Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Hastings Direct Reviews

4.2 Rating 52,192 Reviews
81 %
of reviewers recommend Hastings Direct
Read Hastings Direct Reviews

Write Your review

“😄😃😆👍👌😉😀😃😄😆”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Miroslav, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Good service”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Waqas, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Very happy with my application for insurance”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Dorothy, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“So far so good”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Christopher, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Straight forward and satisfactory”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Chukuemeka, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Quick easy and all sorted without any issues.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Tracy, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“grat price easy to get best price with quality back up”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Donny, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“It was easy! With step by step guidance it was easy to set up the app and the security emails steps me confidence in the process”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Wendy, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“I don't think you give a toss about my opinion”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Timothy, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“A pleasure doing business with.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Lewis, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Excellent price with good cover”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Annette, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Very pleased With the clear way the policy was described to Us And all questions answered politely”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Henry, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Very helpful, explaining all points of the policy in detail in a language that was understandable. Reasonably priced.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi James, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Great too deal with”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Scott, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“The online process was easy to follow and Hastings Direct have provided the cover I was looking for at a very competitive price.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“Brilliant overall experience! Highly recommend.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Saravanan, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media team
Posted 1 year ago
“So i got into an accident (wheel arch and bumper passenger side damage), they put me through to a garage to fix my car which they did. After a couple days, my bumper showed a gap between the headlight and bumper and i can clearly see the bumper clips not attached so i contact hastings and them and the garage decide its due to “pre existing damage” now my car had previous damage but the damage is literally on the other side of the car! (Driver side). A few days go by my bumper starts to fully stick out from the side, and i found bolts in the footwell in the car and i saw where they should go and its empty so its not like they replaced the bolts for new ones they just didn’t put them back, and my car starts to pull to the left when driving because they changed one of my tires without changing the other one or even balancing them. I immediately contact hastings again and they kept “writing notes on file” and that a case handler will get in touch by the end of the week, friday comes along and i hear from no one so i call again and i had to explain everything from scratch because when they read the notes back to me none of it was accurate, and the person said the case handler will be assigned by the end of next week and i should call if i dont get one because i should definitely be assigned one. Of course no case handler assigned until after that week, now this person “Tommaso” rung me but he intentionally hung up, i picked up my phone to answer 2 seconds after it started ringing and he hung up and followed with an email introducing himself and saying “i have it here saying that your repairs were incomplete”. Interesting way to phrase poor repairs…. Of course i called back immediately after he hung up on me and asked to speak to him but they said “hes on a call” so i ask for him to call back. 2 days later, nothing from him so i call again and they tell me “hes on a call” so i ask for him to call again but he doesn’t call. So i called again after 2 days and they told me that he is off work. Immediately after the second attempt where i mentioned that i will be going to the financial ombudsman the garage called me to say “bring your car for inspection”. Bear in mind i have a case handler who is refusing to speak to me and a garage that i do not trust and caused me distress so i refused to bring it to them before speaking to mr Tommaso who isnt calling me as my CASE HANDLER. These people constantly tell me they are writing notes, missing key details of my case, and not acting on any of my concerns, before even letting the repairs happen i brought up that the garage has bad reviews and i dont trust them and they never listened to me, and i also requested they physically inspect my car multiple times before they repair it but they just did it based on pictures. Absolutely zero customer service or car, i have a big ACCA paper to study for while juggling work commitments so i am incredibly stressed and hastings has only made it worse for me. I hope my experience helps others, a key part of insurance companies is the people who speak to customers because your whole case might go the complete opposite of what it should be if they do it wrong and this is what is happening with me because of their poor customer service.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Mohammad, Thanks for your review, we’re sorry you weren’t happy with our service on this occasion and to see that you have had such a poor experience during your claim. Providing our customers with the best possible experience is always our top priority especially when it comes to making a claim, so we really regret that you haven't received this. You would need to raise a complaint internally before referring to the Financial Ombudsman. If you haven't already done so, please visit www.hastingsdirect.com/about-us/customer-complaints or call us on 0333 999 8904. When we’ve logged your complaint, we’ll get back to you within five working days. You can find further information about this process here: www.hastingsdirect.com/help. ~Theo, Social Media Team
Posted 1 year ago
“Terrible telematics box tells the app I'm using my phone 5 times during a ten mile trip, when I will not even touch my phone whilst driving. Reduced my score from 100 to 25.ill carry on using it for the next week, if it does it again I'll be cancelling and go with someone else. Also the app is power intensive and needs access to all kinds of permissions on the phone such as your pictures and memory card etc. Why oh why does it need these permissions, is it to make out you are taking photos whilst driving. It has also not recorded several trips now. What is the point😡😡😡”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hello Ian, Thank you for your review, I'm sorry to read about this. Just a reminder that using Bluetooth controls to control the phone while driving can negatively impact the driving score. Also please do not give the paired phone to passengers as the app doesn't recognise different users, it just tracks movement. The app is designed to use as little power and data as possible. So it shouldn’t make a big impact on your battery’s life. If you believe the app is having a big impact on your battery, please call our YouDrive team on 0333 321 9801. ~Theo, Social Media Team
Posted 1 year ago
“-”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Emily, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media Team
Posted 1 year ago
“Quick easy and giod price”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi Martyn, Thanks for your review, we really appreciate you taking your time to share your feedback. If there’s anything else you need, please find out how to get in touch at www.hastingsdirect.com/contact-us and let us know. Thanks, Nicole, Social Media Team
Posted 1 year ago
Hastings Direct is rated 4.2 based on 52,192 reviews