Quest Motor Group Reviews

4.90 Rating 623 Reviews
98 %
of reviewers recommend Quest Motor Group
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver
On-time Delivery
100%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Live Chat, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.93 out of 5
Read Quest Motor Group Reviews

About Quest Motor Group:

Quest Motor Group was founded back in 1924 by the Gozzett family and today is still run and owned by the same family who maintain many of the original principles Quest Motor Group was founded upon. This allows Quest Motor Group to give every customer the best experience possible whilst supporting the local communities and organisations around our dealerships.

Quest Motor Group. A Family Business Since 1924.

Visit Website

Phone:

01376 321456

Quest Motor Group 5 star review on 19th February 2021
Mr & Mrs. Marsh
Quest Motor Group 5 star review on 6th February 2021
Mr Saggs
Quest Motor Group 5 star review on 9th December 2020
Mr King
Quest Motor Group 5 star review on 28th September 2020
Mr Kruszewski
Quest Motor Group 5 star review on 28th September 2020
Mr Kruszewski
Quest Motor Group 5 star review on 18th September 2020
Jack Browning
Quest Motor Group 5 star review on 14th September 2020
Miss Tilley
22
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Paid deposit on car 7thDec, 19th Jan asked for deposit back, no v5, no car.
(Maldon) - Posted 1 month ago
Dear Mr Scarlett,

We're sorry to hear about your experience with our Maldon dealership.

I have spoken to the Manager of our Maldon dealership who explained the situation. It is unfortunate this car was delivered to us without the V5 document which was lost by the previous dealership whom we received the car from (it is very rare for us to take delivery of a vehicle without a V5 document). On top of this we are experiencing much longer waits from the DVLA for paperwork to be processed that we would usually expect due to COVID-19. These two factors have led to an unfortunate wait for your new car which we ourselves consider unacceptable, however it was out of our control.

We aim to get our customers into their new car within 24-hours where the vehicles is with us, and quite often customers drive away in their new car the same day with all the paperwork completed. As you'll see from so many of our reviews, customers rate us as excellent.

We hope this one-off incident doesn't impact on your decision choose Quest Motor Group in the future and join the thousands of happy customers we serve each and every year.

All the best

- The Quest Motor Group Team
Posted 1 month ago
Manager was absolutely rude and not caring about costumer. Such a disgrace from such a old and brilliant auto company. Not able to fulfill their own words. Although car was alright but the way manager deals with costumer is absolutely unacceptable, total unacceptable.
(BraintreeQuestCars) - Posted 2 months ago
Dear Mr Gurung,

We're disappointed to read your review.

We take great pride in delivering vehicles of the highest quality to our customers, and this is one of the reasons 99% of our customers leave us such great reviews. Due to COVID-19 we have a smaller team working in order to comply with the social distancing policies, and this has unfortunately led to a slight delay in the delivery of some vehicles.

We understand that the short delay is frustrating; however, we feel the small wait is essential to deliver your new vehicle to your doorstep while meeting and exceeding our quality standards.

We care about our customers, and we feel this is reflected in the high number of 5-star reviews you'll read about us. We truly hope you're happy with your car when it arrives with you and you'll consider updating your review to reflect this.

All the best


- The Quest Motor Group Team
Posted 2 months ago
I have found a car on Auto Trader and when i called the company called QUEST Braintree, Mr Russell - car salesman, picked up the phone and he briefly explained about who they are and their reviews online and also a brief description of the car.
He then sent a video links of the car and an email relating to the car. He also said if i am happy, i can reserve the car by paying £99.00 then the car will go to the service for a new MOT as the car has high mileage, if the car may need any clutch and timing chain, they will replace it before the collection.
We have agreed the price £7500 for Mitsubishi outlander GX3 4wd, 7 seaters and paid £99.00 by my credit card on 23/09/2020. They gave us an estimated date of collection on 30/09/2020. They also said they are going to give me a call a day before collection on 29/09/2020.
I have sent an email on 25/09/2020 regarding the payment, whether i can pay full by my credit card and they replied that they can take £1000 on card and the rest on debit card.
Then on 28/09/2020 i made a call and said it is quite disappointing that they don't take full credit card payment. Mr. Russell said he is going to let me know later on the day.
I then made a call again and he said he has got a big bills from the garage that the car need a replacement of new clutch and timing chain. So the car won't be ready on 30/09/2020. It will further take another week before the car gets ready.
But i have already booked a single journey train to Braintree online e-ticket through Trainline £11.00 and i also made insurance on that car which cost me £41.00

plus i hired a car on 28/09/2020 which cost me £30 for an Hospital appointment as my wife was 29 weeks pregnant and she doesn't want to get in a Taxi because of a high risk of contracting coronavirus.

