Little Folks Furniture Reviews

4.8 Rating 120 Reviews
93 %
of reviewers recommend Little Folks Furniture
4.8
Based on 120 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
96%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 91%
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Queries Resolved In
2 - 3 Hours
Read Little Folks Furniture Reviews
Visit Website

Phone:

01985 300588

Email:

customerservices@littlefolksfurniture.co.uk

Location:

The Old Silk WorksBeech Avenue

Write Your review

Tell us how Little Folks Furniture made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Beautifully made sturdy trundle bed. Very attractive
Helpful Report
Posted 1 day ago
Good evening Clare, Thank you so much for taking the time to leave a review of your new trundle bed. We're really happy to hear that you're pleased with the quality of the product. Please do get back in touch should there be anything else that we can help you with. Have a lovely weekend, Fiona @ Little Folks Furniture
Posted 1 day ago
Great quality bed!
Helpful Report
Posted 2 days ago
Good evening, Thanks so much for the review of your new Little Folks Furniture bed. - We're so pleased that you are happy with it. Best wishes, Fiona @ Little Folks Furniture
Posted 1 day ago
Bought the bunk beds for our 5 year old and 2 year old who absolutely love them. Great sturdy beds that can eventually be separated.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Dear Lisa, We just wanted to say a big thank you for taking the time to leave us such a lovely review. - We're really pleased that your children love the bunk beds and we hope that they'll enjoy them for many years to come! Please don't hesitate to get back in touch should there be anything else that we can help you with. Best wishes, Fiona @ Little Folks Furniture
Posted 1 day ago
Everything from ordering through to assembly was excellent. I ordered two man delivery and assembly and would highly recommend.
Helpful Report
Posted 2 days ago
Good evening Elizabeth, Thank you so much for leaving such a lovely review of your experience shopping with us. We're really pleased that you felt that you had excellent service throughout, and we hope that you enjoy your Little Folks Furniture product for many years to come. Should there be anything else that we can help you with, please don't hesitate to get back in touch. With best wishes, Fiona @ Little Folks Furniture
Posted 1 day ago
Fantastic customer care. Can always get a human at the end of the phone, usually Chris who has been super helpful. Have a very small room so was concerned the bunk beds with trundle wouldn't fit but he assured me it would after many chats and said if it didn't he would refund no problem. . Delivery was super quick and they arranged someone to assemble the next working day. I love the bunk beds they feel sturdy and the mattresses look great. Have yet to use it but am very happy so far! K
Helpful Report
Posted 3 weeks ago
Good evening, Thank you so much for taking the time to review your experience shopping with us. We're really pleased that you're so happy with both the bunk beds themselves, and also with the service that you received. We hope that you enjoy the bunks, and if there is anything else that we can help you with, please don't hesitate to get back in touch! With best wishes, Fiona @ Little Folks Furniture
Posted 1 day ago
We ordered a single ‘Buddy’ daybed with trundle from Barker & Stonehouse which was supplied by this company which lists it as a beech day bed. At no point was it indicated that this item is flat pack and requires full self assembly - had we known we would never have ordered it, unless it had come with an assembly service. The Little Folks website states it is ‘minimal self assembly’. It is not, it has been a major job to put the bed together (haven’t even started on the trundle yet which has a huge number of fittings for what is effectively a box on wheels). It was very difficult to put the bed together, even for 2 people to try and balance and hold all the parts together while it is secured plus 34 screws to just hold the mattress base in place. It has also left us with a car full of cardboard packing and polystyrene (not very eco friendly) to take to the tip, having come in 5 boxes. Now it’s up the bed does look nice though I hope it will be robust enough for grandchildren to use as a sofa as well as a bed as the back supports do not feel that robust and give when leant back on. I’m also hoping that the trundle section is strong enough to be pulled out regularly when grandchildren sleepover.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Good morning Kathy Thank you for taking the time out of your day to leave us a review – As a small business, it’s really important to us to receive customer feedback, which we will always take on board. We’d like to offer some reassurance with regards to some of the points raised. All of our bed frames are made from solid hardwoods, and the Classic day bed frame is made from carefully selected solid Beech. – Hopefully this reassures you that it is a robust bed. In terms of assembly services, we have assembly options that are available to book at the point of purchase on our website for customers who wish to do so, as unfortunately we cannot supply any of our beds pre-assembled. We will certainly pass your feedback to our designer with regards to the time it took to assemble the bed. With best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 3 months ago
