UK Segboards Reviews

3.99 Rating 767 Reviews
74 %
of reviewers recommend UK Segboards
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
Greater than 94%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 92%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Live Chat, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Read UK Segboards Reviews

About UK Segboards:

We are the UK's leading Segway / Hoverboard store. All our boards are UK and European safety certified, they're powered by Samsung batteries and come with UK and European safety certified chargers. Offering you free next day delivery you can choose from the classic, power or the ultra bluetooth ranges and start having fun now.

Visit Website

Phone:

03333 445538

Email:

hi@uksegboards.co.uk

Location:

Hawthorn House Halfords Lane

Write Your review

Tell us how UK Segboards made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
UK Segboards 5 star review on 18th March 2020
Elvie Lester
UK Segboards 5 star review on 18th March 2020
Elvie Lester
UK Segboards 5 star review on 27th November 2019
Chris
UK Segboards 5 star review on 30th August 2019
Anonymous
UK Segboards 5 star review on 19th July 2018
Helen
UK Segboards 4 star review on 2nd June 2016
Sharon Fairfield
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Appalling customer service.. the two hoverkarts arrived promptly and looked fine however after 10 minutes of use the front wheel fell off after twisting. The quality and service from this company is a joke. I have e mailed god knows how many times and been promised a replacement part. After 6 weeks nothing. Please stay well away from this company. I'm in the process of proceeding with a small claims court to get my money back. Get in touch with me to stop this. Thank you.
Posted 4 years ago
Bought the seg for my son for xmas, unfortunatly came damaged sent back company sent out 2 replacements both replacements where damaged started vibrating be for you got on my son was scared to use... sent both back company is now refusing to refund my money... says 14 days to return, they will not let me speak to a manager i am told that i have to wait for the manager to read my email and then he will contact me... 2 weeks and i guess he has still not read 3 segs all damaged blamed on transit ... i would not recommend at all the customer service i have had it rediculous...
Posted 3 years ago
Ordered Segway to be given two different dates. When I emailed it was confirmed they were waiting for their delivery from China, so if you think you are buying a uk made hoverboard you are not. When I cancelled my order they said they would refund but despite emails asking when one will be processed I have received no reply or refund. I wish I had read these reviews before I ordered from this company.
Posted 3 years ago
This company gets 5 stars for letting children down when there Christmas present is faulty and they fail to fix the problem not once not twice but even now the problem hasn't been resolved. Promise after promise we get that the matter is to be 'escalated' and management are to return my call but to no avail. Escalated is a word they like to often use but have no sense of the meaning of the word. Never have I ever let down my daughter after listening to there customer services with there false lies. I originally ordered a white segboard from this company in November 2017. 24 hours after this they emailed to say due to a glitch in there system they were actually out of them but did have red and black boards. As I had already paid I asked if they were prepared to let me have a red one and a free pink skin. To this they agreed and the board was delivered 48 hours later. On receipt I opened the main outer parcel to see it showed its main box and there was a red board enclosed. Separately there was the pink skin as promised. I then as we parents do put the present away out of the kids sight. On Christmas eve I got the box out and thought it to be a good idea to charge the board ready for the big day before wrapping it. To my horror the board was black but there was nothing I could do. We wrapped it up and on Christmas day she was over the moon to of received a segboard which she didn't think she would get. The biggest disappointment came when we went out side so she could have her first go on it. Bethany has ridden these before and was so upset when the board started shaking. When she stepped off it continued to travel narrowly missing my parked car and smashing into a kerb. The board sustained damage i.e. Scratches and a piece of its casing was broken off. At our first opportunity we started the process of complaint and to arrange the board to be sent back at my cost for £12.50 with there courier. After they had received it they had it for I think 5 days and sent the board back. On receipt my daughter was so excited but this was short lived when we discovered the board was not fixed and its symptoms were probably worse than it was before I sent it back. We are now at the end of January and my complaint I am told has been 'escalated' this is a word that they like to use but in reality have to meaning of the word. 10 days ago before now there customer service were so apologetic and requested I sent them a video of the board and its current problems. To this we did and they arranged collection. I then at this point asked for a new board but was told the board would be re cased in white which I said ok to, I just wanted the board to be working and to make my daughter happy. Guess What ??? Today my board was delivered back... Yes its still its broken state, with its scratches and broken plastic on its case and still doesn't work........ Friday 10th Febuary and my daughter still hasn't got her present... To say I am disgusted would be an understatement, at this point now I think I should receive a full refund and be reimbursed for my £12.50 courier charges.
