Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

The Fireplace Warehouse Reviews

4.4 Rating 288 Reviews
85 %
of reviewers recommend The Fireplace Warehouse
4.4
Based on 288 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Own Driver
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read The Fireplace Warehouse Reviews
Visit Website

Phone:

01282 832550

Email:

neild@thefireplacewarehouse.co.uk

Location:

215/233 Accrington RoadBurnley,
215/233 Accrington RoadBurnley
Burnley
BB11 5ES

Write Your review

The Fireplace Warehouse 5 star review on 26th March 2022
Anonymous
The Fireplace Warehouse 5 star review on 14th June 2016
Maria Evans
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
“Thank you for asking about the review but as we are awaiting delivery it's a little hard to say. New Order # 1300066481 Kind regards David Collins,”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“I emailed your company on 21/12/2016 re a busted front coal, yet to receive a reply!!! I telephone BURNLEY ? branch again about the problem, promised a replacement in the new year because of holidays etc; still waiting.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi Arnold, thank you for your review. It was an unfortunate time, the 21st December, when you reported that the coal strip had been received broken. Our stores & the distributor had closed for the Christmas break. The distributors re-opened on the 9th of January & they sorted the issue & posted the replacement part out to you directly Please accept my apologies for any inconvenience caused Kind regards the Fireplace Warehouse (Online Team)
Posted 9 years ago
“Purchased through the website, very easy and delivered quick. Not opened the box yet but should be Ok.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Have used your warehouse before and service has always been good. A mix up by the supplier ie sent the wrong set has yet to be corrected but is the process at this moment.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Goods there as they said they would be. Very Good.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Ordered fire and surround from Bolton branch very helpful, showed us which fire and surround would be better for us. Seen the one I liked price was great ordered, 3 weeks later fitted. The guy's arrived as arranged, very professional job, friendly and cheerful, I would not hesitate to recommend fireplace warehouse to any of my friends. Thanks.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“2 weeks to arrive told lies about despatch date rip off postage £15.00 from Burnley to south Wales for a parcel lighter than a box of crisps will never buy off them again not even a appolgy”
Helpful Report
Posted 9 years ago
Hi Andy, please accept my apologies that you were not 100% happy with the service. We strive to make sure that our customers get the best service possible all the time. I have looked back on the records & an email confirmation was sent with the delivery date, this may have been picked up by your spam filter as there was an invoice attached for you? The delivery charge is that of our manufacturers who send goods out direct as coal sets are very fragile. I hope that this helps to explain? Regards - The Fireplace Warehouse (Online Team)
Posted 9 years ago
“Still not receive it yet.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Excellent customer service from the Burnley Store, I received my stove just over a week after my purchase. The fitter arrived on time and my stove is looking great just in time for the winter weather! He even did a great job of cleaning up. Very satisfied will definitely be recommending to friends and family.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Lovely fireplace only 1 problem there are a few chips on the surround”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Absolutely over the moon with the service and the fitters. I bought the Majestic suite and it looks beautiful. The fitters didn't leave any mess either. I would highly recommend this company.”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“My product was delivered promptly and efficiently”
Helpful Report
Posted 9 years ago
“Absolutely shocking customer service - After initial contact proved hard Ive now spent 4 days trying to contact them and still have not spoke to them. Sales department refuse to help saying its not their department. You cannot leave a post on facebook as they review every post. Had to threaten them with parking a large billboard outside the shop saying just how bad their aftersales service actually is - At this point still not had a reply Fire is 10 months old & will not start, they say because it hasnt been serviced they wont cover the fault even though the fire doesnt have to be serviced until it is 12 months old. Read reviews on other review sites and do not be fooled by facebook as they negative posts are not shown”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Dear Mr Slater, Please accept my apologies if you feel that we haven't dealt with this issue in an appropriate manner. It is always our intention that the customer comes first, in fact our good reputation has been built on customer's recommending us to friends and family. I have checked with our customer services and they returned your call within an hour and left a message as you were in a meeting. Our phone system logs all calls and we can find no record of any further calls made from your phone numbers over the following 4 days. The next contact we had was this review and within one hour had recontacted you and we have arranged for the manufacturer to contact you direct. I believe the confusion may have arisen as the fire was purchased on the 23th October 2015 and the manufacturers state that a gas appliance should be serviced/safety checked within a 12 month period and not at the end of 12 months. John Hobson Regional Manager
Posted 10 years ago
“having had fireplace and fire fitted, which was very good service by the two guys who did the job. unfortunately after a couple of evenings with the lights on of the fireplace, they stopped working. when i rang to inform stockport branch of this , they said they would ring me back with an appointment for these to be repaired by electrician . No phone call recieved so ended up replacing transformer myself and new bulbs. five days of waiting , very poor after sales service.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Dear Mr Simpson, Please accept our sincere apologies, we logged your concern with our customer services unfortunately through human error we did not follow this up. John Hobson Regional Manager
Posted 10 years ago
“Excellent and outstanding service. Ordered my gas fire over the phone talked to Dave who was very friendly and helpful.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“ORDERED A DIABLO BERING FIREPLACE AND FIRE ON 3.6.2016, DELIVERY WAS MEANT TO BE AROUND 27TH JULY, I GOT A PHONE CALL A FEW DAYS BEFORE SAYING THE DELIVERY WOULD NOW BE AROUND 20.8.2016, I HAVE NOW RECEIVED ANOTHER CALL SAYING IT WILL NOW BE 21.9.2016. I FEEL REALLY ANGRY BECAUSE I HAVE NO HEATING AND MY CARPET CANNOT BE LAID OR MY NEW SUITE CANNOT BE DELIVERED. I ONLY HOPE THIS WILL BE THE LAST CHANGE OR I WILL BE TAKING LEGAL ADVICE”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Excellent service from all sections of the company. Very helpful in customer service and very prompt and friendly delivery. The delivery men worked hard to move such a heavy fireplace without any complaint and took great care not to damage the fireplace. It's not installed yet as decorating still underway but so far would highly recommend this company.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“Would never order from here again, very poor customer service”
Helpful Report
Posted 10 years ago
Hi Danielle, please accept my apologies that you were not 100% happy with the service. We strive to make sure that our customers get the best service possible all the time. I have looked back on our records and your order was placed on a supply on basis via our web site and was received on time and in good order. Your complaint is regarding installation which you privately arranged and any complaints should be addressed with your installer. Regards - The Fireplace Warehouse (Online Team)
Posted 10 years ago
“I visited the Fireplace Warehouse Burnley Store in May of this year and with the help of Neil the Deputy Sales Manager designed my very own bespoke limestone fireplace. The fireplace was was ordered from Portugal and hey presto! four weeks later it was delivered and installed by Glen and Liam the fireplace fitters. The Fireplace Warehouse truly did give me a one stop service from the minute I walked through the door to the minute the installers left, all in all a thoroughly pleasurable experience.”
Helpful Report
Posted 10 years ago
“My fire surround arrived very quickly, Only problem was that there was a nick in the wood. Another one arrived, again very quickly. Only snag now is getting the first one collected!”
Helpful Report
Posted 10 years ago
The Fireplace Warehouse is rated 4.4 based on 288 reviews