HAB Hearing Reviews

4.91 Rating 5,201 Reviews
99 %
of reviewers recommend HAB Hearing
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Live Chat, Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.98 out of 5
Read HAB Hearing Reviews

About HAB Hearing:

Welcome to HAB Hearing, we supply the widest range of hearing aids and related accessories from the biggest brands along with our popular ear wax removal service.

We supply Phonak, Oticon, Widex, Starkey, ReSound, Signia, Unitron, Rayovac, Duracell and Power One amongst others - our aim always is great value and excellent experience!

Ear wax removal is by microsuction, irrigation and dry removal. It is generally available within a couple of days, is superfast with instant relief!

Visit Website

Phone:

01535 279285

Email:

help@hab.online

Location:

22 Belton Road, Silsden

Write Your review

Tell us how HAB Hearing made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
A little slow to arrive. And neither item is usable. See below. A complete waste of money, and I still can't use one of my aids!
Posted 7 months ago
Hi Kevin, on Friday 3/4 mid afternoon (too late to ship that day) you ordered some incompatible products. MiniFit tubes and rite/minirite domes. We spotted a potential mistake on your order and emailed you later that evening. You did not respond to the message and so on Monday 6/4 we shipped, presuming that you knew what you were ordering ie incompatible products together but for different hearing aids. You may be aware that we are in the middle of a global pandemic (Covid-19) and the first class post is rather slow at the moment. In spite of this you received the goods presumably within 2 or 3 days based on your feedback, not bad under the circumstances and recent performance of Royal Mail. So, you ordered the wrong products, we tried to query it, you did not respond and have given us a 2 star feedback because the post is slow (hardly our fault we are in the middle of a global pandemic the world hasn't seen for 102 years) and holding us responsible because you ordered the wrong product, even though we tried to help you correct your mistake. Would you like us to help you fix your error? We would be happy to if you email us directly we can start the ball rolling. Perhaps then you might want to address the review you have left us that is factually incorrect :-) Sorry to burn you like this, but maybe you should have simply messaged us directly instead of giving us the bad feedback so we could work out who was at fault, and regardless put things right? Regards, Paul ps if you could see me you would see I am rolling my eyes a little, he says slightly tongue in cheek ;-) We try our best to do a good job and occasionally make mistakes which we take great care to put right. On this occasion the mistake is all at your end....
Posted 7 months ago
Only bought the dust covers for my Phonak hearing aid from HAB because I couldn't find them cheaper elsewhere which then did after buying them -expensive for what they are
Posted 8 months ago
Hi Stephen this has got to be the most bizarre negative review we have had for a long time.... We get very few bad reviews as we are keenly priced on all our products compared to most other suppliers and we offer a high level of customer care. You stated we were the cheapest you found, we did not hold a gun to your head, you purchased willingly knowing the cost. We supplied the cheapest price you could find and presumably with a good level of customer care, efficiently and on time? But you still gave us a 2 star company review, presumably because you thought we were charging too much for a product? Regards, Paul
Posted 8 months ago
needs to upgrade shipping took a long time,was not aware company was so far away
Posted 1 year ago
Hi Danny, you're in the USA and we are in the UK, you have given us a 2 star rating because we are so far away? The shipment from the UK to the USA didn't take any longer than it normally would by standard airmail as far as I am aware? I might be wrong, but putting two and two together your problem (and the two star rating) is because you did not understand that we were a UK based seller? It does state our address on the footer of each page and also states in our FAQ section about typical shipping times to other countries. I can take it on the chin if we've let a customer down, we do try really hard not to do that, but I think we'd struggle to overcome your particular issue with us apart from relocating our business to the USA so we were nearer to you....Regards, Paul
Posted 1 year ago
