Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

C&A Building Products Reviews

4.8 Rating 4,816 Reviews
96 %
of reviewers recommend C&A Building Products
4.8
Based on 4,816 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver, Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 94%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Read C&A Building Products Reviews

About C&A Building Products:

Specialist in supplying quality plastic building materials at amazing prices.

Visit Website

Phone:

01634 374444

Email:

reviews@cabp.co.uk

Location:

Courteney Road, ,,
Courteney Road, ,
Kent
ME8 0EZ

Write Your review

“Your brochure didn't make clear which side of the polycarbonate faces up - i.e I now understand it to be the blue film side which has the UV protection. I had to phone you. It would also help if there were clearly annotated details and diagrams for the end caps' and tapes' methods of fixing. e.g. it wasn't clear that the breather tape goes at the bottom of the sheet and the white plastic end trim actually goes over it, and that the 'hook' acts as a throat or fain drip. I hope this helps. Having said that I did find your brochure comprehensive and informative.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Great service and always helpful at the ordering stage. Less flexible (kinda understandably) at the delivery stage though. Great that you deliver so far out but offset against limited options for delivery to cope with fitting in with personal commitments with your customers.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“I ordered some polycarbonate roof sheets from the website based solely on the price being the cheapest on the Web. My cut to size sheets arrived by courier two days later. I am very happy with the service and the product. Would definitely recommend.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Ordered a drive eye dashcam at about 11am arrived 08:40 following morning, great service.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Purchased a canopy for above the door. Ideal size and solidly made at half the price of other outlets.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Very good service, materials cheaper than anywhere else, good instructions, prompt delivery and helpful and informative when I phoned.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Purchased two times Canopy, in the clear and other in bronze. The both arrived well packaged up, and my husband found it easy to put together, and erected both over our back door either side, the bronze on the outside, which matched the outside of our front door, and the clear facing our back garden. We both would not have any hesitation in recommending the company. Only downside, is that we both wised that we had discovered this company prior to having a company to install a canopy across our front door, which I must admit although, it looks nice, we would have saved a lot more money. Not to worry we are difiately”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Rapid and efficient transaction, the only downside being the multiple catalogues, by post separately (and I am already on the list!) and in the box. Such a waste of paper and postage.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your feedback. I am not sure why someone has sent your catalogue and order acknowledgement in the post and then sent the items separately. Our internal procedures do cover this exact example so i will make sure i cover this point with all the staff to ensure they fully understand that all carrier and postal acknowledgements are only sent with the order. Thank you again for the feedback, Darren
Posted 11 years ago
“I placed an order with Charlotte after failing on the internet I could not wished for a more helpful person sorted my problems Quickly and efficiently what a welcome surprise thanks”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“A good product which looks most attractive. However better instructions needed. When constructing a building it would be best to concenrate on the roof width first. In this way the ondulations in the roofing material would match the roof width exactly and avoid introducing fillets to create a neat finish. Having established the width of the roof it is relatively easy to deduct the measurements of cladding etc and arrive at an accurate measurement for the construction of the base. Bearing in mind the size of the order I found the delivery charge excessive. I hope this reporthas proved helpful. MK”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“I ordered suspended ceiling. On line order system worked well and the delivery driver was very helpful, he made sure the pparcels were inside and that everything I ordered was in the delivery.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“a very quick service. the driver was very friendly and helpful.No complaints excellent service. Goods very packaged very well”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“It was very compatible price & they kept there promise on delivering my goods I would recommend it very well”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“I ordered some square guttering products and some roof felt plastic replacements. They were all exactly what I needed to do the job. The only thing that I can fault is the delivery time, which was almost two weeks. For the delivery charge of twenty pounds I would expect delivery to be within 48 hours at least.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for the feedback, i have looked into your order and due to the nature of the products these are not suitable to be sent by carrier so delivery is made on our own transport. Our standard delivery is up to 10 days and i did notice that we delivered in 9 days so it is right on our limit of what we aim to achieve. These times depend on the day you order as our vehicles leave on a Monday for a full weeks run. If you had ordered on a Friday then it would have left on the Monday unfortunately your order was processed on the Tuesday and so you had to wait until the following week. You mentioned the delivery charges, these do not represent the actual cost of delivery and this is actually much more. Due to the low price of our products both instore and online we can not offer a cheaper service along with bulk order discounts which off sets the delivery charge, we do always say that customers are always welcome to come and collect if they do not wish to pay delivery charges. I hope this helps explain a little Darren
Posted 11 years ago
“I placed my order on line and it was very straight forward to workout delivery prices. The person who delivered was great at taking the order where I needed it.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“C & A were the only place that I could find the right product. the description and the rest of their service and delivery was excellent.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“The over all help I receive from the company was first class. The roof the I purchased was of good quality. I would say that putting the roof on the conservatory is not for a DIY. You would need a bit of knowledge to erecting it. The York system I purchased did not have any instructions.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“Happy with the service and the delivery man was very helpful. But wished I had phone before I ordered I could have picked an other type of sheeting.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
“The delivery day and time was obscure, fortunately there was someone in. The sheets were not well pact hence they arrived damaged also were not cut square hence a lot of unnecessary work had to be done in order to use them. fortunately for you I was able to cut out damaged corners sides were also showing signs of delivery damage. I am sure this was not al your fault but rough handling was the fault of the poor handling but sheets not cut square was your responsibility I will use you again but will advise you of the need to be more careful when delivering”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your feedback, i have looked into your order and the product you purchased. The 4mm polycarbonate sheet is a general purpose multi-wall product and by its very nature is lightweight and soft product. I have reviewed the order with the packers and they assure me they packed this items the same way as they would normally so we do not understand how the damage occurred. Your comments about the material not being square. All the sheets are cut to within a few mm we can not be more accurate due to the nature of the product and its expansion rate. The sizes of these sheets will vary greatly between summer and winter and the daily temperature will effect the size between us cutting it an you receiving it. between 10deg & 30deg will give a size change and this is always more noticeable on the length. As for being out of square the low cost sheets tend to move a small amount due to the stress relief when cut however the machine is regularly checked and serviced to ensure it cuts square, this still happens with the high end sheets but not so much. I did also notice that you have not contacted us once about problems with your order and given us the chance to resolve the issue. Thanks Darren
Posted 11 years ago
“I was impressed with the very quick delivery of the door canopy that I had ordered, and also with the quality of the product. However I was not very happy with the assembly instructions. I.E. there was no mention of the drill bit size required for the fixing bolts, there was no sugestion that two people would make the bending of the plastic sheet easier, and also the diagrams were very small.......exploded views would make things a lot easier. A door canopy is probably an item that is sold to a DIY person like myself, and as such we require very explicit instructions, having said that, I am very pleased with the product.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
C&A Building Products is rated 4.8 based on 4,816 reviews