We ordered a kids midsleeper bed. It arrived quickly and was delivered by the team, right to my daughters bedroom. Sadly, when we put it together we discovered the wrong ladder stays had be packaged. I contacted Little Folks and they couriered out the correct parts, which we had the next day. Great service. Good bed.
Helpful Report
Posted 3 months ago
Good morning David, Thanks so much for taking the time to leave us a review. - We really appreciate the feedback. We're also really pleased that despite the mistake with the wrongly packaged ladder stays, you felt that you had great service to rectify this and that you're pleased with the bed, too. We hope that your child loves the mid sleeper bed for many years to come. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 3 months ago
This is by far the easiest experience I have ever had ordering furniture. I ordered the high sleeper with futon chair, desk and desk chair, and fully expected to wait months for such a niche product at a time when lots of deliveries were subject to delays, but our bed was delivered a few days later and assembled within a few days after delivery. Little Folks customer service was very helpful at every step, via email and over the phone. We're also really happy with the bed itself.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Good evening Anna, Thank you so much for taking the time to leave us such a lovely review. We're really pleased that you're happy with your high sleeper and furniture, and that you felt that you received such great service too. With warmest wishes, The Little Folks Furniture Team
Posted 3 months ago
We had a fantastic experience with Little Folks Furniture. The bed we purchased for my daughter was of great quality, delivered quickly and Chris very kindly arranged for a professional to assemble it on the day we received it. Would strongly recommend!
Helpful Report
Posted 5 months ago
Dear Rashmi, We'd just like to thank you for leaving such a wonderful review, and we're so pleased that you are happy with your daughter's bed. With very best wishes, The team at Little Folks Furniture
Posted 3 months ago
Alison at customer services was extremely helpful and went above and beyond her role. A great quality product too.
Helpful Report
Posted 7 months ago
Dear Jan, Thank you for taking the time to leave us such a lovely review, and your feedback has been passed on to Alyson too. :) Your bunk bed looks fantastic in its new setting! Thanks so much for sharing with us. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 6 months ago
10 days after ordering a bed there is no sign of it even being despatched let alone delivered. customer services just give false assurances about when it would be sent and then don't bother sending it or updating you. Can't provide despatch date. Seems to be a con.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Hi Danny, Thank you for taking the time to leave us a review. We apologise for the time that it took to fulfil your order from the date of purchase (12th September), to the date of delivery (23rd September). We did explain the courier delays, but do accept that this has been a frustration for you, so we are sorry for any inconvenience caused. We’d like to say thank you for bearing with us, and we hope that having had your new product for almost a week, that you are happy with your order. Please do get back in touch if there is anything else that we can assist with. Many thanks for supporting our small, independent business. With best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 7 months ago
Abysmally unresponsive to customers. dont bother. abysmally slow at responding to emails with product enquiry in. Despite reservations i decided to go ahead and place an order because i really liked the product. However same problem, had to re-email to get a quote, and then when agreed to place order,no one ever came back to me on it. Therefore placed order with another company and they lost the sale.
Helpful Report
Posted 8 months ago
Dear Caro We are very sorry that we were unable to provide a solution for you this time, but as advised in our first communication together, we do not have a satisfactory delivery service for Ireland without the risk of transit damage – especially when it involves fully assembled furniture which was what you were originally looking for. We did try to find a way around this and for the various different enquires you made, but in the end we assumed you did not wish to proceed and now understand that you had found another supplier who could deliver to Ireland. In time as our business grows, we hope to be able to manage to find a way to deliver to Ireland, but currently we can only apologise that we were unable to find an appropriate solution for you. We do hope that your daughter is enjoying her new bed! With best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 7 months ago
