Bon Accord Life Reviews

4.57 Rating 252 Reviews
90 %
of reviewers recommend Bon Accord Life
Merchant Metrics
Customer Service
communication channels
Telephone, Email
queries resolved in
Under an hour
Read Bon Accord Life Reviews

About Bon Accord Life:

Independent Insurance Broker offering whole of market comparisons for Life Insurance, Income Protection, Accident Protection, Over 50s Life Insurance and Private Medical Insurance.

Visit Website

Phone:

01786477800

Write Your review

Tell us how Bon Accord Life made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Still waiting for an email or anything in writing by post.
Helpful Report
Posted 6 months ago
Dear Dorothy Miline, Thank you for taking the time to review our service. I have checked the system and we emailed you a confirmation email and copy of your policy documents on the day you took out the plan, May 28th at 12.06pm. Please can you check to see if you have received this or if the email has gone into spam/junk.

The provider will send you policy documents by post and/or email within 14 days of your policy start date. If you have not got these within the next 5-6 days please can you call us on 01786477800 or email info@bonaccordlife.com and we will ensure you have these as quickly as possible. Thanks you, Bon Accord Life.
Posted 6 months ago
Pleased that Bon Accord arranged me the required life assurance cover very quickly with a desirable high quality life office. A friendly and well spoken Consultant. However, I did feel it was all done rather too quickly. As far as I am concerned, it would be an improvement and even more honourable if Bon Accord Life gave their customers electronic sight by e-mail of the draft proposals to ascertain any of their amendments and obtain approval before the proposals are submitted to the life office. Such procedures could then make Bon Accord Life more competitive in their customer service. As it would mean that Bon Accord would be operating more in line with life and pensions brokers which still operate like both solicitors and industrial life offices, in that they have face to face meetings with the customers and complete the proposal forms together in a right first time scenario. Including the customer going away and finding out more required information when necessary before submission to the life office and the policy being effected.
Helpful Report
Posted 6 months ago
I called for enquiry but from the off they were bent on making a sale. I didn't qualify for what I wanted so went along with the funeral plan insurance. I bought because I felt it was a fair substitute to what I wanted but the cost implications over the 10yrs is a lot, so will plan to pay ASAP to avoid that. It is insurance, so same as other insurances against what ever you pick. Whether costs increase as they say it will can only be left to be seen.
Helpful Report
Posted 2 years ago
After feeling there was 'no-one there' keeping in contact (the original guy didn't keep in contact) I got through to a very helpful lady who was 'on the ball' and extremely helpful. She listened to my description of some medical information and on feeling Zurich had been surprisingly harsh in their decision she took my case higher and on review I was accepted.
Helpful Report
Posted 3 years ago
I thought that the web site I used would give me a comparison of different providers as it was showing a variety of companies. The following telephone call was from "Golden Charter" and it seemed that the site was for this company ONLY, this was very misleading! The gentleman that contacted me was very pleasant, though I did feel "pressured", he KEPT repeating things about how good "Golden Charter" were. I did decide to start a plan as I didn't want to repeat this experience by "shopping around".
Helpful Report
(Golden Charter Fixed Monthly) - Posted 3 years ago
Dear Karen

Thank you for taking the time to review our service.

We try to ensure any associated websites are as clear as possible so customers are aware that they will receive a call from a qualified insurance specialist and apologise that in your case this has been misunderstood.

Golden charter are the main funeral plan option that we currently offer but we are an independent whole of the market insurance broker and we believe we have the widest funeral insurance provider range offered by any UK intermediary. We would be happy to send information regarding these products for you to compare against the sourced cover.

Please call us directly on 0800 779 7450 and we would be happy to organise this or indeed if you have any further queries, concerns or questions.

Thanks

Bon Accord Life
Posted 3 years ago
Worried about it not covering cancer or if if I get murdered by someone out of my family have to be careful it's a dangerous world and I don't want my kids and husband to suffer
Helpful Report
(Legal And General) - Posted 3 years ago
Dear Mrs Kimpton

Thank you for your review.

All our Life Insurance plans cover all eventualities of death with the exception of suicide within the first 12 months.

If you would like a quote specifically for cancer cover within a Critical Illness policy I can ask Danielle to contact you?

Thanks

Bon Accord Life
Posted 3 years ago
The procedure of setting up the policy involved , Bon Accord Life, LifeQuote, Direct Life and Zurich. During the evaluation period I received calls at home in the evening and it was not clear whether the calls were connected with my enquiry to Bon Accord or from a separate company. My contact at LifeQuote had to refer straightforward questions to Zurich which led to inconvenient delays in setting up the policy. My criticism is that there is poor communication between your companies. In one instance I was advised that my direct debit had been cancelled which was incorrect.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Mr Atkin

Firstly, we would like to apologise that the process was not as straight forward as it should have been.

Regarding the concerns you raised above we have looked into the current procedure and will endevour to make sure the proper distinction is made between us and Lifequote. Also I have been in touch with Lifequote to make sure that they are clearer on their end and to make sure that communications between our two companies are made effectively.

Thanks for your honesty and your feedback which has given us a chance to improve. Thank you also for choosing Bon Accord Life when sourcing your Life Insurance.
Posted 3 years ago
The agent should have started the call by warning me that the call was going to take between 30 and 45 minutes and "Would that be convenient for you or could I call you back at a more convenient time". As a result, I was constantly rushing her and becoming more and more impatient which was not actually fair on her when she was trying to be thorough.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Dear Deborah. Thank you for your feedback. Depending upon the provider and the medical disclosures a fully underwritten application can vary significantly from customer to customer. We appreciate your comments though and will endeavour to provide a better indication of the length of calls in future and arrange a call back if not convenient. We hope you are happy with what you have set up with us and will consider us for any other of your insurance needs. Thanks. Bon Accord Life.
Posted 3 years ago
Bon Accord Life is rated 4.57 based on 252 reviews