Have ordered these in 10 packs before and they have always arrived in boxes.
However this time they were not in a box just an envelope , and on opening envelope 2 of the packs were open and the batteries were loose in the envelope. This was disappointing, as I do not know whether those batteries will be damaged.
Posted 1 year ago
Hi Christine, you've ordered the same batteries from us 5 times in the last 18 months, presumably the other 4 times you were happy? I'm a little puzzled though, we have never sent the batteries any other way than in an envelope. To ship them in a box would increase the price of shipping by 2-3 pounds or so. On an order of £15 most would rather we shipped them the way we do in a large letter format as opposed to a small packet rate. If a couple of the batteries have escaped out of the pack into the envelope I can only imagine Royal Mail have been a little energetic in their handling. The batteries will not be damaged, you can simply put them back in their packs with no detriment. All said though, not sure why you've given us 2 stars? A simple email to us and we could have confirmed all this. Regards, Paul
Posted 1 year ago
I am still waiting for the item.
Posted 2 years ago
Hi David, we've looked into this and our supplier has let us down. This particular item is shipped direct from the factory. They assured us they had shipped, they did not and did not tell us they had not shipped. Very annoying for us and very disappointing for you. We'll email you directly and offer you either a refund or an indication of when the item will arrive. They have told us it is still out of stock! Sorry about this. Regards, Paul PS, you should have emailed us to let us know, we could have dealt with this earlier if you had.
Posted 2 years ago
The earhook is the right size and appears correct, but unlike the original component it does line up with the aid when screwed on. I found it necessary to pack the output tube with some thread. Leaving the earhook loose is not an option as it allows feedback to occur. It's just better than nothing.
Posted 2 years ago
For the same price I bought five packs of five on another website!
This is a scam!
NOT RECCOMEND
Is not ridiculous, check on the site Everything Hearing Aids. I bough 5 and they send for me 5 packets!
I must send back 4 from this because 25 tubes is too much for me.
Regards
Lucyna
Posted 2 years ago
Lucyna, what a ridiculous thing to say. Sorry if that appears rude but your comment is a little extreme? Somewhere in the world you found a website cheaper than us, there are are also plenty of places more expensive than us. Because of this you are outraged and say its a scam? If you can find somewhere cheaper than us and you are happy with their service good luck to you, but most people find us good value and are very happy with our service. Most bizarre! Regards, Paul
Posted 2 years ago
The picture you show in the advertisement and for this review as well, shows 20 ear wax guards (10 red and 10 blue) on a card. That is why I ordered from you. What I received was a card with 8 ear wax guards (4 red and 4 blue). Seems like bait and switch to me. I don't appreciate that at all...
Posted 2 years ago
Hi Bernice - ouch! You've seen how high our reviews are, right? We made a mistake with the image, to err is human, but.... we put our mistakes right. The listing does actually state how many wax guards you get but fair play you didn't read that and saw the image only. You could have simply let us know our mistake and we'd have put it right. I've already changed the image to the correct one. We'll also do a partial refund under the circumstances to take account of our honest mistake. Can you confirm by return that you are happy once again. Regards, Paul. PS bait and switch - bit harsh that!
Posted 2 years ago
Fast delivery and response to order as usual
Posted 2 years ago
Hi, looks like you gave us 3 stars by mistake based on the comments you made? Regards, Paul
Posted 2 years ago
Not so good this Time. Batteries lasting 4 days instead of the usual days
Posted 2 years ago
Hi Keith this is supposed to be a review of our service and NOT about the product itself. I presume you are otherwise happy with our service? Actually we have not changed anything with the batteries, it's more likely to be an issue with your hearing aid. We'd like to be able to advise, do you want to email us directly and we'll try to help best we can. If you want to amend the review to reflect our service level instead we'd be happy to email you a means to make an amendment.
Regards

