Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

C&A Building Products Reviews

4.8 Rating 4,813 Reviews
96 %
of reviewers recommend C&A Building Products
4.8
Based on 4,813 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read C&A Building Products Reviews

About C&A Building Products:

Specialist in supplying quality plastic building materials at amazing prices.

Visit Website

Phone:

01634 374444

Email:

reviews@cabp.co.uk

Location:

Courteney Road, ,,
Courteney Road, ,
Kent
ME8 0EZ

Write Your review

“Great bunch of very helpful friendly people always willing to help with their knowledge”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Nice smooth order and delivery. Excellent service . Driver rang day before with approx. time. He arrived when he said he would. You can get better than that.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very bad service, bought some guttering, qualified for £15 discount, started to load up and I noticed some of the fittings were wrong. Went back inside for exchange and they said I lost my £15 discount, even though it was there fault. I was very disappointed. I will complain to head office and try and get my money back.Bad experience.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Dear Sir We have looked into this case and it appears that this stems from an change of downpipe from square (which is the standard with Ogee guttering) to round downpipe. The procedures the member of staff followed were for an item return. In your case you had not left the property and the member of staff should have canceled the entire order (to include all products) and put it on again from the beginning, this would have prevented you from losing £4.60 of your £15 discount (you still received £10.40 of it). The member of staff has been identified and they will be subjected to retraining for this type of circumstance. We apologize for this and would like to email you a £10 voucher code for amazon.co.uk for you to spend to make up for the loss of £4.60 you suffered. Please call Thomas on 0207 474 0474 who can then arrange for this to be emailed to your email address you have registered with us. When you call please quote your order number TC1083317 so he can look up the notes held against the order to be able to action it for you. Yours C & A Building Plastics
Posted 10 years ago
“Very efficient person took my order over the phone and order came as promised - for 3 Polycarbonate Sheets.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Ordered Corrugated sheet eaves fillers on Monday and they were delivered on Wednesday. I was kept informed regarding the delivery of my purchase at every stage. First class service will use C & A again.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very helpful and a all round good service”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Yes we're very happy”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Product quality.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hi, Thanks for the review I see that all you have written is 'product quality' but we are not sure what is meant by this two word statement. I see you have ordered the black square-line guttering and pipe, feedback is always appreciated and the manufacturers also appreciate it when we pass it up the line so they can continually improve their product offering. Yours C & A Building Plastics
Posted 10 years ago
“Everything in stock. Arrived on the day they told me after a phone call a few days earlier. Very nice driver, unloaded exactly where I wanted. Everything seems to be in order.. Fitted the Small porch canopy straight away. looks great. Pleased with the price and most of all the range and quality available.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“great service great product thank you”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“They didn't, because our order was wrong. They sent 6 of one item and 5 of another where it should have been 5 off and 5 off. Unfortunately my partner was very sick at the time of delivery and with all due respect he didn't check it properly. Only when he was ready to start and use the items he found the delivery was wrong, he had to order another piece to rectify but you charged him £25.00 for delivery on a piece that cost £5.00 something. I am discussed that this happened but he had no alternative as he had to have the piece and you would not waver anything. We would appreciate your comments”
Helpful Report
(Gillingham) - Posted 10 years ago
Hi Thank you for the feedback, I think you may have been a little confused when writing this as the way it is written says we delivered 1 extra item (6 instead of 5) but the notes on the system claims that 1 item is short. The original order where the shortage is claimed to have happened has been on site for 4 months before you contacted us and we have no idea what has happened to the products on site during this time. It is an unfortunate state of affairs that some unscrupulous people out there will, damage / lose products on site and then try to claim they were never delivered in the first place (and some builders would often do this just to get free materials for other jobs). Because of this it is common in companies to have a period for you to check your order you receive (many only accept it to be at the instant the delivery is made). It is unfortunate that a few bad eggs force companies to have these policies, but they are their to protect everyone and stop the cost of products from being inflated to cover false claims (we don't believe honest people should pay for those who are dishonest). Because it is impossible for us to prove what does and does not happen when it is in the customers care we do have to set a time limit for notification and this applies to everyone. It does mean on a rare occasion a genuine claim is denied but there is no way to definitively prove one is genuine while the other is fictional ( and those who lie about it being missing would make up any story they think would get free material issued). I hope this helps with why companies have such policies in place. Yours C & A Building Plastics
Posted 10 years ago
“Delivery on time, staff helpful”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“The goods were delivered on time and the driver took the time to ensure all items were there. I would say that the driver was a credit to your company.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Hi C and A Plastics,I purchased a doorcanopy from you and I have to say it's looking great!! A special mention to Craig, who was a tremendous help to me with a couple of problems I had,and gave me some great advice, thank you very much,it's worked out a treat. Regards Brenda Hancock”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Good quality products, well price, good delivery service .”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Fast speedy service - friendly knowledgeable staff”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“good pleasant transaction and delivery quality product t& g cladding”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Ordered new car port roof via web. Only snag, no estimate of delivery day. Was told on phone that driver woukd call me when delivery was scheduled. Only call 30 mins before he was arriving - lucky I was in!”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Very easy to order & delivery was quick & on time will use again .”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Ordered glazing bars online on Sunday morning received them Wednesday afternoon will defenately be using C & A building plastics again”
Helpful Report
Posted 10 years ago
C&A Building Products is rated 4.8 based on 4,813 reviews