Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Runrug Reviews

4.7 Rating 8,630 Reviews
94 %
of reviewers recommend Runrug
4.7
Based on 8,630 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Runrug Reviews
“Viewed online, prices little more than I'd normally pay. So ordered samples pleased with the quality so ordered and underlay about £250 just for hallway but felt worth the money . Delivery super quick Lay them beautiful but then noticed corners not quite tightly connected and concerned fraying could be inevitable. So sent pics to there customer care sharing concerns. These were promptly reassured no concerns so felt better. 2 months down the line definite fraying and corner exposure. I had cheap market ones down before which were still excellent condition so have in my kitchen. These definitely won't last as long even though sample quality that drew me in to buy Very disappointed”
Helpful Report
Posted 2 days ago
“Rug is nice but feels very cheaply made and colours aren't as vibrant as the photos.”
Helpful Report
Posted 4 weeks ago
Hi Miss Kennedy, We're sorry to hear you’re disappointed with your order. It can be very tricky to see the true colour/likeness of something, when shopping online. If you’d like, you can reach out to us directly and we’ll be happy to discuss your options. Kind Regards, Team Runrug help@runrug.com
Posted 3 weeks ago
“I purchased a runner in L30 x W60. The color looks just like it does on the website, and the length and width were exactly what I expected. It did take a while to arrive, which I understand may be because it was custom-sized. Unfortunately, I was very disappointed when I received it because one end of the rug was already coming apart. The stitching appeared to be either improperly done or had come undone before I even received the rug. I seriously considered returning it, but knowing that it had already taken a long time to arrive, I didn’t want to go through the process and wait even longer for a replacement. I decided to keep it and am still using it. I’m leaving this honest review so future customers are aware of my experience. I’m not saying the product itself is bad—it may simply be that mine was not finished properly. However, for what I paid, receiving a rug with an obvious stitching defect was very disappointing. At the time, I honestly felt like I had wasted my money. I still use the rug, but unfortunately, every time I notice the damaged stitching, I’m reminded of this experience and that I probably wouldn’t purchase from this company again. I’m giving it 2 stars solely because of my experience with the quality and condition of the item I received.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
“Quality not as expected for the price. You can get the same quality or better way cheaper somewhere else. It is thin. I have had them for 2 months and The edges do not flatten completely and the corners keep folding up. It is a fall hazard now. And lately the backing of one of them is crumbling. Do not waste your money”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi there, Sorry to hear about the quality concerns and the safety issue with the edges and corners. We have contacted you regarding your experience and would love to be able to help resolve these problems for you. Kind regards, Team Runrug
Posted 2 months ago
“Over priced for the quality”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi there, Thanks for sharing your feedback. I’m sorry to hear you feel it’s overpriced for the quality. If you’d like, we can explore options such as return or exchange. If you need anything else, we’re here to help. Kind regards, Team Runrug
Posted 4 months ago
“The ends on these rugs are still curled upwards although laid out flat and they were not cheap rugs. The package said discontinued on both rugs so maybe stock has been there a long time. Would I buy from you again no”
Helpful Report
Posted 5 months ago
Hi Julie, Thanks for sharing your experience. We’re sorry the ends curl up and that the rugs weren’t priced as expected. If you’d like, we can look into options such as a replacement, refund, or guidance on care to help them lie flatter. Could you please send your order number and any photos showing the curled edges? We’ll review and get back to you with the best solution right away. Kind regards, Team Runrug
Posted 5 months ago
“Rugs are fine but the wrong size was sent for one of the smaller ones and it was twice the length I needed! Counldn't be bothered to return it. Read orders more carefully!”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Rosemary, We’re really sorry about the sizing mix-up and the hassle it caused. That’s not what we want for our customers. Please share your order number and the details of the two rugs involved. A member of our team can review options for a replacement in the correct size or a refund, and we’ll arrange the return of the incorrect item if needed. Kind regards, Team Runrug
Posted 6 months ago
“Very expensive for what it is. The door mat and runner i ordered cost a lot, I was expecting a thick, well made mat & rug. What arrived was very cheap looking & thin, I could buy much better for a cheaper price from the range or dunelm. Wouldnt recommend.”
Helpful Report
Posted 7 months ago
Hi there, We’re sorry to hear you’re unhappy with the quality for the price you paid. We do list all of the thicknesses of our products on our website to help customers, and a lot of our ranges are specifically designed to be low profile products. If you’re open to it, please share your order number and a few details about the items you received. A member of our team can review options for a refund, exchange, or alternative products that better meet your expectations. Kind regards, Team Runrug
Posted 7 months ago
“had my new runner for a week and still waiting for a kink/raised line to settle.Do not think it will settle and lay flat so will have to live with it as illness prevents me from getting to post office to return”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Brian, Thanks for letting us know. We’re sorry the runner isn’t laying flat after a week. We understand illness makes returning tricky. We can arrange a replacement or a return when with other methods however. I have asked a member of our team to reach out to you so that we can look to support and if you could share a quick photo of the issue, we’ll assess options and sort this out promptly. Kind regards, Team Runrug
Posted 8 months ago
“Nowhere near the quality I expected for the money I paid”
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Lindsay, Thanks for sharing your thoughts. We’re sorry the quality didn’t meet expectations for the price. If you can share your order number and a few details on what felt off, we can review options and help as appropriate. Kind regards, Team Runrug
Posted 8 months ago
“You send texts that state "20% off" and yet you don't change your prices from the previous amount shown.”
