Custom Planet Reviews

4.77 Rating 104 Reviews
94 %
of reviewers recommend Custom Planet
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Postal Service, Courier
Customer Service
Communication Channels
Telephone
Read Custom Planet Reviews
Visit Website

Phone:

0191 270 8181

Location:

UNIT 7 STRAND BUSINESS CENTRE,, MYLORD CRESCENT CAMPERDOWN IND,, KILLINGWORTH, United Kingdom

Write Your review

Tell us how Custom Planet made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Custom Planet 5 star review on 19th July 2018
Cate Battson
More Photos & Videos
Custom Planet 5 star review on 4th February 2017
Jake
More Photos & Videos
Custom Planet 5 star review on 13th May 2016
Charlotte Smedley
More Photos & Videos
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
Turnaround time
Posted 3 years ago
Our turnaround time is usually 1-2 weeks from approval of artwork unless a customer requests a quicker turnaround. As with anything some jobs are more complex and take longer than others but we always try to get things done and out the door as quick as humanly possible. Apologies if you felt you didn't receive your items quick enough on this occasion. If you speak to your rep i'm sure we can work out a way of getting your items to you quicker next time.
Posted 3 years ago
The process was really smooth, which I appreciated, but the finished product wasn't very good. Of the five shirts I ordered, none were true to size. The medium and the large were too small and the XL and the XXL were too big. The difference in size between the large and the XL was huge. Additionally, the print quality felt very cheap, very plastic-y on the finish. Also, the trimming around the graphic wasn't very good, so has left a white border, even though it was provided on a transparent background. I got five shirts from you guys and two shirts from another company - the shirts from you look like something you'd get for a stag do, the other shirts look and feel like proper merchandise. So I'd not buy from you guys again, unfortunately. Which is a shame because the kit you provided for our sports team was brilliant.
Posted 3 years ago
Hi Alyssa, i'm sorry you felt the product wasn't up to standard. If you could contact the person who dealt with your order we can try to figure something out for you. Sometimes we don't get it quite right the first time and if you don't request a particular print technique we always use the most effective for your particular logo, garment material and quantity ordered. We always send proofs to confirm you are happy with the print method chosen, which in this case sounds like printed vinyl. Thanks, CP
Posted 3 years ago
Had a really bad experience with Custom Planet, will not make the mistake of using them again!!
I never write reviews either, but I felt the need to, so others don’t make the same mistake. Their tops come up way to small, must be for some super skinny people, because they could barely fit any of us, really tight, really unflattering, even though we all ordered larger sizes!! Then they refused to rectify the situation, basically in not so many words said, that’s what you ordered, so we will not refund it, or compensate you.

+ PROS: Speedy delivery Speedy proof and turnaround
- CONS: Mediocre quality print Unhelpful customer service Poor returns policy 0% customer care Poor packaging in box, t-shirts not individually wrapped or folded.
Posted 3 years ago
Hi Anneke,

Apologies you feel you didn't have the best experience with us. The garments you ordered were as stated in the manufacturers size guide and due to the very quick turnaround to get the shirts to you in time for your event there was nothing we could do in terms of getting new larger t-shirts to you in time. As you actually used the garments for your running event and we refunded you half of the amount paid, we got the impression you were satisfied with the outcome so we feel the review you have left is a little unfair but we certainly take on board what you have said.

Regards,
Custom Planet (Customer Service)
Posted 3 years ago
Custom Planet is rated 4.77 based on 104 reviews