Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Lightbulbs Direct Reviews

4.8 Rating 4,380 Reviews
96 %
of reviewers recommend Lightbulbs Direct
4.8
Based on 4,380 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Postal Service
Average Delivery Time
Next Day
On-time Delivery
99%
Accurate And Undamaged Orders
96%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone, Live Chat
Queries Resolved In
Under An Hour
Customer Service
4.9 out of 5
Read Lightbulbs Direct Reviews

About Lightbulbs Direct:

Every Light Bulb You'll Ever Need | Lightbulbs Direct

Since 2003, Lightbulbs Direct has been illuminating homes and businesses across the UK, growing into one of the nation's leading online lighting retailers. Our mission is simple: to provide an unparalleled selection of high-quality light bulbs, tubes, and fittings from top brands, ensuring you always find exactly what you need at an unbeatable price.

We understand that choosing the right lighting can sometimes be a challenge. That's why our team at Lightbulbs Direct are not just experts, but also passionate about lighting. Whether you're searching for a specific bulb for a unique fitting, or seeking advice on the ideal lighting solution for your kitchen cabinets, we're here to help. Don't hesitate to give us a call or drop us an email – let us guide you to the perfect light bulb.

To further assist you, our website hosts an extensive library of buying guides and practical help, offering all the technical insights you could need. Our guides will help you confidently narrow down your choices, while our blog keeps you updated with the latest lighting news, tips, and tricks.

We pride ourselves on efficiency, offering same-day dispatch and next-day delivery options to get your order to you fast. Plus, for added peace of mind, all our LED products come with a 2-year warranty.

Lightbulbs Direct is proud to be part of the Lightbulbs Direct group of companies, which also includes SimplyLED and Light Fittings Direct.

Happy shopping!

Visit Website

Phone:

01494 723 286

Email:

enquiries@lightbulbs-direct.com

Location:

Unit 2 Marrtree Business Park,
Bowling Back Lane,
West Yorkshire
Bradford
BD4 8TP

Write Your review

“My first order was a mistake the bulbs were the wrong size. I sent these back and I am still waiting for a refund!. Although it was my mistake my eyesight at th time was not good. I did return them unopened.”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Immediately after I had sent an oder I sent a second email asking to change bulbs from pearl to clear ones - same price and otherwise same spec bulbs. Lightbulbs Direct couldn't be bothered to change the order, or even to reply to my email. I will not use them again.”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Placed order on line which was accepted on 28th November '20. Received E Mail from Light Bulbs direct on 1st December stating that the item I ordered was " Out of Stock " but was expected back in stock w/c 7th December '20 and was I happy to wait until stock arrived. I replied that I was happy to wait for stock to arrive provided that it did not delay beyond 14th December. To my surprise and disappointment, I received an E mail on 9th December '20 telling me that my order was cancelled with no explanation. So here I am with no light bulb and no explanation. Very disappointed !!. Peter Hill”
Helpful Report
Posted 5 years ago
“Terrible service. Wrong bulbs sent and still no refund received after sending bulbs back at our own expense”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“For the second time the incorrect bulbs have been sent. The first time both the fitting - screw fit instead of bayonet, and the size of fit, small instead of standard, were wrong. This time, those things were both correct but you sent bright white instead of warm white. Another return and I haven't had a refund from the first one yet. Very very poor service as I checked - and double-checked - that I had ordered the correct item. I will return these bulbs and see if I can find what i want on the highstreet. I will also await your refunds!”
Helpful Report
Posted 10 months ago
“Extremely disappointing as colour shown in ad is nothing like the colour of bulb delivered which is pink NOT red.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“All bulbs broken and not surprising as they turned up in an envelope.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“I found the delivery packaging very minimal for the amount charged. The box containing the lightbulb was squashed on arrival. I ordered the wrong bulb, although the full specifications were stated on the website I found them hard to find. When I contacted customer service I found their response very blunt, uninformative and unhelpful. Wish I used my local electrical wholesaler.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Lightbulb blew immediately put in !!!”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“The bulbs are fine thank you but the jiffy bag they were in had been opened and to add insult to injury, they had been posted to the wrong address so I had a very annoying morning trying to find which house they had been delivered to !!!!!! My advice is...... 1) Pack the bulbs in a secure and well padded box rather than a jiffy bag . 2) Use a different courier .”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“We havnt received our order 10504407 So cannot write a review.”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Order never arrived, despite paying for 1-2 day delivery. Contacted customer service and have had no response. Only contact I’ve had has been 2 automated emails asking me for a review”
Helpful Report
Posted 11 months ago
“Bought lightbulbs. They arrived. Work fine. No problems. Since buying, have been CONSTANTLY spammed by LIGHTBULBS DIRECT. Every day, my email inbox gets another cgeap, nasty marketing gimmick from Lightbulbs Direct. Are they insane?!? I would never buy from them again because they do not respect the personal protected information of their customers but seem to think giving them access to addresses means they have permission to nag you to death. The business has no professionalism. Unless you enjoy spam, buy elsewhere. I will in future.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“Bulb failed within 2 hours of being fitted. Similar experience with previous purchhases of Opus golf ball lightbulbs. They are cheap so not worth the hassle of returning”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“The 2 floodlights I ordered were shown as IP65 rated on the website but the packaging stated they were IP44 when they arrived! The order arrived quickly but was clearly not as described. When I last checked a week later, the website description was still incorrect. I’ve had to return the lights with a prepaid label provided by customer service but am still awaiting the promised full refund. Hopefully this will arrive very soon otherwise I shall have to enter into more correspondence.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“I am very unsatisfied even though the bulbs arrived promptly and worked. However, I had searched for warm white bulbs but the response to my search showed me cool white bulbs and I ended up ordering the wrong bulbs.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“Very poor packaging, you can't send bulbs in a paper envelope with a little plastic”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“I had to return after calling them, The women said it's not a problem just return them sosent back with original invoice, after they got the parcel back they asked for tracking number, then courier, I sent them proof of delivery but they said they didn't know where the parcel was, I just want my money back as I have returned item with proof, I luckily paid with Paypal who said I am entitled o my money back, what a nightmare, never again.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
“unfortunately I ordered the wrong lamps They are too long, I need the shorter ones Any chance of returning them/replacing them”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi We are very sorry to hear you ordered the wrong lamps. You can return then as long as they are in their original packaging and in a resalable condition. The returns address is at the bottom of the delivery note that came with the order. Once they have been returned we can then look to refunding you. Kind Regards Lightbulbs-Direct Ltd
Posted 1 year ago
“The item didn’t work so emailed light bulbs direct but no response.”
Helpful Report
Posted 1 year ago
Hi We are very sorry that you have a problem with you order and we have looked for an email from you relating to this and cannot find one. Please can you email us at sales@lightbulbs-direct.com or call on 01494 723286 and and we will do our very best to resolve this for you. Kind Regards Lightbulbs-Direct Ltd
Posted 1 year ago
Lightbulbs Direct is rated 4.8 based on 4,380 reviews