Bon Accord Life Reviews

4.67 Rating 345 Reviews
92 %
of reviewers recommend Bon Accord Life
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Bon Accord Life Reviews

About Bon Accord Life:

Independent Insurance Broker offering whole of market comparisons for Life Insurance, Income Protection, Accident Protection, Over 50s Life Insurance and Private Medical Insurance.

Visit Website

Phone:

01786477800

Write Your review

Tell us how Bon Accord Life made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Bon Accord Life 5 star review on 20th January 2020
Lynda Styan
More Photos & Videos
Bon Accord Life 5 star review on 10th July 2019
Michelle Whytock
More Photos & Videos
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Let me share with all of you my experience with bonaccordlife. My advisor was " Hayley Cassells" .I would describe in one word , She made the difference about my perception about the third party .Initially, I was unsure about going with the agency or dealing with the company directly. However, The way she clarified all my queries related to my Life insurance and Critical illness cover .It helped me to deciding the insurer and now being one of the proud client of this organisation.
She was very helpful,Polite, full of knowledge about all the rules and regulations about the policies from various companies.
She exhibited the enormous patience while dealing my all the silly questions and concerned related to policy.
I would suggest, If anybody looking for a personalised service provider . " Hayley Cassells" would be the best to look for.
She is the asset for the company and a good brand ambassador of the company. Once again, I am thanking to Hayley and Whole bonaccordlife team for the support.
Posted 4 days ago
Very helpful and polite explained everything to me and explained who was the best provider for life insurance I would give the lady I spoke too 10/10
Posted 5 days ago
My advisor was arron today he was honestly one of the nicest people i have dealt with he was proffesional knowlegable freindly and got me the best insurance ive ever known he went through the policy in detail to make sure i understood it and was happy with it i was . Exceptional service exceptional policy if i cud give 10 stars i would arron is a lovly person thank you arron for all your help 10 stars from me to you jane
Posted 1 week ago
They were very helpful taking their time to explain everything in detail
Posted 3 weeks ago
Friendly personalised service by Katie and Caroline. Answered all queries - far easier than online comparison sites.
Posted 1 month ago
Ian is a true professional and charming. He asked the right questions to assist with product advice and helped enormously. He followed up with a prompt email and I would recommend him entirely. Thank you Ian!
Posted 1 month ago
I was sold a redundancy insurance but after taking out the policy I realised they did not ask the right questions as to my home ownership so unfortunately I chose Bon Accord Life as they were the cheapest quote not realising they omitted to ask this question, but upon receiving my paperwork I saw the actual price was £20 a month more than what I was quoted setting up the policy as they answered the question of my home ownership to Legal & General incorrectly that I had a mortgage without asking me for clarity if I owned the house or have a mortgage which does effect your payments. Bon Accord life said they didn’t think if you own the house outright or have a mortgage affected the payments and just answered the question without checking with me so with the £20/month price increase the agent offered me 25% of his commission to rectify the error which is a long way short of how much more I am now going to have to pay. I find this company unethical and I am appealing to the FCA after dealing with their compliance manager who was extremely rude, telling me without me asking in his opinion I’d loose if I appealed to the FCA and he did nothing proactive to resolve this issue apart from taking me off their mailing list even after admitting it was their fault why I am paying more for my policy which is of no fault of my own and 25% of the salesman’s commission he begrudgingly offered as the salesman had already offered it as he felt no compensation was necessary. The compliance manager felt I had not been financially disadvantaged even though if the agent had asked the right questions and not filled in the detail without asking me the question I would have gone to another insurer who asked the right questions and gave a more competitive quote, now Legal and General have taken this product off the market I am forced to pay £20/month more. The original service I had from the agent was very polite but I would warn anyone to be careful dealing with this company they set my policy up at ~£60/month and the confirmation letter was ~£80 from legal and general the insurers.
Posted 1 month ago
Dear Mr Reynolds,

We are aware of this case as you have raised the complaint with us directly. We are sorry that you feel your experience has not been a good one.