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hi there, Thanks for letting us know. We’re sorry for the confusion around the 20% discount. I can confirm that this is automatically applied to all of our eligible products on site automatically. So for example on the product you ordered, the full price for this should have been $33.75, although you have paid $27. This is done on the product page itself and shown with the two prices to demonstrate the exact saving to all of our customers. If you have any questions at all please do not hesitate to get in touch with us using help@runrug.com and we will be happy to support. Warm regards, Team Runrug
Posted 9 months ago
“The rug arrived flat and heavily creased.”
Helpful Report
Posted 9 months ago
Hi John, We’re really sorry the rug arrived flat and heavily creased. This isn’t the experience we aim for. If you’d like, we can arrange a replacement in a different style/size or start a return/refund. Please share your order number and your preferred solution, and we’ll take care of it quickly. Warm regards, Team Runrug
Posted 9 months ago
“The runner received was not worth the price paid Fairly low quality and a disappointment”
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Irene, We’re really sorry to hear the runner didn’t meet your expectations and that you’re disappointed with the quality. This isn’t the experience we aim for. If you’d like, we can arrange a replacement in a different style/size or start a return/refund. Please share your order number and your preferred solution, and we’ll take care of it quickly. Warm regards, Team Runrug
Posted 10 months ago
“This 3 x 1m rug is for a hallway. The product has been wrongly manufactued. It is 25 mm longer on one side. As it is laid on a hardwood timber floor, the appearance is spoiled by rhe front edge of the carpet being out of line with the floor planks. see pictures attached.”
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Gerard, We’re really sorry to hear about the manufacturing issue with your rug. We’d like to help sort this out. A member of our team will be in touch shortly so that we can look to resolve for you. Warm regards, Team Runrug
Posted 10 months ago
“Prompt delivery.Plenty of choice.Poor quality.”
Helpful Report
Posted 10 months ago
Hi Dennis, We’re really sorry to hear the quality didn’t meet your expectations. We’d like to help sort this out. Please share your order number and a couple of photos showing the issue so we can review options (replacement, refund, or alternative product). Warm regards, Team Runrug
Posted 10 months ago
“THE CLORS WERE GOOD BUT RUG QUALITY WAS THIN AND NOT PLUSH The stairrunners removed were twice as thick. Hidding the staples a task. Not recommended planning on rerplacing it”
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi, We’re sorry you feel the runner is overpriced. If you’d like, we can take another look at the product details and options to help ensure you’re getting good value. We do offer runners in a variety of thicknesses depending on our customers needs, with this information being found in the "product specification" section of all of our product listings. If you’re open to it, please reach out to help@runrug.com and we can review pricing or alternatives that might better suit your needs. Warm regards, Team Runrug
Posted 11 months ago
“Runrug have not been much help with my return”
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi Michael, Thank you for reaching out and sharing your experience with us. We're sorry to hear that you've faced difficulties with your return. I can see a more recent message from yourself advising that your local Asda store had advised that they do not offer this service, for which we can only apologise. Of course we can only act on the information provided to us by Asda which is that all of their stores accept returns. A member of our team will be in touch today to advise on other options that we can have so that we can support. Warm regards, Team Runrug
Posted 11 months ago
“Too expensive”
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi Jacqueline, Thank you for taking the time to share your thoughts on our pricing. We understand that value is important, and we always strive to offer quality products that reflect that. Your feedback is crucial in helping us assess and improve our offerings, and we appreciate your perspective. Warm regards, Team Runrug
Posted 11 months ago
“Ordered in May. Didn't receive my order until end of October. They offered a 5% refund but they never followed up it was done. Not going to order from here again.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
Hi Meagan, Thank you for sharing your experience with us. We're sorry to hear about the long wait for your order and understand how frustrating that can be. From looking at the notes I can see that we did make attempts to get in touch with you regarding your order and the delay to the stock, but we did not hear back from you. We strive to improve our service and appreciate your feedback. Regarding the refund, we will ensure that it gets addressed promptly. If there's anything else we can help you with, please don't hesitate to reach out. Warm regards, Team Runrug
Posted 11 months ago
“Sent me the wrong size. Only communication is email. Its very frustrating”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi EdWard, Thank you for sharing your concerns. We sincerely apologize for the mix-up with the size of your order and for any frustration caused by the limited communication. We appreciate your feedback, as it helps us to improve our processes. I can see that the team are working hard to resolve this at the moment and we hope to be able to get everything sorted soon! Warm regards, Team Runrug
Posted 1 year ago
Runrug is rated 4.7 based on 8,630 reviews