Waggel Reviews

4.70 Rating 1,671 Reviews
94 %
of reviewers recommend Waggel
Merchant Metrics
Customer Service
Communication Channels
Live Chat, Email
Read Waggel Reviews

About Waggel:

We hate nasty surprises as much as anybody, whether it’s on the carpet when we get home or hidden away in a pet insurance policy. Waggel’s all-inclusive, lifetime pet insurance has been designed to give you everything we think you’ll need and more!

* One comprehensive, lifetime pet insurance policy (we even include dental).
* Designed by pet owners and vets.
* Save thousands over your dog’s lifetime.
* No more hassle, no more hold music, no more hating your insurance company.
* Backed by over 15 years of insurance experience.

Visit Website

Phone:

01299 669955

Email:

hello@waggel.co.uk

Location:

Waggel Limited, WeWork, 131 Finsbury Pavement

Write Your review

Tell us how Waggel made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
I have been very disappointed with the way my claim has been handled. when I submitted the claim I was asked for my dog's medical history which was non existent apart from the usual vaccinations most of which had been given by vets in France and Spain. The best I could do was to give these vets' details. After many weeks without hearing anything I called you and was told that you were waiting for my vet to return a form. If all this information is required before a claim can be met it should be required at the inception of the policy.
Helpful Report
Thankful for the claim approval, but the process was incredibly slow, taking 6 weeks as opposed to the estimated 2 weeks for a very simple claim.
Helpful Report
Hi Tania, I would like to apologise for the delay in processing Ripley’s claim, I can see that on this occasion we did take longer than usual to approve the claim. There was some miscommunication regarding Ripley’s previous medical history which we were waiting on, however it was clarified by yourself that there wasn’t any. In addition, Ripley was noted as a different breed on his vet notes to what we had on our system, once the correct breed was confirmed this morning Ripley’s claim has been approved. Again I would like to apologise about the delay, going forward we have recruited addition Customer Champions and we will also be operating on weekends, so that our customers are able to contact us 7 days a week and there is no further delay in processing claims. Kind regards, Mareia
Only when I chased it did things move quickly. When I submitted the second, related claim there was no option to leave any comment or explanation and I still don't know if I am being reimbursed for this part.
Helpful Report
Hi Rachel, Your first anxiety claim has been accepted, however for the second claim we are waiting on further clarification from the vets and unfortunately, we cannot process the claim until we have received this information. We aim to get all claims resolved within 14 days and I can see that we have not exceeded this duration. I have however asked for your customer champion to prioritise this claim, as soon as we have received the clarification which is required from the vets she will assess your claim. Kind regards, Mareia
Good thank you hope it is as easy to use should I need it.
Helpful Report
I signed up yesterday and received no confirmation email from you
Helpful Report
Hi Deborah, I believe your policy documents ended up going into your junk mail rather than the inbox. As per your conversation with my colleague you have received a confirmation email which contains the policy documents. If you have any further questions please let us know and we will be happy to help. Kind regards, Mareia
Was ok just said on line 2 months free but don’t say if I have
Helpful Report
Hi Jade, I can confirm that your free 2 months were applied when you purchased the policy and your first payment will be due in June. If you have any further questions you can speak to us via our online chat platform on our website and we will be more than happy to help. Kind regards, Mareia
I have just added my second dog. Your home page doesn't make it easy to find where to add to my policy. I found the box with a cross in it by chance.
Helpful Report
Hi Tom, Great to hear we have another Waggeller onboard. Thank you for the feedback. I'll be sure to pass it onto my tech team to have a look at. Regards, Andrew Leal CEO
Very good 😊😊😊 easy to use 👍
Helpful Report
The link about my claim doesn't work. The second policy sent through is uncompleted- ie no details filled in. I can never find out how to login and FirstVet couldn't find my policy
Helpful Report
Hi There, I'm really sorry to hear about all your troubles. The policy you recently received is just for you to inspect the new policy before it renews. When it does renew you will then get a completed version with all your pet's details. As for the other issues. Do you mind letting me know your name and I'll be sure to get your Customer Champion to contact you asap to help you through the rest? Otherwise, if you go to the homepage and start a chat they will be able to help you there. Regards, Andrew Leal, CEO
Not great haven’t received my claim
Helpful Report
Hi Cloda, As discussed with you, the only reason for the delay in paying out your claim is due to your international bank account details you provided us. We will attempt to resolve this as quickly as we can. Regards, Andrew Leal CEO
Not sure about how I he my documents?????
Helpful Report
Hi. I have adopted Bonzo through Wild at Heart Foundation where they knew him as Pepper from Bulgaria. They advised me during the adoption process that, as well as donating £50 to their cause, you very kindly allow those of their supporters - like me - who purchase Waggel pet insurance through the link they provided, a complimentary period of 2 months' free insurance. I only saw reference to one month when I took out the insurance. Please would you advise?
Helpful Report
Cancelled mine to expensive got cheaper else where
Helpful Report
Waggel is rated 4.70 based on 1,671 reviews