Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Runrug Reviews

4.7 Rating 8,544 Reviews
94 %
of reviewers recommend Runrug
4.7
Based on 8,544 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
98%
Accurate And Undamaged Orders
98%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Runrug Reviews
“We have not received our rug. We only received the underneath.”
Helpful Report
Posted 2 days ago
Hi Barbara, We’re very sorry to hear this. A colleague has contacted you directly so we can look into what has happened and help to resolve this for you as quickly as possible. Kind Regards, Team Runrug help@runrug.com
Posted 1 day ago
“Never received my order!”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
“Much too expensive - even on sale”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi Tabetha, We're sorry to hear you were unhappy with the prices. If you’d like, we can help you explore alternatives within your budget or discuss the features that matter to you. I can see your order was just for x5 samples, did any of them work for you? Please reach out to us directly and we'll be happy to try and help. Kind Regards, Team Runrug help@runrug.com
Posted 2 weeks ago
“I can't comment on the runner as we are still waiting for delivery after months of waiting. Not at all happy.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi David, We really appreciate it is frustrating and has taken a long time. We are more than happy to look into alternative products or a refund if you’d prefer not to wait. Although we understand that you have said you’d prefer to wait for the stock to arrive. I can see that a member of our customer service team has been in contact with you yesterday, so I do hope that we can come to a resolution on this. We do sincerely appreciate your patience, so far. Thanks, Runrug.
Posted 1 month ago
“First of all Joe at customer services is lovely and helpful but I received my hallway runners and one of them is not cut straight I wish I had read some reviews before I ordered as some of them negative due to cutting . The problem to return and get another is a faff but downside of ordering online”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi there, Thanks for sharing, and we’re glad Joe was lovely and helpful. We’re sorry one hallway runner isn’t cut straight. If you’d like us to help review your order or assist with the return steps, please reply and we’ll help. Warm regards, Team Runrug
Posted 1 month ago
“They didn’t send me what was advertised on their site and tried to tell me the rugs were not returnable. I struggled to get a response and a refund.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
“Several of the rods arrived damaged. Rather than giving a direct return, I’m getting the runaround.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Linda, We’re sorry to hear you’ve been disappointed with how this has been handled. My colleague Adelaide is currently speaking with you regarding the damage and arranging the next steps. We’re not refusing your request for a refund; however, as these stair rods are normally non-returnable, we need to provide our supplier with clear evidence showing the extent of the damage before we can raise the issue with them and obtain the necessary credit. We appreciate that this may feel like an unnecessary delay, but the additional information is required as part of the supplier’s claims process. As soon as we have everything needed, we’ll be able to progress this for you. Thank you.
Posted 1 month ago
“The wrong rugs were sent so cant say what they were like. Rugs left on doorstep and packaging was very flimsy. I am waiting for a refund had to go to an Asda store to return which was difficult to get too. Difficult to get rugs back in flimsy packaging and had to use lots of tape to return so disappointing”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi Cheryl, Sorry to hear about the mix-up with the wrong rugs, the delivery on the doorstep, and the packaging issues. That sounds frustrating, and we understand the difficulty you faced returning them. We sincerely apologise for the inconveniences, and if there is anything we can do to resolve this further, feel free to let us know. Kind regards, Team Runrug
Posted 1 month ago
“Don't think much of purchase”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Alf, We're sorry to hear that the runner wasn't what you were expecting. The product you purchased isn't a traditional carpet runner—it is a needle-punched runner, a type of flooring that's commonly used in high-traffic and commercial environments due to its durability. We appreciate that it may not have been the right product for your needs. Fortunately, we stock hundreds of different styles and types of runners, so there are plenty of alternatives to choose from. I can see you've already been in touch with us, and we've processed a full refund for your order. We hope we have the opportunity to help you find something more suitable in the future. Thank you.
Posted 3 months ago
“Cheap material, looks like a doormat rather than a runner that I expected.. tufts of material come off the mat already. Rolled back up as not fit for purpose.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Lyndsay, Thank you for your review. We're very sorry to hear that the runner wasn't what you were expecting. We completely understand that not every product will be the right fit for every customer, and if you've decided it's not suitable, we fully appreciate that you may wish to return it. You only have to contact us directly and we'll be more than happy to assist you with the returns process and help find a suitable resolution. We look forward to hearing from you. Thanks, Runrug
Posted 3 months ago
“We ordered a beige runner, but an orange one arrived. Beware”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Catherine, I'm sorry to hear you were unhappy with the colour of the Key Beige. It is quite a bright coloured Beige. We do appreciate that some customers might dislike the shade or the colour once they've received their order. This is why we operate a free 30 day return policy. Please contact us with your order details if you would like to return it. Kind Regards, Team Runrug
Posted 3 months ago
“Awful rugs . Ends very uneven wonky . One came dented and it’s been down for a few days won’t smooth out . They are so thin and cheaply made . The older one I purchased is also shrinking . I had it stuck down with carpet stickers as they are incredibly light weight and slip and slide when walked on and it has pulled ways from the stinkers they are on the floor and the runner is on the middle of them both ends. Where it once touched the doorway it is now about 2 inches shorter . Never ever has a rug shrink . Crazy bad do not purchase”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Sade, We're sorry to hear you've been disappointed with your rugs. We do wish you had contacted us directly, as we'd have been happy to investigate and help resolve these issues. We offer a very wide range of rugs and runners, all manufactured differently with varying thicknesses and constructions. Product thickness is also listed within each product description. Regarding the reported shrinkage, it sounds more likely that the carpet tape has lost its grip over time, allowing the runner to move due to foot traffic, rather than the rug itself shrinking. Please contact us with some photos of the issues you've experienced, and we'll be more than happy to review them and work towards a resolution. Customer satisfaction is our number one priority. Thank you.
