Big Furniture Warehouse Reviews

3.99 Rating 392 Reviews
74 %
of reviewers recommend Big Furniture Warehouse
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
delivery methods
Courier
average delivery time
Next Day
on-time delivery
Greater than 85%
accurate and undamaged orders
Greater than 79%
Customer Service
communication channels
Email, Telephone
queries resolved in
Under an hour
Read Big Furniture Warehouse Reviews

Write Your review

Tell us how Big Furniture Warehouse made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photo to this review?
Upload Photo
(only JPEG and PNG files) (optional)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
This item is really fiddly to assemble. Big furniture warehouse is good with great service though.
Helpful Report
Excellent product, however, found exact same item on Amazon for £39 less. I can live with a tenner but FORTY QUID! Very poor value from BFW.
Helpful Report
Ordering and delivery first class. Cannot review the gazebo as it has been put away untouched for the winter.
Helpful Report
The purchase was easy online and the phone contact person very helpful. The order arrived a little later than expected but in good condition. Assembly was very straight forward and the unit good value for money
Helpful Report
Delivery on time, good robust frame once you got used to putting it up it's easy for 2 people holding opposite corners & walk backwards and it's up.
Helpful Report
ordered something sunday night wanted to change my order rang next morning at 9 am to be told it had been dispatched and was collected at 0830 as they started at work 0730 . So why not answer the phones when you open but it still took 4 days to be delivered i personally would not use again
Helpful Report
We ordered an ottoman 4ft white bed from BFW. We had excellent communication from Big Furniture Warehouse via email and telephone with Megan in customer services and were given a two hour delivery slot with their external delivery people XDP (I had read reviews about XDP and had huge concerns that we were going to be let down!), but the item was delivered (a little before the delivery slot but no drama's), and the bed put together in about 3 hours. It's more cream than white, which was a little disappointing, and there is no 'base' in the bottom of the bed, only a Velcro fabric sheet - but in a way this means heavier storage can be put in, so we have 7 plastic storage boxes underneath full of books and teenagers' paraphernalia etc - which is fantastic. The stitching on the headboard does look like it 'might not last' - but this was quite a 'cheap' item and you get what you pay for. Bed is quite hard to push down when raised, as I am only 5ft 2 and can't put the force into it from height, but everyone else in family can manage it well. On the whole we are very pleased, it looks great, has great storage capacity and arrived as expected. Would use BFW again, but still have concerns over XDP having read the terrible reviews, I think we were very lucky!
Helpful Report
Delivered promptly, item contained drawers two of which did not align properly. Apart from that excellent service, would buy again.
Helpful Report
Haven't yet assembled the bed but it looks good. Husband decided it needed a further cost of varnish first, tested on a small area and it has been absorbed well
Helpful Report
Great shelving unit. Good value for money and quick delivery.
Helpful Report
Once put together very nice ottoman bed.Had to wait 3days for the bed to go down.
Helpful Report
Good service fast delivery only the item looked bigger in the picture but my fault for not measuring. Strong sturdy and good quality item
Helpful Report
Well made sofabed. Good quality product Excellent service from Big furniture. delivery and on time . Would order again .
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Took a while to put together but everything was there and looked lovely when complete. Needs two people.
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Good range of merchandise. Reasonably priced.
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Quick delivery (though slightly confusing as we ordered just before a bank holiday). Product is ideal and was £50 cheaper than anywhere else we looked. Unfortunately, when it arrived we were missing a bolt but I got in contact with customer service and replacements were sent out the same day arriving the next morning.
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We apologise for the initial issues with the missing bolt however it is great to read that you had a positive experience with our customer service team when resolving the matter.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Arrived on time and well packaged. Clear instructions so very easy to assemble and seems quite sturdy and looks really good.
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Chest of drawers is ok but instructions were so poor that it was a terrible headache to put together
Helpful Report
Hi there,

We are very sorry to read that you had issues with the assembly instructions for the product which you ordered from us.

I will pass your feedback on to our quality control team who can assess the matter further and look in to how we can make things a little clearer on the assembly instructions for the product which you ordered.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Very good friendly service, had to wait a little bit longer for a refund but was sorted out in the end. Would highly recommend this company, good solid furniture for the money. 👍🏻
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Service good staff very polite
Helpful Report
Hi there,

Thank you for leaving us a positive review.

We hope to deal with you again in the near future.

Kind regards,
BFW
Big Furniture Warehouse is rated 3.99 based on 392 reviews