Skiidy Gonzales Transfers Reviews

4.75 Rating 756 Reviews
95 %
of reviewers recommend Skiidy Gonzales Transfers
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Courier
On-time Delivery
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Skiidy Gonzales Transfers Reviews
Visit Website

Phone:

0450373685

Email:

info@skiidygonzales.com

Location:

1673 Route de la Plagne

Had a booking but due to the coronavirus and flight cancellations we were unable to travel. Informed skiidy but they refused a refund. Won’t be using again in the future
Your booking wasn’t refunded as the cancellation occurred within 24 hours of travel and we were still operating. As your airline cancelled your flight, either they or your insurance company will compensate for the inconvenience caused. We have issued you with your insurance paperwork to make a valid claim.

We do understand your frustration and this whole situation is beyond anybody's control, and we genuinely wish that we were in a position to offer you an alternative. The current Coronavirus situation is a desperate situation for all and during this time we need to follow the correct procedures. We hope that you understand and pray this situation improves for all in the near future.
Skiidy keeping our money and not refunding. Resort closed, all but essential travel banned, yet Skiidy say you’re not getting your money back... they can’t do anything about it ..... well Skiidy, you can.... do the right thing and don’t hold peoples cash unnecessarily!!!! This is a bad decision and will adversely impact you in future....
We are very disappointed to hear your feedback considering the current Covid-19 pandemic. We apologies for the delayed response as we have been focusing on repatriating programme.

Following your cancellation due to the closure of the ski resort because of Covid-19, we were advised by the government to continue running our services to repatriate all those tourists currently stuck in the resort. We are governed by French transport rules and regulations and not fully under the tourism regulation unless your holiday was booked as part of a package. Whilst the resort was closed down, and there were services that subsequently could not run, we could still continue to operate and deliver our service. Following our regulated authorities, and our Terms & Conditions we had the right to not refund your booking, as it was within a 14 day cancellation period, and that we offered to provide you with the required paperwork to make your insurance claim.

We do understand your frustration and this whole situation is beyond anybody's control, and we genuinely wish that we were in a position to offer you an alternative. Please believe us that the stance we have chosen to take has not been taken lightly. The current Coronavirus situation is a desperate situation for all and during this time we need to follow the correct procedures. We hope that you understand and pray this situation improves for all in the near future.
I agree with the previous reviewer - nil points to Skiidygonzales for not refunding any of our transfer costs, even though the return would have been impossible as the resort was closed! Also, they haven’t even refunded taxes. Poor show Skiidy.
We are sorry you had to cancel your booking with us due to the closure of the ski resort because of Covid-19. Under the transport regulations here in France, we are asked to continue our services by the French government in order to repatriate all ski tourists stuck in the resorts. And due to this we were officially still operating and had to comply with our terms and conditions. Only those that were forced to shut down are required to refund you. In this situation your insurance company should be able to compensate and we provided you with the required paperwork to make your claim.

We do understand that all of this is beyond your control as well, and we genuinely wish that we were in a position to offer you more. Please believe us that the stance we have chosen to take has not been taken lightly. The current Coronavirus situation is a desperate situation for all and during this time we need to follow the correct procedures. We hope that you understand and pray this situation improves for all in the near future.
No refunds from Skiidy Gonzales as French Government shut down French ski resorts, and insist on all but essential travel amid Coronavirus outbreak. Skiidy say these are unprecedented times and will not give money back; instead they are holding on to many thousands of Euros belonging to clients whose holidays have been cancelled. Poor show Skiidy. You should be doing the right thing and returning client money!
We are sorry to hear your feedback after our email communications.

Following your cancellation due to the closure of the ski resort because of Covid-19, we were asked by the government to continue running our services to repatriate as many ski tourists as possible. We are governed by the French transport rules and regulations, and not of the tourism regulations unless your holiday had been packaged. Under those rulings we continued to adhere to, as well as our terms and conditions (cancellation within 14 days of travel) , as we were still operational. In this situation your insurance company should be able to compensate and we offered to provide you with the required paperwork to make your claim.

We do understand that all of this is beyond your control as well, and we genuinely wish that we were in a position to offer you more. Please believe us that the stance we have chosen to take has not been taken lightly. The current Coronavirus situation is a desperate situation for all and during this time we need to follow the correct procedures. We hope that you understand and pray this situation improves for all in the near future.
Insisted on picking us up 10hrs before our flight for a two hour transfer to make sure their cars were available for other customers. They basically built in time for the worst ever transfer from the resort to the airport. They gave us only a days notice of their intentions which were based on facts that could have been established months in advance, showing little knowledge of the local area and traffic conditions. Ended up spending 7hrs waiting at airport with no facilities with children.