Posted 3 months ago
“I haven’t received my rug. I so wish I had it to review.”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Hi Shirley, I’m sorry you haven’t received your rug yet. I have checked the tracking on your order, and it does state it has been delivered, so I have sent you an email to look into this for you and try to locate your order. Kind regards, Team Runrug
Posted 3 months ago
“Delivery was a disaster.Order got lost with no help from customer service”
Helpful Report
Posted 4 months ago
Hi Kevin, We’re very sorry for the delay you experienced with your delivery and appreciate your frustration in this situation. Having looked into this further, I can see that two members of our customer service team were actively working on your case and were in constant contact with our supplier to determine exactly what had happened. Unfortunately, it appears that we were initially provided with the incorrect tracking number by the supplier, which caused confusion regarding where the runner had been delivered. We’re sorry if you felt that we were unhelpful during this process, as from our records we did everything we could to investigate the issue and obtain the correct information as quickly as possible. The updated tracking information does confirm that the delivery was successfully completed on 18th May. We do sincerely apologise that this was later than the original estimated delivery date of 12th May. We are currently investigating with the supplier as to why the dispatch was delayed in the first place, as this is not the level of service we aim to provide. Thank you for your review.
Posted 4 months ago
“I ordered a stair runner and matching carpet for the upstairs landing, and was given a delivery date of 24th April. I took the day off work for that date but nothing arrived, so I completely wasted my time. When the carpet actually arrived it was damaged and unusable. Not impressed at all and now struggling to get anywhere with the collection/return and replacement carpet.”
Helpful Report
Posted 5 months ago
Hi David, We’re very sorry to hear about the issues with your order. That’s understandably frustrating. I can see that there was a short delay with booking in your collection. This was due to it being a bank holiday weekend and we were not in the office to arrange this for you until the following Tuesday. I am very sorry. I can also see that this was arranged by one of our customer service team members and the replacement carpet was delivered safely on the Friday, which was one of the days you had requested for the delivery. We would be very grateful if you would consider revising your star rating to reflect your overall experience with us and the resolution we provided. Thank you. Kind Regards, Team Runrug
Posted 3 months ago
“I had samples sent to my house, picked one out and then ordered it and you sent me a different color of that rock. When I reached out, you guys said that the sample was marked wrong. I am going to use the rug, although it’s not what I wanted because I just can’t go through the return of it all.”
Helpful Report
Posted 5 months ago
Hi Shelley, We’re really sorry about the color mix-up with your order and that you’ve had to deal with this after the samples. That isn’t what we want for our customers. Please share your order number and a brief note of what happened, and we’ll arrange the correct color or discuss a suitable alternative as quickly as possible. If a return or exchange is needed, we’ll guide you through the process to keep it as smooth as we can. Thank you for your patience, and we’ll do our best to make this right. Warm regards, Team Runrug
Posted 5 months ago
“We haven’t received our full order, that has been paid in full, and we had to cancel our stair runner installation. Run Rug is not getting back to us.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi There, We’re really sorry you haven’t received your full order and that this has impacted your stair runner installation. That’s not what we want for our customers. After speaking to you, you are now aware that we were closed for the UK Easter Bank Holiday and we weren't ignoring you. I believe we have now almost resolved this for you and the replacement runner should be with you early next week. Once you’ve received your replacement and are happy with everything, we’d really appreciate it if you would consider updating your review. It would mean a great deal to us. Many thanks in advance, and please don’t hesitate to reach out if you need anything further. Kind Regards, Team Runrug
Posted 6 months ago
“Cheap and not worth the length wait.”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Jenni, We’re really sorry you found the rug cheap and the wait not worth it. That’s not what we want for our customers. Please share your order number so we can review options for a replacement in the correct quality or a refund, and we’ll look into the delay to prevent it from happening again. Kind regards, Team Runrug
Posted 6 months ago
“You said my rug would arrive last Wednesday. Now you say this Wednesday. How can I review it?”
Helpful Report
Posted 6 months ago
“Cheap thin very disappointing looks like a cheap import”
Helpful Report
Posted 6 months ago
Hi Ali, We’re really sorry you’re disappointed with the quality. That’s not what we want for our customers. On this range of products they are designed to specifically be thin as they are specialist machine washable products, so they need to be thinner to ensure that they can fit into the machine. Naturally of course, we want you to have a product that is perfect to your home, so a member of our team will be in touch shortly to discuss options that we can have to support. Kind regards, Team Runrug
Posted 6 months ago
Runrug is rated 4.7 based on 8,544 reviews