Flagship Wines Reviews

4.8 Rating 118 Reviews
95 %
of reviewers recommend Flagship Wines
4.8
Based on 118 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier, Own Driver
Customer Service
Communication Channels
Telephone, Email
Read Flagship Wines Reviews

About Flagship Wines:

Flagship Wines: ‘a well run independent whose prices can match those of the supermarkets and you get the friendly well-informed advice of boss Julia Jenkins thrown in for free’. Oz Clarke, 250 Best Wines 2010, 2009, 2008 and Wine Buying Guide 2007, 2006, 2005:

We are an exciting innovative independent wine merchant established in St Albans in 2004 by Julia Jenkins offering excellent wines and service with outstanding wine knowledge and enthusiasm. The company has a strong loyal local following that extends out into Hertfordshire and beyond.

Our superb wine range is a constantly evolving and changing list in which all the wines are carefully selected ensuring that the range of over 600 wines are distinctive and delicious, well made, and expressive of the region of origin. They also offer value for money. Many of the wines are from small wineries producing unusual wines that are not available in the High Street.

Visit Website

Phone:

01727 865309

Write Your review

Tell us how Flagship Wines made you happy
Help future customers by talking about customer service, price, delivery, returns & refunds.
Minimum 10 characters
Would you like to add a photos or videos?
Strengthen your review by uploading photos & videos.
Drag files here or browse
(Supported files: jpg, png, mpeg, ogg, mp4 & webm)
What's your name?
Leave this blank if you'd like to publish your review anonymously.
(Optional)
What's your email?
We need your email address to verify that your review is genuine
Please note that we may share your email with the company to verify your order.
Excellent service
Helpful Report
Posted 7 hours ago
10/10 great service.
Helpful Report
Posted 1 week ago
Thanks for writing the kind review, Julia
Posted 5 days ago
Ordered one day delivered within two !
Helpful Report
Posted 1 week ago
Thanks for the review Paul I hope you're enjoying the Wirra Wirra Woodhenge.. Julia
Posted 1 week ago
Quality of the grey red wine company is superb. Fast delivery.great service will definitely be ordering again
Helpful Report
Posted 2 weeks ago
Excellent service! Thanks a lot!
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thanks for your review, we hope you enjoy your wines Julia
Posted 1 month ago
FAST AND EFFICIENT SERVICE
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for your review Kevin, we hope you're enjoying your wines Julia
Posted 1 month ago
Flagship were really easy to order from. I did need to call them about my order and the chap I spoke to was helpful, knowledgable and helped me out - even got the wines out same day for me.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for your kind review, Best wishes Julia
Posted 1 month ago
Great service from very knowledgeable staff - speedy delivery too! Staff always have time to advise me on a good bottle of wine for whatever occasion. I would highly recommend.
Helpful Report
Posted 1 month ago
Thank you for your review - I hope you're enjoying your wine! Julia
Posted 1 month ago
I have to say that I'm more than a little angry with the way I was treated yesterday when I came to collect the bottle of Waxhouse 004 that I ordered and paid for at 3pm on Thursday afternoon. When I arrived yesterday afternoon to collect I was made to feel that this was my fault as I hadn't waited for a confirmation email that this was ready to collect. There was certainly no mention of this in the email confirming my order and with all due respect, if a bottle is showing as in stock and my payment is taken then it is certainly not unreasonable for me to expect to be able to turn up the following day to collect would you not agree? I was told that the last bottle you had had been "dropped off" to another customer at some point but you "hadn't got round to informing me". Quite frankly this is a disgrace and not the way to treat your customers. Either the order should not have been taken, or I should have been informed immediately that this was not available. As it stands I have taken away another bottle that I really didn't want. Can I suggest that you treat your customers with a little more value. I know the distributers of the Waxhouse offerings and as I understand it from them, you have not had this in stock for some time now which would lead me to believe that I was lied to yesterday. DISGRACEFUL!
Helpful Report
Posted 1 month ago
Dear Nick I have read your review of your visit to Flagship Wines and I have tried a few times today to call to discuss the issue and offer my apologies and an explanation. I am sorry that you feel angry at the way you were treated. I have spoken to the person you saw here and they assure me that they did not intend to make you feel that it was your fault and have asked me to pass on their sincere apologies to you. I would like to explain the stock situation – on Thursday when you placed your order online, the last bottle we had in stock was being delivered to a customer in Borehamwood as you were advised. This can be verified if you wish. The stock on our website is not updated automatically and was due to be amended manually once the order was fulfilled, unfortunately, due to pressures on our time we had not yet done so by the time you visited the shop. Thus, it was an issue of timing that you came to collect prior to us advising you of the out of stock situation which we would normally do very quickly. I understand that you were offered a full refund at the time but you decided to take the alternative product offered. I’m sorry the situation arose. I would like to point out that the Whisky Group you refer to does not have access to our stock records and thus would not know if we had any remaining bottles in stock or not. It was thus an incorrect assumption on their part to advise you that we could not have stock. We are now out of stock of all the Waxhouse whisky releases. I would appreciate it if you would retract your comments on the review you have written here regarding the fact that you were likely to have been lied to as it was based on unverified information and is untrue. Best regards Julia
Posted 1 month ago
Slight delay with delivery this time due to stock issues from their supplier but normally there aren't any issues with delivery. Great choice of wines
Helpful Report
Posted 1 month ago
Hi Jackie, Thank you for your review, I hope you're enjoying / have enjoyed the wines. Best regards Julia
Posted 1 month ago
Excellent service and fantastic wine Domaine Jones La Perle Rare 2015 ❤️
Helpful Report
Posted 3 months ago
Excellent service and a great choice of wines. Delivery turned up when it was due. Have used them many times and will continue to.
Helpful Report
Posted 4 months ago
Always great service
Helpful Report
Posted 4 months ago
The delivery was delayed but... it got here before Christmas!
Helpful Report
Posted 5 months ago
Flagship Wines always provides efficient and friendly service. My recent order was delivered promptly. As the wines purchased are for consumption over Christmas I have yet to sample them but several are repeat purchases of favourites. In my experience, as a customer for well over a decade, their wines are interesting, excellent quality, and good value.
Helpful Report
Posted 5 months ago
A great choice available, easily found what I was looking for and it was delivered within a few days, all well packaged. Very pleased from start to finish.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Fabulous selection of wines (and more), great personal service, prompt delivery.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Thank you very much for your kind review Julia
Posted 5 months ago
Nice selection of wines to try. Canapés sadly lacking. Didn’t feel it was worth £25 per head.
Helpful Report
Posted 5 months ago
Delicious wines , quick delivery and great customer service.
Helpful Report
Posted 6 months ago
I ordered some orange wine, the ordering process was very easy and the order arrived within 48 hours. The package was excellent and it was delivered by UPS with great care
Helpful Report
Posted 6 months ago
Flagship Wines is rated 4.78 based on 118 reviews