Posted 4 years ago
Terrible service. Zero contact and money taken from account a month ago, no notice of the item being out of stock. I have chased and chased with every time a '100% guarantee it will be here for this date' and then the same again when it doesn't arrive. Turns out they still wont have stock until the 16th of December - nearly 6 weeks since purchase. On asking for a refund, they said they might get round to putting it through this afternoon, but may take 5 days so I am half expecting to have lost the £150! Please avoid, especially if its for a Christmas gift
Posted 4 years ago
Hi Elle, We apologise for the experience you had with your purchase. All queries are responded within a 24 hour SLA, and our telephone lines are open Mon-Fri 9am-8pm, in case you wish to reach out to us. Any refunds could take upto 7 working to reach back into your account, therefore call us on 03333 445538 or email us hi@uksegboards.co.uk for a refund transaction reference, however please be rest assured we resolve such issues as quickly as possible. We apologise for any inconvenience caused. Regards Customer Services
Posted 4 years ago
Please avoid this company and warn all others to steer clear. Don’t reply refuse refunds. Over priced cheap imports that are of poor quality. Customer service is appalling.
Posted 3 years ago
This company has the worst customer service and poor quality products! Bought a hover kart for my sons xmas he has had one shot and still waiting for it to be returned. Refused refund struggle to get a reply. Shop else where avoid this company!
Posted 3 years ago
Can't get through to this company on the phone, answering machine just plays on a loop, Looks like they are a complete scam. They have stopped replying to to emails and there is no way to contact them. I'm reporting to the police today unless I'm contacted. Spend £319 on bundle and they kept promising they'd deliver but now obvious they are scam.
Posted 3 years ago
DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY! GIVEN AROUND 8 DIFFERENT DELIVERY DATES AND STILL NO ITEM. THEY STOP ANSWERING YOU ON LIVE CHAT AND TO GET THROUGH ON THE PHONE IS IMPOSSIBLE. THEIR ADDRESS GIVEN ON THEIR WEBSITE IS ALSO FAKE. AM HAVING TO GO THROUGH THE BANK TO GET MONEY BACK AND AM REPORTING TO POLICE FOR THEIR FALSE ADDRESS AND THEFT. AVOID!!! DISCUSTING TO DO THIS TO PEOPLE SO CLOSE TO CHRISTMAS WHEN THEY KNOW THEY ARE GIFTS!!
Posted 3 years ago
DO NOT BELIEVE 5 STAR REVIEWS ... VERY FEW OF THEM HAVE ACTUALLY TRIED THE PRODUCT. THESE REVIEWS, I BELIEVE , ARE GENERATED FROM THE COMPANY ITSELF! SCUM!!
Posted 3 years ago
Never ever order from this rubbish company!!!!! Placed order on the 6th October express delivery never turned up got told a load of rubbish then another 2 different dates I would get it I've asked for refund,they took the money from my account on the 9th now it's the 17th october! They do not answer your phone calls ! If I do not get a refund in full by Friday 20th I will report this as fraud!
Posted 3 years ago
Dear Claire, We are sorry to hear about your experience. Please be assured that we take all customer complaints very seriously and we will be investigating further. If you would like to contact us on our customer services email (hi@uksegboards.co.uk) and we will look into it further. Regards. Customer Service Manager
Posted 3 years ago
I paid 9.99 for express delivery and arrived 9 days later. Despite phone calls, emails, live chats and Facebook messages I have still not heard back from the so called 'finance team' about a refund of delivery cost. Ignoring customers unless they are placing an order. I have sought advice from CAB and will be contacting trading standards. Buyer beware!
Posted 3 years ago
I am in the process of taking the company to court after having several problems with a Segway I bought for daughter's birthday. I insisted that I wanted a refund due to the thing breaking down within 2 weeks, under the law that's what I am entitled to. However they are saying that their website states only a replacement will be given. Trading Standards say it doesn't matter what their website says, they are not above the law! They have completely ignored me and my daughter is without a birthday present.
Posted 4 years ago
Hi Michelle, We apologise for the experience you had with your purchase. All queries are responded within a 24 hour SLA, and our telephone lines are open Mon-Fri 9am-8pm, in case you wish to reach out to us. Any refunds could take upto 7 working to reach back into your account, therefore call us on 03333 445538 or email us hi@uksegboards.co.uk for a refund transaction reference, however please be rest assured we resolve such issues as quickly as possible. We apologise for any inconvenience caused. Regards Customer Services
Posted 4 years ago
I would rate 0 if I could, in my experience you are worst company I have ever dealt with! After a lot chewing on I eventually got a full refund for a faulty item from yourselves. You took the money quick as a flash and very very slow to return after also being wrongly accused on damaging the goods which you eventually agreed I couldn't have done. Frankly even if you offered £200 off the next purchase I wouldn't be interested.
Posted 2 years ago
I ordered a board for my daughter as a Christmas present. It turned out to be faulty. After a lot of hassle they agreed to replace it - and after chasing they sent me back the same faulty board. This has been sent back again and I am now still 2 months later chasing for a replacement or a refund and getting nowhere. They do not respond to emails and you cannot get through on the phone. I do not recommend you use this company.
