Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

lamps-on-line-com Reviews

4.5 Rating 1,949 Reviews
87 %
of reviewers recommend lamps-on-line-com
4.5
Based on 1,949 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 94%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read lamps-on-line-com Reviews
“Ordered 100 watt lamps and it took over 10 days to arrive. Are they making them to order or getting them in from China. Would expect next day delivery.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Alwyn, The bulbs that you ordered were out of stock when you made your purchase. During the ordering process a pop up appears to advise availability. As soon as stock arrived we despatched your order. Sorry for the delay
Posted 1 year ago
“Post & packing was over priced for one tiny lamp and best of all took ages to arrive. You want to do business online you need to look at how Amazon ship. Got stuff from china quicker”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Roger , we received your order on the 29th October and delivered on 1st November which is a three day service. This competes with Amazons standard service , and we dont think you would be able to get goods from China in 3 days as customs admin takes at least this time. If you can send us details of the carrier that you use to import from China we will happily evaluate them
Posted 1 year ago
“Despite numerous emails telling me my lamp was on the way. It never arrived.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“i ordered 2 x Phillips PL-C 10W/830/4p bulbs. I was sent 2 x Osram D/E 18W /830 bulbs which are useless to me!”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Rob, Sorry that isnt correct. You ordered 18w D/E lamps and received 18w D/E lamps . For the correct lamps please contact our service team
Posted 2 years ago
“I don't like giving bad reviews but in this case I have to. I ordered a lamp on 1/10/24, and got an email on the 2/10/24 saying my order had been shipped. But nothing appeared for days. On the 9th I got an email saying _both_ that the order was complete _and_ that the product is currently out of stock and would put on back order. It's now 12/10/24 have heard nothing else.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Karl, The email sent to you on the 9th explained why you may have received notifiction that the order was despatched. To confirm fluorescent tubes have been banned so we are struggling to get stock in . We are buying as much stock as we can from as many sources as possible but we cannot guarantee delivery as they are difficult to source. We can refund your order , supply LED as an alternative or you are of course welcome to wait for a delivery to arrive with us. Regards Sales
Posted 2 years ago
“Don’t even think about ordering if you live in Belgium. After paying for “shipping” (£15 for a handful of bulbs…) my package was held up in Belgium Customs and General refused to accept a return.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi James , Your review does not reflect the sequence of events. The issue was that you did not want to pay the duty that was payable on your order. This is not in our control and is what Belgium authorities charge to their residents. We advised that we would accept the goods back however we could not credit the post for sending goods out or to return them as we will not be able to recover that from the carrier. Note - when we export goods to the EU we deduct VAT so there is a 20% reduction in your purchase price, when the goods arrive in the destination country duty and sales tax are charged at this point. So effectively you save at one end and pay at the other which equates to a similar monetary value.
Posted 2 years ago
“The lamps I ordered against the website image were not the ones that arrived, although a similar spec but a cheaper version. Considering the price I paid very frustrating, couldn’t be arsed to send them back so I will use them , but won’t deal with this unreliable company again”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Steve, I have checked with our warehouse and they have advised that they sent the current version to you from Philips? Please can you send us an image of what you received if we have sent a product that is not of the same quality we will reimburse you for your order. LED lamps are constantly changing as performance improves so it can happen that we send an item that is better than want you have ordered ( for the same price) but we dont ever send a client an item that is inferior in performance to what was advertised
Posted 2 years ago
“Item received damaged. Took nearly 3 days to receive an email reply from customer services and couldn’t get a response from their telephone number. Item was out of stock, but they would be sending it as soon as they could. No email from them or courier to say it was being delivered and courier just turned up. Won’t be using again.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Ian, fluorescent tubes have been banned from use, so it has been hard for us to find a source for these. Our team did a great job of contacting our supply network to find some 5ft 835 tubes . As soon as we received them we sent a replacement to you Sorry that you find our service disappointing
Posted 2 years ago
“Paid for next day delivery on Saturday and they came on the Wednesday! Emailed, no response and won’t get me a refund. £10 delivery too! Will not use again.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi katie, we are sorry that you were not happy with the service that you received. I have checked your order and can see that you placed the order on Saturday. This would be sent on Monday on an overnight service as we are not open Saturday and Sunday ( we do advise this when ordering). However we dont like it when clients are not happy so please email our support team who will refund your carriage.