Paul
Posted 2 years ago
I ordered the wrong wax guards for my hearing aid as they all look the same grey colour online - why are they not green or blue a distinctive colour ? I'm still not sure which one to order.
Posted 3 years ago
Hi Pat, if you have a query about the products we supply all you need to do is ask for our help. We're happy to exchange wrongly ordered products. You have our email address and we'll be pleased to help and advise, but not sure why you've given us a negative 2 star review for our customer service levels though?? If its a mistake and you want to amend the stars just ask and I'll sort for you. Regards, Paul
Posted 3 years ago
The ReSound Multi Mic does not do what it says on the box!!
I'm high frequency deaf in both ears and rely on my i-Fit CS71W hearing aids to hear. I use an EchoLink Wireless TV system to listen to the TV. I like many others with hearing difficulties, struggle to understand speech in crowded places. I bought the Multi mic as it said that it can be placed on a table to pick up multiple speakers - It does! Everyone including yourself! I hoped it could be pointed to the people you were with and hear them and not everyone else. I found that it picked up my own voice, with loud side tone and people in all directions, making it worse than just having my hearing aids. The table microphone is not discrete enough and maybe the wearer mic is still active and picks up too much background... I have tried it with the TV and placed it by the speakers and it was sort of okay, but was 'tinny'. I have tried it with the line in mode, but there is no tone control, so the sound was not that great. I have tried it outside when I'm working and trying to listen to the radio - It helps, but 25m line of sight is very optimistic. If you turn round away from the mic it quite often cuts out. I have used it to listen on my computer, as apposed to headphones, which is good, as I don't have to remove my hearing aids to listen. - But paying over £400 (nearly as much as the computer) is a very expensive way to listen!!
I have not used the single speaker mode (my wife was not that enthusiastic to wear it). I'm not sure if you were attending a lecture, if the person turned round away from you, whether you would get cut off...
I am going to see my hearing specialist tomorrow, who recommended this product to see if they can help.
I'm very disappointed with this portable audio streamer. When I'm out, I have to rely on my wife to relay what people are saying and this is quite socially excluding and makes her cross!!
Posted 3 years ago
Hi Peter, I'll respond toy our comments on the product itself on your product review, however you have given us a 2 star review for our service levels here (this is a review of the service we have provided) and duplicated the comments you put on for the product review. Am I to understand that you are unhappy with the service we have provided? You stated it was your audiologist who gave you the advice to buy the product not us? If you had asked our advice I would have happily told you your expectations were unrealistically high for this product in the situations you describe. Might have been an idea to reach out to us rather than reacting the way you have? Regards, Paul
Posted 3 years ago
Unfortunately I ordered the wrong items for which I accept responsibility. However I have since discovered that your prices are a good 20% higher than at least one of your competitors.
Posted 3 years ago
Hi Michael, so we asked you to review our service levels, sounds like we gave a high level of service. You ordered the wrong thing but because someone, somewhere in the world has a price lower than us for an item you mistakenly purchased and returned to us you think we deserve a very low 2 star review for our service levels? I have to say it, your logic I find more than a little bizarre ;-) Regards, Paul
Posted 3 years ago
I ordered from you raynocac batteries for my hearing aid. I ordered Extra size 10. (5packs of 30 cells). What arrived was the wrong size (size 13). I than wrote to let you know and you acknowledge it and than send me an empty envelope to return my wrong size batteries in, but what I did not receive was the right size 10.
So far I paid £39.75 but still waiting to get the right size batteries (size 10)
I am awaiting your quick response please.
Thanks Edna Turnberg
Posted 3 years ago
Hi Edna, oops, this is entirely our fault, its an admin error, we hold our hands up. We messed up once with the battery size, what should have happened was that we sent you the correct batteries also with the envelope to return the size 13's. Looks like this vital bit of info was lost in translation in a handover between staff. We'll send you the correct batteries and a couple of extra packs because of the double mistake. We don't make many mistakes, but to make two on the same order is not good. Sorry! Can you let us know by email once sorted for our peace of mind please?
help@hab.online
Regards, Paul
Posted 3 years ago
07/15/2017 12:22 p.m. I can not give you a rating because I have not received any of my order yet. Can you tell me where it is, or did i throw 39.00 dollars away.
Posted 3 years ago
Hi Steve, what an absolutely bizarre statement and inappropriate review. You ordered some items from us here in the UK early evening on 6/7/17, to ship to Texas, USA. You did not pay for an expedited service, or even a tracked service, but for standard airmail. 9 days later, and that's 5 business days after you ordered you give us a 2 star rating and ask us if you have thrown $39 dollars away? You can see how good our ratings are right? How highly regarded we are by our many, many customers? Including plenty in the states who like to buy from us because we are so much cheaper than your local suppliers. I would expect your items to arrive sometime in the next week unless they get stuck in customs for a random check, and when they do arrive I hope you'll do the right thing and ask us for a means to amend your review from the undeserved 2 star rating you think we deserve at this point. If you are concerned about your order the appropriate thing to do is just ask us by email instead of making such a statement on our reviews system. :-/ Regards, Paul
Posted 3 years ago
Order placed 2-6-17 still waiting?!!
Posted 3 years ago
Jim you are mistaken. You ordered on the evening (UK time) of 5/2/17 and we shipped 6/2/17. It is now 7 days later and you ordered from a UK company by standard airmail to USA. We would normally expect a shipment to take 1.5-2 weeks to USA but sometimes things get delayed because of customs. I have no clue as to why you would think this service was unacceptable and deserving of a rather negative 2 stars out of 5? If you were prepared to pay for a courier service we could guarantee a super fast turnaround (I doubt you'd want to pay those type of fees), so I think think your feedback is unrealistic and unfair. If on balance you feel you have been harsh I'd be very pleased to advise you on the method of how to amend your feedback to a more realistic review. Regards, Paul
Posted 3 years ago
poorly designed web site. Shopping is made difficult due to unfriendly design.
Posted 3 years ago
Hi John, thanks for your opinion, it does fly in the face of most of what our customers comment on, that the site is easy to use and easy to navigate. In what respect have you come to that opinion, if there's something in particular you had difficulty with I'll have a look at it. can you advise?
On that point actually, you are aware that the reviews are for our performance as a company and particularly the service we provide, not a critique of the design of the website?
If you're happy with the actual service we provided (I hope you are!), I'd be happy to send you a means to adjust the star rating you offered to something more appropriate? A 2 star rating would reflect that you think we offer a poor quality of service, surely not?
Regards