I think it is important to look at the facts. You are correct in that when we quoted you we had your residency question incorrectly answered. You notified us that this was wrong on receipt of your documents 1 week after the policy was arranged for you. We then contacted Legal and General who advised us this information would result in a higher premium. After attempting to call you the same day and not getting through, we reached you the following day and advised you that Legal and General had revised their price. At this point you had not paid any premiums on the policy.

Although we wouldn't want to lose you as a customer, you could have if you were unhappy with the revised price of sourced cover elsewhere. 1 week after you were advised of the correct premium you paid your first premium. It is important to note that you are not paying more than you should, the revised premium is the correct premium as offered by Legal and General. On short term policies such as redundancy cover Legal and General have the flexibility to change the premium or cease offering cover altogether if they desire.

We are sorry for the inconvenience caused of initially giving you the wrong price and we have provided additional training to the consultant to ensure this is less likely to happen in the future. Ultimately though you were advised of the correct premium 1 week after the policy was arranged and 1 week before you made any premiums. You were of course entitled to source cover elsewhere if you desired and you are in no way forced to keep any policy. If you want to cancel your cover you can do so at anytime.

The admin error did not cause you to pay £20 more, it did though give you the illusion of the policy being £20 cheaper than it was for a period of 8 days before you had paid any premiums. For this, we apologise. We are though proud that our team put this right within 8 days before any money was taken from your account giving you the option of not taking up the offer from Legal and General.

I understand we have sent you a final resolution letter, if you are unhappy then you can of course take your complaint to the Financial Ombudsman Service (FOS) who will independently review it. Details for contacting the FOS were provided in the final resolution letter.
Posted 1 month ago
Very polite and friendly staff.
Good knowledge of the products available to me.
My options were explained in detail and in plain English so as not to cause any confusion.
After the discussion I did take out a policy and I would highly recommend this company.
Posted 1 month ago
Thank you for your excellent 5 star review! We were delighted to help you arrange your protection!
Posted 1 month ago
Agreed a convenient date & time to review my needs / requirements . Carried out a comprehensive analysis of my expectations & fully explained all possible options . Reviewed all possible options & gave me some choices . All carried out very professionally .
Posted 1 month ago
Excellent service
Posted 1 month ago
very very nice people especially scott ritchie, such a good person, explained things really well, had a lot of patience, the lady i spoke was also very good,
Posted 1 month ago
Amanda was very good at searching for the cheapest quote for me. Especially attentive to my current medical condition.
Compared to other insurance providers there were no Pre-health checks required and only additional information from my gp.
I’ve recommend Bon Accord to family and would recommend to anyone else.
Posted 1 month ago
Customer service got to be no1 .spoke to .Mr Jack Finan .life insurance .who went above n beyond for me .And content insurance via Errin.same again customer service phenomenal. Need more advisors like these two fantastic .n im happy to be on board
Posted 1 month ago
Great customer service!
Posted 1 month ago
Customer service from Sarah was fantastic, never pressured into buying anything, highly recommended
Posted 1 month ago
Sarah went the extra mile to help me with what I needed, was not once hassled into buying anything, I even asked to have a couple of days to think about it without being bombarded with calls, as she rang me back when I asked her too.
Was a pleasure dealing with Sarah who is a fantastic sales person, once again thank you.
Posted 1 month ago
Polite cheerful and helpful, took time to chat with the customer I.e (me). Infact extremely helpful and friendly
Posted 1 month ago
Spoke to Scott who asked what I wanted. Explained everything thoroughly and again if I needed him to. Very professional and helpful would recommend him and his company.
Posted 1 month ago
Consultant Scott Ritchie was knowledgeable about the product. Explained everything clearly and took trouble to check I fully understood what I was purchasing. Polite and helpful .
Posted 1 month ago
Concise and friendly service. Happily recommended.
Posted 1 month ago
Bon Accord Life is rated 4.67 based on 345 reviews