Drivers polite and vehicles clean. Company’s attitude to its customers disgraceful. Would only pick us up later if we signed a legal waiver and assured us that we would be foolish not to take their advice. Could never recommend using them.
Skiidy Gonzales Transfers 1 star review on 22nd February 2020
Dear D Hutchins,

You were advised of the collection time as a suggestion based on previous experience on this particular weekend, the advice of the local gendarmes, and the advice of the national road service that the traffic will be significantly bad due to all French zones coinciding. We gave you every option to depart at time specified by you but advise against it, and would rightly require you to sign a document stating you have chosen your collection time against our advice and the French authorities. Your claims of dilbertaly scheduling you to leave earlier so that we could collect arriving passengers are completely unfounded, and we will happily publish our schedules to satisfy your false accusations. Collections times are always set as default time but we never confirm collection time until 48 hours in advance as it's always dictated by the weather and traffic forecast, as well the advice from the local gendarmerie. Once we have all the information we then set the departing times accordingly. You find many passengers will agree with our protocol and procedure as they have safely caught their flights and avoiding undue stresses.

Looking at our tracking and schedules, you went into transit at 07:32:43 CET. You arrived at Chambery airport at 10:20:17. Journey time 2hrs 47mins which typically takes 1 hrs 40 mins. We were advised by the local French police to avoid travelling out of the Tarentaise valley between 08:00 to 14:00. Hence a compromised collection time of 07:30 for your 16:50 flight departure, to get you ahead of the traffic and out of the valley before it becomes a standstill. As soon as you arrived in Chambery we took a screenshot of the current traffic situation showing the chaos the local police had predicted. Please see the attached image. Had you left between 08:00 and 10:00 you would have sat in standstill traffic and most certainly be compromising your check-in cut off.
Avoid! Avoid! Avoid! We have had several ghastly experiences with this bunch of charlatans. Far too much hanging about at airports waiting for the disinterested staff to cobble their passengers together to get to the resort in time to check in to accommodation and collect ski hire equipment. Return trips to the airport are even worse - extremely stressful, as indifferent drivers don’t allow adequate time to travel to Geneva, in particular. Drivers seem surprised at bottlenecks and pinch points on the roads, especially during the time of the Geneva Motor Show. Totally unconcerned about passengers’ travel plans, check-in and departure times, and oblivious to their increasing anxiety levels. We vowed never to use them again several years ago due to the poor service and bad experiences. However, in 2019 our chalet host organised a private transfer each way for us, and unknown to us had made the arrangement through Skiidy Gonzales. A total disaster, whereby we almost missed our flights home. Any other company will be better than this mob of chancers - shop around!
Hello Christine, sorry to hear about your alleged experience. We are trying to track your records with us but cannot locate your name, email address or travel history with us in our database. Could you kindly provide and Skiidy Gonzales booking reference number or the accommodation company that booked your transfer with us please, and we will investigate the transfer. Kind Regards Team Skiidy Gonzales
Hi Christine, I'm just following up from my last message. We would like to investigate your allegations as this seems very unlike our protocol. We have extensively searched for your email and name on our database and are unable to locate your booking. Can you kindly provide us with your Skiidy Gonzales booking number or the accommodation provider you traveled with, please?
Turned up 20 minutes, road works and drove very slowky- only just made the flight
Trip out was good. Trip back was hopeless, the driver was over 45 minutes late with no communication, just made it in time for our flight after I had to phone to find out what was going on. Would not recommend and will never use again
Hi Anthony,

Thank you for the information and we can only apologies for sub par performance.

According to our records there was an issue with the original vehicle that was due to collect you, and our operations team had to reposition another vehicle which had caused the delay. However, due to the problematic morning the Ops team unfortunately failed to contact you to advise of the delay. Please accept our apologies and a member of the management team will be in contact.

Very Kind Regards
Skiidy Gonzales
The service is wholly to suit them. They leave the airport on collection at a time to suit them and may well just bounce you off to another company and let them take the heat if necessary. As for collection, well if you enjoy Geneva airport, happy days, if not, get ready for a painful few hours unnecessary wait. I'm in the process of organising a taxi instead so I can spend a few extra hours enjoying my holiday instead of staring at a departures board which doesn't yet include my flight. It may cost me more but......the only words that can describe them are either greedy or lazy. I don't know which is more apt.
Dear Mr Clark,

From our tachograph and flight records we can see you were due in at 09:55 but in fact landed early at 09:38 where our driver met you and transported you directly to Courchevel arriving at 12:52:44. You left Geneva airport and arrived into Courchevel earlier than scheduled.