Outstanding, gorgeous furniture - the bunk bed/double is a massive hit with our 7yr old in time for the summer hols and all the sleepovers! Assembly service equally outstanding and well worth the extra expense. Thank you.
Helpful Report
Posted 9 months ago
Bed went together beautifully. Trundle had some flaws. Cam holes were not cleaned out properly so I had to finish off drilling & the quality or spec of screws to secure the base was incorrect. They weren't self tapping and really soft so I had to drill pilot holes. Also the drilled holes were not countersunk so surely they'll catch the mattress as they don't fit flush
Helpful Report
Posted 10 months ago
Good quality solid bed. Delivery sooner than expected.
Helpful Report
Posted 10 months ago
Dear Jemma, Thank you so much for taking the time to leave us a review, and we're glad that you're pleased with both the quality and delivery speed of your new bed. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 10 months ago
Very good quality of product but slightly concerned at the permeating smell of VOC’s the lacquer/paint is giving off. What’s the product you guys are using? I’d hope it’s low VOC water based for children’s furniture but it doesn’t smell it. Thanks
Helpful Report
Posted 10 months ago
Dear Matthew, Thank you for taking the time to leave feedback, and we're really pleased that you are happy with the quality of the product you bought. As this furniture is hand made to order it means that the items don't sit in a warehouse, and so some of the furniture pieces may still smell freshly painted - because they are and painted by hand. It is fair to say that it takes time for the paint to cure absolutely and to vent – but with some time the smell will fade away. Just to reassure you though our finishes meet BS EN 71 Part 3 – which is the reference for the Toy Safety Standard to ensure they are non-toxic. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 10 months ago
Very upset little girl who has to sleep on the floor tonight! DO NOT PAY EXTRA FOR TWO MAN DELIVERY [AND THE ADDITIONAL TEAM REQUIRED TO BUILD THE BED THAT YOU ARE NOT TOLD ABOUT]. Like us you’ll end up having to build the bed yourself! Absolutely appalling end to end customer experience. Bought the bed online a few weeks ago, had to chase 3 times for delivery update. Messages from delivery company after 8/9pm trying to confirm a delivery slot the next day. Only when on the door step do they advise that they were only dropping the packages off on the door step and another company which we were not informed about have to build it and no timeframe for this. Meanwhile we’ve had to take down our daughters existing bed to make room for the new bed so she now has to sleep overnight on the floor because both parents are working and don’t have enough time to build the bed ourselves! Shocking service and very upsetting for parents and child.
Helpful Report
Posted 11 months ago
Good quality furniture. Delighted with the bunk beds, grandchildren think they are wonderful.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Dear Christine, Thank you so much for taking the time to leave us a review. We're really pleased that you and your grandchildren are so happy with the bunk beds, and we hope that the bunks continue to bring joy for many years to come. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 11 months ago
Brilliant bed. Really sturdy and well-made from solid wood. Comes in 5 boxes (including drawer) with only very simple assembly required.
Helpful Report
Posted 1 year ago
Dear Jon, Thank you so much for taking the time to feed back about your bed. We're really pleased that you're happy with it, and that you found assembly straight forward too. Best wishes, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 11 months ago
Wonderful high sleeper bed for my 6 year old who is thrilled! Beautifully made and very sturdy. Thank you for your wonderful customer service. Would highly recommend
Helpful Report
Posted 1 year ago
Dear Ruth, We'd like to say a huge thank you for taking the time to leave such a lovely review of your child's new high sleeper bed. We're also really pleased that you felt that you received great customer service from us too. We do hope that your little one enjoys their high sleeper set up for many years to come, and if there is anything else that we can assist with, please don't hesitate to get back in touch. Hope you have a wonderful weekend, Fi @ Little Folks Furniture
Posted 1 year ago
Little Folks Furniture is rated 4.76 based on 120 reviews