Posted 3 years ago
One star is too generous!! From start to finish the whole experience with UK Segboards has been a nightmare. Not only was my sons product faulty but when I returned it as per warranty conditions, I have had to make no less than 7 calls to them over the space of several weeks and at all times they advised me that they had despatched the product, but in fact they had not and to date we have still have not received anything to show for it. Absolute shambles!! They have my money but I have no product to show for it. They are a cowboy outfit and to top it off they want to fob me off with a repaired product and not a replacement. I would certainly not recommend them to anyone. Very poor aftersales care!!!
Posted 3 years ago
So... anyone else on here who recieved a reply from the "customer service manager" recieved any contact from uk segboards. I certainly haven't despite them asking me to get in touch, which I did. Obviously just a ploy to look like they are a reputable company. I'm still £250 down from September for a board and kart that never arrived. Have ordered from bluefin trading now and they have been awesome, even threw in a free silicone cover when I told them about the disaster I had had with this company. My advice would be leave this company well alone, order from Bluefin Trading, what a difference!!
Posted 3 years ago
Hi, If you have email our customer service email in regards to your issue, please be assured that we are working through the emails daily. When emailing us please let us know your order number or alternatively your delivery postcode along with the issue and we will get this resolved as soon as possible. Thank you
Posted 3 years ago
I wouldn't even give this company a one star! I wish I had read reviews before purchasing!! I am totally horrified with this company placed an order 22nd September express next day delivery, one month later about 50 calls for a refund still no segboard or refund £210 to a single mum is a lot and I have a daughter still with no segboard because of this company!!!!! It baffles me that I've never been offered an alternative colour if the pink chrome isn't in stock and why they are quick to take money but not give it back!!! I'm now having to go through a process with the bank to try get my money back that way!!!! Avoid at all costs pay extra elsewhere
Posted 3 years ago
Dear Customer, We are sorry to hear you have not had a satisfactory service, we aim to resolve all queries as quickly as possible. Your refund should have been back with you within 7 days. If you issue has still not been resolved please contact us on hi@uksegboards.co.uk and one of the team will happily help out.
Posted 3 years ago
Do not trust them. Just get lies and deceit and fraudulent activity. I ordered and paid for express delivery but never received the seaboard. I contacted them and they said they would get it to me by end of the following week from my original order. Still nothing a week after that. I asked for my money back. They said they would refund within 3 days. More than a week later and nothing. I emailed again several days ago and have no reply. Now I need to claim back via my Visa card.
Posted 3 years ago
Think the measure of any retail company is how they react to a customers need when things go wrong. In the case of UK Segboards in my experience this is where things go dramatically WRONG!!! You will see on this site lots of 5 star reviews as I did prior to my experience and I would say as long as you get a working board you will be just fine. Please read my review however as a warning in case anything is wrong with your board… Like a lot of people buying these Items I did quite a bit of research before purchasing a board… Issues with batteries and faults on these boards have been well documented so when I came across their (UK Segboards) website I must admit I was impressed with how they came across. I even had an online chat to discuss my requirements and all went great! I ended up going for a package (A hoverboard and Cart.) With the lead for the carts being 28-35 days and the Item being a Christmas present for my son I decided early was best and ordered the Item in October (Like our Christmas shopping done before we see December if possible.) The hoverboard arrived next day which was great! The cart was slightly delayed arriving at the end of their estimation (mid November) but all was there in good time and we could look forward to my son opening the two presents on Christmas day… Upon arrival of the items we had opened the boxes to check everything was in order but didn’t turn the board on until 2 days before Christmas – to check for charge on the board. Switched the board on - BOY WAS THE BLUETOOTH MESSAGE LOUD! But thought great we’ve had it a couple of months and the battery has held a charge. At this point I fully charged the board to make sure my son could have full use of the item on Christmas day – so we thought… Christmas morning and my son opened his presents – he was delighted with them… After breakfast we thought we’d have a little practice in the kitchen to get confident on the board… This is where it all started to go wrong… As my son tried the get on the board the board was very twitchy. I should point out that my son had been on friends boards once or twice so had a little bit of basic knowledge on how they work… At first I thought maybe he was maybe putting his feet on wrong then however the board started to move quite violently on its own… I switched the board off and looked