Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Mobility Smart Limited Reviews

4.7 Rating 2,048 Reviews
93 %
of reviewers recommend Mobility Smart Limited
4.7
Based on 2,048 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
99%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.8 out of 5
Read Mobility Smart Limited Reviews

About Mobility Smart Limited:

Based in the heart of Lancashire, Mobility Smart has been helping customers live more independently for over 20 years. With thousands of mobility and daily living products in stock, we’re trusted by over 650,000 customers across the UK. From mobility scooters and wheelchairs to home aids and healthcare essentials, our goal is simple — to make life easier, more comfortable, and more independent for everyone.

Visit Website

Phone:

01995638086

Email:

contact@mobilitysmart.co.uk

Location:

Unit 12-13, Creamery Ind Est,
Kenlis Road,Barnacre,
Preston
Lancashire
PR3 1GD

Write Your review

“I haven't received it to give you a review”
Helpful Report
Posted 1 day ago
“My purchase still has nor arrived! What more can I say? Customer service seems to be useless. Parcelforce returned my order for no apparent reason and although I reported this I have heard nothing since. This request for a review arrived just as i was about to phone to complain!”
Helpful Report
Posted 6 days ago
Hi Hilary, Thank you for your feedback. To clarify, Royal Mail didn't deliver due to incorrect address. The delivery address used on your package was generated directly from the information provided at checkout. Because the parcel was returned to us due to an address issue outside of our control, we took the step to re-dispatch your order via Royal Mail as a courtesy to ensure you receive it. Your updated tracking details have been sent to your email address so you can monitor its progress. If you have any further questions or if we can assist you with anything else, please reach out to us directly at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 5 days ago
“both seat raisers received were of por quality and would not fit toilets very bwell have skipped both o fthem and bought from another source”
Helpful Report
Posted 1 week ago
Dear Tim, Thank you for leaving your feedback. We are truly sorry to hear that the seat raisers did not meet your quality expectations and failed to fit properly. While we completely understand your frustration and that you have already disposed of the items and purchased replacements elsewhere, we would still like the chance to make things right. Please reach out directly to our customer support team at support@mobilitysmart.co.uk so we can help with the return and issue a full refund for your order. We appreciate you bringing this issue to our attention, as it helps us improve our product design and quality control. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 1 week ago
“Placed online order - after a week no communication or delivery. Rang to ask why and was told I had chosen click and collect - I did not as I live 300 miles away! The forced to pay in full for express delivery because of holiday commitments - no reduction even though it should have been free normal delivery. Would not order from them again.”
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Hi Anonymous, Our records show that your order was originally placed as a Click & Collect. On the very same day, our team emailed you to confirm this and specifically noted that if you required shipping instead, to simply reply so we could arrange free standard delivery for you. We received no reply to that message for a week. When you called, we again offered to ship your order via free standard delivery. However, because you needed the items urgently for a holiday, you chose to pay the additional cost for an expedited delivery upgrade. We always strive to resolve issues fairly, but the express shipping fee was selected and paid for by you to meet your personal deadline after our initial outreach went unanswered. If you have any further questions or if we can assist you with anything else, please reach out to us directly at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 weeks ago
“Please send return address lable as item broken.”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear Reviewer, Thank you for your review. We are very sorry to hear that your item is now broken. Please contact us directly over email at contact@mobilitysmart.co.uk with your order details and photos of the damage. Once you reach out, we will be happy to help you and send over a return label to get this resolved right away. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“I spent £50 so I could get free delivery one of my items was to small I tried using their returns page which clearly had a technical fault,I rang them up to tell them about the problem,do they sent me an email where I could post back mi item using a number of delivery services in which I had to pay to send back the item,I think this is very unfair especially when you are dealing with disabled people,the technical fault on there returns page is absolutely deliberate.I will not use this company ever again I was going to use them to buy a stair lift,but I shall go elsewhere”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear Reviewer, Thank you for your feedback. We are sorry to hear about your experience, but we are disappointed to receive a 1-star review when our policies were followed correctly. We clearly state across our website that returns are not free and that customers are responsible for covering return postage costs. The issue you experienced on our returns page was a genuine, temporary technical glitch, which is why our team promptly emailed you alternative instructions so you could still send the item back using your preferred service. We choose not to offer free return postage in order to keep our upfront product prices as low and fair as possible for all of our customers. While we understand your disappointment regarding the return cost, our policy is