HAB Hearing Reviews

4.91 Rating 5,155 Reviews
99 %
of reviewers recommend HAB Hearing
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Live Chat, Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.98 out of 5
Read HAB Hearing Reviews

About HAB Hearing:

Welcome to HAB Hearing, we supply the widest range of hearing aids and related accessories from the biggest brands along with our popular ear wax removal service.

We supply Phonak, Oticon, Widex, Starkey, ReSound, Signia, Unitron, Rayovac, Duracell and Power One amongst others - our aim always is great value and excellent experience!

Ear wax removal is by microsuction, irrigation and dry removal. It is generally available within a couple of days, is superfast with instant relief!

Visit Website

Phone:

01535 279285

Email:

help@hab.online

Location:

22 Belton Road, Silsden

Write Your review

Tell us how HAB Hearing made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Quick delivery
Posted 1 month ago
Delivery time excellent. However,the ordering process is hard work!
Posted 2 months ago
Would have been 5 stars but we only received one of the hooks we ordered. The receipt said to follow but gave no indication of how long we had to wait. Have emailed to try and find out but as yet, no response. Really pleased with the one we did receive.
Posted 5 months ago
Hello Angela, we shipped the first ear hooks 18/5 and the second hooks 28/5, they should be with you imminently. Ordinarily there would not have been an issue, but the post is all screwed up at the moment, and also the supply chain too. Phonak took ages to replenish our stock, this is unusual. In short, the problem has arisen entirely due to covid-19. This meant a delay in getting stock that is generally available next day if we run out (it took over a week for Phonak to get us extra stock), and Royal Mail being slow with their service at the moment too. As for your follow up email to us, we never received anything, I've just checked. Have a look in your unsent items folder? Regards, Paul
Posted 5 months ago
good delivery, but expensive.
Posted 11 months ago
An unusually long delivery time from order acknowledgment 14/10 to my delivery address 1/11 pulls down my previous top rating.
Posted 11 months ago
Hi Hans, I am struggling to understand your logic in your review for marking us down as a company because of the postal system. You paid for standard airmail, we are in the UK and you are in Sweden, and typically an order by this method we suggest would be 1.5-2 weeks, but can be delayed due to random customs inspections and the general postal systems of the UK, international and Swedish postal system. We ALWAYS ship same day / next business day, so any delays are not us, its the postal system. The only way to guarantee a very swift delivery is by courier, and for a £15 order that would be a mistake and prohibitively expensive in comparison to the cost of the order. Surely you should not be marking us down as mediocre (which a 3 star review basically says) because of a postal system that is out of our hands. If on reflection you wish to amend the stars to something more appropriate ie higher I can send you a means to fix that. Regards, Paul
Posted 11 months ago
TheSe were the wrong filters for my device, so had to reorder in a hurry which worked well. Returned the wrong filters and still waiting for a refund.

I am sure I am not the first one to be court out. The colour coding needs to be better on you website between the HF4 filters and the HF3.