Posted 2 years ago
“this may be beyond your control but, astonishingly, the switches have still not arrived and are not likely to as tomorrow is a bank holiday”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Peter, Please can you amend your review as I think you may have reviewed the wrong company. You purchased a 5ft 58ew tube from us on the 15th which was dleivered to you on the 18th . Please note we do not supply switches this must have been another online order that you placed
Posted 2 years ago
“I received a faulty bulb and have tried for a week for somebody to get back to me to sort this out, I’ve tried emailing and a complaint form also a voice message, really not good”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Pauline Thank you for bringing this to our attention . I will speak with our service team to find out what has happened. Please be assured that if you have received a broken lamp we will either replace or credit it Regards Gerry
Posted 2 years ago
Hi Pauline, Our service team have come back to me and advised that they have replied to you . They sent you an email on 20th August at 17.26 . Please can you check your inbox
Posted 2 years ago
“The 2 tubes were both broken when I opened the package. Called customer service to tell them and left my details and no one bothered calling back so I went to a different company.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Stephen, We are sorry that you received a broken lamp. Please can we ask that you leave a review on the carriers site that delivered the goods to you rather than our own as they broke your items. Please can you send an image of the broken tubes to service@generallamps.com along with you order number and our team will deal with this straight away Regards Service
Posted 2 years ago
“I received the lamps ordered, they were for a friend Unfortunately they arrived both broken , due to a family loss I wasn’t able to retrieve the broken lamps to contact your company and request replacements. Not a great situation, I will put it down to experience”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Carol, I am so sorry to hear this , and we are so sorry for your loss. Please can you confirm your address and we will send a replacement order to you free of charge. Please can we ask that when goods are broken that an appropriate review is left on the carriers website instead of ours as this will stop carriers mishandling goods Service team
Posted 2 years ago
“never received my order”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Pararajasingam , Thank you for bringing this to our attention . It looks like Royal Mail have lost your parcel as there are no tracking details. I will send a repeat order out to you today free of charge once again very sorry for this issue
Posted 2 years ago
“Ordered 8 th of April. No delivery no communication. I rang them, told the item was out of stock but they had it in pearl. Agreed to have pearl. I got notification it was being shipped. Now 10 May and still no delivery. Useless.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
HI David, We spoke this morning regarding your order. To confirm Royal Mail unfortunately lost your parcel and we have sent a free replacement to you today
Posted 2 years ago
“Trop cher”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Cher Valerie, nous sommes désolés que vous n'étiez pas satisfait du tarif horaire. Nous sommes une entreprise basée au Royaume-Uni, nous devons donc envoyer ces marchandises par un service d'exportation suivi avec des documents qui garantiront que les marchandises passent la douane, c'est pourquoi il s'agit d'un achat plus cher.
Posted 2 years ago
“Serious overpricing. I paid £4.50 for a 12v 5w bulb that I urgently needed only to find that I could purchase a similar bulb for 40p from another supplier”
Helpful Report
Posted 2 years ago
“I am still waiting to receive delivery of my ordered item. Nobody has been in touch with me to say why. I would like either an immediate response and apology followed by a prompt delivery. Or a complete refund.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Philip , our team contacted you by email to advise that this item was out of stock and in fact discontinued when you placed your order. I can see from the audit trail that you accepted a different colour and we have delivered your goods. Sorry that you were dissapointed but hope that you now have light! Best Wishes Service team
Posted 2 years ago
“I have not received it yet.”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi John, You selected "collection" when you placed your order. Our team contacted you to advise that you have asked for a collection eventhough you are in sussex and credited your order as you did not want to collect or pay for postage for goods to be delivered. Regards Service team
Posted 2 years ago
“Company was running out of the bulbs I ordered and no one informed me about it until I called them 3 weeks later Delivery took over 4 weeks .”
Helpful Report
Posted 2 years ago
Hi Pawel , We show stock levels on our website at point of order, additionally before you make your purchase a pop up appears advising you that the item is out of stock . we do this so that customers know in advance if the item ordered is not in stock. I have checked you order and can see that it has been delivered , hope that you are happy with your lights! Regards Service team
Posted 2 years ago
lamps-on-line-com is rated 4.5 based on 1,949 reviews