transparent and applied fairly to every order. If you have any further questions regarding your return, please feel free to reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“Very disappointed been waiting about 1 monthfor a battery”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear JAMES FORBES, Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies for the long wait regarding your battery. We completely understand your frustration after waiting approximately a month. As we had no stock available, we have been actively chasing our supplier for updates on your behalf. They have assured us that they are now expediting your order to get it to you as quickly as possible. We are truly sorry for the delay. We have done everything within our power to push this forward, and we appreciate your patience while we wait on the supplier to fulfill it. If you have any further questions, please reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“Have not received the order item...so how can a review be given”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear Janice Jones, Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies that you have not received your ordered item. We are truly sorry for the inconvenience caused by this missing delivery. We will be issuing a full refund for your order right away to ensure this is resolved for you. If you have any further questions or require any additional details regarding your refund, please feel free to reach out to us directly at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“The item was sent back to you so I am waiting for my refund”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Dear Reviewer, Thank you for your feedback. We are disappointed to receive a 1-star review given that there was no issue with the product itself or our handling of your order. Royal Mail was unable to deliver your package because the address provided did not generate a match on their standard postcode search. As a result, the item was returned to us, and we issued your full refund on September 2nd as soon as it arrived back at our warehouse. We processed everything correctly on our end to ensure you received your refund promptly once the parcel returned to us. If you have any further questions regarding this order, please feel free to reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“Ordered 31 Aug — essential equipment still not arrived. Supplier never got original order. No delivery date, no tracking. Very stressful when urgently needed. Waiting for resolution.”
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Thank you for bringing this to our attention, and we sincerely apologize for the frustration and stress this delay has caused. We understand how critical this equipment is for you. Please contact us directly at contact@mobilitysmart.co.uk with your order details so we can investigate this immediately, locate your order, and resolve this for you as quickly as possible. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“Disappointing experience Unfortunately, my experience with this wheelchair and Mobility Smart was disappointing. From the outset, as soon as it was delivered, I had concerns about the freewheel mode. I found the chair extremely difficult to push manually and also experienced vibration from the chair. As this was important for my circumstances, I contacted Mobility Smart within an hour of receiving the chair and ultimately returned it. It took a week to arrange collection then The chair was with Mobility Smart for around a week before I had to chase for an update. Their workshop subsequently advised that they could not find a fault and that the freewheel was operating as designed. Although I no longer wanted the chair, they did agree to accept the return and after around 3 weeks delivery to return I have now received my £1,425 refund, with £20 deducted for collection. I am pleased the refund has finally been resolved, but the whole process took longer than I expected and required me to chase for information. I would recommend anyone considering this chair to make sure they are completely happy with how it performs in freewheel mode before purchasing. "The customer service I experienced was particularly disappointing on the phone. Communication felt unnecessarily difficult, and on one occasion I found the manner in which my concerns were dealt with very unhelpful. This added considerably to what was already a stressful situation." Refund received, but overall a frustrating experience.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for sharing your feedback. We are glad that your £1,425 refund has been fully resolved, but we are genuinely sorry to hear that the process felt frustrating and that your experience with our phone support fell short of expectations. When you initially contacted us, our team attempted to assist remotely to help troubleshoot the freewheel function and vibration concerns. Because these issues couldn't be resolved over the phone and freewheel mode was essential for you, we arranged to collect the chair and have our workshop engineers thoroughly inspect it. After detailed testing, our workshop confirmed that the chair was operating entirely to the manufacturer’s specification with no mechanical faults found. Even though the item was not faulty, we were happy to accept the return and process your refund, deducting only the standard £20 collection fee. We acknowledge your comments regarding the time it took to complete the inspection and the communication you received along the way. Your feedback about our phone service has been noted and passed to our team to help us improve how we handle these situations in the future. We appreciate your patience while we worked to bring this matter to a resolution. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 3 weeks ago
“wouldn't recommend them ever rip off wen try & return item, customer service bad attitude”
Helpful Report
Posted 1 month ago