Please can you process my refund ASAP. Many thanks. George Philip.
Posted 1 year ago
Hi George, I've had a look at our interactions with you. You ordered the wrong product and feel the description is not detailed enough, I'm really not sure how we could change it to make it more specific to help you in that respect. We have not had anyone in memory make the same mistake either, I think it's just a case of you taking more care how you order.
We are happy to refund on the filters your ordered by mistake, but we asked you to send them to us nearly 2 weeks ago and have yet to receive them. We can't refund on a returned product until it arrives in our office! Once we receive your incorrectly ordered product we can refund without delay. Not sure why you think we deserve a 3 star review though.... Regards, Paul
Posted 1 year ago
Asked for assistance with my Phonax phone,per a new battery.
Filled in the spec @ credit Card info which was acknowledge but an hour later found that the item was not available to be sent,unless the unit was returned & the cost would increase from £20 to £90,due to postal problems.
I would have appreciated information of a possible local pick-up site locally.
Otherwise I was pleased to see someone trying to assist in this 'Hard of Hearing' market area JS
Posted 1 year ago
Hi John, this is not an issue of our making, or even Phonak. Its the lithium Ion batteries and regulations that forbid sending them as a single item in the post or even by courier. We were led to believe we could send direct from Phonak, and you got caught in the middle when the situation was fluid, it changed back and forth for a good while before we realised it was not going to be resolved and we refunded. The only alternative option was to send the whole phone in for a full repair charge, which is hardly viable on a phone that is a few years old and when a replacement isn't that much more than a repair. We are as unhappy about the situation as you, but we're stuck with it like you. I'm not sure why though you gave us a 3 star review John, this is a review of how we have performed as a company. Do you feel we were lacking in some way? We tried to keep you informed all the way through the process. If you feel on reflection we deserve a higher star rating for our performance than a mediocre 3 stars we can send you the method to amend, just ask and we'll sort that. Regards, Paul
Posted 1 year ago
I originally asked for the package to be sent priority to my European address. I got a tracking number but the tracking information would only say that the package was en route. There was certainly never any attempt to deliver it. After over a week the parcel apparently arrived back at HAB with no indication of why it had not been delivered. When I asked it to be shipped to my UK address it arrived within three days. HAB seems to have done everything correctly but were let down by their selected courier. However, I was still without a hearing aid for ten days.
Posted 1 year ago
Othervise the delivery would have been Very Good, but it toog for 21 days from your order confirmation to receiving the delivery. It might be because of Chrismas time.
Thanks
Posted 1 year ago
Hello Pauli, yes you're correct, you ordered on 19/12 from a UK supplier to an address in Finland. Christmas post is always slow, in normal times we'd expect 1.5-2 weeks typical by the shipping method you selected and would consider lost after 30 days. You received in 21 days and considering you ordered so close to Christmas I am not particularly surprised at the shipping time. I'm a little more surprised that you gave us only 3 stars because of this! ;-) Regards, Paul
Posted 1 year ago
Contrary to previous experiences, this time the delivery to Belgium took a long time (2 weeks), and was incomplete. Only half the cells ordered were delivered. Mail to the helpline was not answered after one week.

Looks like mail sent directly to the address stated on the website does not arrive. Via the form on the website the response was almost immediate and the problem is being corrected.
Posted 1 year ago
Hello Philippe, the original email we did not receive, you sent us an email tonight which we responded to quickly, apologising for the incorrect amount in the order and that we would ship the shortfall straight away. We have no idea why the shipment took as long as it did, we always ship same day / next day. Not sure why you gave a 1 star review 2 minutes after we emailed responding in a positive way though? We'd expect to see a 1 star review for appalling service? Regards, Paul
Posted 1 year ago
They sell batteries. I later found that were cheaper from another supplier
Posted 2 years ago
Hi Arthur, I can't remember promising anywhere that we would be the absolute cheapest supplier anywhere, certainly not on the listing for the product. Just had a look on our FAQ section and we say this;
'Are we the cheapest suppliers of hearing aid accessories?
Maybe not, but we are very reasonable. Our hearing aid batteries for instance sell for a fraction of the price of most high street chains and national hearing aid companies.'
We are cheaper than most suppliers and offer a great service, we would always encourage anyone to shop around and make a judgement based on cost and other factors, including how high a rating you see with online reviews. (Ours are very high, indication a high overall satisfaction rating). I guess my suggestion is for you to shop around a little more diligently in the future if sourcing the absolute cheapest product price anywhere and for every product you buy is really important to you. For us, we are happy our pricing is good and competitive. Regards, Paul
Posted 2 years ago
I have purchased several items from you, I have just purchased 2 receiver wire receivers but I have now found out that I could have purchased the same item from Veritas cheaper and I could have saved myself around 10 pounds.
Posted 2 years ago
Hi Barry, you've obviously been happy with us in the past. We can't promise, and never promise, that we'll be the absolutely cheapest price anywhere in the world with every single price of every single product, it's just not possible. Our prices are really keen across the board with a solid customer service, but understand if you have found a better offering elsewhere. Regards, Paul
Posted 2 years ago
Quick Delivery, Only had these once, I cannot give an opinion as to reliability.
Posted 2 years ago
Order 110787 dated 23/03/2018 is still outstanding at today's date. I appreciate you don't have any control over the postal services, perhaps you should look at other delivery options.