Regarding your departure, you were outsourced for the departure leg to a partner company as we do work with various companies to limit unnecessary empty legs.This saves costs to all parties involved but more importantly has a limited impact on the environment. And in terms of your collection time, we scheduled your pick up to be at 07:45 based on local traffic reports and at the requests of the local Geneva authorities plus at the advice of the airlines. As you know, being a regularly traveller to this area, the key was to ensure you were clear of Moûtiers/Albertville by 09:00 as the traffic from the Tarentaise valley will build up considerable thereafter. If you had left at 09:00 you had have been caught in the mass departure traffic and would have been questionable if you made your 13.25 flight. Therefore we scheduled you to be ahead of the wave to ensure you would get to Geneva around 10:45 - 11.25 (the 2-3 hours before your flight departure time on weekends advised by Geneva Airport & Easyjet https://www.gva.ch/en/desktopdefault.aspx/tabid-43/). We always plan according to your flight time and traffic/weather forecasts to ensure you arrive at any of our airports with adequate time. We can ensure you we do our best to accommodate and balance timings to ensure customers do not miss their flights whilst trying to meet their expectation.

Kind Regards
Skiidy Gonzales
We were not able to find the bus driver at Geneva airport. Then once we did, she walked so fast that we (with 2 kids) couldn't keep up and lost her a few times before we finally reached the bus. The driver gave no information about the journey whatsoever. The driving was so terrible - much too fast and rough steering especially once we reached the mountains. The driving was so awful that my daughter vomited all over. The driver didn't have any towels or paper napkins. We used our clothes to clean up my child and the seats. Thankfully the other passengers were kind and had a trash bag with them for our clothes and in case she got naueseous again.

The return trip back to the airport was smoother.
Dear Jessica,

Thank you for taking the time to respond to our request for a review and raising your concerns regarding your transfer with us.
We are sorry that your experience was unpleasant and for your daughter to be unwell, not a great way to start your holiday. Arrivals into the airport can be stressful with many passengers being guided onto various transfers and with 2 children in tow this can add to the stress of the situation. On saying this, we will focus on our training to our drivers to ensure their dealings with our customers are positive from start to end.
Unfortunately the combination of mountain roads and our largest bus in our fleet can have an impact on the passengers, especially to children. We do try to recommend wherever possible that children are seated as close to the front of the bus as possible as this can allay some of the travel sickness. We also carry sick bags for these occasions but fully take on board that we should also have paper towels in the event of an accident and we will take this suggestion forward.
We are happy to read that the return transfer with us was much smoother. We endeavour to provide the best possible service to our customers and always strive to react to improve all aspects of the overall customer experience.
Thank you again Jessica and please do feel free to contact us if you would like to discuss further. We do hope that you will consider Skiidy Gonzales for future transfers.
I would rate it higher. But on the car that picked us up from Geneva had an awful smell of puking and the back seats were wet as the driver tried to clean but my friends trousers were completely wet and smelling of puking. We had to drive the windows opened all the way as it was really disgusting. Not optimal when you are 2 families with kids in the winter. I do not understand that they do not provide bags and even more to have the car replaced or cleaned before picking up passengers. The return trip was much better
Dear Vincent,

I can only apologies for the situation and we will speak to the driver and operations manager during that shift. It is usual protocol to either replace the vehicle or velvet the bus before carrying clients (even down in Geneva) again. Every vehicle do carry sick bags but as I’m sure aware travelling with children is not always that simple. As you know from your previous bookings over the past two years we strive to deliver the best standard and service we can, and this was hopefully unique one off incident.

As compensation please accept our sincere apologies for the inconvenience and 15% off your next transfer to Avoriaz, Morzine or Les Gets. Please use the following code “feedback16” in the promotional box when making a booking via our website.

Kind Regards
The Skiidy Team
I will never use your services again. After flights from London were cancelled last December and rescheduled I was shocked to hear that you wanted to charge me again to rescedule pick up. I was appalled by your lack of decent customer service and I am glad to have tried the competition.
Hi Ben,

I’m sorry to hear your view. We always will reallocate passengers who have been delayed onto the next available seats free of charge if they are arriving on the same day of travel. And never abandoned them like some companies. Its within our T & C to recharge should you find yourself delayed but we will always endeavour to find a solution at no added costs as a gesture of goodwill. However, if your flight has been cancelled and you have been relocated to the following day, we will need to reschedule to accommodate your new arrival last minute and we will provide you with all the documentation to claim back on your insurance for your cancelled flight and rebooked transfer. You will find almost all transfer companies will have a cut off time on the same day and will recharge you, and certainly if you have been rebooked for the following day.

Kind Regards
The Skiidy Gonzales
Skiidy Gonzales Transfers is rated 4.75 based on 756 reviews