Smart Cover Insurance Reviews

4.4 Rating 693 Reviews
87 %
of reviewers recommend Smart Cover Insurance
4.4
Based on 693 reviews
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Live Chat, Email
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.7 out of 5
Read Smart Cover Insurance Reviews

About Smart Cover Insurance:

Smart Cover Insurance, provides appliance insurance for TV's, Satellite, Kitchen appliances, Gadgets' and Mobile phones.

Write Your review

Tell us how Smart Cover Insurance made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
called yesterday day for boler repair this morning had a message saying an engineer would call in 3 days to repair somone was out in 20 mins after calling for call back now i have been told 3 days for part to be ordered keep you posted on this will be calling back tuesday morning
Helpful Report
Posted 1 year ago
Good price and cover but been trying to get a boiler service for 2 months. First excuse was it had been accidentally listed as completed and now engineer has gone sick. Never had a phone call, always chasing them
Helpful Report
Posted 1 year ago
Surely when entering into an agreement on line with a password, that password should not be repeated in a telephone conversation. I did not take out the cover as I was very surprised by the lax approach to security.
Helpful Report
Posted 2 years ago
All I wanted was to cover a sky q box. I wasn't told you couldn't cover it and it was only when I read the policy did I realise it wasn't covered
Helpful Report
Posted 2 years ago
I had put that I didn't want to be contacted by phone as I'm hard of hearing,text,post or e-mail is fine
Helpful Report
Posted 3 years ago
It was eight days before an engineer came out to fix my washing machine. I would have hoped 2 to 4 days more acceptable. I also telephoned 5 times to see what was going on. Whilst the girls on the phone were very polite I was disappointed in the time it took.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Mrs Gates. I am investigating your problem and will get back to you as soon as possible. I apologise profusely for the problem you encountered. Regards, Simon - Smart-Cover Direct.
Posted 3 years ago
Wouldnt deal with company again. Very quick to take my money but not so quick to return it when I cancelled the next day. Took three weeks of chasing to get it back.
Helpful Report
Posted 3 years ago
I apologise profusely for any problems you may have experienced. If you can let me have your name and account number I will look into this. Thank you.
Posted 3 years ago
I completed the ‘order process’ but didn’t receive any email of confirmation from you. A couple of days later you take a significant amount of money from my account. Just as I’m about to call and complain an email comes through. The email looks dodgy but has my cover details attached. Highly recommend you do not take people’s money before sending them details of their cover.
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Ms Fulford. I apologise for the delay with your policy documents - I will investigate as to why this happened. The system is set up to automatically dispatch customers' documentation and I don't know why this did not occur in this instance. Regards, Simon.
Posted 3 years ago
I purchased cover for my washing machine as my last insurers were becoming quite lapse with their service and my premiums kept rising. However i have not received confirmation or documentation for my cover with yourselves - i would have rated higher if i was a full customer, i would like this confirmed please
Helpful Report
Posted 3 years ago
Dear Mrs Wren. I apologise for the delay in you receiving your documentation. I have spoken to Customer Services who are looking into this and we hope to have the problem resolved as soon as possible. Regards, Simon.
Posted 3 years ago
I have had a policy for 2 weeks No email to confirm as suggested once I had paid for it Still no paperwork and 8 minutes to get through to talk to someone about my policy Girl I spoke to was very nice but very disappointed so far And I have to make another call to find out where my paperwork is so I can book my Service
Helpful Report
Posted 3 years ago
I apologise profusely for the problems you have experienced. If you could send your policy number and details to enquiries@smart-cover.co.uk I will personally investigate your problem. Regards, Simon.
Posted 3 years ago
I cancelled my cover as I found a cheaper deal
Helpful Report
Posted 3 years ago
Cannot give an appraisal at this moment in time,because i have yet to receive any documentation from you
Helpful Report
Posted 3 years ago
How can I submit a review when all as I've done is sign up to insurance I haven't used them yet so unfortunately cannot comment on if they are good or not. Time will tell. Hence only a couple of stars as it won t let me post without it.
Helpful Report
Posted 4 years ago
A month later and two phone calls, I'm still waiting for my insurance documents to come through the post. Took the money quick enough though. Perhaps someone could get it sorted as I am a new customer and first impressions are very important.
Helpful Report
Posted 4 years ago
Dear Mr Smith. I apologise sincerely for this. I have forwarded your complaint to the Customer Services department and will ensure your policy documents are sent out immediately.
Posted 4 years ago
Poor customer services, spent the past week chasing these guys. Suffice to say, best avoided.
Helpful Report
Posted 4 years ago
We do apologise that you have experienced this service which is not in line with our core values. Our senior management have investigated the issues you have raised and have implemented measures to ensure that this does not occur again.
Posted 4 years ago
I phoned your office on Monday, about a refund, and the money has not arrived in my bank account yet, but I was promised that it would be dealt with immediately.
Helpful Report
Posted 4 years ago
I have had a part phone call was advised would be called back same evening no call. No email yet about policy.
Helpful Report
Posted 5 years ago
I had an email to say I phoned and cancelled my insurance, WHEN YOU KNOW FULL WELL I DIDN'T. I think it was a ploy just to get me to phone you. Yes I owe 19.98 which I was going to sort out until I got a letter, not email sorry, Saying I cancelled my insurance. I have said on numerous occasions I have 2 children with disabilities I can't come to the phone most of the time. But you seem to phone every 5 minutes hounding me. You know I will be in touch at some point. Or you could just take out a double payment when due next. I'm not happy at all,
Helpful Report
Posted 5 years ago
Smart Cover Insurance is rated 4.4 based on 693 reviews