LockRite Locksmiths Reviews

4.96 Rating 2,516 Reviews
99 %
of reviewers recommend LockRite Locksmiths
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Average Delivery Time
Next Day
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.98 out of 5
Read LockRite Locksmiths Reviews

About LockRite Locksmiths:

Our nationwide network of local locksmiths are on-call 24 hours a day for all types of locksmith work including lock-outs, emergency entry, lock changes, repairs & upgrades, burglary repairs, smart lock installs and more.

LockRite are trusted and official Yale Smart Security Partners. We install and maintain the latest digital smart locks for timber, PVCu and composite doors, such as the Yale Conexis smart lock.

Need a locksmith? Call us now on 0800 0612 677 or visit https://www.lockrite.org to find a locksmith near you.

NO CALL OUT FEE - DBS CHECKED LOCKSMITHS - WORK GUARANTEED - 24 HOUR

Visit Website
Locksmith was told to attend store for 9 as we had to get staff in from outside the city centre to cover, this meant they had to alter their schedule massively to accommodate this. Locksmith turned up at half 12 and when asked why, the company just gave us a load of excuses. Obviously this doesn't reflect well on LockRite, but Lock and Glaze will not be receiving any further works from us.
(785) - Posted 7 months ago
Efficient, but overpriced for the job undertaken
(785) - Posted 10 months ago
Hi, Thank you for your valued feedback. We are very pleased to hear that you found the Lockrite service efficient, however we are sorry that you thought the price for the service provided was expensive. At Lockrite we do endeavour to keep our costs competitive and upfront, we strive to always provide customers with an estimate and wait for approval before starting any work. We also aim to ensure customers are fully aware there is VAT and any materials used, to be added to the hourly rates when the final bill is calculated. Should this have not been your experience please feel free to reach out to our Customer Service Team on 0800 0612 677 so we can look into this further. Kind regards, Rob
Posted 9 months ago
Said "after entry" in the receipt. The door was already open when he arrived. He tried to get snapped key out of cylinder but Couldn't get snapped bit of key out. unscrewed one screw to take cylinder lock out and replaced Charged £90 . (£65 labour charge for 20 minutes work), (cylinder lock £13 to £16 on ebay and that's for a YALE one) But no call out charge 😃 Gave him £100 cash which he asked "did I want change"? Which I replied "YES " But no call out charge 😃 Best get a quote 1st before you ask them to attend Wish I did
(1566) - Posted 1 year ago
Hi Paul, I have been looking back over some older reviews and noticed that yours had not been acknowledged here. I am pleased that we were able to solve your problem and thank you for your feedback. However I am concerned to hear, and do apologise, that you were left with some confusion about the service we provided and price charged. To help clarify your first concern with “after entry” being noted on the receipt. This was simply a term used by the locksmith to show that the door was already open and that he did not have to gain entry to the premises, either non-destructively or destructively in order to provide the service to you. Regarding your confusion about a call-out charge. I do see you acknowledge you were only charged for the work provided, which included a one hour minimum labour charge and that no extra charges were added to your bill such as an extra call-out charge. To try and clarify this further, Lockrite does NOT add a call-out charge for traveling to a customer or diagnosing the problem, we only charge for any work a customer chooses to have undertaken and this is what happened in your case. To try and help address your final concern about getting a quote first. This should have been your experience as we endeavour to keep our prices competitive and upfront. We strive to always provide customers with an estimate and wait for approval before starting any work. We also aim to ensure customers are fully aware that there is VAT and any materials used to be added to the hourly rates when the final bill is calculated. I do hope this has helped clarify the unfortunate confusion that arose with our provision of the service to you, I also trust that all this was properly addressed for you in the past. However please feel free to still reach out to our Customer Service Team on 0800 0612 677 should you still have any questions or concerns about the service you received. At Lockrite we do want all our customers to be happy with the service we provided to them. Kind regards, Rob
Posted 9 months ago
Good but very expensive.
(142) - Posted 1 year ago
We're pleased to hear our engineer provided a good service, although we do apologise if the service provided was more expensive than you had anticipated. We do try to keep our rates as competitive as we can, while providing an efficient and trustworthy service. Please feel free to contact our team if you wish to discuss this further. Best regards, James
Posted 9 months ago
Good service but the pricing is ridiculous. I have been charged £216 to install a mechanism that costs £50. I could have bought a brand new door for £500! I feel ripped off and I will shop around next time. Scandalous.
(1525) - Posted 2 years ago
Hi Adam, we're really sorry to hear you found the price of our service expensive on this occasion. We endeavor to keep our costs competitive and always give our customers a quote before carrying out any work. We never pressure our customers to go ahead and do not artificially inflate job value. The cost of our jobs are determined by our minimum charge, the materials used and the amount of time it takes to carry out the work. I can see there were 2 visits made to the property; The first, to diagnose the lock issue, find the fault, remove the faulty lock mechanism and fit a temporary lock. Then the second, to return and install a new mechanism and make the appropriate adjustments and checks to the door to ensure correct alignment and functionality. The remainder of the fee in this case was the labour cost for both visits, plus the applicable VAT. Once again, we apologise the price was higher than you anticipated on this occasion and hope this helps to explain the total cost. Kind regards, JL
Posted 2 years ago
Sadly I had to have your locksmith back to his initial repair on two occasions as there was still a fault with the locking mechanism. Although the locksmith was very prompt and helpful each time he came, unfortunately it still isn't in proper working order and I was going to contact him again, but unfortunately, and I apologise for the delay in getting back to you, as I have been in hospital. Kind regards
(438) - Posted 2 years ago
I'm very sorry to hear the initial repair didn't resolve the problem with your locking mechanism. I'll pass this feedback to our customer services team today so we can get the issue resolved as soon as possible. We apologise for any inconvenience caused. Best regards, James
Posted 2 years ago
LockRite Locksmiths is rated 4.96 based on 2,516 reviews