We are truly sorry to hear about your experience. Providing great service and fair return policies is very important to us, and we clearly fell short during your recent interaction. Please reach out to us directly at contact@mobilitysmart.co.uk with your order details so we can investigate what happened with your return and work to make things right for you. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 1 month ago
“Purchased a cushion from this company. It was faulty from the start. Sent it back, they tested it, said it was ok and returned it to me. It was still displaying the same fault. They wanted it back again to test. They wouldn't send a replacement or refund until I returned it again for testing even though they'd already had it once. Very poor customer service. Don't buy from this company.”
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for taking the time to share your feedback. We would like to clarify the details regarding your return process to ensure the full context is clear: First Return & Initial Test: When we received the cushion back the first time, our technical team tested the unit thoroughly. It was fully functional and working as intended. The reason the battery charging indicator light did not turn on during your initial attempt was simply because the battery was already 100% charged. Second Issue & Resolution: When you contacted us again regarding a different issue, we requested the item back so we could quickly process a replacement. As soon as it was received, we issued a brand-new replacement unit to ensure you had a fully working product. We always aim to balance thorough product testing with efficient support, and we appreciate your patience while we worked to get a brand-new unit to you. If you need any further assistance with your new cushion, please feel free to reach out to our customer service team directly. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 1 month ago
“I was very pleased when my new Dash Lite 2 wheelchair arrived, but soon realised it had a very dangerous flaw. The brakes don't work! I alerted MobilitySmart, and initially was very pleased with their response. They answered all my emails promptly, arranged for a cardboard box to be sent to repack the wheelchair and send it back for repairs. But the box has been kept in the DPS depot in Enfield since 18th July. I emailed MobilitySmart several times to asked why it has not been delivered - no reply. I bought the wheelchair on 6th July - it is now 30th July and I do not have a workig Wheelchair. As I can neither walk nor stand, and am in a wheelchair when not in bed, this is a very serious problem. I am having to use my old broken wheel chair, held together by duct tape. Not happy at all”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Dear Rosemary, Thank you for bringing this to our attention, and we are deeply sorry for the stress and distress this delay has caused—especially given how crucial your wheelchair is to your daily life. We investigated the issue with your packaging right away and found that DPD unfortunately lost the first box we dispatched to you at their Enfield depot. We sincerely apologize for the lack of updates while we were sorting this out with the courier. To resolve this as quickly as possible, we have dispatched a replacement box to you today. As soon as it arrives and your Dash Lite 2 is packed and ready for collection, please let us know immediately. We will arrange a priority collection so we can complete the repairs and get your wheelchair back to you in safe, working order as fast as possible. Thank you for your patience, and we look forward to resolving this for you quickly. If you have any further questions or if there is anything else we can assist you with, please don't hesitate to reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“Sorry for the one star but I've been very disappointed as to why you have not replied to my message concerning my airflow12 compressor which I've had for a couple of years now. Then it stopped charging, so I replaced it with a new power pack from smart mobility. It lasted four months then stopped charging again, so I assumed the power pack was at fault so I purchased another power pack and still the same problem not charging. The occasional bath is so important for my wife's condition, but has to cope with showering instead. Please please can you help. Thank you.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Dear Mark, Thank you for reaching out, and please accept our sincere apologies for the delay in responding to your earlier message. We completely understand your frustration, especially knowing how vital the Airflow 12 compressor is for your wife's comfort and health routine. We want to help you get this resolved right away. Please contact us directly with the serial number of your compressor, and we will advise you on the best steps to get it fixed or sorted. We look forward to hearing from you so we can get this taken care of as quickly as possible. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“Ordered a power recliner and was informed it had been carefully packed by Jack and was out for delivery by DX. On the day of delivery, I received a message informing me the item was lost and would not be delivered. Having called MS several times at my expense, I evenytually received a voice mail stating how busy they were looking for my order but to date nothing more? This is a factual review of events to date with no embelishment! 230726.