Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Jackson Woodturners Reviews

4.8 Rating 3,121 Reviews
97 %
of reviewers recommend Jackson Woodturners
4.8
Based on 3,121 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Jackson Woodturners Reviews
Visit Website

Phone:

0114 272 1228

Email:

lucie@jacksonwoodturners.co.uk

Location:

Rutland Road, Corner of Rutland Street,
Rutland Road, Corner of Rutland Street
Sheffield
S3 9PJ

Write Your review

“I struggled to find the barley twist spindles anywhere but found them online at Jackson wood turners at a decent price and they delivered next day.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“I have just recently bought some white painted base rail and handrail with infills plus 30 stopped chamfered spindles at 32 mm x 32 mm which we were hoping to use on a customers job as we didnt have time to machine them ourselves. Unfortunately when the boxes were unwrapped it was clear that the handrail and baserail i had ordered to be white was in fact cream, and the infills that came with each were proud of the groove in the rail itself they were also different thicknesses and widths and none of them were remotely tight in the groove. the handrails, baserail and spindles there selves also had a lot of machined break out on, which had just been sprayed over with no attempt to sand out the offending patches.Needless to say when it was all together it was shocking, and it looked as though our apprentice had done the machining and having no clue as to what any machine did. Not Happy. I have ordered oak handrail and base rail before and have had to sand every length to ensure i get the finish i require and my customers expect, i will think twice about ordering anything from you again.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hello Gary, We are very sorry to here that you were not happy with our products. If you had contacted us, we would have been happy to exchange anything that you were unhappy with. We do find it strange that you did install the parts, that you knowingly thought were sub-standard, without contacting us to report these issue? As our product listings state, our White Primed products are in fact primed only and designed to be painted over by our customers. As a company, we pride ourselves on being an honest and approachable, with the best quality products. If any customer feels that our products are sub-standard, we will happily replace them. Regards Tha Jackson Woodturners Team
Posted 10 years ago
“Once again Jackson Woodturners have delivered on time, on spec and undamaged. Another good reason to keep going back to them.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Excellent product, looking forward to seeing it in the wall (light oak bannister) However, box badly damaged on arrival inspire if fragile tape on the box! Recommend product checked for damage before driver leaves”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Thank you for your review, we are glad that you are happy with your order. We do advise in our terms for all customers to check their packages for damage, prior to signing. Due to us having to use a third party carrier, they do not always take as good a care of parcels as we would like. Kind Regards The Jackson Woodturners Team
Posted 10 years ago
“Excellent quality handrail in White Oak - beautiful grain and finish. First class fittings and super fast delivery. What more could one want? Thank you.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Superb company. I'm a carpenter in Kent. Use them all the time for my stair parts. Great materials, superb price, quick delivery & excellent customer service.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“The items I ordered were of excellent quality, economically priced and delivery was prompt.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Exactly what I wanted and came when need my customer was over the moon. Will definitely use again if needed”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Placed the order ask for delivery on a given day. Order arrived on that day and all was packed well and correct . Good job done well . Stephen”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Great quality product, very helpful people and overall pleasure to deal with.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“A very good service from start to finish.Goods arrived as arranged over the telephone. Would recommend Jackson to any of my contacts. First Class .”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very quick delivery, on a day of our choice. Though we did spend a lot of money so free delivery would be good if spending over a certain amount. We realised after our online order that we needed some more parts, so as it was out of hours we left a message, thinking we'd have to pay for 2nd delivery, but they got back to us first thing in the morning and was able to add to our order without problems. We are very pleased with the fusion range. Only criticism is on the box for the glass panels it states instructions inside but there aren't any?”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Used your company several times. Am happy with the product but struggle navigating around your website so normally have to phone up to place an order.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“My phone calls were answered with politeness and obvious knowledge of products. Delivery arrived when stated.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Quick delivery. Excellent quality (stair parts). Would definitely use again”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“I found the Jackson Woodturners website thanks to the deficiencies in one of their competitor's websites. As this other site wasn't working that well, I rand the contact number and nobody answering the phone. I used Google to look for an alternative and found Jackson Woodturners. I am so happy that I found them as their website is good to use but in addition, for a carpentry novice like me, they also have a phone number which is staffed by people who can understand your requirement and help you with your order. They guys on the phone were really helpful and 48 hours after I placed my order, I had all the pieces that my chippie needed to build me a beautiful staircase. For the help they provided, quality of product, competitive prices and customer service, I would put Jackson Woodturners at the top of your list when buying a staircase.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Good advice when ordering over the phone, delivered on time and good quality products - spindles, hand rails and base rails - good price. Would recommend and would use again in the future.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very Happy with the purchase. Thanks.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Excellent service and quality merchandise I will return if need be. The only downside I thought the price for delivery then VAT added on top of that was a bit steep, did actually briefly look elsewhere before I confirmed order. ????”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very helpful service when I rang to alter my on line order. Everything arrived on time as booked and was of good quality and a competitive proce. I would definitely recommend to others and would order again”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Jackson Woodturners is rated 4.8 based on 3,121 reviews