Septimus Spares Reviews

4.84 Rating 869 Reviews
97 %
of reviewers recommend Septimus Spares
Merchant Metrics
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
97%
Accurate And Undamaged Orders
97%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour

Write Your review

Tell us how Septimus Spares made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Anonymous
Anonymous  // 01/01/2019
I have not received my order
Good Afternoon, We can confirm your order was dispatched and is listed as leaving the UK on 26th January. Due to Brexit and issues with customs, parcels leaving the UK have been caught up in delays and may take longer than expected to reach their destination.
Can’t review as not received the item
Thank you for your review. We're disappointed to see that you've given us a 1 star, which, with respect, we find a little unfair. For clarity, you ordered on the 3rd December, using the Free delivery option (Royal Mail 2nd Class, usually dispatched within 3-5 working days.) which was dispatched from us on the same day, 3rd December. Unfortunately, with the current situation regarding COVID, there are times that Royal Mail may be experiencing delays with deliveries to certain parts of the country. We have had customers report 1st Class deliveries taking 3-5 days to receive their item when we've posted the same day. Ultimately, we'd like to thank you for your custom during these trying times, and that you'll be happy with your purchase.
Have not had my part yet
Dear Sir Sorry to hear that you feel you have had a bad experience with Septimus Spares, unfortunately at the moment we are suffering some delays with receiving goods from some suppliers which is impacting on our service, That said if you refer to our delivery information you will note that any items sent via our free delivery option, as you selected, are usually dispatched within 3-5 working days. Your order was placed on the 15th and dispatched yesterday which is 3 working days, all being well it should be with you soon. Kind regards Neil Wray Septimus Spares
Well done septimus, a speedy delivery ( within two days) and it fitted perfectly, will use you again, thank you.
Very poor service. Waited over a week for initial delivery and wrong part arrived. I rang and arranged for correct part and over a week later I am still waiting with no update or apology.
very impressed with help on the telephone until i found out it is a premium number then not so impressed as to why she kept me on the line . no wonder you can afford free delivery with what you make on the phone calls absolute disgrace !
Hi David, thank you for taking the time to complete a review. All feedback is valuable to us. When a customer calls for help finding parts we download information from the manufacturer's website and search the diagrams to ensure we supply the correct part, which can take time. We normally offer to return a customer's call if we have difficulty, Alternatively we offer a free online chat facility. The amount you pay will depend on your service provider. Some companies include 0845 calls in their packages. Further details can be found here: https://www.ofcom.org.uk/phones-telecoms-and-internet/advice-for-consumers/costs-and-billing/how-much-does-a-phone-call-really-cost
following an issue trying to find the part you gave me the part number which I then ordered. The part number was incorrect as the items do not fit, we are still trying to resolve the matter
Good afternoon Jayne, I am very sorry about the inconvenience & confusion caused with your order. We are expecting the correct part to arrive from Karcher on Tuesday and we will arrange for the collection of the incorrect item you have received. It is a rare occurrence that a customer receives the wrong part following our experts advise so please do not let this experience tarnish your view of Septimus Spares. We will not let you down again, of that I am extremely certain. Sincerley -Joe
Paid extra postage to receive it quick 5 days later it's still not here
Dear Mr Need I am sorry to see you are not completely satisfied with your purchase, however looking at our records your order was placed on the 7th of June and dispatched via courier on the same day. According to our couriers website an attempt to deliver was made on the 8th but nobody was available to take delivery, and as so a card was left. To arrange re-delivery simply ring the number on the card. If you have any further problems please let me know. Kind regards Neil - Septimus Spares - Customer Services.
Order placed on Monday with next day delivery option, now is Friday 1pm and didn't arrive yet.
Septimus Spares is rated 4.84 based on 869 reviews