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Dear M Morrison, Thank you for bringing this to our attention, and please accept our sincere apologies for the frustration and inconvenience this situation has caused. Expecting a delivery only to be informed it was lost—and then having to chase us for updates—is completely unacceptable, and certainly not the level of service we aim to provide. Please rest assured that we are looking into this first thing this morning, and a member of our team will contact you directly with an update shortly. Thank you for your patience while we investigate and get this resolved for you. If you would still like to discuss your order, please feel free to reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“Was given the incorrect information just so they could get a sale sent incorrect battery cover based on there expertise advice now they want £20 to return it as I'm severely disabled and haven't been able to get out of the house for 3 weeks now this company have no empathy and will not accept there responsibility of getting it wrong”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Dear Customer, We are deeply sorry to hear about your frustration and your current circumstances. We always aim to provide accurate advice, and we sincerely apologize for any confusion regarding your battery cover. Please rest assured that we do take full responsibility when an issue arises. We have already sent you the details on how you can return the item completely free of charge, so you do not need to pay £20 to send it back. Please check your messages/emails for these instructions. If you need any assistance arranging a collection from your home given your current situation, please reach out to us directly so we can make this as stress-free as possible for you. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“Looks perfect but will not pair to my scooter. Tried multiple times but cannot get them to work.”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hi there, We’re so sorry to hear you’re having trouble getting your new remote fob connected! Because these remote fobs are model-specific, they will only fit certain Drive Medical Flex Folding Scooter models. They also require a manual pairing process before they will connect to the scooter. If you've already attempted the pairing steps and the fob is still not connecting, please reach out to our support team right away so we can process a return for you. We want to make sure you get this sorted out as easily as possible! Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“did not receive the item as it was left at a neighbour's house and I think they have now moved out”
Helpful Report
Posted 2 months ago
Hello, Thank you for bringing this to our attention. We are very sorry about this situation and for the inconvenience it has caused. Please contact us directly at contact@mobilitysmart.co.uk with your order details so we can investigate this immediately and make things right for you. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
“VERY LOW PAID £4750 FOR A TGA BREEZE 4 SCOOTER, HAD TO CHASE MOBILITY SMART AND THE MOBILITY NETWORK UP FOR A DELIVERY DATE, WITH MOBILITY SMART BLAMING TGA FOR LATE DELIVERY AFTER 14.4 MILES MILES THE SCOOTER SHOWED A MAJOR FAULT BATTERY LEVEL DISPLAY DROPPED FROM A FULL RECHARGE TO JUST 3 BARS OF CHARGE SHOWING ON DISPLAY CONTACTED MOBILITY SMART ON 24/6/2026 I WAS TOLD GIVE THE BATTERY A 24 HOUR CHARGE TO SEE IF THIS RECTIFIED THE PROBLEM NO JOY, MOBILITY SMART CONTACT ME NEXT DAY TO SEE IF THIS HAD WORKED WHICH IT HAD NOT, THEY SAID THEY WOULD SEND A NEW CHARGER OUT FOR NEXT DAY DELIVERY (which did happen) NEW CHARGER DID NOT RECTIFY THE PROBLEM, MONDAY 29/6/2026 MOBILITY PHONED TO SEE IF NEW CHARGER HAD WORKED AND I WAS TOLD BY SIMON IT WOULD HAVE TO BE REFERRED TO THE WORKSHOP DEPARTMENT, I DID NOT HEAR FROM WORKSHOP FOR ARRANGED REPAIR THAT DAY OR PART OF NEXT BUT AFTER A WHILE SIMON CONTACTED ME AGAIN 30/6/2026 SAYING THE REPAIR WOULD CARRIED OUT VIA THE MOBILITY NETWORK. HAVING HEARD NOTHING THE REST OF THAT DAY AND WELL INTO THE NEXT I EMAILED MOBILITY SMART EXPRESSING MY FRUSTRATION I RECIEVED A EMAIL THIS MORNING FRIDAY 3/7/2026 SAYING THEY WILL ARRANGE REPAIR, MOBILITY SMART ALSO EMAILED ABOUT THE REPAIR!!!!!!! WHY HAS IT TAKEN 5 DAYS FROM MONDAY TO FRIDAY FOR SMART MOBILITY TO ARRANGE A REPAIR FROM MOBILITY NETWORK, IT SHOULD HAVE BEEN MONDAY!!!!!!!!, I AM HOUSEBOUND WITHOUT THE SCOOTER RECOVERING FROM A MAJOR ILLNESS AND THE SCOOTER WAS THE NEXT STAGE IN MY RECOVERY AT THE MOMENT I GOT £4750 SCOOTER I CANT USE BECAUSE I DONT KNOW THE STATE OF THE BATTERY AND STILL NO DATE WHEN THE REPAIR WILL BE CARRIED OUT!!!!!!!!!!!!”
Helpful Report
Posted 3 months ago
Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies for the stress and frustration this situation has caused. We completely understand how vital this scooter is for your recovery and independence, and we truly care about getting you mobile again as quickly as possible. While we know any delay is incredibly difficult when you are housebound, we want to assure you that we have been working hard behind the scenes to resolve this. Complex technical faults do unfortunately take a little time to properly diagnose and coordinate between multiple departments. To clarify the timeline of our team's efforts to help: Wednesday, 24th June: You contacted us about the battery issue, and we spoke with you the exact same day to initiate troubleshooting by suggesting a 24-hour charge. Thursday, 25th June: We followed up with you the next day to see if it worked. When it hadn't, we immediately dispatched a new charger for next-day delivery. Monday, 29th June: We contacted you again to check the new charger. Wednesday, 1st July: Once we confirmed the charger didn't resolve the issue, we escalated the matter and asked our workshop engineers for technical advice. Thursday, 2nd July: Following the engineer's assessment, the engineer call-out was officially booked to inspect and repair your scooter. We are genuinely sorry for the communication gap and any anxiety this has caused during your recovery. Please rest assured that we are doing everything we can to resolve this for you as a priority. An update regarding the specific date and time for the engineer's arrival will be communicated to you directly. Thank you for your patience while we work to get this sorted. If you would still like to discuss your order, please feel free to reach out to us at contact@mobilitysmart.co.uk. Thanks From The Mobility Smart Team
Posted 2 months ago
Mobility Smart Limited is rated 4.7 based on 2,048 reviews