Paul
Posted 3 years ago
The website was too difficult to navigate so I gave up in the end !
Posted 4 years ago
Hi James, you are aware that the review system is for what you think about our our customer service levels, right? Did you ask for help? Did we offer you a bad service? If so the 2 stars you gave might be appropriate? But if not would you mind if I send you an amendment email to change the stars?
Posted 4 years ago
Your order #93554 , for Oticon Corda 2 and Corda miniFIT Tubes, Size 1, Left, refers.

I had previously purchased from Connevans Ltd for £6,91 for a pack of 5. after adding VAT and postage giving a total price of £12.97.

I mistakenly thought your price of £5.95 was also for a pack of 5 and therefore was a bargain.

Your price is more or less twice as expensive as Connevans and is therefore a rip off and I will not be ordering from you again!!
Posted 4 years ago
Hello Vivien, I read your comments with interest. You'll notice we have super high satisfaction rates for what we do. The occasional product is a little cheaper elsewhere, but typically we are cheaper, sometimes substantially more so, than other suppliers, including Connevans, who we regularly beat on price for a very wide range of products.
If you find a price from Connevans more expensive than ours for a particular item are they then the rip off merchants and we the good guys because we are a little cheaper on that particular item?
Most people are interested in buying single tubes because they last so long, I'm not wanting to offer a business lesson to you but the cold hard fact is that it costs far more per tube to ship a single tube than to ship 5 tubes all at once in the same package.
If you had read the listing properly you would have realised the price was for a single tube and then taken a view as to whether you wanted a single tube for £5.95 or to pay double for 5 tubes and most likely never use most of them.
The fact you are so annoyed, dare I say it, is that you didn't take the time and care to read the listing properly, it is in no way misleading in my opinion. We specifically state in the listing - 'Price is for a single tube.' Could not be plainer.
Ah well you can't please everyone all the time. Have a nice day.
Regards

Paul
HAB.online
Posted 4 years ago
Cannot leave feedback as goods not yet arrived
Posted 5 years ago
Hi Frank, once goods arrive can you confirm and we can send you a link to amend the feedback appropriately?
Regards

Paul
Posted 5 years ago
HAB Hearing is rated 4.91 based on 5,201 reviews