at the instructions downloaded from the UK Segboards website… I thought maybe the issue was a calibration one so I followed instructions printed and everything seemed to work as per the instructions say so – lights flashed as they said they would etc… My son tried again, I had my phone ready in case it drove off on its own again – and it DID!!! Should point out that if you don’t own one of these boards they’re a pretty heavy piece of kit so when they drive off violently like this board did then you just hope nobody gets injured – thankfully nobody was near it, a door frame got clattered by the board and the casing of the board got scratched during this second attempt… Worst of all my Son couldn’t now play with his main Christmas present which was such a shame… Started to attempt to get in touch with UK Segboards on December 28th… With the Christmas period obviously you’d expect a delay, I sent a copy of the video via email and Twitter to see if they could help… The first few communications were really slow in getting a response as I said acceptable during the Christmas period. First Response from them outlined two methods to attempt to re-calibrate the board. Neither unfortunately worked. After waiting another 2 days for a response I was told to return the board to them – this was to be at my own cost as I’d had the board over 14 days, should point out that at this point the companies stance on this is correct in consumer law… However as I purchased a package the second part of which didn’t arrive until 28 days after the board arrived, therefore I’d never have been in a position to return the board free of charge – shame UK Segboards never took this into account… Anyway another 2 days were taken whilst I emailed them asking if they could recommend a courier – their response was ‘we can sell you a return pack for £12’ which I duly purchased on 6th January (Well over a week to get to this point.) I then had to get through to arrange the collection, again numerous emails & tweets were sent and the board was collected on 12th January – ANOTHER WEEK!!! I waited a week or so then I managed to get through on the phone and I was informed my board was being repaired and would be returned back to me on the 24th January and would be with me by the 25th. I was also told I’d receive a call or email confirming dispatch… Tuesday arrived – NO CALL OR EMAIL!!!! I called again on Wednesday and I was told that they’d look into it and call me back – RECEIVED NO CALL!!!! Tried 7 or 8 times to get through on Thursday, tried emailing, tweeting anything I could think of… At around 4pm on THURSDAY I received an email saying that there’d been a delay receiving parts and that I could now expect my board to be dispatched on the 31st January!!!! You can Imagine by this time I’m feeling a tad annoyed to say the Least… Managed to speak to somebody on Friday (After emailing them on Friday I actually missed a call from them – 1st time they’d tried to call me I must add) who I have to say was very Apologetic of the situation and he ensured me that he would personally ensure my sons board would be sent out on Tuesday the 31st January. We’re now at 5 WEEKS past Christmas remember folks… At this stage the customer services representative did offer to send me a skin for the board if he could get approval from his manager, a gesture I thought for all the inconvenience I’d suffered thus far… The 31st January duly arrived, received a standard text – so much for the personal touch. The board arrived on the Wednesday (1st February) – sadly no board skin arrived, hardly surprising after all the other false promises I’d received from the company. Upon opening the board initially seemed only to be working on one side – thought here we go again. A quick calibration and a more positive push with my sons toes after this seemed to get it started though.. I also built the Cart last night, very fiddly to do thanks to some interesting bolt locations and the straps that come with it seem to have the same ends on so they won’t attach the cart to the board. Think I’ll source alternatives locally which will be a bit more secure (other carts I’ve seen on the market supply straps with clips on rather than Velcro.) One last point, If UK Segboards reply to this review and try to say this is a one off… It’s not! when trying to resolve the situation I came across other buyers via twitter who’d had the same experience, had quite a good chat with one in particular. Also when collecting my board the courier said their company had collected a lot of these boards today!!! As I said at the start, get a working board and you’ll most probably be fine – personally I wish I’d had nothing to do with them!!!! If the reviews.co.uk website would allow for zero stars I'd have used that button - worst part is I felt I was lied to on numerous occasions. Photo's attached Show the extent of fun my son had with his main Christmas presents between 25th December and 1st February folks.. Be aware also of the companies other guises www.lovehoverboards.co.uk and www.gohoverkart.co.uk are part of the 'National Deals Ltd' trading names...
Posted 4 years ago
Dear David, Thank you for your detailed review regarding the experience you had with UK Segboards. We are the largest Hoverboard retailer in the UK and unfortunately on a rare occasion these issue can occur. We believe your issue has been resolved and you now have had a fully working board delivered to you. If you do have any further queries you are welcome to contact us on 03333 445538, email us on hi@uksegboards.co.uk or use the livechat service on our site. Regards Customer Services Team
Posted 4 years ago
UK Segboards is rated 3.99 based on 767 reviews