Insulation4less Reviews

4.55 Rating 479 Reviews
89 %
of reviewers recommend Insulation4less
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Own Driver
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 91%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 90%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Insulation4less Reviews

About Insulation4less:

Insulation4less Ltd (insulation4less.co.uk) is the UK's largest independent online insulation store. With the highest star rating in the UK, you know you're in good hands when you order with Insulation4less.

Visit Website

Phone:

02035826399

Email:

info@insulation4less.co.uk

Location:

3rd Floor 207 Regent Street,London

Write Your review

Tell us how Insulation4less made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Insulation4less 5 star review on 29th July 2016
Verity Kelly
More Photos & Videos
Insulation4less 5 star review on 29th July 2016
Verity Kelly
More Photos & Videos
Insulation4less 4 star review on 6th July 2016
Guest
More Photos & Videos
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Shambles of a company placed the order Wednesday morning by 3.30pm Friday still no email or returned call with a delivery date, after 4 calls to them and being told despatch hadn't got back and was not picking up the phone, I cancelled order, to be told accounts will sort out payment Monday with the £1000+ taking up to 7 days
Posted 1 week ago
Please do not use this website if you need your products ASAP. . Throughout checkout process, website never provides estimated delivery date other than the small prints on the product page, which is easy to overlook if your are concentrating on the product details. Mailed them (no response - even though they claim they will respond in 24 hrs). Called delivery team and i was told they have placed order to manufacturer and nothing can be done until manufacturer ship them. I am unable to cancel order. Have to procure product from elsewhere. Regret using this website.
Posted 2 weeks ago
Hi Siva,

Thank you for the review. However your review is incorrect. The products you bought do have an estimated delivery date on the product page and also on the Covid-19 update page. It also certainly is not small print as the estimated delivery date on the product you bought is almost equal to the size of the Add to Cart button.

We do our best to respond to all emails as quickly as possible. However, due to Covid-19 response times are a little slower than normal. So sorry for the slower than normal response time here. We are hoping to be able to get back to normal response times over the coming weeks.

In relation to your statement that you are unable to cancel your order. This is untrue. What you were told was that your order has already been dispatched from the manufacturer and will be delivered next week so the order cannot be cancelled after its dispatched. You can of course refuse your order on delivery and it will be returned to the manufacturer. At that point the order will be cancelled and refunded. This is normal procedure with any online company.

Regards
Insulation4less
Posted 2 weeks ago
I think for no fault of Insulation4Less we were delivered short and the driver had no documents. The process of trying to resolve this has been over long, even given the current Covid circumstances. The excellent prices have been somewhat overshadowed
Posted 1 month ago
Took my money but did not have product, refund not instant
Posted 1 month ago
still waiting
Posted 1 month ago
Very professional service
Posted 1 month ago
After telling they had stock, and taking my payment, I received an email hours later stating that the delivery date would be delayed by 4 weeks. They then withheld my refund for a week!
So, no, I dont have nice things to say in this review!!!
Posted 1 month ago
Hi Adam,

Your order was received on April 1st at 10am. We informed you of the delay which you requested to cancel the order. We then issued the refund when you replied to us at 3:30pm the following day.

When we process a refund it then takes a number of days for your bank to process this request and update your statement. So at no point did we hold your money for a week. In fact your refund was processed before we even got your money so in real terms we never had your money it spent all the time in cyberspace waiting for the banks to process the information.

Regards
Insulation4less
Posted 1 month ago
You cancelled order so can’t rate you another company full of promises but you shouldn’t advertise items you can’t deliver
Posted 1 month ago
stated free delivery on orders over £300 but then was going to be £172 extra delivery charge to receive purchase so had to request a refund.
Posted 1 month ago
Delivery was very quick, quintherm boards and metallic tape were excellent, however knauf earthwool rolls were delivered soaking wet and needed drying before use. Very inconvenient.
Posted 1 month ago
Hi order ref 100031249 just to say my order couldn't be delivered so opted for refund still waiting after 7 working days
Regards Lynette davies
Posted 1 month ago
Excellent delivery time
Posted 1 month ago
Arrived on time and the driver transported the sheets straight onto my drive with a small fork lift truck fitted to the back of his lorry, no man handling and safe and effective in the current circumstances.
Posted 1 month ago
Excellent service and speedy delivery even in tough times .
Posted 1 month ago
Excellent communication and quick delivery.
Posted 1 month ago
Despite real problems with communications during Covid-19 you still managed to deliver . Thank you again 🙏 Deserve 5 stars ⭐️
Posted 1 month ago
We ended up with balytherm...it is not as good as cellotex as insulation tape doesn't stick to it. Still was better than nothing, so thank you for finding an alternative in these difficult times.
Posted 1 month ago
Quick delivery of items, very friendly service!
Posted 1 month ago
Very accommodating company.
Posted 1 month ago
Good price and product would recommend this company
Posted 2 months ago
Insulation4less is rated 4.55 based on 479 reviews