Anyway, Mr Russell said that he will give me a call on 01/10/2020 for an update so i was waiting for his call back but no call were made then i sent him an email regarding the update saying that whether "new clutch and timing chain replaced or not"

But on 02/10/2020 he called and apologised and said that he need further information from me. It's their company policy so he asked how many mileages i do a year, insurance and so on.

He then said later on the day there were many problem in the car like a damage engine so they are not going to sell the car to me.
They wanted to refund the £99.00. i said that i have paid for my Train, insurance and a car hire as they delayed and now not selling the car.

Mr.Russell said to send the total cost with the proof and he will pass onto the manager and sort me out on Monday the 5th of Oct. 2020.

He called me on Monday and said they owes nothing. They don't want to pay anything and hang up the phone.
(BraintreeQuestCars) - Posted 4 months ago
Dear Mr Alam,

We're sorry to see you felt we only delivered a 1-star experience.

We pride ourselves on our integrity, honesty, and transparency, which we have been from the outset. We only sell vehicles which have passed our thorough quality checks, and all cars are prepared to a high standard.

While the Mitsubishi Outlander that caught your eye was in fantastic condition inside and out, mechanically the vehicle did not meet our standards. We hope you can appreciate our integrity and honesty choosing not to sell you this vehicle and we can only apologise for the inconvenience this has caused. As soon we became aware this vehicle didn't meet our quality standard, we refunded your deposit in full and apologised.

As you'll see from our other reviews, we pride ourselves on delivering a 5-star experience. In the majority of cases, we're happy to see that our customers have felt like we've met and even exceeded this. As a family run business which has been going in Essex since 1924, we like to think that customers continue coming back to us because of the level of service we deliver and the quality of vehicles we sell.

All the best


- The Quest Motor Group Team
Posted 4 months ago
My car had an oil leak which ended up with oil over my new driveway took the car back to the garage to be given a courtesy car covered in advertising with no air con or fuel and in need of a service. Very disappointed customer to say the least.
(BraintreeQuestCars) - Posted 7 months ago
Dear Mr Frost,

We’re deeply disappointed to see that you have only left us a 1-star review.

We were very surprised to hear that your new vehicle had an oil leak after a few weeks of owning it, however due to the nature of used vehicles we accept that the odd issue may arise despite our through checks and we aim to resolve all issues with the highest level of professionalism and customer service, quickly.

As soon as we were made aware of the issue with your vehicle this morning, we booked your vehicle into our workshop for this afternoon and quickly organised a courtesy vehicle to keep you on the road until your car is ready to collect. Upon leaving the dealership in the courtesy vehicle, which would have usually been cleaned prior however due to the short notice we never had the chance, you seemed happy with the resolution. Having since spoken to our sales manager, it appears that you are happy with the resolution and that your review was due to some understandable frustration with the issue on your new car which remains our priority to fix.

We would really appreciate it if you could revise your review in light of level of customer service we have delivered 😊.

All the best

- The Quest Motor Group Team
Posted 7 months ago
problems started when the sales rep did not appear to know the engine size of vehicle, wanted 1.4 but vehicle was a 1.0 even after we were told its 1.4, only found out as we went to sign the paper work & once deposit paid, then could not even say what the interest rate was on a loan??, problems still went on even as we went to pick the vehicle up a week later and had to put up with a 1.5 hr wait as the vehicle had not been prep as agreed, then they could not say if the protective coating to pint etc had been applied EVEN AFTER WE HAD PAID FOR IT and still don't know!!..

Review by R. Harford
(Braintree) - Posted 1 year ago
Dear Mr Harford,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We are disappointed to hear of your experience with us, we can assure you that this is not up to our usual high standards and we have taken corrective action to ensure that this does not happen again.

The Vauxhall Sales Manager, Stewart Lebentz, has been in touch with you and I believe that you are happy with the resolution we have offered.

If we can be of any further assistance, then please don't hesitate to get in contact with us.

All the best

- The Quest Motor Group Team
Posted 1 year ago
Quest Motor Group is rated 4.90 based on 623 reviews