Swimming Pool Chemicals Reviews

4.84 Rating 3,072 Reviews
96 %
of reviewers recommend Swimming Pool Chemicals
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
100%
Accurate And Undamaged Orders
100%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Swimming Pool Chemicals Reviews

About Swimming Pool Chemicals:

swimmingpoolchemicals.co.uk is part of Total Pool Chemicals, one of the UK's leading suppliers of leisure pool and spa chemicals. We have been supplying speciality chemicals and technical expertise to many of the country's busiest pools since 1988. In 2001 we founded swimmingpoolchemicals.co.uk to bring our competitive prices and plain-talking problem solving skills to the domestic customer. We aim to sell you the best quality products at competitive prices and provide help and advice without technical jargon.

Visit Website
Not your fault, but DHL still has not delivered my order!
Posted 2 weeks ago
Hi, thanks for your review. We are sorry to hear that DHL haven't delivered your parcel yet, I have contacted their customer services for an update and will email you as soon as they come back to me. Many thanks.
Posted 2 weeks ago
I have not received my delivery
Posted 1 month ago
Hi, thanks for your review and we are sorry to hear this. We will resend your parcel today with DHL for delivery tomorrow. Many thanks.
Posted 3 weeks ago
Ordered over a week ago!!paid for next day delivery!!Still waiting!!!!!😡😡😡
Posted 3 months ago
Hi, thank you for your review, we are really sorry to hear that you haven't received your delivery as yet. We are going to resend your order out again today with DHL which should be with you tomorrow. We apologise for the inconvenience caused!
Posted 3 months ago
hi, I order all my pool chemicals from you.
I recently ordered the wrong product In error.
I called you, you replaced the wrong product with the right one.
you charged me £9.99 for doing that. I was surprized by the charge, given I buy all my chemicals from you. under distance selling rules I could have just returned the item to you and ordered separately. I didn't, I was honest with you. I know its a cost to you, but I thought customers making honest mistakes would be supported.

the difference in price of the items should have resulted in a refund to me, the invoice I have been sent doesn't show any balance?

the returned parcel included my free gift, the replacement didn't have my free gift?
I wasn't told to keep it from the 1st parcel.
Posted 3 months ago
Hi Paul, thanks for your review, unfortunately the exchange fee is our couriers charge for delivering and collecting the chemicals I'm afraid. There is a difference in price which gets refunded on return of the parcel so this will be done as soon as it comes back to us. The free gift we can send out today for you that's not a problem. Many thanks!
Posted 3 months ago
I ordered some intex pool filters, was told they were shipped and with the courier. The day I was supposed to receive them, I received and email saying they were out of stock and I would receive a refund. The refund was put through straight away, although still not good enough as I should have receive the information at point of purchase that the product was out of stock and not be charged for it. Therefore I would not place an order through this website again as clearly there not up to date with there stock take and wouldn’t be sure if I’d actually receive something I’ve paid for.
Posted 5 months ago
we are still waiting on these arriving
Posted 5 months ago
Hi, we are very sorry to hear this. I have just sent you an email.
Posted 5 months ago
We paid for the chemicals.
We were notified they had been dispatched and would arrive in 24th July.
They did not arrive.
On 27th July I spoke to your office.
Your office could not find a record of the order and despatch?
I was assured the order would be re-desptched
I await the order with baited breath!