Regards Iain Young.
Posted 2 years ago
Hi Iain, we're in the UK, you're in Spain, You ordered the evening of Friday so the items did not ship until Monday 26th, so thats just over a week and a half ago. We state on our listings overseas orders usually take 1.5-2 weeks for overseas orders but can take up to 30 days before being considered lost. You paid for standard airmail. Bearing in mind you purchased knowing (I presume) our expected delivery times I'm struggling to understand what the issue is and why you think our service deserves a 3 star rating.... We will happily ship by courier if you are prepared to pick up the cost for a quicker delivery, but for this type of transaction it usually doesn't stack up. I imagine your order should be with you very soon. If you do want to pay extra for courier on your next order please ask us for a cost. Regards, Paul ps. if you think on reflection the three star rating was a little harsh just let us know and I'll send you an amendment email :-)
Posted 2 years ago
GOOD: The price was very competitive, the delivery time as quick as promised.
BAD: There was zero email confirmation of the transaction, no advice of dispatch and no response to phone or email enquiries. If serious about doing business online this has to be improved by HAB.
Posted 2 years ago
Hi Melvin, I've just checked our mail logs from the date of purchase and I'll send you a screnshot to your email address, the confirmations WERE emailed to your address, have you checked your spam folder? You say we didn't respond for your request for clarification, I've just seen the email you sent and our apologies that your email was not received, and that we DID confirm the shipping. Of course we are serious about doing business online, we do huge amounts of business. We sent confirmation, you didn't get it and enquired where the shipment was. We confirmed 40 minutes later (out of office hours) that the goods were on their way. I'm going to guess that you didn't receive that email either, I have a feeling that email will also be in you spam folder? Surely not deserving of three stars?! Regards, Paul
Posted 2 years ago
Melvin, I can see our emails are kicking back, I see what the issue is, your supplied email address must be wrong, hence the lack of communication received. If you email us at help@hab.online I'll send you some info. Regards, Paul
Posted 2 years ago
Have not received the batteries yet.
Posted 2 years ago
Hi Anne Marie, just wondering why you have given us 3 stars, is that a comment on the service we have provided? You ordered on 4/1 and it is 13/1 now, we advise on the website that overseas orders tend to take 1.5 to 2 weeks by airmail on average. Was your expectation for sooner than this? Regards, Paul
Posted 2 years ago
Normally I get this item at the hearing clinic for free but being in a hurry I decided to buy some fine but a bit expensive
Posted 2 years ago
Hi Roseann, no offence but you knew the price before you purchased, we did not hide this, if you felt it was expensive perhaps you should have popped down to the clinic to get a free one. Also, the three star review is with regards to the service level we provide, if you feel our service level deserves 3 stars ie we have provided a mediocre service, fair enough. If you are happy with the service we provide perhaps you might want to consider amending the stars? If so just let us know and we can email you the means to amend. Regards, Paul
Posted 2 years ago
Have not got my order yet.
Posted 3 years ago
Hi John, not sure why you'd give us a 3 star review when you only ordered just over a a week ago, with us being in the UK and you in the states. I'm sure your order will be with you soon, we would not expect it to arrive in such a short time period by standard airmail. Are you unhappy that it has not arrived by now? Perhaps once you order has arrived you could email us to ask for an amendment to your 3 star rating? Regards, Paul
Posted 3 years ago
Good service
Posted 3 years ago
Can I wait until the product arrives?????????????????
Posted 3 years ago
Hi Rod, you can give us what review you think is appropriate and when you feel like it, however you've given us a 3 star review for our service levels, is that because you think we have offered a mediocre service? If so please email us direct at help@hab.online and we will be pleased to deal with your complaint. Once resolved (if indeed you have a complaint, we haven't had any other communications from you besides the review?) we hope you will reconsider the low scoring review. Regards, Paul

ps your 17 question marks after your comments (yes I counted them) would indicate a certain level of exasperation, but you ordered just over a week ago with standard airmail, we are in the UK and you are in the states, we would not have expected you to have received your order until around now or the next few days.
Posted 3 years ago
HAB Hearing is rated 4.91 based on 5,155 reviews