastic line marking tape great stuff easy application looks professional on finish but can’t comment on how long it will last yet but will definitely make another comment in future
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Kevin, Thank you for leaving us a great review on the Thermoplastic Line Marking Tape!
Posted 1 year ago
On March 4th, I placed an order for Skyscraper replacement blades, which were advertised as in stock on your website. The following day, I was contacted and told the item was unavailable! I requested a refund on March 5th, but as of today, March 16th, I have not received it. 😡
Helpful Report
Posted 1 year ago
Excellent service
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you Sean!
Posted 1 year ago
Pruduct arrived on time, packed well and as described. Vrey satisfied with price, product and service
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your great review and 5 star rating Peter!
Posted 1 year ago
Great service, very prompt and efficient.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your fantastic review, and 5 star rating Robert! We always appreciate hearing such positive feedback!
Posted 1 year ago
fast despatch
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for leaving a review Duncan and good luck with your project! :)
Posted 1 year ago
Got some Tavec 201, why have you started putting bags inside the tub, I lose about a quarter of the material with this new method, last time I bought Tavec it was in a plastic tub with no internal bag and I got 100% of the product.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Stevie, Thanks you for your comments. We have passed these on to the manufacturer and they have advised that the inner bag is a new design which was created to help tackle the issue of leaking and damaged tubs upon transit. Whereas before if the plastic tub took a knock the contents could spill out causing the transit of the item to cease. Now if the tub gets damaged, the contents inside will not leak out and can be delivered intact. They have also made the following suggestion with regards to removing the Tavec 201 from the bag: Lift the entire bag up, carefully slice the bottom with a sharp knife over the original tub, a small slice will suffice. Wait for the majority of contents to pour into the tub, then from the top, tightly squeeze the bag downwards. The bags are thin and will express the vast majority of the remaining contents. We hope this helps, however, if you do have any further questions please do not hesitate to contact us.
Posted 1 year ago
I still don’t have the product I ordered.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Stevie, Thank you for your comments. We have looked into this for you and can see that your order was placed on 18th December, and according to the courier, delivery was made on 20th December 2024. As it appears that your order was delivered within 2 days, could you please provide us with further information as to what items you have not received, and we will be happy to investigate this further for you. Many Thanks.
Posted 1 year ago
Superb company to trade with. Professional paint at affordable prices. I used Teknos paint on furniture I make. Teknos paint is the best furniture paint I have found in 30 years. It may not be the cheapest but it's usability and durability is fantastic. Thankyou Promain for supplying such a high quality product.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your amazing review! We're thrilled to hear that you found Teknos paint to be the best for your furniture projects. Your kind words about our affordability and quality mean a lot to us. If you need anything else in the future, please don’t hesitate to get in touch!
Posted 1 year ago
Great service and good comms A+
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your review and 5 star rating Richard!
Posted 1 year ago
Easy to deal with & fast shipping
Helpful Report
Posted 1 year ago
Thank you for your 5 star rating George! :)
Posted 1 year ago
Paint was great . Reasonable price . But delivery price was terribly expensive, To my post code although I am in the Scottish highlands . But still on the British mainland . Hence only the 3 stars
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi John, thank you for your feedback. We're delighted to hear you were pleased with the paint and we completely understand your concerns about delivery costs, especially for those in the Scottish Highlands. Unfortunately as the product you purchased is classed as a hazardous substance, this affects how it is despatched, as it needs to go via a courier with approvals to carry that particular hazardous code. This can sometimes affect the overall delivery costs, however, you will be notified of the delivery charge before completing your order. We continuously explore ways to improve our delivery options and keep prices as fair and as low as possible. If you have any other questions or need assistance, please feel free to reach out anytime!
Posted 1 year ago
Promain is rated 4.8 based on 2,514 reviews