Jeremy Woodcock Plymouth
Posted 5 months ago
Hi, thank you for your review. We can confirm the order was sent and it is out for delivery today with DHL, however please can you confirm the address on your order is correct as the post code doesn't seem to be matching your address on the Royal Mail postcode finder? This may be the reason for the problem with delivery. We have also sent you an email if you can reply to that with the details. Many thanks!
Posted 5 months ago
Would be useful & appreciated if I could receive what I ordered rather than what you want to send me . Ordered a 10kg container received x10 1kg
Posted 5 months ago
The shock chlorine has no effect, our pool is still green even though we have used the correct dosage, then twice as much, absolute rubbish, cost a lot too!!
Posted 6 months ago
Sorry you have not been happy with the Chlorine Shock. If your pool is green then you will need to put at least three times the normal shock dose in at once. In some cases it may take 10 times the normal shock dose if the pool is very green. Please be assured that this is standard 65-70% Calcium Hypochlorite Granules, widely used on the market and we have had no other complaints about this product not working effectively, as you can see from the other reviews.
Posted 6 months ago
This company got my last order wrong, I both emailed and rang them to inform them. Not once did I receive an apology of any kind, even after pointing in an email that they had not apologised. I also asked them to inform me of when they were going to collect the miss sent chemicals. They did not do this and so the couriers first attempt failed as I was not in. I also pointed this out to them and again, no apology of any kind. Shop elsewhere is my advice.
Posted 6 months ago
Dear David, We are very sorry for the mix up with your previous order. As you have been a customer of ours since 2014 and placed many orders in that time, I am sure you can appreciate that this was not a fair representation of the high standards that we pride ourselves on. We will endeavour to make sure this doesn't happen again and once again we are sorry for the inconvenience caused.
Posted 6 months ago
I have a new 10ft swimming pool, it hold 800 gallons.
I purchase a 1 litre bottle of Algaecide which states shock dose 1 litre to 10,000 gallons. I applied 1 litre to 800 gallons and left it for 2 days before I tested it. It appears to have done nothing. The test strips are new so not a fault on them.
It appears to me it may be watered down.
Posted 7 months ago
Hi John, the product you have is Polyquat Algaecide. This is a preventative for algae and it cannot be measured using test strips. The test in your picture is for alkalinity.
Posted 7 months ago
I haven't had any products, all I have had is an email to say sorry your chemicals have been delivered to the wrong address. No offer of a refund, no indication of when I might actually receive the chemicals I have paid for. Not impressed
Posted 7 months ago
Hi, thanks for your review. We've had a look into this and yes DHL delivered to the wrong address but they collected the order on Friday and we can see you received the chemicals today. As for the refund we will refund the delivery charge now for you. Many thanks, Swimming Pool Chemicals
Posted 7 months ago
I still have not received my order! I’m guessing DHL are the issue??

Where do I stand with regard to a refund please?
Posted 7 months ago
Hi, thanks for your review, we have just emailed you. Many thanks, Jayne
Posted 7 months ago
ordered next day still waiting 3 days later for a delivery 3 miles away
Posted 7 months ago
Hi, thanks for your feedback, I've just had a look into this to see what happened. We can see you ordered on the 2nd June at 13:43 and at the moment we are dispatching orders the same day if placed before 1pm, so this will have been dispatched on the 3rd June and I can see this was delivered on 4th June. Many thanks, Jayne
Posted 7 months ago
Helpful to the customer
Posted 8 months ago
I’ve bought chemicals from this company for over three years. My last order was over £200 and over years I must have spent thousands. They are not the cheapest but I didn’t mind as I valued being able to phone for advice. Not just on what to buy but general advice about my in ground pool So I was disappointed that having called four times one three days I still hadn't had a call back. I explained to the girl who answers the phones what I needed advice on and was told each time that someone would call me back 'that day'. Nobody did. In the end I sent an email expressing my disappointment and then got a call from the MD who proceeded to tell me off and for bothering them when they were so busy! (Really) He then moaned about how 'he had to drive the forklift truck' and went on ad nauseam about their problems. Well I can help with their problems by not buying anything from them again. I told him that had they said on even ONE occasion that they were busy I could have waited but that didn't register. There are literally thousands of companies selling chemicals and given the difficult times we are in you’d have thought that keeping customers would be important. Obviously not.
I really don’t appreciate wasting my time and I appreciate even less being told off by them for just having a question. So they are busy because of coronavirus. Join the club.

So after three years and a huge spend with Swimming Pool Chemicals, it looks like time go to elsewhere.
Posted 8 months ago
Problem with the chemical. The acid looked yellow / greener than normal white.
The PH and Alkalinity didn't change at all.
I phoned and was fobbed off about the color.

I don't believe the product was correct as it should have been white.

The last batch was white and worked.
Posted 8 months ago
I placed my order on 5th April, it is now the 15th and I have still not received the delivery, despite ringing the company last week to advise that I haven't received it - my review is 'very poor'
Posted 9 months ago
Not delivered as advised then again not delivered as advised Accepted DHL problem but DHL should have informed you. Suggest you investigate with DHL
Posted 1 year ago
E erything was ok except for your delivery service they were a disgrace I have spoken to you at head office and had a reply so won’t go into the full details,your company was fine but dihd we’re appalling.
Posted 1 year ago
Swimming Pool Chemicals is rated 4.84 based on 3,072 reviews